Se fuld version : friluft butik
Er der en der kan fortælle mig om der ligger en butik a la Friluftland eller spejdersport i Cebu.
Vi skal bruge myggenet, backpacker håndklæder og andet rejsetilbehør?
Køb myggenet hjemmefra. håndklæder kan du købe til ingen penge over alt.
Ok, jeg er klar over at et håndklæde kan man købe alle steder, men der er tale om særlige lette og kompakte håndklæder og andet rejsetilbehør man normalt kan købe i special butikker i Danmark som Spejdersport og Friuftland.
Så det var mere om der fandtes sådanne trekking/backpacker butikker i Cebu.
Dansker_i_Cebu
28-12-07, 01:35
Jeg vil gerne undersøge det, er der specielle mærker jeg skal se efter..??
Jeg mindes ikke jeg har set en butik a la spejdersport, men har jo heller ikke set efter lige den slags og tager udfordringen op.
Lyder til en spændende tur, har I en rute eller tager I det som det kommer..??
Det gør der. Sm center. De har et rimeligt godt udvalg.
Dansker_i_Cebu
28-12-07, 06:20
boranders - er det en speciel butik eller bare i sportsbutikkerne som sådan..??
det er ikke så meget med mærker, de produkter vi skal bruge er praktiske produkter, som foldekopper, kompakte myggenet og håndklæder, trekking tøj (north face, Alpine Lowe, Peek perfomance) det er de mærker jeg ville købe i Danmark,
Vi rejser allerede den 3jan så vi er ved at lægge sidste hånd på planlæggningen.
Ruten er ikke helt fast endnu, men bliver en kombination af dykkning, trekking og eventyr. Det er ikke hard core trekking men 1-4 dages ture. vi skal bla være i øhaven omkring cebu og vidre til palawan. Hvis der er nogle gode foreslag til eventur er vi meget åbne over for ideer.
Der er butikker i både Ayla og SM Shopping Mall, som sælger outdoor udstyr. Har været derinde og snuse nogen gange, men ikke fokuseret efter noget. Kan ikke huske at jeg har set de mærkevarer du efterspørger. Mener de har nogle australske produkter.
Af North face's hjemmeside skulle der dog findes forhandlere af deres produkter i begge centre.
Sidst men ikke mindst husker jeg ej heller at have set det her supper lette udstyr som du gerne vil have og som vi jo går efter her på vores breddegrader, så der er plads til vintersovepose, inderbeklædning osv. Jeg gætter på at der endnu ikke er så stor efterspørgsel på filippinerne på sådanne ting. ("det er for varmt at slæbe sine ting når man kan transporteres" er nok holdningen).
LarsKyhnau
28-12-07, 19:15
Må indrømme, at jeg er enig med dkpinoy. Der er ikke mange Filippinere, som køber den seneste udgave af Lonely Planet og herefter tager på rygsæksrejse Verden rundt. Hvis de i det hele taget har penge til at rejse, så flyver de snarere på Buisness Class.....
Ovenstående måske lidt firkantet sat op, men ikke helt ved siden af.
Konklusion: Hvis du ønsker at købe de produkter, som de fører i Spejder Sport, så køb dem i Spejder Sport.
LarsKyhnau
29-12-07, 11:13
"det er for varmt at slæbe sine ting når man kan transporteres" er nok holdningen.
Præcis :-) :-) :-)
Der er virkelig en kulturforskel her, som vil noget. Som europæer kan jeg godt finde på at gå rundt i Dumaguete, idet byen har en ret overskuelig størrelse.
Det synes både min forlovede og andre filippinere imidlertid er en dybt mærkelig ting. At gå rundt i en by er for dem et udtryk for, at man er så fattig, at man ikke har råd til at betale 6 peso for at tage en tricykel.
Det eneste sted i Dumaguete, hvor det er socialt acceptabelt at gå mere end cirka 50 meter, er derfor langs med havnepromenaden.......
Du rammer lige i øjet Lars. c",)
Personligt nyder jeg faktisk rigtig meget at gå..... ja ok, måske ikke lige når solen står ned fra en total skyfri filippinsk himmel og der ingen vind er. Så skal det i hvertilfælde være for motionens skyld, da sveden jo pipler ud. Men kan finde på det iklædt solcreme, solbriller, kasket, vand og kamera.
Da min kone var i Danmark første gang for at få et indblik i den danske kultur, da var hun noget chokeret over, at min gamle mor kunne finde på at gå f.eks. 5 km for at besøge hendes bekendte. Hun mente ligeledes at vi jo bare kunne tage en taxa (nu da vi ingen tricykel havde i DK), når vi skulle noget...... ja, det gjorde det selvfølgelig ikke bedre at hun kom op 1. februar i minusgrader.
Skal dog lige slutte af med at sige, at hun har nu lært at sætte pris på at gå. Er vejret godt her i dk, så kan vi sagtens tage en spadsertur på op til 10 km, blot for at komme ud og røre os. Og er vi på Filippinerne så går vi også gerne, med undtagelse af når vi er i byerne, så insistere hun på at blive transporteret.
Så noget af en omvæltning.
LarsKyhnau
29-12-07, 12:01
Retfærdigvis skal det jo siges, at klimaet også gør det noget mere oplagt at gå eller for den sags skyld cykle i Danmark end på Filippinerne.
I Danmark har jeg i mange år cyklet cirka 2 x 12 km dagligt til og fra uddannelse eller arbejde, men det ville jeg godt nok nødigt gøre på Filippinerne. Her ville man jo være gennemblødt af sved allerede efter den første kilometer.
En del mere behageligt så at gøre som alle de lokale, og sætte sig op på en cykel med hjælpemotor. En 100 cc motorcykel koster stort set det samme som en god cykel koster i Danmark, nemlig 5.000-6.000 DKK, og den kører let 40-45 km på literen.
Skik følge eller land fly......
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.