PDA

Se fuld version : Danskundervisning i Manila

Claus
04-02-08, 14:42
Hej med jer alle sammen her.
Jeg vil høre om der er nogen der har idéer til hvordan min kæreste i Manila kan få 1-2 måneders intensiv danskundervisning i Manila inden hun kommer her og besøger mig.
Hvis der er nogen der kender en lærer, en skole etc i Manila ville jeg meget gerne høre fra jer.

Niels
04-02-08, 19:10
Hej Claus

Nu ved jeg ikke hvorfor du stiller spørgsmålet. Misforstå mig ikke. Spørgsmålet fejler ikke noget. Tværtimod.

Hvis du tænker på sprogkravet ved familiesammenføring er det vedtaget ved lov, men ikke implementeret. Planen er at det bliver det primo 2009.
For nærværende kan din kæreste komme hertil uden nogen form for sproglige dansk kundskaber.

Det kan selvfølgelig også bare være at du synes det kunne være praktisk at din kæreste kunne lidt dansk ved ankomst og det kan da være en ok ide.

Jeg vil også spændt læse svarene.

Der var iøvrigt for kort tid siden en veloplagt debat om det sprogkrav :-)

Som en lille munterhed. Jeg tror dårlig blækket var tørt på den lov, før der blev udbudt dansk kurser i Thailand. De er i sandhed fremme i skoene.

Bedste hilsner

Niels

Claus
05-02-08, 13:40
Hej Niels
Nej det har intet med dansk lovgivning at gøre. Jeg har 2 børn som endnu ikke har lært engelsk, og det var bare mit ønske at min kæreste måske på en til 2 måneder kunne nå at lære så meget dansk så de kunne kommunikere bare en smule.
Derfor vill jeg gerne finde en lærer, eller en der kan både dansk og Tagalog i Manila.
Håber der er nogen der kender nogen
Claus