PDA

Se fuld version : Bekymring

Asmussen
12-02-08, 10:51
Jeg tager til Filippinerne den. 18 feb i tre uger, men vejret dernede er begyndt at bekymre mig, jeg havde planlagt den efter tørtid, hvis man kan sige det. Men alle de steder jeg søger, viser det sig at det regner meget og tordner.

1.)
Jeg vil hører om der er nogle der har forbindelser på filippinerne der kan sige at dette er helt naturligt og man sagtens kan ligge ved stranden og dykke, eller at det viser sig at regntiden er længere om at aftage og derfor vil jeg opleve regn hele min ferie???
2.)
Jeg skal til Puerto Galera for at dykke, Boracay for at hænge ud og få sand mellem tæerne, Donsol for at snorkle med hvalhajer og muligvis til Malapasqua for nyde stilheden og dykke. Kunne læse herinde at White beach holdt lukket i marts er det hele marts?
3.)
Er der nogle der har gode råd eller fif de vil dele med de destinationer jeg har skrevet, det er lige fra logi, massage, dykning, lidt gå i byen, særlige serværdigheder jeg ikke må undvære.
4.)
Hvis jeg i mod min forventning skulle overnatte i Manila, hvad hedder området hvor der er sikkert og billigt, jeg rejser som backpacker, men ikke helt "lowprice" den tid er ovre?

Mange spørgsmål, håber I kan hjælpe

Søren
sorenasmussen@gmail.com

LarsKyhnau
12-02-08, 11:17
Hej Søren

Vejret på Filippinerne denne vinter har nok været præget af den La Nina, som p.t. er i gang. La Nina giver typisk milde vintre i Nordvesteuropa og en del ekstra regn på Filippinerne. Regnen burde aftage, når vi kommer hen i slutningen af februar samt marts måned, men nogen garantier kan der selvfølgelig ikke gives.

Selvom du skulle være uheldig at få en del regn i løbet af din ferie er det dog ikke noget, som vil forhindre dig i at dykke eller at blive solbrændt, da det trods alt ikke regner 24 timer i døgnet hele tiden. Bortset fra når en tyfon / tropisk lavtryk passerer, så falder det meste regn i form af kraftige men kortvarige byger.

Jeg har en ven, som var afsted i det meste af januar måned, og han havde udmærket vejr det meste af tiden, så så slemt har vejret altså heller ikke været denne vinter.

LarsKyhnau
12-02-08, 11:46
Checkede lige, hvordan vejret har været i Calapan (Mindoro) her i februar. Der har indtil videre været 4 dage med sol og 7 dage med skyer, men kun sølle 4 mm. regn, så det er vist ikke noget at være så nervøs for.

Lars

LarsKyhnau
12-02-08, 11:51
Hvad angår dine andre spørgsmål, så er det nok bedst, hvis du spørger Kurt selv, hvornår han forventer at genåbne sit resort på Malapascua. Der er jo f.eks. en bannerannonce for stedet på denne hjemmeside.

M.h.t. overnatning i Manila har der lige været en tråd om dette emne, og der er sikkert også gennem tiderne skrevet en del om både Mindoro, Boracay og andet. Brug evt. søgefunktionen i forum.

Lars

Lis
12-02-08, 13:09
hej Søren!

Vi har også fulgt lidt bekymret med i vejrudsigterne, da vi skal af sted på fredag. Når man tager BBC's vejrudsigt, så er den noget mere optimstisk end DMI's. Hvem af dem, som kommer tættest på virkeligheden er jo ikke til at sige - men vi satser på BBC!

Venlig hilsen og god tur!

Lis

Samarjan
12-02-08, 16:21
Der er aldrig nogen garantier for perfekt vejr, når man tager til Filippinerne. Det er ikke som at tage til Dubai i Juli.
Det regner dog meget sjældent hele dagen på denne tid af året.
Jeg var i Subic indtil sidste weekend, og der var vejret fint, selvom der mange gange var blevet lovet regnbyger.
Hvis i skal til Visayas, kan i aldrig være helt sikker på tørt vejr, da den region får regn spredt ud over hele året.
På Luzon er det for det meste tørt fra Februar til slutningen af April, men selv det kan ikke garanteres.

I skal ikke bekymre jer så meget, men bare tage afsted og tage det som det kommer. Jeg kan nærmest garantere, at i ikke får regn dagen lang dag ud og dag ind.

Hilsen,
Jan

Kim P. Nyberg
12-02-08, 18:12
Jeg har downloaded Google Earth på min computer og lagt Vejroplysninger ind over fra menuen i venstre side af skærmen derinde. Der kan man se både satelitbilleder af hvordan skydækket aktuelt ser ud, og hvis man zoomer ind på et område, kan man se et vejrikon. Klikker man på den, får man mere detaljerede oplysninger for det ønskede sted.

Kim P. Nyberg
Herning