PDA

Se fuld version : Billig elektronik

jhjorsal
25-12-07, 11:47
Jeg har lige et par spørgsmål på faldrebet før afrejse til Filippinerene.
Er elektronik billigere på filippinerene jeg tænker på mobiltelefon, PDA'er eller evt bærebar pc'er. Hvis nej, så har vi et stopover i hongkong på 3 dage på vej hjem kunne det evt være der jeg skulle investere i stedet for eller måske på vej ned der har vi et par timers ventetid, kan man købe sådan noget i lufthavnen, hvad foreslår i?

Harly
25-12-07, 12:49
Elektronik er lidt billigere i Ph. Men du skal lige tænke på garantien, den internationale garanti er ikke altid nem at komme igennem med i Danmark.
Det kan hurtigt bliver en dyr fornøjelse, hvis der bliver problemer med et produkt.

tap
25-12-07, 13:39
personligt er jeg endnu ikke stødt på noget elektronik på filippinerne hvor jeg har tænkt,wow det var godt nok billigt feks tv,dvdafspillere,spillekonsoller,kameraer m.m. fås billigere i danmark omht mobiltelefoner er der heller ikke rigtigt noget at spare med de tilskud operatørerne giver i danmark,og som harley påpeger skal du også tænke på garantien
mit bedste bud for en god handel er i de 3 dage i har i hong kong på vej hjem,for i lufthavnen i hong kong er der heller ikke noget at spare det er samme priser i danmark.
god tur
tap

PNO
25-12-07, 13:56
Udover de allerede nævnte ting er der lige min "kæphest" som altid er en der bliver glemt.
Du må kun indføre for 1350kr i Danmark når du ankommer fra et ikke EU land. Bemærk lige at du kan komme via en lufthavn i EU uden at have været i EU.
Det kan blive en ganske fornøjelig visit hos vennerne i den danske toldkontrol. Finder de noget er der nemlig omvendt bevisbyrde. Det er den rejsende der skal bevise at den ting/genstand er lovlig at indføre eller at den er købt i DK/EU

Dertil skal nævnes at det er muligt at blive taget i en toldkontrol i den lufthavn i EU hvor der mellemlandes. Det kan blive rigtigt dyrt.
Et par kollegaer græder stadig over en en tur fra Dubai til DK med mellemlanding i Frankfurt. De elektronikkøb man havde lavet i Dubai blev meget dyrere end hvis varene var blevet købt i DK.

Hilsen

PNO

Dansker_i_Cebu
25-12-07, 14:43
Desuden er en ikke sjovt at stå i en telebutik i DK med sin Filipinske (og jeg mener Filipinske) telefon fra Nokia og prøve få dem til at reparere den.., men vi

De får sig gerne et godt grin og vær sikker på SAMTLIGE af personelt vil se din tlf..

Køb du den i DK, det gør jeg selvom jeg bor herude.

Når vi køber ligefra TV til køleskabe her er priserne nogle gange lidt over, andre gange under priser i DK, så alt i alt hvad du kan finde på tilbud i DK.

I HongKong syntes jeg heller ikke der var det vilde at spare, men vil lade andre bedømme dette.

Købte f.eks et digaicam i Amsterdam på tilbud & de fleste lufthavne har en hjemmeside med tilbud - god jagt..

Hva sker der da med Januar udsalget i DK...?? ´(ö)`

jhjorsal
25-12-07, 15:31
Okay i har overbevist mig, jeg har bare ikke så stor erfaring med priserene på elektronik i østen (nærmest = 0) rygters bureau ville bare vide at alt elektronik kostede en brøkdel derude, hva angår januar udsalget så er vi ved at pakke så det når vi nærmest ikke.
Jeg takker for indlæggene.

Dansker_i_Cebu
25-12-07, 16:11
Østen er stor og mangfoldig, du vil komme til en af perlerne her, hvor du uden tvivl vil glemme alt om Januarudsalg .

marven99
25-12-07, 17:27
Generelt er eltronik under de "fugtige" himmelstrøg bare en rigtig dårlig cocktail.

**Hvis du selv medbringer tlf, bærbar eller kamera så skal du være opmærksom på de kontakter/omåder hvor du sætter dem til ladning. Kommer disse "brown outs" så har du måske slet ikke mere brugbart elektronik. Har på 2 år, mistet 2 frysere, 1 køleskab, 3 telefoner og så har min bærbar være den helt store tur igennem.
Nu har jeg så købt mig en transformer :-)

Dansker_i_Cebu
25-12-07, 18:46
Ups, ser lige du skal være 3 dage i HongKong, troede bare du mellemlandede, så der kan givetvis få nogle gode tilbud på elektronik.

Smid gerne info ved lejlighed om der skulle være noget intersant til almen info, idet mange jo tager netop denne rute.

Skal du vil have en billig tlf til rejsen, så kan du købe en herude til ca 1200 peso, bagefter kan du jo f.eks give den væk til et mennesker som har hjulpet dig med noget nyttigt.

PNO
25-12-07, 19:43
Hej

Ja, en lille info om Hong Kong og dens lufthavn vil være rigtig godt.
Ser man på flypriser for foråret 2008 er det lige nu Hong Kong der er omdrejningspunktet for fornuftige priser

Hilsen

PNO

Niels
25-12-07, 21:53
Jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at komme med en lille fjollet historie.
Jeg købte for nogle år siden en Nokia mobil til min kæreste og en til mig selv. Den var bestemt billig og meget mod forventning virkede den godt.

Så tog jeg den med til Danmark. Der virkede den også ret fornuftigt, men den havde dog den mærkværdighed at den kun kunne ringe til udvalgte fastnet numre !? Den kunne ringe til min mor, men tog jeg mit eget nummer kunne den ikke. Jeg tilskrev det til at den måtte lide af hjemve.

Så skete det at kæresten gik en tur på pedal das og svup der smuttede telefonen ned i kummen. Hun opdagede det først efter en times tid og da var den helt og aldeles død.

Mobil med hjemve og kæreste uden telefon. Der var kun en løsning. Mobil hjem til Kæresten. Den blev så glad at den gerne ringer op til mit fastnet nummer fra sit hjemland. En besyndelig fætter :-)

Bedste hilsner

Niels

Dansker_i_Cebu
26-12-07, 04:36
Sjov fon du købte Niels, må ha været i familie men min Fokia, en nogenlunde billig fon hvor farve og tastaturknapperne blev slidt af i løbet af kort tid, samt jeg naturligvis kun kunne høre hvad folk sagde via højtaleren.

Jeg var på besøg i Dk og gav den i en byt til nyt handel, fik på den måde mit udlæg igen & lærte at foner køber jeg ikke herude.

LarsKyhnau
26-12-07, 07:36
Jeg kan stort set bekræfte det meste af, hvad andre har skrevet. Et digitalcamera eller en Ipod er ikke specielt billigt på Filippinerne - det er samme pris som i DK eller endog lidt over. Ovenikøbet er peso`en lige steget fra 11,75 til 12,5 øre, så hvad besparelse der end måtte have været tidligere er hermed definitivt forsvundet.

En labtop computer kan nok stadig fås lidt billigere end i DK hvis man køber den det rigtige sted, men hvad er det så for et mærke / kvalitet man får? Foruden at den naturligvis er med engelsk tastatur (ingen æ, ø, å).

Simple Nokia mobiltelefoner er noget billigere end i DK, og det er nok det eneste elektronik, jeg kan anbefale, at man køber i landet. Altså en telefon til at ringe og skrive SMS - og så ikke mere. De danske operatørers "tilskud" betales jo via dyre abbonnementer, og selv når bindingsperioden udløber koster det en del at få brudt en SIM-lås i Danmark. Det kan derfor bedre svare sig at tegne et gratis onlineabbonnement hos f.eks Tele2 og så selv købe en billig telefon der ikke er SIM-låst.

Har man en SIM-låst telefon kan det anbefales at få fjernet SIM-låsen i en Filippinsk cellphone shop. Det tager de cirka 100 peso for mod flere hundrede kroner i Danmark. Hermed bliver det også muligt at isætte et lokalt SIM-kort under sin ferie. Det er en del billigere at ringe eller SMS´e hjem til Danmark via et lokalt SIM-kort, og er man flere, der rejser sammen, er det naturligvis ekstremt meget billigere at holde kontakt indbyrdes, hvis alle skifter til et lokalt SIM-kort. De koster 300 peso, så det er ikke just nogen herregård.

Eneste ulempe ved at købe en mobiltelefon på Filippinerne (udover manglende garanti) er, at man ikke får en dansk ordbog med. Så skriver man mange SMS´er på dansk er det nok bedre at købe i Danmark.

Mvh. Lars

tap
26-12-07, 11:42
og selv når bindingsperioden udløber koster det en del at få brudt en SIM
lås i Danmark??forkert ,når en bindingsperiode er udløbet SkAL operatøren oplyse koden på din sim-lock.
omht fjernelse af sim-lås koster det ikke flere hundrede kroner i danmark
det koster ca. 50-100 kr i en teleshop eller via nettet fra 0-30 kr
mvh tap

Subic surfer
15-06-08, 20:00
Hej jeg skulle købe en playstation 2 til min søn.Den kostede på davarende tidspunkt 28000 peso på philipinerne Ca. 3000 Kr.Var på dette tidspunkt nødt til at tage ud af landet og fik en billet 2 dage med hotel 3 stars i Hong kong +retur fra Manila-Hongkong for 199 US et af tilbudene som kommer i avisen med jævne mellemrum købte derefter en playstation i Hong Kong for 300 US inc. pirat chip+10 spil,så i realiteten fik jeg både rejse og bedre play station og spil for samme pris og endda sparet penge 1 US var 50 peso på dette tidspunkt.

Mvh

Subic Surfer

Niels
15-06-08, 21:00
Jeg skal ikke gøre mig klog på dette, men blot dele en erfaring. Jeg købte for en måneds tid siden en Nokia 2630 i Dumaguete. Spritny og ingen bindinger. Den kostede 3.775 php og det er vel ca. 400 kr. Den koster i Danmark 7-800 kr uden binding. Jeg var noget overrasket, da jeg altid har opfattet priserne som nogenlunde de samme i DK og PI.

Min bror købte en tilsvarende i en Nokia forretning til samme pris. De påstod hårdnakket
at garantien var world wide og han kunne få den repareret i Danmark, hvis der var problemer. Ja Ja, jeg ved godt at de er sælgere og det er måske salgsgas, men den virker nu fint.

Lang historie kort. Jeg tror der er lidt at spare på mobiler.

Bedste hilsner

Niels

whorist#1
15-06-08, 21:06
Hej jeg skulle købe en playstation 2 til min søn.Den kostede på davarende tidspunkt 28000 peso på philipinerne Ca. 3000 Kr.Var på dette tidspunkt nødt til at tage ud af landet og fik en billet 2 dage med hotel 3 stars i Hong kong +retur fra Manila-Hongkong for 199 US et af tilbudene som kommer i avisen med jævne mellemrum købte derefter en playstation i Hong Kong for 300 US inc. pirat chip+10 spil,så i realiteten fik jeg både rejse og bedre play station og spil for samme pris og endda sparet penge 1 US var 50 peso på dette tidspunkt.

Mvh

Subic Surfer

mener du ikke en playstation 3? eller var det flere år siden du gjorde dette?
en ps2 koster 9000 pesos

marven99
15-06-08, 22:29
Jeg må erkende at jeg prøver at holde fra køb af elektronik i Filippinerne.

Der er jo den fantastiske fordel det kan være at kunne købe en telefon uden binding. Men som jeg ser det er det alt for ofte noget skrammel man får med ud af døren.

De steder jeg har været bosat i Filippinerne, har det være umugeligt at opdrive originale telefoner. Så priserne her, kan man jo ikke bruge til noget.

Hvis man går ind og ser på originaler er det da også tankevækkende at den samme telefon kan koste alt fra 3000 - 5500 P i et mall. For her bør chancen for en ægte telefon unægteligt være lidt bedre. Der er uden tvivl noget lodent i det her tilfælde i mobil branchen.

(Med alt dette sagt, har jeg erfaret at de kopi telefoner jeg ofte har købt tit har virket fint. Men at der ALTID er nogle småting som ikke fungerer.)

LarsKyhnau
16-06-08, 07:22
Niels oplevelse er helt dækkende for, hvordan markedet for simple og billige mobiltelefoner er i Dumaguete eller Cebu. Det foretrukne mærke er Nokia, og originale og fabriksnye enheder sælges i seriøse butikker til priser, som er måske 30-40% lavere end i Danmark.

De eneste ulemper ved at købe en sådan telefon er, at garantien er ubrugelig, hvis man bor i Danmark, samt at man ikke får en dansk ordbog med i købet. Der kræves derfor lidt flere tryk på tasterne, når/hvis man skriver SMS´er på dansk.

Holdbarheden eller kvaliteten er der derimod ikke noget galt med, i og med at der er tale om originale Nokia telefoner. Jeg har selv en, som jeg vel efterhånden har brugt flittigt i snart 3 år, uden problemer af nogen art. Herudover har vi vel gennem tiderne købt 4-5 andre billige Nokia telefoner i Dumaguete til diverse familiemedlemmer, og der har aldrig været problemer med nogle af disse.

Min forlovede har en forkærlighed for lidt mere fancy telefoner, og har haft forskellige topmodeller fra både Nokia, Sony-Ericsson og Motorola, og disse mere komplicerede telefoner er til gengæld gået i stykker flere gange. Hvilket er et problem, da der ikke findes teknikere i Dumaguete, som er i stand til at reparere dem. Disse telefoner har vi derfor været nødt til at sende til Manila for at få repareret.

Der findes også på Filippinerne et stort marked for "reconditioned" (brugte) telefoner, men det vil jeg anbefale, at man holder sig fra. Ligesom det sikkert heller ikke er nogen god ide at købe en telefon fra en gadehandler i et turistområde. Som i andre sammenhænge skal man hellere handle der, hvor de lokale selv køber ind.

Dansker_i_Cebu
16-06-08, 16:35
"Min forlovede har en forkærlighed for lidt mere fancy telefoner" skriver du Lars...

Hmm, alle andre piger er da glade ved en Nokia 3210, for dem betyder den slags da ikke noget.... ellers oz er det derfor min kone er så pissesur hver gang vi går forbi en telebutik i en mall........

Carsten
16-06-08, 17:39
Min erfaring er at piger elsker en "fancy "telephone med muzak = Walkman mp3 og lign. uanset om de er danske eller Pinoya. Slipper nok heller ikke for at give min kone en sådan tingest :-) som velkomstgave

Subic surfer
16-06-08, 23:20
Att: whorist Købte playstation for ca. 4 år siden

Hvis nogen skulle få lyst til en fri telefon så kig her .Tiltrækker dog ikke lige mig :-)
:

http://biz.yahoo.com/ap/080520/philippines_ad_phone.html?.v=1

mvh

Subic surfer