PDA

Se fuld version : Udførsel af penge fra Filippinerne

LarsKyhnau
16-01-08, 13:35
Hej alle

Tænkte, at det måtte være min tur til at stille et spørgsmål.

Der foreligger den mulighed, at min forlovede og jeg på et tidspunkt vil vælge at samle familien her i Danmark. I så fald vil vi nok ønske at afhænde vores hus i Dumaguete foruden naturligvis diverse løsøre såsom bil m.m.
Hvilket leder frem til mit spørgsmål.

Jeg ved, at der er restriktioner på, hvor mange penge man må føre ud ind og ud af landet, når man rejser med fly. Men hvordan forholder det sig med at lave en bankoverførsel fra sin filippinske til sin danske bank?

Jeg vil gætte på, at de også har en masse regler og "requirements" på det område, og hvis nogen kender til dem eller har et link, vil jeg sætte stor pris på det. Bare for at være forberedt på, hvad der i givet fald venter os.

Skal tilføjes, at jeg i årenes løb har overført flere penge TIL min filippinske konto end jeg i givet fald vil sende ud af landet igen, hvis det altså har nogen betydning.

Mvh. Lars

Samarjan
16-01-08, 14:09
Lars,

Jeg tror ikke det skulle være noget problem, men det er nok lettest at gøre fra en Dollar konto i en af de større banker, PNB, MetroBank, BPI o.s.v.
Du kan også prøve at forhøre dig i din lokale bank.

Jan

cax
17-01-08, 01:22
I fald der er begrænsinger så kan du vel lave flere mindre overførsler......eller?...bare en ide jeg lige fik...eller måske benytte dig af en kombination af bank (evt. flere konti) og Western Union.