PDA

Se fuld version : Super Service

Asmussen
13-02-08, 14:35
Tusind tak for alle de gode svar og råd der var på min tråd omkring Bekymring.

Jeg ville hører om der var andre der skulle til filippinerne på mandag eller er dernede, som man lige kunne mødes med. Jeg rejser alene, kæresten bliver derhjemme.. Vi behøver ikke at rejse sammen men bare lige mødes og udveksle råd..

Søren Asmussen
sorenasmussen@gmail.com

Dansker_i_Cebu
13-02-08, 14:50
Hej Søren..

Kommer du til Cebu er du velkommen på vor cafe som ligger lige ved SM mall, desuden hjælper jeg gerne med forslag samt viser dig hvor bus terminaler, bådforbindelser osv ligger.

Fra Cebu er her jo et utal af udflugter til lækre øer og dykkermål.. apropos dykkermål lægger jeg stafetten videre til Lars f.eks...

..... Du er ikke alene (hvem husker ikke denne skønne sang) i/på Filippinerne .....

Asmussen
13-02-08, 14:52
Takker. Jeg forventer at ankomme til CEBU. Du kan se min rejseplan under linket Bekymring..Jeg vil gerne kigge forbi

Dansker_i_Cebu
13-02-08, 15:05
Efterlad du blot dine bekymringer i DK..... Når du stikker dine kold vintertæer i det hvide sand og mærker det varme hav, så glemmer du alt om DK.......

Mabuhay amigo

LarsKyhnau
13-02-08, 16:26
Nej Filippinerne er ikke det værste sted at være alene, det er vi vist mange i forum, der kan skrive under på..... :-)

Det er jo lidt af en rundtur, Søren har planlagt, og man kunne også, som Dansker i Cebu skriver, vælge at koncentrere sig om steder, der ligger i nærheden af Cebu, og dermed undgå en del transport. Men det er jo en smagssag.

Lars

Samarjan
13-02-08, 16:28
Tjahh, vi tager først tilbage til Filippinerne torsdag den 21. Feb. Det er nok lidt sent for dig, og jeg skal alligevel til Singapore i 4 måneder fra Søndag den 24. Feb.
Tag du til Cebu og slap af i selskab med Dansker i Cebu. Bekymringerne skal du efterlade i det kolde nord. Det er ikke værd at tænke på ret meget, når man er på ferie.

Hilsen,
Jan

Asmussen
13-02-08, 17:25
Min plan var at tage til Donsol samme dag jeg lander, for at snorkle med hvalhajer, og retur igennem nogle dage derefter, for så at tage til Puerto Galera for at dykke lidt, muligvis til Apo Reef, men som jeg hørte herinde er nogle dage fint med dykning og så videre, det skulle ikke være så fantastisk igen.
Fra Puerto Galera, tager tilbage til Manila og flyver ned til Boracay, for se og opleve stemningen på den efter sigende dejlige, men turistede ø. Så ville jeg tage til Cebu, for at tage til Malapascua og slappe af og dykke, derefter videre ned til Moalboal for at dykke. Alt afhængig af vejr og vind, situationer undervejs, kunne Bohol også være spændende, og så kommer det med begrænsningerne.

Men Jeg har hørt at man kan se hvalhajer (Butanding) omkring Bohol, er der nogen der har oplevelser med dette, for så vil jeg ikke tage til Donsol og bruge tid med flyveren mv. ????

LarsKyhnau
13-02-08, 18:07
Hej Søren

Det lyder, som om du lander i Manila, og det er også lidt mere oplagt i.f.m. de steder, som du gerne vil besøge i den nordlige del af landet, end at flyve til Cebu. Så langt så godt, men du skal nok huske, at det er ferie, og prøve at begrænse antallet af lokaliteter en lille smule. Transport går heller ikke altid så specielt hurtigt på Filippinerne, selvom det selvfølgelig hjælper meget på sagen at flyve rundt. Stadig skal man dog til og fra lufthavne, checke ind, vente på forsinkede fly etc., så det er alligevel både tidskrævende og anstrengende at rejse rundt i landet, også selvom man benytter indenrigsfly.

Så måske skulle du vælge at nøjes med den nordlige del af landet denne gang, og så se Visayas på en anden og senere tur. Om du så vil regne Boracay med til "den nordlige del af landet" eller til Visayas, hvortil det formelt hører, det er lidt lige meget.

PNO
13-02-08, 19:46
Hej Søren

Lige for at give et eksempel på transporttid.
Da du ikke skriver noget om overnatning i Manila må jeg gå ud fra at du påtænker at tage direkte fra Puerto Galera til Domestic airport for at flyve mod Caticlan/Boracay.
Du skal regne med at bruge det meste af en dag.
Afgang med båden til Batangas ca. kl. 9 Derefter ad landevejen Mod Manila. Med bus regn med at være tæt på lufthavnen mellem 13 og 13.30. Tag en taxi det sidste stykke. Det betyder tidligst flyafgang 15.00. Fremme i Caticlan kl. 16. Du kan så stå under bruseren på dit nye hotelværelse kl. 17.

Det jeg vil sige med dette er : Du er ikke i Filippinerne for at få stress. Nyd livet og tag hellere en ekstra overnatning her og der på turen

Hilsen

PNO

LarsKyhnau
13-02-08, 20:12
Hej PNO

Ja jeg kan jo ikke lade være med at tænke på filmen "Fars Fede Ferie", hvor en amerikansk familie skal rundt og se Europa. De starter i Paris og styrter selvfølgelig rundt for at se alle seværdigheder i løbet af de få dage, som de har sat af til formålet. Der er bl.a. en ret god scene, hvor de lige når ind på Louvre 30 min. før lukketid, og så har de jo travlt, for der er mere end 2000 malerier......

Familien møder i Paris et ungt nyforelsket par, og efter et par dage spørger de dem så, om de har set Triumfbuen, Eifeltårnet, hvad ved jeg. Svaret på det meste er "nej, det har vi ikke nået endnu", hvorefter familiefaderen med himmelvendte øjne siger til sin kone: "sikke dog et spild". Men gæt hvem der har haft det bedst, medens de var i Paris...... :-)

Asmussen
13-02-08, 21:04
Ha ha... Jeg ved det lyder stressende, men jeg gar tænkt over det, og jeg lover Jer at jeg vil nye min ferie, og det ender med at jeg ser 2 destinationer og er glad og tilfreds med det..

Jeg er helt ny, jeg lover at holde mig til de forskellige tråde og ikke rode rundt i dem.. Tålmodighed er en dyd og det skal jeg nok have fo øje

Lars, jeg tager fra Manilia sydpå, over Boracay nedom Cebu og muligvis Bohol, det er ca. en uge hver sted, men det kan ændre sig.. Tak for Jeres vidensdeling..