PDA

Se fuld version : Kan næsten ikke vente!

Samarjan
18-02-08, 09:10
Så er vi begyndt at længes efter torsdag den 21. Februar, hvor vi vil flyve hjem til Filippinerne.
Det har været en noget blandet fornøjelse at besøge Danmark denne gang.
Det er koldt, men det kan man jo forvente i Februar.
Det har været rart at hilse på familie og venner.
Det har ikke været så rart at se hvad der foregår i gaderne i Danmark med alle de påsatte brande. Det minder ikke ret meget om det Danmark, jeg voksede op i. Gad vide hvor filmen knækkede?

Der har været rart at benytte busser, tog og Metro, da det er noget nemmere her at medbringe en barnevogn, hvilket nærmest er umuligt i Filippinerne, med mindre man har et køretøj.

Det skal blive rart at vende tilbage til den tilbagelænede kultur i Filippinerne.
Min frue har erklæret, at hun godt kan spise grøntsager her i Danmark, da de er meget bedre her end hjemme i Filippinerne, hvor jeg har haft en del besvær med at få hende til at spise grøntsager (de er heller ikke særlig gode derude).

Vores datter havde det ikke så godt med at skulle iklædes alt det tøj, hver gang vi skulle ud, men det har hun vænnet sig til nu.

Afgang CPH torsdag den 21. Februar.
Ankomst MNL fredag den 22. Februar.
Afgang MNL søndag den 24. Februar.
Ankomst SIN samme dag, hvorefter jeg skal begynde på arbejde igen.

Jeg tror ikke, vi kommer til at savne Danmark før til sommer :o)

Nu må jeg se, hvordan deres service er i lufthavnen i CPH, når vi skal afsted. Den var jo ikke særlig imponerende, da vi ankom den 5. Februar med hensyn til ikke at kunne få vores barnevogn i gaten.

Hilsen,
Jan

Kim P. Nyberg
18-02-08, 09:27
Vi er også meget spændte på hvordan junior vil reagere, når vi drager østover til august. Han har jo ikke prøvet det før. Vi tager dog nok ikke barnevogn med, men nøjes måske med bæreseler. Så vi får nok ikke glæde af Jans "fornøjelser" i de lufthavne vi skal igennem.

Kim P. Nyberg
Herning

kenneth
18-02-08, 09:34
Kan jeg godt forstå ,jeg vil lyve hvis jeg ikke sagde at jeg ikke er misundelig på dig og din familie :-),i er jo fantastisk priviligeret idet i har mulighed for at bo og leve på filippinerne,det er jo det mange af os drømmer om.

Men med en håndværkeruddanelse og børn er det nærmest fuldstændig umuligt at slå sig ned i "drømmeland" ,medmindre man har en rigtig tyk tegnedreng eller en god "foretning".

Imens vi sidder herhjemme og begræder at man ikke nuppede en højere uddanelse da tid var, kan vi jo håbe at alle Danskere, der er derude, vil prøve at arbejde på et jobnetværk for "ædru" landsmænd.

Kom selv hjem d.16 jan til DK efter nogle måneder på filippinerne hvor vi skulle sige farvel til vores lejlighed dernede for at starte et nyt fælles liv i Dk med min kone og børn.

God rejse hjem :-)

LarsKyhnau
18-02-08, 10:40
Hej Jan

God tur hjem, og jeg må sige, at jeg også er noget midsundelig. Det er jo meget mildt vintervejr, I har oplevet i Danmark, men til gengæld er I så havnet midt i Muhammedkrise nr. 2.

Jeg tror, vi er ret mange, som er temmelig trætte af at høre om Muhammedtegninger, burkaer og bål i gaden. Lad os nu få noget ro på og komme videre.

For en gangs skyld er jeg 100% enig med vores statsminister. Der har aldrig været bedre muligheder end i dag for at unge mennesker - uanset etnisk baggrund - kan få en uddannelse eller et job, så der er ikke rigtig nogen god grund til at rende rundt og brænde skoler af for at "protestere imod samfundet". Hvis man føler, at man ikke bliver accepteret, så bliver man jo i hvert fald ikke mere accepteret af at opføre sig på den måde, snarere tværtimod.

Gæt selv, hvilket parti, der profiterer vælgermæssigt på det her, og om det bliver nemmere at skaffe vælgermæssig opbakning til nogle mere rimelige regler for familiesammenføring, når folk kan læse i avisen, at Københavns brændvæsen måtte rykke ud 37 gange til påsatte brande i nattens løb.

Desværre kan de etniske unge fra socialt svage familier jo se, at de danske unge, som har opført sig på samme tåbelige måde, fordi de gerne ville beholde et hus på Nørrebro, nu faktisk er blevet tilbudt et nyt hus af Københavns Kommune. Her skulle man nok have stået fast i stedet og slået en streg i sandet.

holgerdk
18-02-08, 13:23
hej jan,

vil også bare ønske dig og familie rigtig god tur hjem.

jeg læste i sidste uge i en avis hvor en spurgte hvordan det kan være man ikke kunne få udleveret sin barnevogn ved gaten i kastrup som i alle andre lufthavne. svaret var så dårligt at jeg ikke husker det, en sludder for en sladder.

min hustru har nu været her i ca 14 dage i danmark. hun har flere gange spurgt mig hvorfor folk altid har så travlt og ser så sure ud :-)

håber i nyder de sidste par dage i danmark.

mvh

jesper

Samarjan
18-02-08, 16:18
Hej Jesper,
Min frue har faktisk også spurgt mig, hvorfor alle har så travlt og ser så "alvorlige" ud.
Jeg ved det ikke helt, men jeg går ud fra, at man bliver lidt "alvorlig", når man skal løbe 200 meter for kun at blive akkrediteret for 100 meter!

Nu skal man ikke tro, at livet ude i Filippinerne kun er ren fryd og gammen. Det er det ikke, men langt de fleste Filippinere har en gudsbenådet gave. De kan smile, selvom livet har lagt en masse sten på deres vej. Derude lever mange fra dag til dag. Herhjemme lever vi nok mere fra bil til bil så at sige. Vi kan ikke forestille os at skulle sulte. Vi er nok mere fokuseret på, hvornår vi kan tage på ferie eller hvornår vi kan købe det nyeste TV eller en bil etc.

Vi har også en tendens til at stresse meget mere end de gør på Filippinerne, simpelthen fordi vores samfund er sammensat på den måde.