Se fuld version : Køb af varer udenfor EU?
Johnny0665
17-12-07, 15:03
Hej
Som de fleste ved, ligger max. beløbet for indførsel af varer fra lande udenfor EU på 1350,- DKK.
Hørte for noget tid siden på TV at beløbet "måske" ville blive hævet til lidt over 3000,- DKK fra 1/1-08. (Mener det var 3175,- DKK.?)
Nogen der ved om det bliver til noget.?
Med venlig hilsen
LarsKyhnau
17-12-07, 15:35
Næh, men hvornår er du sidst blevet stoppet i tolden i Kastrup lufthavn? Og kan man se, om dit tøj, elektronik m.m. er købt under rejsen eller medbragt hjemmefra?
Så længe det ligner alm. feriebagage er der nok ikke den store risiko for at løbe ind i problemer :-)
Prøv at tjekke med Told og Skat. Som du nok kan høre, får du ikke nogle brugbare svar på dit spørgsmål herinde ;-)
Hej
Jeg tillod mig i oktober at sende følgende til Told og Skat:
"Jeg skal på rejse til Asien over nytåret og vil gerne sikre mig.
Hvad er den rette værdi jeg må indføre i DK? Jeg ved den officielt hedder 1.350kr, men der snakkes rundt omkring om at det er ændret pr 01-01-2008 til 3.200kr
Hvad er rigtig? "
Svaret der kom få dage senere er så klart og tydeligt som det kan blive fra en offenlig myndighed -:)
"Grænsen er pt ganske rigtig 1350 kr - vi har hørt de samme rygter, men intet vides endnu og de samme rygter var på banen 01.01.07 såååå??#
Min konklution er at så længe Skat's hjemmeside siger 1.350kr så er det det der er gældende.
Hilsen
PNO
Johnny0665
17-12-07, 20:56
Hej
Tak for dit svar PNO.
Har siden tjekket Billund lufthavn og deres hjemmeside siger også 1350,-.
Regner med det indtil vidre.
Venlig hilsen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.