PDA

Se fuld version : jump to modul 2

henrik
20-01-08, 00:10
Min kære kæreste er nu gået fra modul 1 til 2 her i januar,og vil lige komme med et par vanskelige synspunkter omkring indvandrindsprøve her i landet kontra i ph.Jeg er rasene og vildt overrasket hvor stor et spring der er fra 1 til modul 2 et eks,modul 1 er koncentreret omkring abc,ovs og verbal og basic,navnneord, adjectives,numbers,lære klokken,sumarrize book, præsentastion af dig selv.Nu her i modul 2 er det meget mere kompliceret såsom,en tur på folketinget med en efter følgene opgave på en rapport på hvad du har hørt og set,samt et utal af spørsmål omkring det pågældene lov forslag.Hvordan helvede skal alle disse ny indvandre forstå bare en lille smule ??? omkring dette samfund,på så kort tid og alle i klassen tar sig til hovdet.Jeg kan kun sige en ting med alle de opgaver samt mange timers lektie sammen,ville dette aldrig lykkes uden min hjælp til min kærste.Desuden er det sinsygt stort springet fra 1 til 2,det svare lidt til fra 1 klasse til 8 på bare et md,good luck.

Samarjan
20-01-08, 00:53
Mit nytårsønske for Danmark er desværre, at de render ind i alt fra svære økonomiske vanskeligheder til taber alle sager i EU og andre steder.

Jeg har intet til overs for Danmark mere. Faktisk er jeg begyndt at svare mennesker, at jeg desværre er Dansker, når de spørger. Jeg er flov over at være statsborger i et land, der har udviklet sig i sådan en facistisk retning.

De giver immigranter prøver med en sværhedsgrad, der ville få 80% af den Danske befolkning til at give op.
Er Danmark og Danskerne begyndt at føle sig som et "Herrefolk"?

Jan

LarsKyhnau
20-01-08, 12:00
Der er nok ingen tvivl om, at med mindre man har mulighed for at tage et samlet ophold på Filippinerne af flere måneders varighed, så man kan undervise sin kæreste i dansk der, så bliver man fra og med 1/1 2009 NØDT til at benytte metoden med at blive gift på Filippinerne, rejse til Danmark på turistvisum og så søge familiesammenføring, medens ens hustru er i Danmark. Det er naturligvis fuldstændig umuligt, at nogle vil kunne lære, hvad der normalt kræver 250 timers undervisning i Danmark, ved ren og skær selvstudium.

Skal jeg tage udgangspunkt i min/vores egen situation vil indvandringsprøven selv i den situation være en kæmpe belastning. Jeg vil i den situation starte med at være eneforsørger for en familie med 2 voksne og 3 børn og vil derfor formentlig være nødt til at tage en del overarbejde for overhovedet at få vores økonomi til at løbe rundt.

Det er jo noget dyrere at leve i Danmark end på Filippinerne, og så snart man kommer op og tjene mere end cirka 30.000 DKK om måneden før skat, så skal man aflevere 63% af hver ekstra tjent krone til Staten, for så er man "et rigt svin" ifølge flertallet af den danske befolknings opfattelse. At man har både kone og 3 børn at forsørge spiller ingen rolle i den sammenhæng - bundfradrag for topskat kan IKKE overføres mellem ægtefæller. Mange tak til rødstrømpebevægelsen for det (not).

I den situation skal jeg så altså også finde overskud til - udover at vi har 3 børn at passe - at bruge min sparsomme fritid på at undervise min hustru i dansk, fremfor at hun kan gå på en skole og lære dette, hvor:

a) hun ville få en professionel underviser.

b) hun ville få en omgangskreds i Danmark, så hun ikke er helt socialt isoleret.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om V og C´s folketingsgrupper egentlig er klar over, hvad den lov, de her har stemt for, egentlig indebærer? Og jeg ved snart ikke, hvad der er værst: at de er så dumme, at de ikke kan gennemskue det eller så kyniske, at de bare er ligeglade.

Noget helt andet er, at jeg har læst lidt på ÆUG´s forum. Og her synes folk ikke at være nær så bekymrede over denne prøve, som vi er. Spørgsmålet er så, om det er os, der overdramatiserer dens betydning, eller folkene på ÆUG´s forum, der ikke har indsat, hvor voldsomme krav, der egentlig vil blive tale om?

Under alle omstændigheder har al denne debat skubbet mig i retning af at hælde til at bosætte mig i Sverige med min familie, hvis det skulle blive aktuelt.

Uanset at vi sikkert godt KAN opfylde alle Dansk Folkepartis latterlige krav, inklusive den kommende sprogprøve, og dermed allernådigst få lov til at være i landet, så er der så mange ufede ting ved det, at det er spørgsmålet, om det overhovedet er attraktivt.

* Gider vi vente 6 måneder, før min forlovede kan begynde at modtage professionel danskundervisning eller for den sags skyld har lov til at tage et job? I Sverige får man en opholdstilladelse på 1 time, hvis man benytter de såkaldte "EU-regler".

* Gider vi skulle udfylde et hav af papirer til Udlændingestyrelsen, ikke bare ved ankomst til landet, men ved gud også efter 2 år, efter 4 år, efter 6 år.... ?

* Gider vi svare på alle mulige intimiderende spørgsmål, der tager sigte på at "afsløre", om vi har indgået et proformaægteskab? På trods af, at vi har et barn sammen? Ja jeg ved ikke, om udlændingestyrelsen er så tåbelig i praksis, men det ville ikke overraske mig det ringeste!

* Vil vi i forlængelse af ovenstående acceptere, at der også løbende foretages kontrolbesøg på vores bopæl? I 7 stive år!!! Igen, jeg ved ikke hvor emsige Udlændingestyrelsen i praksis er overfor et dansk-filippinsk ægtepar, men de har RET til at gøre disse ting, og er det i grunden ikke i sig selv næsten nok?

* Vil vi acceptere, at der så vidt jeg har forstået også er restriktioner på, hvor meget min forlovede må opholde sig uden for Danmark uden at miste sin opholdstilladelse?

* Vil vi acceptere, at vi ikke har lov til at fremleje en bolig, selvom det formentlig vil være det, vi har mest lyst til at gøre i starten?

* Kan vi leve med at vende hjem til de danske bilafgifter, som betyder, at vi, selvom vi har 3 børn, helst skal klemme os ned i en lille mikrobil på 3,5 meters længde, hvis det stod til de danske politikere? En sådan bil koster kun cirka 30.000 DKK mere i Danmark end i Sverige, og det er da til at leve med, men for en familieegnet bil løber forskellen let op i flere hundrede tusinde kroner.

* Er det acceptabelt, at min forlovede skal vente 7 år, før hun og børnene kan få en permament opholdstilladelse uafhængig af mig?

* Hvad med modersmålsundervisning for børnene? Den er som bekendt afskaffet i Danmark, gælder det også i Sverige? Sandsynligvis ikke.

Når jeg tænker over det er der egentlig ingen objektive grunde til at bosætte sig i Danmark fremfor Sverige. Det er klart, at hvis man allerede er etableret i Danmark med job og bolig vest for Storebælt, så vil man nok helst blive der.

Men for folk som Jan og mig selv, der er mere frit stillet, er der da ikke noget særligt, som taler for at vælge Danmark, og hvorfor så ikke bare vælge den langt nemmere løsning med at flytte til Sverige?

Det tror jeg mere og mere det ender med, at vi gør, hvis min forlovede har lyst til at rykke til Europa sammen min sine/vores børn.

marven99
20-01-08, 12:09
Hej Jan,

Så er det jo et held at man ikke er tvunget til at være dansk statsborger.

Samarjan
20-01-08, 12:14
Lars,

Jeg hælder helt klart i din retning, hvis eller når det bliver aktuelt.
Man kan jo lave en hel liste af grunde.

1) Det er faktisk lidt billigere at bo i Sverige.
2) Gode sikre biler koster mindre.
3) Deres sundhedsvæsen er langt bedre.
4) Deres syn på mulig arbejdskraft fra indvandrere er vist også langt bedre.
5) Landet har flere muligheder. Man kan stå på ski om vinteren.
6) Da vi ikke drikker, er prisen på alkohol ikke noget problem.
7) Deres statsbyrokrati er vist ikke så vidtfavnende som det Danske trædemølle.
8) Sverige er et smukt land (det har jeg altid ment).

Jan

holgerdk
20-01-08, 12:23
hej lars,

er meget enig og sidder med præcis samme overvejelser.

nu har min hustru og jeg kæmpet en kamp først med udlændinge"service" og derefter det filippinske bureaukrati og endelig ser det ud til at være lykkedes. og stadig kan jeg sidde og spørge mig selv om det er det rigtige.

vi valgte at forsøge danmark først pga job, her er mit netværk og familie hvilket kommer min hustru tilgode når hun kommer her. men med de stupide krav og holdninger man møder her i landet skulle vi måske bare have taget til sverige til at starte med. så havde vi været sammen forlængst. sparet en masse besvær - og penge.

jeg læste fornylig i berlingske tror jeg at strømmen mellem danmark og sverige er ved at vende og at en del dansk/udenlandske ægtepar vender tilbage mod danmark, men det kan da kun være indtil den tåbelige regel træder ikraft.

jesper

LarsKyhnau
20-01-08, 12:25
Marven99 skrev:

"Hej Jan,

Så er det jo et held at man ikke er tvunget til at være dansk statsborger."

Det er jo noget vrøvl. Man bestemmer ikke selv, hvilket land man er født og dermed har statsborgerskab i. Og det er ingen menneskeret at skifte statsborgerskab til et andet land. Spørg bare Dansk Folkeparti om det!

Vi er selvfølgelig heldige som danskere, at der er andre lande som f.eks. Sverige, der gerne byder os og vores udenlandske hustruer velkomne. Men det kan da aldrig være nogen undskyldning for, at det er ok, at den danske stat behandler sine egne statsborgere svinsk, bare fordi de har valgt at gifte sig med en udlænding, eller sågar landsforviser dem.

LarsKyhnau
20-01-08, 12:41
Jesper skrev:

"jeg læste fornylig i berlingske tror jeg at strømmen mellem danmark og sverige er ved at vende og at en del dansk/udenlandske ægtepar vender tilbage mod danmark, men det kan da kun være indtil den tåbelige regel træder ikraft."

Ja måske, men der er jo flere måder "at vende tilbage mod Danmark" på.

Man kan gøre det ved at søge familiesammenføring efter de danske regler, og så skal man naturligvis gennem hele den samme mølle som dem, der kommer direkte fra et land udenfor EU. Der kan jo være nogen, som p.t. vælger at gøre dette, fordi de stadig har mere socialt netværk i Danmark end i Sverige. Og i mellemtiden er begge parter måske fyldt 24 år, hvis det var det, der var problemet i første omgang, eller den danske part er fyldt 28, hvorefter tilknytningskravet ikke længere kan gøres gældende.

Der er imidlertid også 2 måder "at vende tilbage mod Danmark" som medfører, at man kan slippe helt for alle Dansk Folkepartis luner og krav.

Den ene er at have så boet så længe i Sverige (vist nok 3 år), at den udenlandske part kan ansøge om svensk statsborgerskab. Som svensk (EU) statsborger har man retskrav på at bosætte sig i Danmark og samtlige krav bortfalder dermed.

Den anden måde er, at den danske part skal have både boet OG arbejdet i Sverige (andet EU-land) i mindst 4 måneder. Herefter kan man søge opholdstilladelse i Danmark efter de samme EU-regler, som mange benytter sig af, når de flytter til Sverige. Dette giver så en 5-årig opholdstillladelse til den udenlandske ægtefælle.

Man kan læse mere om disse ting, personlige beretninger m.m., i forum på Ægteskab Uden Grænsers hjemmeside.

Mvh. Lars

LarsKyhnau
20-01-08, 12:49
Til Jan:

Helt enig i din liste, og selv hvis man "drikker" er der såmænd ingen grund til at holde sig tilbage. Dels er den svenske alkohollovgivning blevet betydeligt liberaliseret siden landet indtrådte i EU, og priserne er langt lavere end de var i gamle dage. Og dels er det tilladt at indføre, hvad man vil, fra Danmark, så længe det er til eget forbrug.

Specielt som grænsegænger vil det derfor være ret oplagt, at man køber øl, vin og spiritus samt de få andre ting, der måtte være billigere her, i Danmark, og så køber resten "hemma" i Sverige.

Jeg holder også selv meget af den vilde svenske natur. Hurtigere og billigere adgang til de nordiske skisportssteder ville være yderligere en fordel ved at bo i Skåne, og muligheden for at have et billigt "sommerhus" oppe i skoven er heller ikke så ringe. Man skal faktisk bare nord for Hallandsåsen, så begynder den store svenske skov, og dermed et landskab og naturtype, som vi slet ikke har i Danmark.

I din branche kunne det jo også være en oplagt mulighed at tage springet fuldt ud og simpelthen flytte til Norge.

marven99
20-01-08, 12:58
Hej Lars,

Man skal da også bare passe på man ikke bliver for ynkeligt.

Jeg ved jo godt man ender med at blive ganske upopulær i dette selskab. Hvis man melder ud at man syntes DK ikke er så slemt endda.

Jeg kender til adskillige forhold hvor det er lykkedes udlændinge at komme hertil. (Bor selv i et område af DK, hvor der er adskillige udlændinge, som faktisk er godt tilfredse med systemet.)

Jeg syntes det virker som om der sidder nogle mennesker i udlandet og bander gevaldigt over systemet i DK. Men de ved også godt at de ikke får det bedre nogle andre steder i verden. Da de er afhængige af det danske sygevæsen, etc.
Men det er jo blot min mening. Og da min dagligdag ikke giver mig mulighed for at skrive sidelange svar, dag ud og dag ind. Syntes jeg da i skal køre jeres debat videre uden mig.

LarsKyhnau
20-01-08, 13:13
Hej Marven99

Jeg synes det er ynkeligt at gå efter manden frem for bolden, og det har du nu gjort flere gange på dette forum, senest i dit svar til Jan og nu i dit svar til mig. Hvor lidt eller meget tid vi eller andre bruger på at skrive i dette forum rager ikke dig.

Hvis du mener, at vi har uret i vores kritik af den danske udlændingelovgivning, de danske politikere m.m., så fortæl os dog, hvor vi tager fejl. Og ellers så hold din kæft, hvis du ikke mener, at du har tid til at deltage i debatten, og/eller ikke har noget konstruktivt at bidrage med. Det er du velkommen til.

Jeg kan ikke tale for andre, men jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ikke selv "sidder i udlandet og bander gevaldigt over systemet i DK men også godt ved, at jeg ikke får det bedre nogle andre steder i Verden".

Dels opholder jeg mig p.t. i Danmark, og hvad der er mere vigtigt, så mener jeg ikke, at Danmark er det land i Verden, hvor man "får det bedst". Efter min opfattelse er der mange andre lande i Europa, som det er bedre at leve i end Danmark, herunder de andre 3 nordiske lande, men sikkert også UK og flere andre.

holgerdk
20-01-08, 13:16
marven99 du bliver squ da hurtigt sur :-)

du har ret til din mening, jeg har ret til min og alle andre til deres. det kan vi vel godt blive enige om ikke ? det er vel det et forum blandt andet er til for. udveksling af meninger og erfaringer.

om man kan få det bedre andre steder i verden ? tja det er vel op til den enkelte at vurdere det. det kommer vel i høj grad an på hvad man søger og har af behov. personligt syntes jeg ikke danmark er verdens centrum.

det danske sygehusvæsen - kan bare sige at hvis jeg blev alvorlig syg havde jeg bestemt ikke noget imod at befinde mig i europa et eller andet sted. i mange lande i europa fungerer det langt bedre end her. dette gælder både kompetance og effektivitet. mange tror fejlagtigt at danmark har verdens bedste sundhedsvæsen. det er vist et lævn fra fortiden og måske på grund af det høje skattetryk.

når det er sagt håber jeg du fortsat vil bidrage til forum marven99. der skal helst være plads til os alle - ligegyldigt hvad vi hver især mener.

jesper

Kim P. Nyberg
20-01-08, 13:21
Blev lige strejfet af en tanke. Hvad ville der ske, hvis vi var lige så kyniske og stålfaste, som DF? Hvis vi sagde, at DF dælme ik skal bestemme, hvor vi skal bo? Deres mål er jo, at samtlige udlændinge forlader dette land, hellere i går end i dag. Hvem er det lige der vinder kampen, hvis vi alle rykker øst for Øresund eller syd for Tønder? Os eller et enkelt fremmedforskrækket parti, der reelt styrer landet enerådigt? Hvad ville der ske, hvis vi tog skeen i den anden hånd, og nægtede at lade os landsforvise, fordi et par præster er blæst oveni?

En ballon er sendt op. Debatten vil vise hvor samme ballon lander.

Kim P. Nyberg
Herning

marven99
20-01-08, 13:21
Hej Lars,

Jeg kom med en ganske stille og roligt kommentar til Jan. Og det lykkedes dig, fantastisk effektivt at få den kørt videre.

Med min kommentar om jeres tid herinde. Var det bestemt ikke et angreb. Overhovedet ikke endda. Mere for at være fair. Og at i ikke nødvendigvis skulle betragte min kommentar, da jeg kunne se hvor flere indlæg ville føre hen. Så tal pænt.

Jeg syntes bare det er træls at høre jer være så negative. Fordi Danmark på 1 område, som er et centralt område for jer/mig ikke lige kører som det skal. Så skal Danmark køres midt over og pludselig er det hele Danmark der er noget lort!
Jeg syntes det er for ynkeligt.

Jeg er enig med jer om at det skulle være lettere at hente asiater herop. Er selv i en situation hvor jeg kunne øsnke at det blot var et spørgsmål med en flybillet til 5000 DK. Men sådan forholder det sig jo ikke. Og i bund og grund er det jo også fint at vi ikke bare åbner helt op.

Jeg syntes da netop ikke det er konstruktivt at svine Danmark til, fordi udlændige prøve er uretfærdig. (Hvilket jeg 100% bakker op omkring den er. - Jeg tror ikke selv jeg ville kunne bestå :-))

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet...

LarsKyhnau
20-01-08, 13:55
Hej Marven99

Efter min opfattelse er der nu en del andre ting, som er galt med Danmark, end netop udlændingelovgivningen. Jeg bryder mig ikke om det danske skattesystem eller de danske bilafgifter, jeg bryder mig ikke om janteloven, jeg bryder mig ikke om vejret i vinterhalvåret, og jeg hader den nuværende danske regering. Og vel at mærke ikke kun p.g.a. udlændingepolitiken. Der er mange andre anstødsten også såsom "kontraktpolitik", statsministerens efter min opfattelse yderst arrogante ledelsesstil, et skattestop, der favoriserer eksisterende boligejere på bekostning af resten af befolkningen, invasionen af Irak etc. etc. etc.

"Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..."

Delvist enig, og det indgår, som det fremgår af mine indlæg, også kraftigt i mine overvejelser at forlade Danmark på helt eller delvis permanent basis.

Lige p.t. forholder det sig bare sådan, at jeg af økonomiske grunde er tvunget til at opholde mig i Danmark det meste af tiden for at forsørge mig selv og min familie. Som dansker er det jo lettere for mig at få job her end andre steder i Verden. Herudover er der så et hensyn til mine forældre, som vil være kede af det, hvis de aldrig ser mig, men udover disse to ting er der intet som helst, som holder mig i Danmark.

Der er dog det problem med "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..." holdningen, at det ikke er alle mennesker, som har en reel mulighed for at forlade deres fødeland, og der er jo alt andet lige også nogle sociale omkostninger m.m. forbundet med at immigrere til et andet land.

Udtrykket minder en del om de udtryk man hørte i USA under Vietnamkrigen såsom "love it or leave it". Med andre ord, hvis man ikke bakkede op om administrationens krigsførelse i Vietnam, så var man "uamerikansk" og burde derfor forlade sit fødeland. Udtrykket trækker i retning af at undertrykke kritik og demokratisk debat, og det bryder jeg mig ikke så meget om. Efter min opfattelse er/var en af de mest positive sider ved det danske samfund netop, at det er/var muligt og tilladt at kritisere og debattere næsten hvad som helst.

Allan
20-01-08, 14:14
Vi kan alle hurtig blive enig om at indvandringsprøven er til at åbne op og ..... i.

jeg har sat nu og læst noget mere og efter min mening er VKO bare fuld af spin og løgne og vælgerne tror på det desværre.

en lille eksempel her

http://www.radikale.net/morten-oestergaard/indlaeg/2007/10/25/valgkamp-facts-og-myter

Fogh sagde i partliederrunderne i dag: "Hvis asylansøgerne må arbejde er det lig fri indvandring og vil gøre os til det mest attraktive sted i Europa at søge asyl."

---------------------------------------

Det er et skræmmebillede. Fakta er:

1. Efter Grækendland behandler Danmark irakiske flygtninge dårligst i Vesteuropa. Mange lande tillader asylansøgere at arbejde og bo udenfor centre. Mange lande har loft over opholdstid.
2. Danmark vil på ingen måde blive det mest attraktive land i Europa. Men er løsningen ikke at vi får fælles regler, så man ikke skal være bange for at behandle folk ordentligt.
3. Danmark vil ikke blive overrendt. Finland har givet alle irakere opholdstilladelse, men fik sidste år kun halvt så mange som i Danmark.

Fogh bruger som altid udlændingepolitikken til at lave skræmmebilleder og til at bygge myter op.

og endnu en god link som forhåbentlig kan få øjnene op på folk eller få et smil på deres læber - men problemet er jo bare at så længe (Som Samarjan has postet tidligere) at så længe folk får friværdi i deres bolig og har råd til deres HTH køkken så er de fløjtende ligeglad.

Jeg tror såmænd ikke Danmark har så mange rascister (men vi har mange gamle mennesker) og op til det forrige valg stod Pia Kjærsgaard og lovede flere penge til de gamle og de svage (jeg tror indenfor 1 minut nåede hun at nævne det 3 gange, jeg var ved at tro hun var gået i den samme rille - hun lød ihvertfald som en gammel grammafon plade - men hun er jo også ved at være gammel ;) )

http://forbryderalbum.dk/viewall.php

jeg kan ihvertfald holde mig 100 % til det her

http://mortenostergaard.urbanblog.dk/2007/10/27/vi-skal-t%C3%A6nke-nyt-om-familiesammenf%C3%B8ring-men-nej-til-24-arsregel-og-tilknytningskrav/

Vi skal tænke nyt om familiesammenføring - men nej til 24 årsregel og tilknytningskrav
Ingen har i den forgangne periode i Folketinget kæmpet mere intenst mod regeringens familiesammenføringsregler end jeg. Jeg er totalt imod 24 års reglen og tilknytningkravt, fordi jeg har mødt en masse mennesker, hvis familieliv er blevet ødelagt af disse.

Personligt mener jeg, at det er muligt at lave regler, som både forhindrer tvangsægteskaber og import af ægtefæller OG giver plads til kærlighed.

De regler, vi har, gør ingen af delene. Der er desværre stadig tvangsægteskaber og vi svigter de unge massivt. Nogle sendes til fjerne egne til en ægtefælle, de ikke kender - andre havner på krisecentre i Malmø. Reglerne forhindrer ikke tvang, men betyder for en del at tvangen foregår et sted, hvor INGEN kan hjælpe dem. Tilgengæld sidder en masse mennesker i Malmø og Flensborg, som gerne ville bo i Danmark - deres fædreland. Men det må de ikke, selvom deres kærlighed er den ægte vare.

Vi skal forhindre ægteskaber, som ikke baserer sig på kærlighed, men skal ikke som det eneste land i Europa forhindre vore egne statsborgere i at bo i Danmark med deres ægtefælle og børn.

Det kræver en ny politik på området. En politik som kan se forskel på de her pseudo-ægteskaber og kærlighedsægteskaber. Det tror vi på kan lade sig gøre - vi ser spændende løsninger rundt om i Europa. Det arbejder vi på at skaffe flertal for fra nu af og indtil det sker.

Det Margrethe forklarer i Politikken idag er derfor blot, at vi i Radikale Venstre kun har ét ultimativt krav til en ny regering - hvis den skal føre en anden politik, skal den være uafhængig af Dansk Folkeparti.

Man kan også sige - at vi tror det er nemmere at finde nye løsninger på familiesammenføringsområdet, hvis Pia Kjærsgaard ikke er en del af flertallet. Der er kortere vej til hjertet på en socialdemokrat end en DF’er - også efter et valg!

jeg har fundet Morten Østergaards email og jeg har tænkt mig at skrive til ham når jeg får tid (måske indenfor en 14 dage)

E-mail adresse: morten.ostergaard@ft.dk

http://www.folketinget.dk/default.asp?ptag=vismedlem&akro=RVMORS

jeg har på fornemmelsen at han burde vide noget om indvandringsprøven og hvor hård den måske vil blive (som jeg har læst det har de fået sendt den hollandske indvandringsprøve til eftersyn - og det burde jo give dem en ide hvor hård den danske vil blive)

hvis en anden i forummet skriver til ham før mig håber jeg vedkommende vil poste svaret herinde (jeg skal også nok poste mit svar)

Samarjan
20-01-08, 14:15
Hej Marven99,

Lad mig da begynde fra en ende af:

Du mener altså at alle har det så henrivende i Danmark?
At vi (der bor udenlands) har brug for det Danske sygevæsen etc?

Jeg er ikke afhængig af noget som helst system i Danmark, da jeg for længe siden besluttede at betale alt selv og helst så, at det Danske system blandede sig udenom, hvad jeg foretager mig.

Jeg har en udenlandsk arbejdsgiver, men den Danske stat vil stadig gerne have besked på, hvad jeg tjener, fordi de vil gerne have fat i mine penge, men de vil ikke give noget til gengæld.
Jeg betaler kun arbejdsmarkedsbidrag (8%), men det beløber sig stadig til næsten 60000 kr om året. For det får jeg så lov til at have et gult sygesikringsbevis, som jeg reelt ikke kan bruge til noget som helst.

Jeg kan ikke komme til i det Danske sundhedsvæsen (selvom jeg betaler til det), da jeg er en travl herre, der kun opholder mig i Danmark 2 uger ad gange måske 2-3 gange om året. Jeg er henvist til at bruge privathospitaler, hvis jeg f.eks skal have en gastroskopi (som jeg fik i 2005).
Når man spørger, om man lige kunne komme ind ambulant (undersøgelsen tager 30 minutter fra man kommer ind til man går igen), får man bare et svinsk svar.

Min gamle mor, der tjente staten i 45 år skulle have nye hofter. De ville ikke operere hende, før hun slet ikke kunne gå og levede i et smertehelvede. Jeg betalte for den ene hofte, fordi de ikke kunne snegle sig færdige.

Jeg har igennem min karriere boet i Norge, i Skotland, i England, i Singapore, i Grækenland, i Spanien, i Dubai og i Filippinerne.

Alle ovennævnte steder har jeg modtaget hurtigere (måske med undtagelse af Filippinerne) service indenfor den offentlige sektor end i Danmark.

Jeg tror de fleste Danskeres opfattelse af dem selv og deres land i forhold til verden udenfor og specielt Europa er stærkt overdrevet.
Danmark har ikke så forfærdelig meget at være stolt af i dag.
Danmark er blevet et uvelkomment menings diktatur, hvor den siddende regering er blevet en lille skødehund enten for kapitalen og den militære magt (USA) eller for den syge lille hjemmehjælper og hendes horder.

Det er tankevækkende, at så mange Danskere kan stemme på et parti, som sælger gaveindpakket nazi ideologi. Jeg kan jo så kun konkludere, at 8-12% af Danmark åbenbart er mennesker med en meget lille hjerne og ihvertfald slet ingen hukommelse, da de jo helt har glemt lektien fra 2. Verdenskrig.

Dem der normalt gifter sig med udlændinge, er normalt de mennesker, der opholder sig konstant eller en hel del i udlandet normalt grundet arbejde, men en karriere i udlandet er ikke noget, man skal forvente nogen opbakning af eller forståelse for i Danmark (de har jo nok i sig selv).
Problemet for Danmark er bare, et de mennesker der arbejder i udlandet fortrinsvis er de højere uddannede, og vi har ikke så stor tålmodighed, når det kommer til grænseløs stupiditet.
Mange meget højere uddannede mennesker end mig har slået sig ned permanent i steder som USA, Canada, Australien og New Zealand, fordi disse lande byder dem velkommen, da de jo kan falde lige ind i stillinger, der er brug for. Mange højtuddannede Danskere har på den bekostning, og med den Danske indstilling til ægteskaber med udlændinge, taget konsekvensen og er flyttet væk fra Danmark. Dette skader i den sidste ende Danmark mere, end de nok er klar over, men det må vi jo se senere.

Mange af de udenlandske kvinder, der gifter sig med Danskere behøver kun lidt ekstra træning, før de kan falde ind i diverse stillinger i Danmark.
Hvorfor en udlænding ikke kan lære Dansk på arbejdspladsen er da ikke til at forstå. Alle Danskere kan jo tale og forstå Engelsk ikke sandt? Jeg mener, de har jo lært det fra 4-5. klasse i folkeskolen, så de må jo være mere end gode nok til det. De har jo minimum haft Engelsk i 5 år, før de slutter i folkeskolen, så det kan da ikke være noget problem at kommunikere med en udlænding på arbejdspladsen, hvis denne kan tale Engelsk?

Narjjjj, det skal fanme være udlændingen, der skal lære vores lille latterlige sprog (talt af færre mennesker end i Manila) FØR de kommer til Danmark.

Jeg valgte som sagt ikke at blive født i Danmark, men da det nu engang er sket, ser jeg ingen grund til at ændre det, med mindre de kommer og vil have fuld beskatning af min indtægt, hvilket de først vil få, når helvede fryser til is.
Jeg skal gerne komme til Danmark og betale 60%, men JEG vil have noget til gengæld, og det er permanent ophold for min hustru. Sålænge jeg ikke kan få det, bruger jeg det Danske skattesystem til min egen fordel med god samvittighed.

Hvis du ikke selv har set, prøvet og følt behandlingen af dit eget fædreland i en situation som denne og med regler som dem, de brygger sammen, kan jeg godt forstå dit indlæg.

Jeg har midler nok til at tage mig af min familie, også selvom vi levede i Danmark, da jeg bare ville forsikre os, men det åbner misundelseskulturen ikke op for. Vi skal jo ikke tro, vi er noget.

Der er en grund til at jeg ikke officielt ejer en eneste centavo herude. Min hustru og min datter ejer alt, da det er den eneste måde jeg kan holde de grådige bæster i Danmark væk fra det, der ikke er deres.

Jan

Harly
20-01-08, 16:19
Læsning af denne tråd er blevet lidt af en maratonsag, her har følelserne fået frit løb, men hvad med at gribe tingene an fra en lidt anden vinkel.
Når jeg ser udtryk som disse:

"Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet..."

"Hvem er det lige der vinder kampen, hvis vi alle rykker øst for Øresund eller syd for Tønder?"

"Jeg syntes bare det er træls at høre jer være så negative. Fordi Danmark på 1 område, som er et centralt område for jer/mig ikke lige kører som det skal. Så skal Danmark køres midt over og pludselig er det hele Danmark der er noget lort!
Jeg syntes det er for ynkeligt."

Så er det, at jeg tænker, lidt a la Allan, " Hvorfår bruger vi ikke nogle af vorer kræfter på at påvirke politikken i Danmark "

Er der ikke nogen i dette forum, der har forbindelse til en journalist eller to, der kan påvirkes til at tage sagen op i medierne ?

Hvad med at sende mails til vore politikere, der understreger de uheldige virkninger af den førte politik ( nok minus DF )

Er der ikke en der har viden og energi til at lave en underskriftindsamling på nettet.

Skrive læserbreve i vore aviser

Hvis vi alle aktivt ville tage del i en massiv kampagne, meget gerne hjulpet af de andre lignende fora her på nettet, kunne vi måske påvirke den førte politik hos visse partier. Mon ikke webmaster kunne få Thailand.dk og andre med på den sag. Ægteskab uden grænser kunne jo nok også påvirkes.

Harly
20-01-08, 16:39
Lige en lille en til Allan.

Du bruger f.eks denne her:
http://forbryderalbum.dk/viewall.php
Så er det nok ikke lige noget, der kan bruges i denne sag.
Udgiveren er forlaget Solidaritet, der nok er noget af det " rødeste" i Dk.
Herfra ses tingene meget ensidigt gennem røde briller, med en total forglemmelse af de " forbrydelser " der er foregået på venstre side i salen, og her kan nævnes rigtig mange.

Allan
20-01-08, 17:08
Hej Harly :)

jeg er ikke selv rød nok mere på midten (jeg stemte på Radikale Venstre ved sidste valg) men når jeg snakker med nogle af mine venner som er borgerlige og de siger at den borgerlige regering er noget af det bedste vi har så giver jeg dem altid den link (det plejer at få dem til at holde mund ;) )

jeg ved godt den er ensidig og venstreføjen har ligeså mange fejl (ingen er fejlfri)

men det jeg faktisk synes er bedst ved den hjemmesidesom man kan læse er at vores nuværende statsminister blev afsat som skatteminister i 1992 på grund af kreativ bogføring

http://forbryderalbum.dk/mat.php?n=2

men anyway jeg bruger kun den hjemmeside for et billigt grin og for at lukke munden på mine borgerlige venner.

LarsKyhnau
20-01-08, 17:48
Harly, jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig har energi til at engagere mig i dansk politik, og min tro på, at det kan nytte noget ligger nok også på et ret lille sted.

Jeg er nødt til først og fremmest at koncentrere mig om at finde løsninger på, hvordan jeg selv og min familie skal få vores tilværelse til at fungere, og ret meget mere end det har jeg ikke rigtig energi til.

Mine mange skriverier her kan og bør opfattes som at "lukke noget damp ud", hvilket jeg mentalt har behov for, samt at spille bold op af andre i samme situation som mig selv med det formål at nå til afklaring om nogle ting.

Jeg har i denne tråd talt for, at man kunne vælge at slå sig ned i Sverige med sin filippinske kæreste/kone i stedet for Danmark. Det mener jeg er en både positiv og konstruktiv indgangsvinkel til problemstillingen.

Min erfaring fra tidligere i livet er, at det som regel er lettere og bedre at flytte sig selv end at kæmpe for at lave om på det sted, hvor man er havnet.

LarsKyhnau
20-01-08, 18:22
Allan skrev tidligere i tråden:

"jeg har sat nu og læst noget mere og efter min mening er VKO bare fuld af spin og løgne og vælgerne tror på det desværre."

Jeg er helt enig. Når emnet omkring udlændingepolitik kommer op på arbejdspladsen, i sportsklubben e.l. så har jeg ofte været ude for, at folk, som jeg ellers opfatter som både fornuftige og sympatiske, mere eller mindre støtter VKO´s udlændingepolitik idet de finder, at den desværre var "nødvendig".

Og jeg tror meget af det bunder i myter og manglende viden. Det lykkedes i løbet af 90`erne Dansk Folkeparti og deres ligesindede at bilde et flertal af danskerne ind, at hvis vi ikke gjorde noget drastisk NU, så ville vi blive løbet over ende af de muslimske horder.

Fogh opfattede denne folkestemning og udnyttede den til at komme til magten i 2001. Siden har han ved to valg dygtigt spillet på, at hvis S kom til magten igen, "så ville det igen vælte ind over grænserne med muslimer". Det kan godt være Fogh ikke udtrykker det så direkte, som jeg gør her, men det er de følelser, han spiller på og udnytter.

Og det er her, at Danmark efter min opfattelse adskiller sig negativt fra alle andre europæiske lande. De fleste andre europæiske lande har etniske mindretal såvel som indvandring i cirka samme omfang som Danmark, nogle lidt mere og nogle lidt mindre, og befolkningens grundlæggende følelser omkring dette er næppe anderledes end de er i Danmark. Der er også flere andre lande, hvor den folkelige utilfredshed har givet sig udslag i, at 10-15% i perioder har stemt på et højreradikalt/fascistisk parti.

Men det er kun i Danmark, at lederen af et stort borgerligt parti har sunget med på den højreradikale melodi og udnyttet den fremmedangste folkestemning til at bringe sig selv til magten. Hvorefter han så ovenikøbet har indgået i et tæt parlamentarisk samarbejde med det højreradikale/fascistiske parti i landet.

Hvorfor det er gået så galt i netop Danmark og ikke andre steder i Europa skal jeg ikke kunne sige, men en del af ansvaret må nok bæres af den danske venstrefløj og den "kulturrelativisme", som den især tidligere bekendte sig til.

Man havde gennem mange år den misforståelse på den danske venstrefløj, at alle, som tilhørte etniske minoriteter, pr. automatik måtte betragtes som en "svag gruppe". Og derfor var det nærmest tabu på venstrefløjen gennem mange år at kritisere disse menneskers handlinger eller holdninger, uanset i hvor høj grad de stred imod netop venstrefløjens egne idealer.

Kritik af religion, udnyttelse af den danske velfærdsstat (som vitterlig foregik i et vist omfang specielt tilbage i 1980`erne), middelalderlige kønsrollemønstre m.m. blev derfor overladt til den radikale højrefløj.

Det var en stor fejltagelse, som vi i dag betaler en dyr pris for, og det samme kan siges om den danske vælfærdsstats manglende evne til at integrere immigranter på arbejdsmarkedet.

Tilbage i 90`erne havde visse immigrantgrupper en ledighed på 50% i Danmark, hvor de samme grupper i andre europæiske lande nok havde en vis overledighed i forhold til "indfødte", men slet ikke i samme omfang.

Det tragikomiske er, at vi i dag i vidt omfang har rullet de overdrevne dele af velfærdsstaten tilbage, som dengang betød, at alt for mange immigranter havnede på langvarig bistandshjælp. Og samtidig er vi kommet af med den høje ledighed, som plagede samfundet i både 80`erne og 90`erne.

Alt peger derfor på, at selv mere svage grupper af indvandrere i dag langt lettere ville kunne integreres på det danske arbejdsmarked, men nu er porten altså blevet smækket i, dels p.g.a. Anders Fogh Rasmussens kynisme og magtbegær og dels p.g.a. "fortidens synder" på den danske venstrefløj.

Ovenstående er i hvert fald min, naturligvis stærkt subjektive, opfattelse af situationen.

henrik
20-01-08, 19:36
Sikke en herlig debat det udviklede sig til :)
Rigtig mange gode syns punkter som jeg hælder både til og fra.Men et er sikkert jo mere modstand fra regerings side om at bestemme og besværliggøre mit liv her i dk,jo mere vil jeg arbejde på at etablere mit liv på ph.Når man kun er 41 som mig og stadig har mange års arbejde tilbage er det helt sikkert at nu handler det om at vende skuden i den nærmeste fremtid.Mange tanker flyver rundt omkring hvordan og hvorledes det skal lykkes,men først og fremmest,er det vigtigste viljen til at hive telt pløkkerne op,og så bidrager jeg ikke med en peso til den danske stat mere.Selv om min lukus levestandar her i dk ville ændre sig på contra ph.Tro jeg at valget i sidste enden handler om frihed til at leve det liv man ønsker sammen med den man elsker uanset hvor i verden man befinder sig.Etersom der er rigtig mange andre og muligvis også sikkere steder at flytte hen som mange har foreslået,bla sverige,norge,england,ovs.Filippinerne er det sted jeg allerhelst vil slå mig ned.Mit nytårs forsæt!!!Se at få skrabet så meget sammen som muligt uandset hvor lang tid det tar,så der er råd til en god businees i ph,og et rimeligt sted at bo/evt rent apartment til at begynde på.

MVH.Henrik

marven99
20-01-08, 21:07
Hej Ja, tak for brevet.. :-)

I og med du flytter din praksis til udlandet bridrager du jo også til at tingene ikke bliver bedre. Jeg er ked af at høre at du og din familie har været uheldige med systemet. Hvilket i unægteligt har.

Jeg har flere familie medlemmer som også er flygtet til andre steder på jorden. Men det er hverken fordi de er blevet forelsket i en kvinde eller fordi at de drømte om livet på en bounty ø. Men af den simple årsag at de ville undgå at betale skat. Og hvis det er årsagen, skal man jo som Lars tidligere skrev, bare holde sin mund). Jeg siger ikke at det passer på nogle af de involverede i denne tråd.

Men Jan du er sku godt nok en skarp herre. Og med mine skrive kundskaber vil det tage mig en 3 - 4 uger at få en pointe igennem.

Men jeg syntes nu stadig du virker en tand for massiv til min smag med dine samligninger. Specielt når man ser på de politikker man fører i de lande hvor du har valgt at bosætte dig, med blandt andet Filippinerne og Dubai.

Har skrevet det før, og gør det gerne igen. Jeg syntes ikke Danmark er et lorte land, blot fordi jeg ikke kan få min kone herop, i arbejde etc. i løbet af 3 uger. Men jeg kan da godt stille mig undrende over at min bror kan få sin norske kæreste herned, og hun så kan få et gult sygeskring og gjort klar til job i løbet af 4 dage. Når min Filippinske kæreste ikke kan.
Skal man se det fra en positiv vinkel undgår man da i det mindst en masse slaveri og prostitution. Som man ser det med asiaterne i de arabiske lande. :-(

Samarjan
21-01-08, 00:15
Jeg flyttede personligt aldrig for at undgå at betale skat, men på grund af mulighederne for arbejde ude rundt omkring i verden.
At jeg næsten ikke betaler noget til Danmark i dag er ene og alene på grund af reglerne om ophold i Danmark i relation til beskatning, hvilket fritager mig for skat på nær arbejdsmarkedsbidrag, men jeg vil da så også gerne indrømme, at jeg føler mig svigtet at det land, hvor jeg har lagt millioner af kroner i skat (før jeg flyttede).
Jeg tror ikke dette forhold vil ændre sig. Jeg har derfor for længe siden indrettet vores liv på en måde, hvor Danmark ikke vil blive det første valg, hvis vi påtænker at flytte til Europa.

For mit vedkommende er udlændingeloven kun en del af de tiltag, jeg har set fra Danmarks side. Jeg kan skrive under på, at der heller aldrig i det Danske system er blevet taget højde for, at nogle menneskers uddannelse åbner mulighed for en karriere udenlands.
Jeg håber, de en dag vågner op derhjemme, men hælder nok mere til den opfattelse at de fleste Danskere er ligeglade, sålænge de har det godt nok.

Når snakken falder på "Udenlandsdanskere" er det altid misundelsen, der først dukker op, såsom "de flygter kun fra skatten". Den næste er, at de flygter hjem, hvis de trænger til læge etc.
Det første med skatten burde være indlysende. Hvis man bor i Spanien og benytter sig af de ting, de kan tilbyde er det vel logisk at man betaler skat der. Man har jo selv optjent sin pension.
Den anden med lægehjælp er vist lidt af en skrøne. De fleste pensionister jeg har mødt forsikrer sig, så de er dækket og kan få lægehjælp på privathospitaler i det land, de befinder sig i. Med hensyn til de mennesker der arbejder (sådan en som mig), så er vi fuldt forsikret igennem vores arbejdsgiver.
Det de fleste Danskere bliver sure over, er at de ikke lever et liv, hvor de tør tage springet og nyde deres tilværelse som pensionist i et andet land. Det er en stor beslutning og kræver mange overvejelser.

Min negative holdning til Danmark ligger derfor primært i forhold til udlændingeloven og skatteloven, der begge på en eller anden måde forsøger at stavnsbinde Danskere i Danmark af grunde, jeg selv nu ikke kan fatte.

Jeg betalte gerne skat til Danmark, hvis de ville tilgodese mine rettigheder og give min frue fuld opholdstilladelse samt et gult sygesikringsbevis, men jeg har ikke i sinde frivilligt at betale fuld skat til et system, der træder på mine rettigheder.

Jan

Jan