Se fuld version : Købe billet fra dk hos Cebu pacific
Johnny0665
25-07-07, 13:46
Hej
Nogen der ved om det kan lade sig gøre og evt. har prøvet at booke en e-ticket hos Cebu pacific indenrigs og gennemføre betaling med visadankort fra danmark.? Har mine gode grunde til at spørge, da jeg har haft problemer med at gennemføre betaling, hos KLM ved en "omvendt booking".
M.v.h
Dansker_i_Cebu
25-07-07, 17:57
Har lige haft besøg at en der købte billet her i Cebu, men fra Dansk konto hos Cebu Pacific (CP) .
Ordren gik igennem hos CB og skulle bekræftes hos vennens netbank i DK Beløbet blev hævet 199.-dkr, men ingen billet og efter 2 dage opgav han og får beløbet tilbage i DK.
Dog har jeg selv med egen danske konto 2 gange købt billet uden problem hos netop CB.
Mens vi er ved emnet CB, et udemærket selskab med ny flyflåde, dog en svag tendens til at være forsinket.
De lokker altid med meget lave priser, dog er der ikke den store forskel når billet er betalt på dem og PAL.
Fordelen hvis man kommer til Manila og skal videre er de tilbyder gratis bus til deres "lufthavn" da det ikke er den samme afdeling som de andres selskaber.
Desuden kalder de sig det "sjove selskab" og der er altid en koncurrence eller to, bl.a kan du vinde en solhat hvis du gætter en sang - god tur..
Hej Johnny
Jeg har købt flere billetter via Visadankort uden problemer
Har du en form for netbank?
Har du det, laver du bestillingen på den pc hvor du normalt laver dine bankforretninger.
Grunden er at Cebu Pacific laver en kontrol om det er et ægte Visadankot.
Bare rolig de kan ikke se noget på din konto :)
Hilsen
PNO
Hej Johnny
Jeg har gjort det nogle gange uden problemer. De har sådan et 'verisign', som faktisk laver et check mod din netbank. Første gang blev jeg noget forskrækket, men det er ok. Sidste gang havde jeg dog lidt problemer, så jeg måtte ringe til Cebu-pacific og få cancelled den første bestilling, da den ikke var helt gennemført. Så prøvede jeg igen og det gik uden problemer.
Bedste hilsner
Niels
hej
ingen problemer,er selv lige kommet hjem fra PI efter 6 uger hvor jeg forinden havde booket de fleste indenrigsflyvninger hjemmefra hos cebu pacific og betalt med visa/dankort.Meget nem hjemmeside at gå til,du printer bare emailen de sender til dig ud og viser den i lufthavnen
jo tidligere du booker jo billigere
god tur
mvh tap
Johnny0665
25-07-07, 22:07
Hej alle og tak for jeres venlige svar.
Det er selvfølgeligt, en onlinebooking på CP webside jeg mener. Måske er det noget sikkerhed vedr. betaling hos KLM der gjorde, at jeg ikke kunne betale online tidligere iår ved en onlinebooking. Forklaringen jeg fik, var at det ikke kan lade sig gøre, hos KLM når det er udenfor EU. Det endte dengang med at, jeg bookede pr. telefon.
Kan konen og jeg få det hele til at passe, tager vi til Tacloban, Leyte i januar og regner med at tage til Cebu for at shoppe et par dage.
Bedste hilsner
Hej Johnny
Det ligner en køretur til Ormoc. Prøv at tage en overnatning her vis du har tid og så ag Supercat 08.45 næste dag til Cebu.
En lille hyggelig by med et par gode hoteller og spisesteder med meget moderate priser :)
Hilsen
PNO
Johnny0665
27-07-07, 10:13
Hej PNO
Ja vi har taget turen før. Bus til Ormoc og Supercat til Cebu. Vi havde desværre ikke tid til noget dengang i nogen af byerne, da vi skulle have ordnet papirer på det danske konsulat. Mener busturen, Tacloban - Ormoc tager et par timer. Der er 110 km.
Er vi heldige, kan jeg måske lokke min bror til at køre. Havde problemer med at have mine ben i bussen. Sæderne er sat meget tæt sammen. Beregnet til små mennesker. hehe
Min bror og hans filippinske kone, har talt om at tage til ormoc et par dage på deres bryllupsdag, på et resort der hedder: Sabin. Skulle vist være ret lækkert der.
I Cebu, bruger min kone og jeg Century hotel. Prisen for værelse med dobbeltseng, aircon og bad ligger omkring 650 pesos. hehe.
Venlig hilsen
Ps. Der har vistnok været fly til Cebu fra Tacloban engang. Har hørt ruten blev nedlagt efter at flyet styrtede ned.?
Hej Johnny
Jeg må hellere selv fortælle denne lille munterhed, når nu talen er faldet på
Sabin resort. Jeg og PNO har efterhånden taget en del ture sammen og vi har den lidt dårlige vane at bestille hoteller hjemmefra. Det er jo fint, hvis man vil være helt sikker, men det er en dyr løsning især når der rejses i lavsæsonen. På sidste tur havde vi faktisk bestilt på Sabin Resort, men det skulle forudbetales og det virkede sådan lidt smålusket. Det skulle indbetales til en privatkonto og ikke en firmakonto, så det endte med vi droppede reservationen. Jeg sagde med sjælden stor overbevisning i stemmen at der jo ikke var en kæft på det resort i november ! --- Jeg behøver vel ikke sige at det var fully booked, da vi kom frem :-) Det måtte jeg jo høre en del for :-) Bortset fra det, så det rigtig lækkert ud, så god fornøjelse til din bror. Det var dog iøvrigt ikke værre end at vi fandt et godt hotel Don Felipe 150 meter fra Super-cat indenfor nogle få minutter, så jeg blev vist tilgivet
God tur og bedste hilsner
Niels
Johnny0665
27-07-07, 13:40
Hej
Det der trækker hos min bror, for at bo på Sabin er deres lækre swimmingpool. Tror de er ligeglade med selve resortet som sådan.
Fandt lige et link og kan godt se det er en dejlig pøl. hehe.. http://www.evis.net.ph/bestinev/sponsors/sabin/gallery.htm
Min bror og svigerinde, booker ikke selv, men får min brors svigerfar til det.
Han er amerikaner og har boet i phil 20-25 år, så de har fuld tillid til ham.
Anyway.. Tak for din anbefaling af Don Felipe. Det er altid rart at være forberedt på det værste, hvis der skulle blive nogle forsinkelser.
Det kan jo også være min bror og svigerinde kan lokkes med til Cebu istedet, så hvis du umiddelbart kan anbefale et eller flere resorts med stort lækkert swømmepøl, vil jeg give det vidre til dem.
Med venlig hilsen
Hej Johnny
Jeg er absolut ikke god til Cebu City. Jeg har boet på Cebu Midtown Hotel og det er ikke godt til prisen. Så har jeg boet på Mango Park og det er heller ikke imponerende for at sige det diplomatisk.
Jeg ville tro I skulle kaste et blik mod Mactan Island. Der ligger mange resorts. De er ikke billige. Prøv evt. at sende en mail til
Dansker_i_Cebu
Kunne du iøvrigt ikke give en beskrivelse af Century hotel, det lyder billigt, men det betyder jo ikke at det er skidt. Jeg er bare lidt træt af at betale
1400-1500 php for noget 'so so'.
Bedste hilsner
Niels
Johnny0665
27-07-07, 23:51
Hej Niels
Century hotel, er en smule bedre end hotellet som jeg boede på i Tacloban sidste år, selvom hotellet i Tacloban er næsten dobbelt så dyrt. De har ikke restaurant i Century hotel, men det ligger midt i Cebu, meget tæt på feks. Jolibee og Chow King. Har kun været der, den ene gang, men min kone har boet der hver gang hun har været i Cebu... Sidste gang en hel uge. Vi fik det anbefalet af min svigerinde første gang vi var der.
Værelset var større og pænere, end på hotellet i Tacloban. Som nævnt, er der aircon, bad, TV og en dejlig seng. (Der bliver gjort rent hver dag.) Det opfylder, så rigeligt mine krav, da jeg ikke har tid, til at sidde på hotelværelse når jeg er i phil og derudover spiser ude eller hos familie hele tiden. Så kort og godt... Hvis bare er godt sted at sove du mangler kan jeg kun anbefale det.
Fandt min kvittering fra oktober sidste år. 640,- pesos for en overnatning.
Sidste gang min kone var i Cebu var der ingen ledige værelser til den pris, men hun fik et større og bedre, til 740,- pesos.
Hvis vores plan om at tage til phil i januar kan realiseres, mht. arbejde osv, tager mine forældre og svigerforældre, næsten helt sikkert til Cebu sammen. Der er ingen tvivl om at vi booker os ind på Century hotel, hvis de har ledige værelser.
Bedste hilsner
Johnny
Dansker_i_Cebu
28-07-07, 04:38
Hej Niels og Johnny...
Fandt lige denne pris på Century hotel
Cebu Century Hotel
Corner Colon and Pelaez Str.
Cebu City, Philippines
Phone: (63) (32) 255 1341 to 1347; 255 1652
Fax: 255 1600
Reservation
Rates (in Pesos)
without cable TV with cable TV
Single 385.00 440.00
Double economy 484.00
Double standard 440.00 539.00
Double deluxe 594.00
Twin 627.00
Family 737.00
Suite room 902.00
* Weekly and monthly rates available
Det ser godt nok billigt ud, må tilstå jeg ikke kender stedet, men vil suse forbi da jeg alligevel skal til Colon street senere og vil tjekke stedet ud.
Ellers kan jeg anbefale Mactan pension house til mellem 6-880 peso. De har vist nok nogle lidt dyrere værelser også.
Fordelen er at det ligger tæt på lufthavnen, broen til Cebu city, et lille mall på den anden side af vejen, samt restaurant på øverste etage hvor ½delen ar åben med fin udsigt over Cebu samt havne indløb.
Igen, man får hvad man betaler for, men alt i alt et fornuftigt sted...
Lige et tip på falderebet.... Hvis man skal være på et beach resort for en længere periode kan man ofte købe et medlemskab, hvilket hurtigt er tjent ind igen.
Typisk får man 10-20 % i bar & restaurant, 20-40% på værelserne samt muligheden for at have gratis gæster til pool & strandområdet.
F.eks på Tamboli beach Cebu koster et kort mellem 2-6000 peso og gælder til flere hoteller.
Hej Johnny
Du taler om et hotel i Tacloban. Vil du fortælle navnet?
Niels og jeg var i Tacloban i maj og havde valgt Hotel Alejando til vores to overnatninger
Vil ikke overraske mig hvis jeg skal dertil igen. Kæresten bor i byen :)
Hilsen
PNO
Johnny0665
28-07-07, 10:12
Hej
Ok det var Asia Stars hotel i Tacloban. Som sådan var jeg rigtig godt tilfreds med stedet. De er meget venlige der bliver gjort rent hver dag og så fik jeg 10% discount. Håber ikke, mit indlæg vil blive opfattet, sådan at jeg svinede hotellet til, men brugte det kun som sammenligning med Century i Cebu.
Asia stars hotel, ligger i Tacloban downtown og de har en lille restaurant, hvor man kan købe american breakfast. Spiste sjælden morgenmad der, da Chow King havde en breakfast menu som jeg var helt vild med. Nogle gange spiste jeg morgenmad hos Donkin Donouts. Ikke mindst fordi de havde acceptabelt kaffe. hehe.
Ellers så er der også Primrose hotel i Tacloban. De er en smule billigere en Asia stars, men jeg ved ikke om de har restaurant og kender ikke standarden, men det ligger også i downtown.
Vil du foretrække et udmærket sted, hvor der er fred og ro, tæt på vandet, har mine forældre været glade for Vigmar Resort. Fred og ro og ikke langt fra downtown. Der kan betales med visa, men de har vist ikke restaurant, men det er ikke så dyrt at bo der. Mener omkring 1200,- pesos.
Skulle jeg bo på resort, nær Tacloban uden at spekulere så meget på prisen, er jeg ikke i tvivl om at jeg ville vælge McArthurs resort. Tæt på vandet, park og ellers utrolig dejlige omgivelser. Der kan fåes værelse til overkommelig pris. Mener ned til 1600,- pesos, men det ligger et godt stykke fra byen og deres restaurant er rimelig dyr. Ikke at jeg ikke skal ud at spise der igen. hehe. Utrolig godt mad. :)
Bedste hilsner.
Hej Johnny
Det er med meget stor fornøjelse jeg læser at du holder meget af Chow King. Bliv endelig ved med at at komme der :) :) Husk endelig at drikke San Miguel til maden :) :)
Giver dig helt ret i hvad du skriver om McArthur Resort. Jeg holdt "Familyday" på stedet i maj. Lejede en af "kabinerne" ud mod stranden og fik en masse god mad. Prisen var slet ikke ringe.
Mens vi var der havde man "promo's"
Billigste værelse var nedsat til 1000php. Dyreste var en suite der kostede 2000php hvis jeg husker ret. Desværre var der udsolgt de dage vi var der. Kommer meget gerne der igen
Hilsen
PNO
Hej Dansker_i_Cebu og Johnny.
Tusind tak for de fine råd om Cebu og Tacloban. Det er jo rent guld. Jeg hører heller ikke til dem der bruger meget tid på hotellet og min kæreste er helt ligeglad, hvor hun bor. Så kan man jo lige så godt tage det, frem for noget 'so so' til 1400 php.
Også tak for morgenmads rådet. Af fast food morgenmad har jeg kun prøvet Jollie Bee og det er ikke nogen oplevelse. Sorry PNO :-)
Ellers kan jeg kun tilslutte mig bemærkningerne om MacArthur Beach Resort. Et dejligt sted.
Vi kommer vidt omkring her i transport sektionen :-)
Iøvrigt herligt at indlæggene ryger direkte ind på boardet. Det gør unægtelig debatten mere livlig.
Bedste hilsner
Niels
Hej med jer.
Jeg har tilladt mig at lægge en rejserapport fra PNO's og min tur i maj/juni i
den generelle sektion.
God læselyst. Den er lang som et ondt år :-)
Bedste hilsner
Niels
Johnny0665
28-07-07, 21:10
Har lige en lille ting her til sidst. En af mine mange svigerinder har omtalt en ny hurtigfærge, Cebu - Ormoc og retur. Vi har desværre ikke været hjemme idag til at txt'e hende for flere informationer, men hvis der er nogen der kender den vil min kone og jeg meget gerne høre.
Mener turen med supercat tager små 3 timer, men med den nye skulle turen kun tage 2 timer. Kan ikke finde noget på nettet om færgen, men hvis ingen kender til den, vil vi prøve at finde ud af mere og skrive lidt om den senere.
Venlig hilsen.
Hej Johnny
PNO og jeg tog Super-Cat i maj og den tog 2 timer. Jeg mener at kunne huske at den færgefart var indstillet i en rum tid, men er kommet tilbage på banen. Jeg lytter dog altid intenst til svigerinder og deres gode råd.
Bedste hilsner
Niels
Hej d' herrer
Supercat's hjemmeside er www.supercat.com.ph
Weesam's hjemmeside er: www.zimnet.com/weesam/php/index.php
Det er ikke muligt at komme ind på Oceanjet's hjemmeside
Hilsen
PNO
Johnny0665
29-07-07, 11:58
Hej PNO
Tusind tak. Det var lige præcis Weesam, jeg var ude efter. Min kone udtalte det rigtigt, men vi vidste bare ikke hvordan det staves.
Mvh
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.