PDA

Se fuld version : Transport Filippinerne

litani
14-12-06, 22:31
Jeg skal rejse til cebu fra kbh. og det er ok, men herefter skal jeg fra cebu til bangkok, for at besøge familie, hvad kan betale sig. Købe billet kbh-cebu og retur og selv købe billet til bangkok? får jeg pengene tilbage fra cebu til kbh ( altså turen fra cebu til bangkok).
Er det "safe" at rejse alene på øerne, jeg er ældre frisk og mobil.

PNO
16-12-06, 20:59
Hej litani

Nu ved jeg ikke hvornår du skal af sted, da tidspunket jo afgør prisen for flybilletter.
Jeg vil anbefale at tage THAI med en returbillet CPH - Manila - CPH. Her er det muligt at lave stopover i Bangkok.
Flyforbindelsen er nærmest perfekt. Afgang CPH kl. 14.30 ankomst BKK 07.00. Afgang til MNL er kl. 9.10 og ankomst er 13.20.
Indenrigsfly i Filippinerne er nemt. Billetter købes nemt på nettet via Cebu Pacific se http: www.cebupacificair.com. Dog husk at der skal være minimum 2 timer mellem ankomst til MNL og og afgang med indenrigsfly.

Der er afgang hver dag kl. 14.20 til BKK fra MNL med ankomst BKK 16.30 og der er en aften afgang ca. kl. 20 hver dag undtagen lørdag.

Med hensyn til sikkerhed vil jeg sige gør som du plejer. Bare vær dig selv og tænk dig om. Et mavebælte til værdierne på rejse og safetybox på hoteller.
Lad være med at lalle rundt i en koger alene.
Personlig rejser jeg gerne rundt på øerne i en alder af 50. De lokale busser mellem byerne kan være en sjov måde at møde folk på og jeg har til dato kun mødt smilende og hjælpsomme mennesker. Så bare hop ud i det.

Hilsen

PNO