PDA

Se fuld version : Priser

amigoos
31-01-08, 19:56
Hejsa.

Nu har jeg lige forhørt min ved et rejseselskab ang. priser hvis de står for hele vores rejse. Selskabet er Intertravel.

Prisen for 2 voksne og et lille barn 2,5 år er lidt over 58.000,- dette includerer følgende:

- Flybilletter tur retur Kbh - Cebu.
7 dage Bohol Beach Club
3 dage Bantayan
2 dage Malapasqua
8 dage Boracay
2 dage Manila
5 dage Club Paradise
inkl. alle transfer, morgenmad, indenrigsfly & all mad på Club Paradise

Mit første indtryk er at det er meget dyrt! Da jeg bestilte tilbudet spurgte jeg om prisniveauet i forhold til Thailand/Vietnam og de forklarede at det er billigere i Filippinerne end i de 2 lande.

Hvad siger i? Det er jo jer der er eksperterne!

Vi vil meget gerne til Filippinere, men det virker godt nok lidt dyrt for overnatningerne.

Lars

Gol
31-01-08, 20:04
Prøv CCtravel
vi rejser 3 voksne 21 dage for 12.000 pr. person

PNO
31-01-08, 20:39
Man kan vel sige det er betalt.
Der mangler en væsenlig oplysning, nemlig nogen datoer. Er det i marts inkluderet Påsken, så er der måske ikke så meget at sige til det, men er det i maj/juni så begynder man at undres lidt.

Hvilket flyselskab taler vi om?
Bohol Beach Club er bestemt ikke billig.
Hvilke hoteller er ellers valgt?

Hilsen

PNO

henrik
31-01-08, 21:21
Dyrt yes 58.000
som en mulighed kan i også vælge at plan lægge jeres ejen tur til filippinerne,dermed ment i booker selv fly tur/retur samt bruger noget tid på alle de gode oplysninger her i dette forum til at finde de steder der er interesante for jer med rimelige priser på overnatnings muligerheder.Der er nok at tage fat på hvis i vil spare en del penge og samtidig få en hel masse oplevelser på ejen hånd i et dejligt land som dette.Min erfaring er har altid rejst på ejen hånd og selv om man nogle gange har lidt problemmer med det lokale inderigs net såsom en lille banka pga,båden ikke er fyldt op så ???men køre dsb altid også til tiden her hjemme-(

MVH.Henrik

LarsKyhnau
31-01-08, 21:54
Hej Lars

Bohol Beach Club er et overnatningssted i absolut luksusklasse, så det kan forklare lidt af prisen, der må siges at være tårnhøj. I kan arrangere en rundtur langt billigere ved selv at købe flybilletter, indenrigsflybilletter, overnatning m.m.

En overnatning på et udmærket men ikke super luksuiøst beachresort koster omkring 200 DKK = 6.000 DKK for 30 dage. I kan sagtens ved lidt søgning på Google finde mange overnatningssteder, som I kan kontakte og booke hjemmefra, hvis I foretrækker det:

http://www.google.com.ph/

I Cebu by kan jeg f.eks. anbefale Palazzo Pensione:

http://www.palazzopensionne.net/

I Negros Oriental kan jeg anbefale det gennemprøvede El Dorado Beach Resort:

http://www.eldoradoresort.org/main.asp

Eller måske det helt nybyggede Thalatta Beach Resort:

http://www.thalattaresort.com/

I Negros Occidental kunne I prøve Sipalay Easy Diving & Beach Resort:

http://www.sipalay.com/

Hvis I gerne vil ud på en lille og stille ø, kan I bo simpelt og primitivt på Apo Island Beach Resort. Jeg ved, at det sted er ret populært blandt danskere. Jeg kan ikke finde deres egen hjemmeside (hvis de altså overhovedet har nogen), men I kan se et par billeder af stedet her:

http://www.filipinotravel.com.ph/hotels_resorts/accomodation.php?hotel=Apo+Island+Beach+Resort

På Panglao Island ud for Bohol (samme strand som Bohol Beach Club) har flere i forum været glade for Flowergarden Resort:

http://www.flowergarden-resort.com/

Ovenstående er selvfølgelig blot ment som nogle exempler. I kan selv ved søgning på www.google.com.ph finde hundredevis af andre steder overalt i landet. Husk blot at vælge "only sites from the Philippines" for at undgå irrelevante søgeresultater.

Det er sikkert også en god idè under alle omstændigheder at købe en rejseguide, og her er Jens Peters nok den bedste og Lonely Planets den næstbedste. Gør I det, så får I nok også en masse ideer til, hvor I gerne vil hen, samt selvfølgelig adresser og telefonnumre på en masse hoteller og resorts m.m.

I kan læse lidt om, hvad Jens Peters skriver på hans hjemmeside, og der er også links til steder, hvor man kan bestille den trykte udgave af hans rejseguide. Det vil nok være de bedste 200 kroner, I kan give ud, hvis I gerne vil en tur til Filippinerne:

http://www.travelphil.com/internet_eng/index.html

Flybilletter til Manila eller Cebu kan fås fra omkring 17.000 DKK for 2 voksne og 1 barn på 2 år. Denne pris kan man få med Cathay Pacific hos f.eks. Profil Rejser, men man kan højest bestille knap 12 måneder i forvejen, så I må altså lige være tålmodige lidt endnu. Den nævnte pris kan opnås ved rejse i normalsæson, som dækker hele året bortset fra jul, påske og den danske sommerferie.

I kan bestille og betale billetter online, eller ringe til dem, og sige, hvad I gerne vil have:

http://www.profil-online.dk/

Den nævnte rundtur kræver, så vidt jeg kan regne ud, 3 indenrigsflyvninger, nemlig Cebu-Boracay, Boracay-Manila og Manila-Cebu. Her betaler børn over 2 år fuld pris og en enkeltbillet koster cirka 250 DKK med Cebu Pacific. Altså bliver det i alt cirka 9 x 250 DKK = 2250 DKK. Biletter kan bestilles og betales online:

http://www.cebupacificair.com/

Så er der noget land- og søtransport mellem de forskellige steder. Svært at sige, hvad det præcis løber op i, men skal vi sige 1000 DKK, hvis man nøjes med offentlige transportmidler, og måske 2000 DKK, hvis man kører med privat bil / van, når rejsen går over land. Transport fra Cebu til Bohol sker med hurtigfærge, f.eks. med dette selskab:

http://www.oceanjet.net/

Transport til Bantayan og Malapascua sker med bus/bil samt banca (lille båd) og kan let arrangeres, når man er i Cebu, evt. med hjælp fra det resort på Bantayan / Malapascua, som man skal bo på. Generelt er det sådan, at en del resorts gerne er behjælpelige med transport, nogle gange endda gratis, fra den nærmeste lufthavn, havn eller busterminal og ud til resortet.

Transport fra lufthavnen i Caticlan til Boracay kræver også en sejltur, men her er problemet nok mere at slippe af med de mange "touts", som gerne vil hive èn hen på et bestemt resort og/eller til en bestemt båd, end at finde en taxi eller båd. Der er jo en syndflod af turister, som skal til Boracay, så det er naturligvis intet problem at komme det.

Hvor Club Paradise ligger, aner jeg ikke, men ovenstående rækker vel også i første omgang, da der jo blot er tale om èn blandt mange mulige rundrejser, man kan lave.

I alt kan I altså "lave" denne rundtur selv for cirka 26.500-27.500 DKK eller det halve af, hvad Intertravel forlanger. Men næppe på de samme superluksuiøse overnatningssteder, som de bruger, og måske heller ikke med det samme flyselskab.

Hvis I ikke har mod på at arrangere jeres egen rundtur, så kontakt cctravel, som foreslået af Gol:

http://www.cctravel.dk/html/forsiden.php

Det er nok dem, som er bedst til relativt billige pakkerejser til Filippinerne. Eller tak en snak med Profil Rejser. De kan - som andre rejsebureauer - også godt finde ud af at sælge andet end rene flybilletter.

I kan også prøve at få Sea-Explorers til at arrangere en rundrejse til nogle af deres 6 resorts i Visayas for jer, selvom de selvfølgelig nok er mest interessere i at få dykkere som gæster. Men at spørge kan da ikke skade noget:

http://www.sea-explorers.com/

Jeg håber, at ovenstående kan give jer mod på at finde ud af èt eller andet. I har jo i hvert fald masser af tid, og at anskaffe en rejseguide gør under alle omstændigheder, at rejsen mentalt set kan starte allerede nu :-)

Når I så er kommet lidt tættere på afrejsedato og har fundet ud af, hvad I gerne vil - ja så er dette forum og dets samlede store viden her jo stadig til at hjælpe jer med at få de sidste ting på plads, hvis I ikke har valgt at købe en færdig pakkerejse.

Mvh. Lars

Loida
31-01-08, 22:09
Synes det er for dyrt :-(

Vi har lige bestilt flybilleter til 2 voksne + 2 børn (5,3) hos Premacell til ca. 18000kr med Thai airways og 30 dage gyldighed :-)

/loida

LarsKyhnau
31-01-08, 22:34
Hej Loida

Ja flybilletter til Filippinerne kan man ikke få til den pris. Jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke fatter, hvordan Premacell kan få så lave priser hos Thai airways, men som kunde skal man da bare være glad for det - hvis man altså gerne vil til Thailand.

Mvh. Lars

Loida
31-01-08, 22:55
Hej Lars,

Ja, det må man sige... jeg håber bare at vi ender i Filippinerne, hvor vi skal være og ikke i Thailand :-)

Jeg har faktisk spurgt dem hvorfor det er billigt, men foklaringen var at billeter har kun 30 dages gyldighed. Vi fik det sammen pris for 2 år siden med lufthansa hos Bonus rejser også med 1 md. gyldighed, men ok vi var også de sidste der ikke blev snydt...oppss :-D

/loida

LarsKyhnau
31-01-08, 23:16
Hej Loida

I skal jo så købe 4 stk. returbilletter fra Bangkok til Manila eller Cebu oveni hatten, så spørgsmålet er, om I ikke derved kommer op på nogenlunde det samme, som det havde kostet at flyve med Cathay Pacific hele vejen. Med lidt hurtig søgning på Profil Rejsers hjemmeside kan jeg få jer alle 4 til Manila med Cathay Pacific fra 21.700 DKK.

Bangkok-Manila koster 6369 peso pr. næse = 25476 peso = 3200 DKK for 4 personer. Dette er med Cebu Pacific, som er det billigste selskab, så jeres samlede pris lander altså på mindst 21.200 DKK eller praktisk talt det samme som Cathay Pacific.

Men hvad, et stop-ower i Bangkok både ud og hjem er jo ikke det værste, der kan ske i denne Verden. Tag en overnatning eller to i Bangkok i begge retninger og få noget positivt ud af det - det vil være mit råd.

På den positive side skal I kun med èt fly for at komme til Bangkok og med èt fly mere for at komme til Manila, og I får brudt den lange rejse op, hvilket nok er en stor fordel, når der er børn med. Med Cathay Pacific skal man med 3 fly i hver retning og turen tager typisk omkring 21 timer.

På den negative side ligger afgangstidspunkterne med Cebu Pacific på ruten Bangkok - Manila eller Bangkok - Cubu sent om aftenen eller midt om natten. I kan vælge at flyve med Air Philippines i stedet, men det er så noget dyrere.

Mvh. Lars

Loida
31-01-08, 23:40
You lost me there... :-P

Jeg sidder her med tilbuddet i hånden og så vildt jeg kan se det ender turen i Manila :-) og det er fint nok, da vi skal bo i Bataan og inkluderet i prisen er turen fra Manila til Kbh.

Så iflg. tilbuddet er den god nok.

/loida

LarsKyhnau
31-01-08, 23:49
Ok, jeg har bare misforstået dig så. Troede I havde købt billetter til Bangkok. Det er en rigtig god pris, som I har fået, og dermed et firma, som vi andre nok også bør overveje at kontakte, næste gang vi skal afsted.

Hvornår skal I rejse?

Mvh. Lars

Samarjan
01-02-08, 00:10
7 dage på Bohol Beach Club.
8 Dage på Boracay (resort eller hotel ikke angivet).

Afhængig af hvor i skal bo under jeres ophold på Boracay, vil jeg tro, at i skal finde forklaringen til den noget høje pris her.

Min frue, min datter og jeg tager til Danmark på mandag, og da jeg skal forbi Singapore på vej tilbage (arbejde), købte jeg billetter med Singapore Airlines (2 voksne, 1 barn under 2 år). Det kostede mig 4000 USD. Den høje pris er grundet Chinese New Year. De første to uger af Februar er altid en travl tid for luftselskaberne herude.

Når i får lidt mere erfaring i at rejse til og rundt i Filippinerne, vil i nok opleve, at det er meget sjovere og meget billigere at arrangere sin rejse selv efterhånden som den finder sted. Dette åbner selvfølgelig mulighed for nogle skuffelser en gang imellem, men normalt er slutresultatet en større følelse af frihed (man er ikke bundet af en lagt plan).

Man skal vide hvad man vil, hvis man rejser på den måde og man skal tænke sig meget om, før man kaster sig ud i dette, hvis man rejser med små børn.

Jeg kan som Lars varmt anbefale at studere Jens Peters hjemmeside, da denne ikke kun indeholder oplysninger om de mest populære steder.

Hilsen,
Jan

tap
01-02-08, 01:46
mon ikke de oventnævnte flybilletter til 18.000kr. er de såkaldte "etnic tickets" ?? men i hvertfald et godt tilbud,vi bruger selv premacell en gang i mellem.
mht pakkerejsen ville jeg høre cctravel hvad de kan lave den selvsamme rejseplan for,mon ikke der kan spares en hel del på den konto?
mvh tap

Xim
01-02-08, 03:33
Hej Lars,

Prisen virker lidt pebret, men som sagt nævner du ikke noget om datoer, eller hvilke resorter, der bliver brugt?

Når dét så er sagt, så skal jeg da love for, at I kommer rundt omkring, og indenrigstransport får man altså ikke "bare" kastet i nakke hernede. Færger mv. er billige, men biler og fly koster bare noget mere.

Club Paradise er forøvrigt et resort til omkring 1.500 - 2.000 DKK pr. overnatning, så dét kunne du jo overveje at slette fra rejsen, selvom det er et rigtigt fedt sted.

//Xim

LarsKyhnau
01-02-08, 09:19
Ja det virker som noget af en luksustur. Bohol Beach Club, Club Paradise, og hvor skal der bos på Boracay eller i Manila? Sikkert ikke et af de billigste steder heller.

Dyrt men givetvis dejligt, hvis man altså har råd. Og så måske alligevel ikke rigtig. Personligt synes jeg i hvert fald, at det er lidt meningsløst at rejse til et meget fattigt land, og så bo på de dyreste resorts og hoteller, man kan opdrive.

De steder bor man typisk i lidt af en osteklokke og oplever dermed ikke rigtig så meget af det land, som man er i. Og så kunne man vel i grunden lige så godt have taget et ophold på et luksusresort i f.eks. Spanien, og dermed sparet sig selv og miljøet for en meget lang flyvetur.

Jeg er sikker på, at både cctravel og andre bureauer kan lave et pakke, som passer bedre til Lars og hans familie.

LarsKyhnau
01-02-08, 10:04
En enkelt lille tilføjelse omkring det at rejse med små børn. I den situation vil det nok være mest trygt, hvis alle overnatninger er booket hjemmefra og alle indenrigsflybilletter ligeledes købt hjemmefra, så man ikke risikerer at havne i en situation, hvor man - måske sent om aftenen - skal til at lede efter et sted at sove. Og især vil det nok være mest trygt, hvis man samtidig er i landet for første gang.

Med en rejseguide og en internetadgang i hånden er det som nævnt ikke noget problem selv at reservere overnatning på de lokaliteter, man gerne vil besøge, og når det er på plads kan man så købe og betale sine indenrigsflybilletter online hos Cebu Pacific eller evt. et af de andre selskaber.

Hermed er "skelettet" af rejsen på plads, og tilbage står så blot at arrangere noget land- og søtransport mellem de forskellige steder samt til og fra diverse lufthavne.

Dette er absolut ikke noget problem. Alle hoteller og resorts vil hellere end gerne være behjælpelig med at skaffe en taxi til lufthavnen eller en bil eller van med chauffør, som kan køre en direkte til det næste bestemmelsessted. Den eneste ulejlighed, som man næppe kan undgå at have under sin ferie, det vil være at besøge billetkontoret for nogle færgeselskaber, hvis man skal ud og sejle med større skibe, f.eks. med hurtigfærger.

Skal man med banca ud til en lille ø som Malapascua, så må man naturligvis på forhånd have sat sig ind i, hvornår den sejler, eller man kan - evt. med hjælp fra det resort, man skal bo på - arrangere en "special trip" til højere pris.

Der er bestemt ikke noget galt med at købe en pakkerejse, som dækker en del af eller hele ferien, og dermed spare sig selv for noget ulejlighed. Men kan man ikke lige finde èn, der bringer en de steder hen, som man gerne vil se, og til en pris, man har lyst til at betale, så er det altså ikke nogen uoverkommeligt svær opgave at være sin egen rejsearrangør på Filippinerne. Det kræver blot, at man taler, læser og skriver et nogenlunde fornuftigt engelsk, så man kan kommunikere med de forskellige resorts og hoteller, betjene sig selv på flyselskabets hjemmeside m.m.

Mvh. Lars

amigoos
01-02-08, 20:03
Hej Igen

I første omgang vil jeg lige sige rigtig mange tak for de mange og utrolig udførlige svar der er givet på spørgsmålet.

Perioden skulle være fra 15 februar til 16 marts.

Ved forespørgsel hos intertravel forklarede jeg at det ikke skulle være de dyreste hoteller, men de skulle være til en overkommelig pris altså ca. 200-250 pr. nat gik ud fra det kunne lade sig gøre, men jeg må være blevet misforstået. De har i tilbuddet kun nævnt det ene hotel, Bohol Beach Club,

Flyselskab er Cathay Pacific

Men vi må jo undersøge markedet endnu mere, idet vi jo meget gerne vil derned, men ikke for enhver pris.

Årsagen til pakkerejsen er netop vores datter, da det ikke er sjovt at stå uden logi et nyt sted. Da hun ikke var født var det ikke noget problem, men der er ligesom kommet lidt mere at være ansvarlig over for nu.

Til Lars vil jeg gerne sige rigtig mange tak for alle de links du har nedskrevet, det er vildt fedt, og jeg vil benytte mig meget af det i den videre søgen.

Mange tak

Lars

LarsKyhnau
02-02-08, 09:14
Hej Lars

Jamen det var da så lidt. Specielt vil jeg anbefale dig at benytte linket til Jens Peters hjemmeside og bestille en engelsk eller evt. tysk udgave af hans bog. Eller gå ned i den nærmeste boghandel og køb en dansk udgave af Lonely Planets, hvis I hellere vil det. Jeg mener, at Lonely Planet kan fås på dansk, men vil ikke garantere for det. Jeg købte min egen på Filippinerne, så den er selvfølgelig på engelsk.

En rejseguide giver ikke bare adresse og telefonnumre på hoteller og en masse andre praktiske oplysninger, men også en masse idèer til, hvad man kan se og foretage sig, samt ikke mindst indblik i landets historie, kultur og så videre.

Mvh. Lars

Dansker_i_Cebu
02-02-08, 09:48
Et lille tip - skal I være f.eks på Bohol Beach club og f.eks Tambuli i Cebu kan I med fordel købe et medlemskort og spare mindst 20 % på prisen, også ved restaurant besøget på stedet...

Med den tur I har lagt op til ser det ud til I kommer til at bruge meget af jeres tid på at tjekke ind og ud, måske cut 1 - 2 destinationer af og nyd stedet mere i ro og mag, det er jo ferie ik.. ;-)

Jeg vil give Lars så absolut ret i at få en håndbog som Peter´s og så ville jeg booke hotel hjemmefra og evt oz mine indrigsfly, specielt kan jeg anbefale Cebu pacific... ups skriver senere taxaen her

LarsKyhnau
02-02-08, 18:09
Ja jeg synes nok heller ikke, at den rundtur, som Intertravel har foreslået, er den mest geniale. Den giver i hvert fald megen samlet transporttid, og jeg kan ikke rigtig se, at oplevelserne står mål dermed.

At starte på Bohol synes jeg lyder fornuftigt, for der er både en god og børnevenlig strand på Alona Beach, og der er også meget at se og foretage sig på Bohol, som det fremgår af en anden nylig tråd. Herefter synes jeg imidlertid kæden hopper lidt af for Intertravel.

De næste stop er således Bantayan og Malapascua, øer, som begge ligger ud for nordenden af Cebu, men de skal kun være nogle få dage hvert sted. At komme fra Bantayan til Malapascua kræver 2 x sejlads samt en køretur af i alt cirka 2½ times varighed + evt. ventetid.

Jeg ville nok mene, at det var mere afslappet at nøjes med at besøge èn af de to øer, og så til gengæld være der i dobbelt så lang tid. Men i virkeligheden ville jeg nok vælge at gøre noget helt andet end at tage op til disse øer, for det kræver under alle omstændigheder en lidt lang og anstrengende landtransport, og der er altså andre steder, som ligger tættere på Bohol, og som er mindst lige så interessante.

I stedet for at sejle 1½ time med hurtigfærge for at komme tilbage til Cebu kan man sejle 1½ time med hurtigfærge i den modsatte retning og dermed komme til Dumaguete. Her kan man så blive afhentet på havnen i en bil, som tilhører det resort, man har booket på, og mindre end ½ time senere er man så fremme ved sit næste feriemål. At køre fra Cebu by og hele vejen op til nordenden af øen og herefter sejle ud til enten Bantayan eller Malapascua tager som kontrast mindst 5 timer.

Fra Negros kan man så tage ud til Apo Island, hvis man gerne vil opleve en helt lille og stille ø, eller man kan tage en anden hurtigfærge videre til Siquijor, hvilket tager cirka en time:

http://www.zimnet.com/weesam/php/index.php

På Siquijor kan man f.eks. bo på det hyggelige Coco Grove resort:

http://www.dumagueteinfo.com/coco-grove-beach-resort.php

Hvis man ikke synes hverken Negros, Apo eller Siquijor har noget som helst at byde på, som man finder interessant, så kan man tage tilbage til Cebu og herfra kan man - som tidligere nævnt - flyve med Seair til øen Camiguin. En sådan flyvetur tager 50 min og koster næppe meget mere end at skulle med privat bil / van helt op på nordspidsen af Cebu og herfra videre med en banca, der måske også ender med at blive hyret som "special trip".

Jeg synes heller ikke det er smart med 8 dage på Boracay. Nu ved jeg godt, at Lars og hans kæreste gerne vil se Boracay, og det er også fint nok. Men der er ikke noget at foretage sig på Boracay, andet end at bade, dyrke vandsport, spise og drikke. Der er ingenting at se, idet øen kun er 3 km. lang, så spørgsmålet er, om 4-5 overnatninger ikke er tilstrækkeligt.

Herefter vil Intertravel så sende Lars og hans familie op til Luzon, og det kan jeg slet ikke se fornuften i. Når man har valgt at flyve til Cebu i stedet for Manila, så er det vel netop fordi man har valgt den nordlige del af landet fra.

Efter Boracay bør turen derfor gå tilbage til Cebu igen, og ikke videre op til Luzon, idet de jo under alle omstændigheder skal retur til Cebu for at flyve hjem.

Specielt når man rejser med små børn skal man nok forsøge at undgå for meget landtransport, da dette uundgåeligt altid vil være anstrengende, og alt for mange indenrigsflyvninger er heller ikke nogen god idè, da børn får propper for ørene, når de flyver.

Hvis Lars og familie vælger at flyve til Cebu vil jeg derfor anbefale, at de nøjes med at besøge steder i Visayas + altså måske Camiguin, og at de fortrinsvis koncentrerer sig om steder, som de kan sejle eller evt. flyve til fra Cebu by.

Alternativt kan de vælge at flyve til Manila og så koncentere sig om de steder, der er at se på Luzon og Mindoro, evt. med en afstikker ned til Boracay, hvis det sted står højt på ønskesedlen.

Og så er der jo også Palawan ikke at forglemme.... Et besøg her kan sagtens kombineres med nogle af de andre steder, uanset om man flyver til Manila eller Cebu, men her kommer man naturligvis ikke uden om, at det kræver et par ekstra indenrigsflyvninger at komme dertil.

Mvh. Lars

LarsKyhnau
03-02-08, 02:50
En lille tilføjelse til ovenstående: Jeg har lige set, at Club Paradise ligger på en lillebitte ø i Coron ø-gruppen og ikke (som jeg implicit troede) et sted på Luzon. Dermed er man så oppe på 5 indenrigsflyvninger på denne rundtur, hvilket øger prisen med mindst cirka 1500 DKK, hvis man skal arrangere noget lignende selv og er 3 personer.

Bortset fra, at Club Paradise, som andre har skrevet, er et overnatningssted, der koster 1000-1500 DKK pr. nat (godt nok inklusive alle måltider), så må jeg også sige, at jeg har lidt svært ved at se visdommen i - bogstaveligt talt - at rejse land og rige rundt for at komme fra den ene lillebitte ø, hvor man ikke kan foretage sig andet end at bade, spise og drikke, til den næste lillebitte ø, hvor det samme gør sig gældende.

Hvis det er ok at bruge så megen tid (og penge) på at checke ind og ud af lufthavne under sin ferie, som man skal på denne rundtur, så vil jeg da nok mene, at det var noget mere meningsfyldt at tage til selve Palawan og ikke til èn eller anden lillebitte ø, som ligger nord for Coron, for herefter blot at sidde der og kede sig på et megadyrt resort i 5 dage, før man skal hjem igen.

Men det er selvfølgelig bare min mening. Jeg vil gerne se og opleve noget, når jeg rejser, andet end bare at sidde på en pæn strand på den mindste ø, der kan opdrives. Det sidste kan efter min mening være hyggeligt nok i nogle dage, men så er det også det.

Venlig hilsen Lars

Harly
03-02-08, 20:34
Club Paradice, Coron ø-gruppen. Størrelse med 5-6 fodboldbaner. et mindre "bjerg" i den ene ende, med et udsigtstårn, og en udmærket strand i den anden. I midten en mindre sø. Der er en del dyr på øen, hvor specielt kan nævnes den Filippinske hjort. I havet er der en del grønne havskilpadder og er man extremt heldig, så er der en mindre bestand af Dongeron, søko. Hotellet er ok, men priserne for høje og afregnes i usd.
Stedet er til max 2 - 3 dage.
Vi besøgte stedet for 3 år siden.