Se fuld version : Puerto princesa - el nido
Hej !
Jeg ville blot høre om der er nogle der kender rejsetiden mellem disse to steder og evt. hvilke forskellige muligheder der er for at komme frem og tilbage.
der er 3 muligheder:
1. den lokale bus,noget af en oplevelse officiel tid ca. 8 timer men regn med 10-12 timer pga punktering,vejrforhold m.m.
2. lej en privat bil/van dyrt ca. 8000 pesos
3.flyv med seair 4-6000 pesos book i god tid små fly
god tur
mvh tap
Michael.Friis
04-08-07, 13:33
Hej.
Hjemvendt fra Pallawan den 5 Maj.
Der er en mulighed der hedder Puerto Princesa -Sabang-El Nido.
Man tager en bus /Minivan til Sabang. Man kan evt opleve den underjordiske flod der strækker sig 8 km ind under jorden.Man kan ca sejle de 5-6 km afhænging af vandstanden i floden. Vi synes at turen er en oplevelse værd. Og Sabang har nogle fine sandstrande.
Fra sabang sejler der en båd 3 gange om ugen til El Nido. Mener vi gav 800 peso pr næse. (Men du må ikke hænge mig op på det.
Da vi selv landede i Peurto Princesa tog vi bussen til El Nido. Den køre kl 05-07-09 fra busterminalen i Peurto.
Vi har kørt mange lokale busser overalt (Næsten) på Philippinerne. Og de busser der kører til El Nido er de dårligeste var har prøvet at sætte op os i. Og det er en kæmpe prøvelse at sætte sig op i en. Det er en bustur der er berammet til 8 timer. Vores tur tog 12 timer med 4 nedbrud på bussen. Den 4 gang røg en bremseslange af og bussen mistede alt bremsetryk på vej op af en bakke.
Og da samtiddigt busen gik i stå så trillede vi baglæns ned af bakken igen. Der skete ikke noget udover at hele bussen var chokeret. Men det er en tur der altid vil være på nethinde. En Svensker der har den Green Hunter (Spiseresturant! Den Bedste mad i El Nido) i El Nido plejer at sige at turen kan tage fra 8 til 28 timer. Det skal siges at de lokale og mange turister bruger bussen jævnligt. *GG* Men jeg vil stadig tænke mig om inden jeg ville gøre det igen.
Hvis jeg skal til El Nido næste gang så vil jeg booke en flybillet dertil fra Manila. Det koster noget mere. Ca 5000 peso pr næse.
Michael Friis
Hej jeg ville bare ønske dig en rigtig god tur. Jeg har selv været der 8 gange, og jeg nyder det hver gang. Men skriv endelig hvis jeg skal hjælpe.
Jeg har selv bil hus på palawan så hvis så skriv endelig tilbage.
mvh
Stefan
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.