PDA

Se fuld version : Filipphinerne uden dykning?

VBR
16-02-08, 18:07
Hejsa.
Min mand og jeg har sølvbryllup til næste år og planlægger derfor orlov i 2 mdr. Vi skal helt sikkert til Filiphinerne, da vi skal sejle med Jydsk Rejsebureaus skib "Hans Chr. Andersen". Vi tænker på at rejse videre rundt på ørerne. - Evt. Cebu, Negros og Bohol.

Er der gode snorkel-muligheder ?(hører ofte om de gode dykkermuligheder). Er det nødvendigt at kunne dykke, eller er der bare så meget andet vi kan opleve? Vi elsker at vandrer, snorkle, anderledes kultur osv.

Nu starter jeg med disse forespørgsler - der kommer nok flere senere. Vi har jo god tod til planlægning.

Hilsen VBR.

marven99
16-02-08, 18:37
Hej VBR.

Det lyder som en rigtig god og lidt utraditionel måde at fejre sølvbryllup på.

Jeg har selv været på denne tur som i skal på. Og kvalitet af dyk og snorkle steder varriere selvfølglig med hvilken en af turene i skal på. (Nord eller sydrute).

1 ting er dog fælles for dem begge. Du kommer alle dage, frem til steder hvor du kan snorkle.
Heldigvis går gode snorkle og gode dykker steder, ofte hånd i hånd. Filippinerne og disse områder som du nævner er ingen undtagelse.

Der er massere af mulighed for at få hovedet under vand. Og det er bestemt ikke et krav at være dykker.

(Så fik jeg vidst slået det fast :-) )

tap
16-02-08, 19:28
af de steder jeg har snorklet på filippinerne kommer el-nido helt klart ind på en førsteplads
mvh tap

VBR
17-02-08, 15:47
Hej igen.

Tak for de gode svar.
- Lyder ´godt, det med snorkelmulighederne.
Nu må jeg se, hvad der sker her i marts, hvor jeg skal til Koh Chang og måske tør tage et prøvedyk.

Det er Nord-ruten vi skal på med Jydsk Rejsebureau. Vi skal afsted marts og april. Påtænker at være på Filippinerne ca. 4-5 uger og dernæst videre til Vietnam eller Thailand (har været i Thailand flere gange).

Er leveomkostningerne højere end i Thailand - jeg tænker på hotel, mad m.v.?

Det lyder spændende med El Nido. Vi har også tænkt meget på at tage hertil, dog ligger det jo et stykke væk fra de andre øer vi tænkt på - Bohol og Cebu. Men nu får vi se...

VBR

LarsKyhnau
17-02-08, 17:03
Hej VBR

Hvad angår leveomkostninger kommer det nok meget an på, hvilket område på Filippinerne du sammenligner med hvilket område i Thailand.

I de mere turistede områder af Thailand, primært Phuket og tilstødende områder, er hotelpriserne efterhånden kommet op i et niveau, hvor det ikke rigtig er realistisk at gøre andet end at tage en charterrejse. Mindre turistede områder i Nordthailand og i det sydligste Thailand er dog stadig billige.

På Filippinerne er de dyreste steder nok Manila samt Mactan Island ud for Cebu. Man kan også finde dyre luksusresorts andre steder, men langt de fleste steder i landet kan man også finde mere beskedne men stadig udmærkede resorts, hvor man kan overnatte i et dobbeltværelse inkl. morgenmad for 2.000 peso (250 DKK) eller mindre. Fra omkring 1.000 peso (125 DKK) får man et udmærket dobbeltværelse på et hotel eller en pension med aircon, varmt vand og et TV på værelset, men i Manila skal man op omkring 1.600-2.000 peso (200-250 DKK) for at få det samme.

Prisen for mad på en restaurant afhænger også lidt af, hvor turistet området er, foruden naturligvis restaurantens ambitionsniveau. De fleste steder kan man spise et glimrende måltid mad på en pæn restaurant inkl. drikkevarer for 200-300 peso = 25-40 DKK pr. person, men i Manila og i mere turistede områder ryger regningen hurtigt op på 400 peso (50 DKK) for det samme. Om dette er dyrere eller billigere end i Thailand, skal jeg ikke kunne sige, men nu ved I da omtrent, hvad I skal regne med.

Hvad angår El Nido på det nordlige Palawan kan man flyve dertil fra Manila, så det er ikke nødvendigvis så uoverkommeligt endda. Ellers er der også god snorkling på Apo Island i Visayas, specielt i det marine reservat.

Der er meget andet at foretage sig på Filippinerne end at dykke, så man kan sagtens have glæde af at besøge landet også uden et dykkercertifikat i lommen.

Mvh. Lars

Niels
17-02-08, 17:36
Hvad angår prisniveauet mellem Thailand og Filippinerne er min påstand
at det ca. er 20-25 procent billigere på Filippinerne. Min erfaring er at man i runde tal betaler det samme nominelle beløb i henholdsvis i THB og PHP men, da thai bahten er ca. 25 procent mere værd en den filippinske peso, så er det besparelsen. Sagt på en anden måde. For den samme hotel klasse betaler du 1500 thb i Bangkok og 1500 php i Manila.

Det er i hvert tilfælde ikke dyrere på Filippinerne end i Thailand.

Bedste hillsner

Niels

Harly
17-02-08, 18:01
Niels har faktisk næsten ramt sømmet lige på hovedet. Vi var på en combitur i sommers, først Thailand og dernæst Filippinerne. Det var mit indtryk at priserne i Bath og Peso var temmelig ens når vi sammenlignede Bankok med Manila og Koh Samet med Puerto Galera.