Se fuld version : 7 års fængsel for utroskab
LarsKyhnau
28-01-08, 09:51
Faldt lige over denne artikel om en britisk statsborger, som er kommet grueligt galt afsted på Filippinerne:
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=505873&in_page_id=1811
Kort fortalt er historien, at han er blevet forelsket i en filippinsk kvinde, som har været separeret fra sin mand i 3 år, men skilsmissen er ikke gået endeligt igennem endnu.
Kvinden er så blevet gravid med sin nye kæreste, og det har hendes mand så åbenbart meldt til politiet, med det resultat, at de nu jagter parret.
Utroskab er nemlig en forbrydelse, som straffes med ikke under 7 års fængsel på Filippinerne. Ja du læste rigtigt, SÅ latterlige love har de i det land.
De håndhæver dem naturligvis ikke normalt. Gjorde de det, så ville mindst halvdelen af den mandlige filippinske befolkning sidde i fængsel. Jeg kender f.eks. personligt 2, som har kone og børn i Dumaguete, og samtidig har de også børn med en anden kvinde og underholder også denne familie. Altså ikke bare utroskab men nærmest en form for bigami.
Men loven er jo handy at finde frem, hvis man har magtfulde venner og gerne vil afpresse en "rig" udlænding for nogle penge. For det er sikkert, hvad denne sag i virkeligheden handler om. Uden at vide det vil jeg gætte på, at sagen er endt / ender med, at der indgås et forlig, hvor parret må betale en større sum penge til den "forsmåede" ægtemand, hvorefter han frafalder sine anklager.
Eksemplet er nok meget nyttigt til at illustrere, at man sørme skal passe på, hvad man foretager sig, og især hvilke inflydelsesrige personer, man kommer for nær, i denne bananrepublik af et land.
Mvh. Lars
Ha-ha, ja det kan blive en dyr fornøjelse at forelske sig herude.
Jeg vil godt give dig ret i, at det er helt normalt at gå efter en udlænding i disse tilfælde. Det er jo nok også derfor de fleste udlændinge herude ikke har en skid til overs for myndighederne.
Min politik er at holde sig langt væk fra alt, der har med offentlige myndigheder at gøre..........med mindre det er myndigheder, hvor jeg har forbindelser eller ved at jeg kan presse dem i det retning, jeg ønsker.
Det kan jo synes at være et noget sort syn på sagerne herude, men eksemplerne er jo talrige, hvor udlændinge er havnet i saksen for småting, der bliver blæst op på hysterisk vis, da der jo helt klart er penge at tjene.
Som du nævner, er det jo latterligt at have sådan en lov, da de fleste mænd herude med penge eller en højere uddannelse som regel har indtil flere elskerinder, der som regel også bliver gravide på et eller andet tidspunkt.
En af mine Filippinske maskinchefer har også børn med andre end sin hustru. Det lader ikke til at være noget problem.
De skulle nok hellere tage og vågne op og forlade middelalderen, hvor de bliver fastholdt af en kirke, der såmen har problemer nok med deres præsters misbrug af unge drenge!
Den katolske tro er ellers perfekt. Når man har været slem, går man i kirke og bekender til præsten, som så giver dig en straf bestående af 40 Ave Maria'er, lidt tælleri på perlekæden og nogle ekstra vokslys. Derefter kan man starte forfra med en ren samvittighed så glat som en babynumse!
Jeg har nogle gange spekuleret på, hvordan præsterne reagerer i de kirker, hvor pigerne fra Angeles, Sabang Beach, P. Burgos i Makati og slige steder kommer for at bekende! De må da komme til at lide af hjerteproblemer eller måske får disse bekendelser dem til at overveje at slutte som præster!
Jan
LarsKyhnau
29-01-08, 09:02
Ja for dem, der forarges over at se vestlige mænd, som har rundet både 50 og 60 år, forlyste sig filippinske piger på omkring de 20, så kan kendskab til denne lov jo måske også hjælpe lidt med til at forstå fænomenet.
Skulle en mand i den alder få lyst til at forsøge sig med en mere moden partner i stedet, så bliver han jo åbenbart korsfæstet og/eller skal betale en formue til hendes tidligere mand. For alle filippinske kvinder over en vis alder har naturligvis været gift på èt eller andet tidspunkt i deres liv.
Dermed være naturligvis ikke sagt, at denne lov er den eneste grund til, at nogen "bedstefædre" gerne vil hygge sig med en pige, som er ung nok til at være deres barnebarn :-)
Hmm jeg føler mig nu ikke som en "bedstefar" og min kommende kone er nået yngre en mig dog mere end 20
Gad vide hvordan de dk mænd her i landet har klaret,og løst et problem som dette,med en ph kærste som er gift/separeret og samtidig har børn og er gravid med sin nye kærste/mand.Mon ikke der er også er nogle herinde der har en masse oplevelser omkring dette emne samt,kan dele ud hvad et sådan kompliceret forhold har givet på godt og ondt.Jeg kender selv en der uheldig vis sidder i saksen og prøver og vender hver en mulighed for ikke at skulle betale hendes ex en peso mere,og hvor der også er børn med i spillet som hun sender penge til,samt hendes ex.
LarsKyhnau
29-01-08, 23:03
Hej Carsten
Ja hvis din kommende kone er mere end 20 år gammel, så må vi jo håbe, at hun ikke har været gift tidligere :-)
Udtrykket "honey grandpa" altså "bedstefarkæreste" stammer fra min forlovede. Baggrunden er bl.a., at hun/vi ofte har været vidner til, at mænd omkring de 60 har gjort kraftig kur til veninder eller hendes kusine i teenagealderen, når vi var i byen sammen med dem.
Jeg husker specielt en episode, hvor vi var på diskotek med hendes dengang 15-årige kusine. En herre omkring de 60 syntes åbenbart, at hun så rigtigt sød ud, og fandt så ud af, at hun var sammen med os. Han spurgte pænt, om han måtte invitere hende over til sit bord og byde på en øl, og fik så at vide, at ja, hun var sammen med os og hun var single, men hun var kun 15 år gammel.
Han fastholdt alligevel sin invitation, og kusinen gik så over til hans bord, drak en øl og hørte på, hvad han nu havde at sige. Da øllen var drukket, kom hun så tilbage til vores bord, rystede lidt på hovedet, og blev naturligvis udsat for passende drillerier.
Generelt er de filippinske piger noget mere tolerante overfor stor aldersforskel i et forhold end f.eks. danske piger, og jeg har faktisk engang snakket med en ret sød pige på 19 år, som i ramme alvor mente, at en fyr på 32, som var interesseret i hende, var for ung til hende. Det var jeg selvfølgelig ikke enig i, og sagde, at han da tværtimod var ret gammel i forhold til hende. Svaret var et fnisende "gammel er, når man har 3 ben". Senere havde hun en norsk kæreste på omkring 40 år, og denne alderforskel syntes hun var helt ok. Til gengæld havde fyren en helt forkert indstilling til, hvad et forhold vil sige, og hun endte derfor klogt nok med at droppe ham.
Selv for filippinske piger er der imidlertid en grænse for, hvor stor en aldersforskel de vil acceptere, og naturligvis gælder dette især for de helt unge teenage piger. Det er derfor lidt idiotisk at gøre kur til en pige, som kun er 15 år gammel, når man selv er omkring 60, og den sexuelle lavalder i landet i øvrigt er 18.
Går man i den situation efter en på måske 25 er der lidt større chance for, at hun er interesseret, og mindre risiko for at komme i vanskeligheder med loven. Hvis man altså vel at mærke sikrer sig, at hun ikke er gift!!!!
Min forlovede har en veninde på 25, som er gift med en britisk mand på omkring 60 år. Hun har faktisk visse følelser for ham, og deres forhold synes i sammenligning med så mange andre at være rimeligt vellykket. De behandler i hvert fald hinanden ordentligt, han slår hende ikke, og de er (så vidt vi ved) ikke hinanden utro. De har også en søn sammen nu, foruden hendes søn fra et tidligere forhold. Han har også 2 voksne børn fra et tidligere ægteskab, men de bor ikke på Filippinerne.
Trods den relative succes for dette forhold er der ingen tvivl om, at netop denne pige har været en del mere beregnende i sit valg af partner end gennemsnittet af filippinske piger med udenlandske mænd eller kærester. Det er hverken min forlovede eller jeg i tvivl om. Og med beregnende mener vi naturligvis, at det i mindst lige så høj grad er en dejlig tegnedreng, hun har giftet sig med, som en dejlig dreng. Fyren er nemlig ganske rig, også i forhold til mange andre udlændinge på Filippinerne. De har således et stort dejligt hus med swimmingpool og ikke mindre end 4 biler.
Man kan vel ikke sætte nogen præcise grænser op, men der er nok ikke tvivl om, at hvis aldersforskellen i et forhold er så stor, at manden biologisk set kunne være kvindens bedstefar, så er der generelt stor risiko for, at de mere beregnende motiver har spillet en hovedrolle for kvindens valg af partner. Om man så som mand kan leve med det eller ej, det må vel være en smagssag.
Jeg er også selv noget ældre end min forlovede, men dog ikke gammel nok til, at jeg biologisk set kunne være hendes bedstefar.
Mvh. Lars
Tja det er jo aldrig nemt at blive klog på om pigens motiver er reelle man kan jo kun håbe.
Jeg har naturligvis haft lidt betænkligheder mht aldersforskellen, men jeg har før haft kærster / kone hvor der var aldersforskel på 15 år og det var aldrig noget problem for hende eller mig.
Men jeg er sikker på min kæreste trods hendes alder er en del over 20 ikke har været gift før. Hun har ialtfald anskaffet sit cenomar til brug for vores snarlige bryllup.
Mit indtryk er også at de pigerne i Fillipinerne ser mere mindre på mandens alder og mere på om han vil behandle hende med omsorg respekt og kærlighed
Hej
Jeg er ny på siden - så jeg suger til mig hvad jeg ser.
Har været ved at falde fro thaier før men . - efter jeg har lært mere om filippinerne også fra andres som har været der tror jeg det bliver en filippiner pige.
Jeg læst med intersse om de indlæg der er om aldersforskel og det ser ud til at det tager man ikke så højtideligt . ihvertfald er min kæreste noget yngre en jeg.
Jeg har gjort hende klart jeg ikke er rig . men bar elmindelig ordentlig økonomi . hun siger det ikke er mine penge. og det er hun ligeglad med
Hun virker til at være reel og er sød,smuk, flot pige. Jeg skal derned til Cebu .. og møde hende for første gang..
Skal også møde hendes fattige forældre... tænker jeg
er der nogle der kan fortællel idt om den første gang" - hvad skal man huske. gøre og især ikke gøre etc.?
aldersforsekllen ?
Hvilke papirer skal man have med ved ægteskab etc.?
Venligst
Bs
"Man kan vel ikke sætte nogen præcise grænser op, men der er nok ikke tvivl om, at hvis aldersforskellen i et forhold er så stor, at manden biologisk set kunne være kvindens bedstefar, så er der generelt stor risiko for, at de mere beregnende motiver har spillet en hovedrolle for kvindens valg af partner. Om man så som mand kan leve med det eller ej, det må vel være en smagssag."
Ja du har sgu nok ret i de fleste tilfælde !, jeg snakkede på et tidspunkt med en dejlig barpige som fortalte mig det ganske enkelt.
Det er jo det de fleste piger drømmer om for at få en god tilværesle her i liver , Nemlig at finde en udlænding der er nogenlunde god mod os og så skeles der jo til pengepungen hvis man ikke er forelsket.
Tro det eller lad være men der er faktisk en del unge bar piger der bliver forelsket og blåøjet også selv om der er mange års forskel ,og det kan man ikke fortinke dem i ,de er jo meget fatige og pludselig dukker Frank Sinatra type op og giver blomster ,invitere familien ud og spiser og forkæler en .
Er man ikke forelsket eller er breadwinner,så er valget af ælde mænd som regel helt bevidst idet der er 2 fordele ,de har som regel orden i økonomien og de er ikke så aktive i sengen,
Og hvis de ikke er bosat på Filippinern så er det jo mulighed for økonomisk spekulation ved at have 3-4 gavmilde "¨ældre" drenge ,der kommer på visit 1-2 gange årligt men som glædelig sponsorer ,hus,mad og den filippinske elsker.. ...
Hej Gringo
for det første der er meget stor forskel på Filippinere og Thailændere også selvom begge lande er fra Asien ,men selvfølgelig er der nogle fælles træk i kulturen ,tillykke med den nyfunde kærlighed jeg er lidt forundret over du siger at du "tror" det bliver en filippinerne for hvis du ikke er helt sikker på at det er det du vil skal du hellere lade være og afslutte dit forhold og istedet tage dig en god ferie dernede.......
En lille advarsel skal du også havde med på vejen hvis du tager derned bliver bliver du temmelig sikkert ramt af den FILIPPINSKE syge som os andre og vil tilbage dertil igen.
Nej som en del skriver tager man dernede ikke aldersforskellen så højtidligt udaftil , man snakker mere i krogene hvis springet er for stort,men du skal jo også tænke på hvor du vil bo hvis du feks bliver gift ,lol og det er lige her ,der er en del der kommer i klemme ,de tager til Filippinerne møder en sød smilende 20årige pige hvor der er over 40 års forskel men tænker ikke over at der også kommer en hverdag igen....
Aldersforskellen gør mangt og meget også på filippinerne ,håber selvfølgelig ikke at jeg skræmmer dig for meget men er man forelsket og bruger sin sunde fornuft ,skal det sgu nok gå :-)
Jeg syntes der er en stor forskel på at være forelsket i personen og så i at være forelsket i de materielle goder etc.
En luder er en luder og det er vel ikke kernefysik at regne ud hvorfor de er sammen med gamle mænd.
Hov du efterspurgte gode råd !
Et godt råd fra mig er at du skal være dig selv ,men overvej kraftigt at møde din veninde først,Inden du møder hendes familie ,evt. tage på ferie sammen et godt stykke væk og se om der stadig er den samme kemi,er du ikke højt lønnet gør hende det klart stille og roligt,at du ikke er den højtuddannet jurist der kommer og vil bygge et hus i 3 etager med pool for at imponere hele landsbyen men at du er, den du er...
Hvis du møder familien senere skal du være forberedt på at det er dig der naturlighvis skal betale gildet og på filippinerne har man dejlige store familier og vennekredse,som gerne kommer langvejsfra for at se giraffen og er de fattige,forventer man at du springer gavmildt til og betaler deres taxa/trike bus mv.Hold dig ikke tilbage med at vise føleser ,slap af og ny opholdet filippinere er et fantastisk dejlige afslappet folkefærd.
Det gode er at ,, det er billigt at komme rundt dernede osse for en lønslave fra DK ,god tur :-)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.