Se fuld version : Omkostninger/indrejsen i Filippinerne
Så vidt jeg husker, skal man betale for at komme ind i Filippinerne, men hvormeget er det man betaler? og kan man betale i $?.
Hej
Jeg har aldrig betalt ved indrejse, men det er muligt at du tænker på det beløb det koster at indhente et evt. visum (ophold i landet udover 21 dage)
Man betaler en afgift når man forlader landet. Jeg mener det er 700peso
Ja, der kan betales i USD.
Hilsen
PNO
Du skal ALDRIG betale for at rejse ind til Filippinerne. Giv ALDRIG penge til hverken immigration officiels eller toldbetjente. Hvis de beder om penge for det ene eller andet, skal du straks råbe på en vagt supervisor.
Hvis de ikke trækker snuden til sig, skal du indgive en klage til vagt supervisoren og gøre denne opmærksom på, at du vil kontakte BI senere for at sikre at din klage bliver behandlet.
Når du rejser ud skal du før immigration betale et gebyr på 750 Peso. Beløbet vil være angivet i Peso og USD over de enkelte gennemgange.
Hvis du skal have forlænget dit 21 dages visa, du får ved indrejse, er det faktisk nemmest at få dette gjort på et af de lokale immigrations kontorer, der er spredt ud over Filippinerne (pris ca. 2000 Peso for en forlængelse til 59 dage).
Men meget vigtigt....BETAL ALDRIG PENGE VED INDREJSE HVIS DU KUN REJSER IND NORMALT OG SKAL HAVE ET 21 DAGES VISA STEMPEL I DIT PAS!
Hilsen,
Samarjan
LarsKyhnau
07-01-08, 12:06
Vil blot tilføje, at der også er "terminal fee" i indenrigslufthavne. I Manila skal der betales 200 peso før man stiger ombord, i provinsen typisk en del mindre.
Det er ikke nødvendigt at have peso med hjemmefra, når man rejser til Filippinerne. I lufthavnen i såvel Manila som Cebu kan man både veksle dollars og hæve penge på kreditkort i ATM maskiner før man forlader lufthavnen.
Til Samarjan,
Kan jeg godt rejse ind fra et andet asiatisk land enten via luft eller vandvej uden visum, og så bare søge derude.. Uden at risikere afvisning??
Marven99,
Uanset hvilket land du kommer fra og om du kommer med fly eller skib, skal du igennem immigration på normal vis, som f.eks i Manila lufthavn.
Det eneste der sådan set kan stikke en kæp i hjulet, er hvis du ikke har en fly eller færgebillet ud af Filippinerne, når du rejser ind (returbillet). Det er ikke noget, de normalt kigger efter hos "hvide" turister, men jeg nævner det kun, så du er klar over det.
Du vil modtage det normale 21 dages visa, som du så kan forlænge på ethvert lokalt immigration kontor inden 21 dage fra indrejse.
Hilsen,
Samarjan
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.