PDA

Se fuld version : Strømafbrydelse på Nørrebro

Dansker_i_Cebu
27-01-08, 22:34
Strømafbrydelse på Nørrebro
Dele af Nørrebro i København ligger lige nu hen i mørke. Fejlen skulle være udbedret klokken 22.
Mange beboere på Nørrebro i København må søndag aften klare sig med stearinlys.
Fejl på transformerstationer gør, at store dele af området omkring Nørre Allé og Sankt Hans Torv ligger hen i enten komplet eller delvis mørke.
I mange ejendomme er der slet ingen strøm, så også køleskabe, frysere og andre ting, der kræver elektricitet, er døde.
DONG oplyser, at de håber på at have udbedret fejlene omkring klokken 22.
»Der er tale om fejl på to af de nedgravede kabler, som fører frem til to transformere på Nørrebro«, oplyser pressemedarbejder ved DONG, Ulrik Frøhlke.

Dette stod i Politiken 27jan - http://politiken.dk/indland/article463974.ece

Hvor er jeg glad for jeg bor på Filippinerne og den slags aldrig sker ....

Altså at de skriver om det - ha en dejlig dag

LarsKyhnau
27-01-08, 23:52
Det er edderman`me god værkstedhumor det der.... :-) :-) :-)

Troede dog egentlig, at elforsyningen var noget mere stabil i Cebu end i Dumaguete? I Dumaguete har vi vel omkring 1 strømafbrydelse pr. uge i gennemsnit......

Samarjan
27-01-08, 23:59
Strømafbrydelser i Filippinerne? Naaaarj, sådan noget sker da.........tit og ofte.

På Samar flere gange om ugen og i Subic sidste år nogle gange flere gange om dagen, men som sagt er det jo ikke den store nyhed, så der bliver aldrig skrevet noget om det i aviserne.

I Danmark er det derimod så usædvanligt at de fleste går i sort og hidser sig op, når der er et eller andet, der ikke virker (mens det er charmerende, når de er på ferie hæ-hæ).

Jan

tap
28-01-08, 01:16
faktisk en af grundende til at jeg vil flytte til filippinerne,hader den der årlige strømafbrydelse vi har i danmark
tap

Harly
28-01-08, 16:17
Dette er da et rent Dansk anliggende, sarkasmen altså !!!!

Dansker_i_Cebu
08-04-08, 16:55
Hva sker der med Danmark...????

Lyset gik ud i København
Strømsvigt i Københavns nordvestkvarter, oplyser Dong Energy. Lyset er tilbage.

Store dele af Købehavn er blevet ramt af et strømsvigt.

Dele af København blev tirsdag formiddag ramt af et strømsvigt. Omkring 9.000 husstande i nordvestkvarteret, Nørrebro og dele af Østerbro var kortvarigt uden strøm, oplyser Dong Energy.

Strømsvigtet skyldtes formentligt et overgravet kabel. Situationen skulle nu være normal igen.

(eller er den spørger vi fra Cebu, vi afventer med frygt for næste afbrydelse)

http://politiken.dk/indland/article492346.ece

Sikke dog en bananrepublik ´(ô)` ´ö` ;-) ............

Samarjan
09-04-08, 01:12
Det må være næsten umuligt at grave et hul i København, uden at komme til at grave et eller andet kabel over ha-ha.

Dansker_i_Cebu
09-04-08, 01:33
Der er det jo dejligt at her i Cebu og vistnok oz på Samar, ved de hvor alle de nedgravede kabler er henne.... De hænger nemlig til tørre 2½ m oppe i luften, ellers fatter jeg sgu ikke hvorfor de dingler rundt deroppe...

Dansker_i_Cebu
12-06-08, 20:39
4-årige fundet alene ved motorvej

To drenge fra børnehave i Hillerød cyklede væk under skovtur. En halv time senere fandt politiet dem i rabatten ved en motorvej, hvor de stod 'og kiggede på trafikken'

læs videre hvis du gider på : http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1019867.ece

Jeg tænker hvis politiet her tog rapport på alle de børn her der "står og kigger på trafikken" for slet ikke at tale om hvis det kom på forside af The Sun...

Jamen det var bare det , ha en dejlig sommer..