Se fuld version : udlændinge service
Efter et kort bekendskab på internettet blev blev min kone og jeg gift i foråret 2007 på Filippinerne,og ansøgte i Nov om familiesammenføring med min kones 2 børn fra tidligere ægteskab ,efter bare 5 dage fik vi telefonisk svar fra UDL.service og vi er nu alle sammen i Danmark.
Når man endelig er kommet igenem slusen på den norske ambassade og kampen med det "tunge" filippinske system. har det været rigtig godt at opleve at det Danske system bare kører godt, vel at mærke hvis man vedlægger de rigtige papirer i ansøgningen.
LarsKyhnau
27-01-08, 11:57
Hej Kenneth.
Et stort tillykke med det, og det er jo en noget anderledes oplevelse, du har haft med Udlændingeservice i forhold til f.eks. Jesper. Han har i 2007 måttet vente i 6 måneder på at få et svar, og han havde også vedlagt alle de rigtige papirer i ansøgningen, så hans sag har efter alt at dømme været fuldstændig magen til din.
Men lad os da for guds skyld håbe, at der her er tale om en ny stil og et nyt serviceniveau fra Udlændingeservice side, og ikke blot et enkeltstående tilfælde. Det ville da være året helt store positive nyhed :-)
Bedste hilsner, Lars
hej kenneth,
ja stort tillykke. håber det er mig det har været uheldig og at din behandlingstid måske er praksis fremover. det vil hjælpe en del herinde.
som jeg ser det er begge sager behandlet på ca samme tid så måske der blæser nye vinde.
jesper
LarsKyhnau
27-01-08, 12:34
Jeg må indrømme, at jeg får en grim lille tanke. Det er jo kendt, at efter de nye regler blev indført i 2002, der lavede man nogle administrative undtagelser, så hverken 24-års regel eller tilknytningskrav blev håndhævet, hvis den ene eller begge parter var enten ingeniør, læge eller sygeplejerske.
Længere tilbage i 80`erne stoppede man administrativt for tamilske flytninges adgang til familiesammenføring, hvilket senere førte til Schlüter regeringens afgang og en rigsretsdom over Erik Ninn Hansen.
Er det noget lignende, man er ude i igen nu? Har regeringen givet en uofficiel instruks til Udlændingeservice om, at visse ansøgninger skal puttes øverst i bunken og andre nederst? Det lyder jo utroligt, at to ellers helt ens sager indkommet med få måneders mellemrum kan have SÅ forskellig behandlingstid.
Jeg er klar over, at det er personlige oplysninger, som de to på ingen måde er forpligtet til at dele med os andre. Men jeg må indrømme, at jeg RET godt kunne tænke mig at vide, hvilken uddannelse og nuværende beskæftigelse henholdsvis Jesper og Kenneth har.....
hej lars,
måske du har ret. det kan også bare være der er stor forskel på behandlingstid alt efter hvem der behandler sagen. nogle er vist mere fremme i skoene end andre derinde såvidt jeg har forstået.
et eksempel. jeg har en bekendt der har en russisk kone. de ventede og ventede. så bad han om at få en anden sagsbehandler. det fik de efter noget skriveri frem og tilbage. derefter belev sagen behandlet meget hurtigt. dette ligger ca 1½ år tilbage.
jeg er oprindelig uddannet kontorassistent og har hh og merkonom. jeg er idag salgskonsulent.
mvh
jesper
LarsKyhnau
27-01-08, 13:17
Hej Jesper
Ja man kan jo heller ikke afgøre noget ud fra 2 enkeltstående sager. Så lad os bare glæde os på Kenneths vegne, at han i hvert fald har været heldig at få sin sag behandlet hurtigt, og så håbe på, at dette mere vil være reglen end undtagelsen fremover.
At der ER sket forbedringer derinde, det er der vist ingen tvivl om. Det anerkender f.eks. Ægteskab Uden Grænser også.
Læste i øvrigt denne blog på Politikens hjemmeside af Rune Engelbreth Larsen, og selvom jeg hellere ville brække en arm på langs end stemme på Enhedslisten, så synes jeg, han har helt ret i dette tilfælde:
http://engelbreth.weblog.dk/
Mvh. Lars
hej kenneth du skriver:og ansøgte i Nov om familiesammenføring med min kones 2 børn fra tidligere ægteskab ,efter bare 5 dage fik vi telefonisk svar fra UDL.service og vi er nu alle sammen i Danmark.?
var din kone allerede i Danmark på det tidspunkt? for så forstår jeg godt at det kun tog 5 dage at få børnene herop eller kom de alle 3 samtidig for så må det være noget af en rekord for en fammilliesammenføring
men tillykke da med det hele
mvh tap
Ja jeg skylder måske lige at nævne omstændighederne :-)
Jeg er håndværker , og der er 10 års forskel på os ,ja min kone var i Danmark og afleverede personligt selv ansøgningen ,børnene var på filippinerne da vi søgte og hun er over 25 år.
Vi fik tlf svar efter 5 dage men der gik selvfølgelig nogle uger med selve sagsbehandlingen idet vi selvfølgelig skulle vente på garantien skulle ankomme styrelsen fra kommunen.
Jeg vedlage desuden billede dokumentation,samt tlf lister ecc. i ansøgningen.
LarsKyhnau
27-01-08, 21:09
Hej Kenneth
Ja så er min lille mistanke vel dermed definitivt bare manet i jorden, da jeg ikke rigtig kan se, hvilket motiv regeringen skulle have til at gøre forskel på en salgskonsulent og en håndværker.
Så tilbage står kun at glæde sig over, at du har fået en rigtig hurtig sagsbehandling, og at dette måske kan være et tegn på helt nye tider i Udlændingeservice.
Endnu engang et stort tillykke til dig og din kone.
P.S. Og til det danske herrelandshold i håndbold. Det var f.... godt gået drenge! :-)
Det ser ud til, at der blæser nye vinde i udlændingeservice, jævnfør denne artikel: http://jp.dk/indland/article1244990.ece
kan ikke læse linken Harly, er du sikker på at det er den rigtige link ?
linket fejler ikke noget
tap
så må det være min computer der er noget galt med - jeg får denne fejl.
--------------------
Siden findes ikke - fejl 404!
Det kan skyldes, at du har gemt en gammel web-adresse til en JP-side, som ikke længere er tilgængelig.
Vi vil opfordre dig til at udskifte dine genveje til JPs net-medier, så du undgår denne fejlside, og så du kommer direkte til vort nyheds-indhold.
Morgenavisen Jyllands-Posten består i dag af tre net-hjemmesider:
jp.dk - er nyhedsportalen, der samler de seneste og vigtigste nyheder.
epn.dk - erhverv på nettet - er Danmarsk største erhvervssite.
fpn.dk - forbrug på nettet - er Danmarks største forbrugersite med test, debat og privatøkonomi.
Alle tre hjemmesider er konstant opdateret med nyheder hele døgnet - og alle dage om året.
God fornøjelse
Med venlig hilsen
Jørgen Schultz-Nielsen
internetredaktør
Jyllands-Posten
Har du stadig ikke fundet den, så prøv lige denne
www.jp.dk/indland/article1244990.ece
hmm stadig ingen help, aner ikke hvad der er galt - måske er det noget med den dns server jeg connecter til...
er der nogen der kan poste teksten fra den link siden det ikke ser ud til at jeg selv kan komme til at læse den link.
på forhånd tusind tak :)
er det den side på JP der fortæller at der er flere der får familiesammenføring ?
jeg fandt den ved at søge lidt - linken der virker for mig er.
http://jp.dk/arkiv/?id=1244584&eceExpr=udlændingeservice&eceArchive=o
der er da en god nyhed :)
Hej Allan.
Jeg kan kun svare: JEPS.
Kim P. Nyberg
29-01-08, 18:06
JP fjerner artikler fra deres database for ikke-abonnenter efter et par dage. Det er derfor ikke jeres maskiner der fejler noget, men avisens systemer der blokere.
Kim P. Nyberg
Herning
ja nu bliver det spændende når vi 'måske' skal stemme om eu forbeholdene og forhåbenligt kan få fjernet retsforbeholdet.
men det er helt sikkers at DF ikke vil stemme for retsforbeholdet og Venstre og Konservative gør jo nok som de får fortalt af DF.
er der nogen der ved om Fogh kan undlade at lave en folkeafstemning?
også der også lige den 'men' at måske skal vi stemme om de 4 forbehold som en samlet pakke eller asyl politikken er taget ud af retsforbeholdet eller om vi skal stemme om de enkelte forbehold hver for sig.
http://avisen.dk/sf-vil-hjaelpe-fogh-euforbehold-030208.aspx
jeg blev noget skuffet over at læse de kommentarer som nogle folk har skrevet til den artikel, Folk er godt nok snæversynet... Men så længe folk har deres på det rene så er de ligeglade.
LarsKyhnau
03-02-08, 22:02
Hej Allan
Så vidt jeg har forstået det, så pønser Fogh på at erstatte retsforbeholdet med et "udlændingeforbehold". Der forhandles p.t. med bl.a. SF om de konkrete detaljer omkring en folkeafstemning, så vi må vel bare vente at se, hvad det ender med.
Umiddelbart tror jeg dog ikke, at der er større udsigter til at få ændret den danske udlændingepolitik af den vej, i hvert fald ikke under den nuværende regering.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.