Se fuld version : Cebuano
Jeg skal fri til den skønneste kvinde om en måned på cebu island.
Er der en der har en filippinsk kone fra samme område, der kan lære mig at fri på cebuano???? Det skal helst være noget i retning af:
Jeg vil leve resten af mit liv med dig og jeg ønsker, at du føder vores børn. Vil du gifte dig med mig og være min for evigt?
Håber nogen kan hjælpe mig!
Mvh
Kim P. Nyberg
08-01-08, 04:33
Min bedre halvdel taler både cebuano og tagalog, så der skulle nok være en chance. Når jeg vågner engang ved middagstid, vil jeg bede hende sætte sig til tastaturet og give dig en oversættelse.
Kim P. Nyberg
Herning
Kim P. Nyberg
08-01-08, 12:42
Som lovet følger her en oversættelse:
Gusto kita na maging asawa ko at maging ina ng aking mga anak, tanggapin mo ba ang aking alok na pakasal sa akin?
Hun har så bare skrevet det på tagalog, men det kan din udkårne også forstå. Spørgsmålet på dansk lyder således:
Jeg ønsker at du bliver min kone og at du bliver mor til mine børn. Vil du modtage mit frieri og gifte dig med mig?
Held og lykke med det. Håber du får hendes uforbeholdne ja.
Kim P. Nyberg
Herning
Jeg tror I har misforstået spørgsmålet lidt... det er udtalen jeg er ude efter. For da jeg lige omkring jul prøvede mig med malingayang pasko forstod hun ikke en dyt... måske fordi hun ikke havde forventet jeg lige pludselig slog over i tagalog. Måske kunne din kone indspille en lydfil og emaile den til mig... så kan jeg øve mig igen og igen!
Mvh. Johnny
Kim P. Nyberg
10-01-08, 04:51
Er nok ikke den skarpeste kniv i skuffen, når det gælder indspilling af lydfiler. Så der må andre mere kompetente træde til.
Kim P. Nyberg
til kim hvis du har messenger så er det nemt nok
mvh tap
Hej Johnny, du kan invistere i en phrasebook. Koster 50 - 100 Kr.
Jeg har prøvet at lede efter online kurser, phrasebook og diverse. Har fundet et kursus i tagalog.... men ville helst lære cebuano. Desuden har jeg stadig ikke fundet lige netop den sætning jeg vil fyre af. Og det cd-rom kursus jeg har lånt fortæller ikke engang hvad ægteskab hedder. Som nævnt må der være en med messenger og et headset.... og helst et webcam så jeg kan se mundbevægelserne samtidig...
Anybody???
LarsKyhnau
15-01-08, 18:40
Hej josan
For så vidt rager det jo ikke mig, men hvor længe har I kendt hinanden og hvor lang tid har I tilbragt sammen?
Du lyder meget nyforelsket, og så er det måske lidt tidligt ligefrem at fri???
;-)
Næh det gør det egentlig ikke. Men 6 måneder.. og desuden selv om jeg frier, kan vi rent praktisk ikke gifte os før om 2 år alligevel!
LarsKyhnau
22-01-08, 13:20
Hej josan.
Jeg ønsker dig held og lykke med frieriet til din kæreste. Hvis det er de danske regler for familiesammenføring som f.eks. 24-års reglen, du tænker på, så forhindrer de ikke, at I kan blive gift, men kun at I kan få bevilget en familiesammenføring i Danmark.
Måske en detalje, men alligevel :-)
Bedste hilsner, Lars
Hmm og med de nye regler for indvandringsprøve som sansynligvis træder i kraft i 2009 bliver det jo nok ikke nemmere så må i jo nok flytte til sverige men der kan hun jo også bedre lære dansk så hun kan bestå den prøve hun skal aflægge (sikke dårlige tider for folk som elsker en fra udlandet)
Held og lykke
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.