PDA

Se fuld version : Vasketoj

tblokhus
07-01-08, 08:59
Vi er paa rundrejse paa filippinerne i en laengere periode, derfor har vi brug for at faa vasket toj. Jeg ved at i Thailand er der mange gade vaskerier, hvor man indlevere sit toj og henter det den naeste dag. man betaler pr kg. og det er rimelig billigt.
Men hvordan goer man paa filippnerne? vi har kun set hotellets service og det bliver rimelig dyrt.

PNO
07-01-08, 09:28
Hej

Det er ikke nødvendigt at smide de penge på hotellerne

Der findes vaskerier de fleste steder. Men det er ikke altid man ser skilte med det. Du vil ofte få et positivt svar ved at spørge en lokal T-shirtsælger eller i den lokale Sari Sari (lille købmand).

Hilsen

PNO

Samarjan
07-01-08, 10:00
Der findes små vaskerier næsten alle steder i Filippinerne, nogle gode og andre knap så gode.
Jeg har været ude for, at få mit vasketøj tilbage i Subic Bay, men mine Calvin Klein underbukser var lige pludselig blevet til Kalvin Clein og jeg mente ikke de sad, som de plejede.
Da jeg henvendte mig på vaskeriet, for at få mine egne underbukser tilbage, kendte de intet til det, men hvis der var sket en fejl, ville de da gerne erstatte mine mistede underbukser. Dette ændrede sig dog hurtigt, da de fik besked på, hvad sådan nogle kostede (næsten 2000 Peso/stk).

Man skal nok prøve sig lidt frem, men det er til gengæld rivende billigt. De fleste steder tager imod vasketøj prissat pr. Kg. Nogle gange ser man steder, hvor de har tilbud på f.eks 3 Kg eller 5 Kg.

Hilsen,
Samarjan