Se fuld version : til manila for under 5000,-
hej alle
har fundet ud af hvordan man kommer til manila for mellem 4500-4800kr
inklusiv skatter og afgifter og det kan muligvis gøres billigere
eks. kbh-london(gatwick) med feks sterling ca.800kr retur
london-hongkong med oasishongkong ca. 3000kr retur
hongkong-manila med cebu pacific ca. 800 kr retur
= 4600 kr
kræver lidt tålmodighed foran computeren men kan lade sig gøre
god jagt
mvh tap
Hej Tap
Takker for oplysningen
Jeg har ikke sat mig ind i selve rejseplanen (endnu), men jeg har lært at til den slags priser er der normalt tilhørende mildt sagt lidt ventetid i diverse lufthavne. Denne ventetid kan naturligvis bruges til at klare diverse check-in da det ikke ligner en tur hvor man chekker in i Kastrup for hele turen. :)
Når man som jeg er afsted 2-3 gange om året i 2-3 uger af gangen så er tid en væsentlig faktor i regnestykket. Hvad er tid værd i penge?
MIn næste tur i november er med KLM til 6539kr afgang CPH kl. 10.00 og ankomst MNL næste formiddag kl. 09.50 med et skifte i Amsterdam og non-stop derfra til MNL
Hilsen
PNO
Hvis man bor på Fyn eller Jylland, kan det godt betale sig at køre til Hamborg...Har selv fundet billetter til 5600kr i februar med Emirates Flight.
Der er en enkelt mellelanding i Dubai. Fløj med dem sidste år til Bangkok...super fly samt service..
Mvh Dorte
Hejsa,
5.600,- hmm... det syntes jeg da ikke lyder udpræget billigt?
Kigger man efter de rigtige billetter, plejer prisniveauet at være omkring 6.500,- med KLM, Cathay o.l.
Typisk er de betydeligt billigere når der køres kampagner.
Ex. havde Cathay sidste år en kampagne, der hed DK-Manila-DK fra 5.500,-
Singapore Airlines have 2 billetter fra 10.000,- osv.
I den pris du kommer med ovenstående, skal man vel også tillægge transport fra bosted til Hamborg, evt. pakeringsafgift på bil, samt tiden man bruger ekstra ved denne transport.
Jeg er sikker på, at hvis man lidt er frisk og plukker jordbær i X antal timer én eller anden morgen, så ville man kunne tjene mere, end prisen for den tilsvarende transporttid det tager at køre frem og tilbage til Hamborg :-)
Når alt det så er sagt, så trækker jeg det hele tilbage, hvis I f.eks. rejser i december eller anden form for højtid, for SÅ er det godt nok billigt.
Dansker_i_Cebu
22-08-07, 15:20
Skal man så regne pris og tid ud, for at komme til jordbær markerne..?? ;-)
et alternativ er også : københavn-bangkok med tyrkieteksperten der har billetter til 4.299 og derefter bangkok-manila med cebu-pacific til 7-800 kr retur
tap
Hej Tap
Jeg stiller mig lidt på tværs en gang imellem :)
Cebu Pacific afgår ved 2 tiden om natten fra Bangkok til Manila. Hvornår lander "slavetransporten" fra CPH? :)
Hvad den anden vej?
Tidspunkterne kan jo betyde at du bliver nødt til at tage hotel i BKK.
Dermed ryger en del af besparelsen.
Der udover skal der ikke meget læsning på www.thailand.dk til før man finder ud af at mange har en mildt sagt speciel opfattelse af Tyrkieteksperten og deres flyselskaber :)
Hilsen
PNO
glem det med tyrkietesksperten det en OMer
mvh tap
Michael.Friis
28-08-07, 22:46
Nu kommer jeg lige med lidt indsite .
Og ikke fordi jeg er tilhænger af tyrkietexpressen.
Men de har fået en canadisk selvskab til at flyve gæster til thailand.De kommer til at flyve en boing 767 med 278 sæder .
Og de reklamere med at der skulle være mere benplads end med andre flyver...
Jeg arbejder i Kbh lufthavn.
hej
grunden til jeg sagde det var en OMer var at som jeg ser det er deres pris til bangkok kun for oneway
mvh tap
nu kommer jeg lige ind her med et lille "obs!" med den rejser til manila for under 5000kr. Jeg er selv fra filipinerne OG arbejder med billetsalg hverdage i Cph lufthavn. Måske kan jeg gi nogle tips her:
-det er rigitigt at man kan "laver" den billet til under 5000 kr, men bare huske at forskellige airlines har forskellige reglersæt mht til for eks. baggage regler. Sterling for eks. må man kun have 15 kg med som check ind baggage, og det er ik så meget hvis man skal ti asien, så skal man betale overvægt i lufthavn (eller online). Oasis har 20 kg baggage allowance, og Cebu Pacific har det samme.
Når man booker rejser med lavpris selskaber skal man være opmærksom på at HVIS den en fly er forsinket(eks. cph-lgw) og man når ikke sit næste fly(eks lgw-hkg), så har man i det fleste lavpris "tabt den billet" (surt). Man skal enten betale for et helt nyt billet, eller betale et ombooknings gebyr. Man skal have et stort tålmodighed og rejse på den måde fordi baggagerne bliver checket ind "point to point", dvs at man skal starte check in helt forfra for hver lufthavn man mellem lander i. Man skal også huske at sætte god tid mellem det forskellige afgange/billetter, så hvis der bliver forsinkelse(husk at lav pris flyselskaberne er god tid det her), har man stadig mulighed for at når den næste.
Nogle gange kan man bedre betale sig og købe et "sammenhængt billet" fra et rejsebureau/airlines. Man får et mere "sikrede" rejser hvis der sker irregularities i fligh schedules, og at man får ikke den stress med at check ind 2-3 gange for at kom til manila :)
LarsKyhnau
14-12-07, 11:58
Jeg har for sjov undersøgt aktuelle afgangstider og priser for den foreslåede København-London-HongKong-Manila rute med 3 forskellige selskaber.
Ved udrejse midt i april og hjemrejse midt i maj kan turen aktuelt gøres for cirka 5100 DKK, idet London-HongKong billetten nu koster cirka 3700 DKK. Samlet rejsetid er 26 timer ud og 23½ time hjem - det sidste dog under forudsætning af, at man tager en lille "chance" med kun godt 2 timers stayower i London på vej hjem.
Til sammenligning koster en helt tilsvarende tur på en sammenhængende billet med Cathay Pacific 6359 DKK på Travelstart.dk. Denne tur kan gøres på 20-21 timer ud og 21½-23 timer hjem, afhængig af hvilke afgangstidspunkter man vælger. Med Cathay Pacific er det således muligt at ankomme til Manila kl. 11:45, hvilket gør det muligt at tage videre med indenrigsfly til sin endelig destination på Filippinere samme dag. Det kan man ikke med den sammensatte rejse - her kræves en overnatning i Manila, før man kan tage videre.
Tillagt ekstra ventetid i London og Hong-Kong, stress over, om flyet nu er forsinket, så man misser sin næste afgang og dermed skal betale en ny billet, samt ikke mindst besvær med at skulle gennem hele bagageudleverings- og indcheckningsproceduren 4 x mere, skal man da vist være meget "prisbevidst" for at vælge denne rute fremfor en sammenhængende billet med f.eks. Cathay Pacific.
Måske kunne man overveje det, hvis man kun rejste med håndbagage, men selv da ligger det da på grænsen, om det er værd at leve med de mange øvrige ulemper for at spare 1250 DKK.
Hilsen Lars
Hej Lars
Man bør osse sikre sig at man lander i samme lufthavn som man skal forsætte fra. Noget l... at lande i Stansted eller Gatwick hvis flyet videre til Hongkong starter fra Heathrow -:)
Jeg overvejer Cathay Pacific, men afventer lige at Thai kommer frem med deres forårspriser. Det er nemlig den hurtigste rute CPH - MNL og 7 timer en lørdag aften i BKK på vejen hjem er jo ikke at foragte -:) -:). Øvrige dage er det normalt osse den hurtigste vej MNL - CPH.
Hilsen
PNO
LarsKyhnau
14-12-07, 17:49
Ja Thai Airways er helt sikkert godt, men vel heller ikke blandt de billigste selskaber normalt? Jeg har selv brugt Lufthansa, Cathay Pacific og KLM, og umiddelbart vil det nok også på den næste tur blive èt af de to sidstnævnte selskaber, der får opgaven igen. KLM er en hurtig rute, idet der ligesom med Thai Airways kun kræves èt flyskift undervejs (i Amsterdam), men jeg er lidt træt af, at de lander så sent om aftenen i Kbh (22.15). Man er virkelig bombet efter en så lang flyrejse, som p.g.a. tidsforskellen alene har fundet sted "om dagen". Sidste gang var de ovenikøbet forsinket, så det blev virkelig en midnatsforstilling.
Spørgsmålet er derfor, om det ikke er bedre at starte hjemrejsen om aftenen, som man f.eks. kan med Cathay Pacific, "overnatte" i flyet, og herefter lande omkring middagstid i Kbh. Hvorefter man så har det meste af en dag til at komme sig før man f.eks. skal på arbejde.
Dog går man selvfølgelig på den måde glip af en sidste aften i Manila, men sparer så omvendt også en hotelovernatning ved at sove i flyet. Så det er vel som så meget andet en smagssag :-)
LarsKyhnau
14-12-07, 18:28
P.S. Det med at lande i Standsted eller Gatwich, når flyet videre til Hong Kong afgår fra Heathrow, er da udmærket, idet man så har noget interessant at bruge de 7 timers ventetid til, som der er på udrejsen, nemlig at skifte lufthavn.
Men selvfølgelig knap så smart, hvis man som foreslået har satset på, at det sidste flyskift i London på vej hjem kan klares på kun godt 2 timer :-)
Nok bedre så frivilligt at vælge den næste afgang fra Sterling og dermed acceptere en ny 7-8 timers ventetid i London efter en allerede lang flyrejse som en "herlig" afslutning på ferien.
I og med at der er tale om separate flybilletter kan man jo - sammen med sin bagage - tilbringe ventetiden hvor som helst i London man måtte ønske det. Hvilket jo så heller ikke koster ret meget i taxikørsel, togbilletter, restaurantregninger eller hvad ved jeg. Men man sparede jo til gengæld også hele 1250 DKK på sin flybillet..... :-) :-) :-)
Hej Lars
Siden foråret 2004 har Thai været billigst på CPH-MNL i maj, mens det har været KLM og Lufthansa i november. Thai har ligget på 5.800 til ca 6.300 de tidligere år, så Niels og jeg håber det bedste.
Jeg er 100% enig med dig om KLM fra MNL via AMS til CPH. Vi var på den galaj 1. december og det var bestemt ikke morsomt at sidde i det cigarrør i 14 timer. Generelt hader jeg dagfly fra Asien. KLM's afgang til MNL er jo nærmest perfekt, mens hjemrejsen er et helvede. Men hvad får man får 6.600 (Undskyld Niels)
Hilsen
PNO
Jeg fløj engang Luftwaffe, derefter Thai, så lidt KLM. Nu flyver jeg Singapore Airlines, men nu arbejder jeg så også for et firma i Singapore, så jeg kombinerer som regel mine rejser med et besøg på kontoret der.
Da vi nu rejser med en baby (næste år bliver det 2) er Singapore Airlines det bedste for os efter min mening, men prisen er som regel pebret.
Jeg plejede at logge omkring 120000 miles om året (på economy) hvert år i 12 år. Nu til dags flyver jeg heldigvis ikke så meget mere. Det hænger mig faktisk ud af halsen.
Nu flyver vi kun til Dk en eller to gange om året. Arbejdsmæssigt flyver jeg stadig i pendulfart til Singapore og Bangkok et par gange eller tre hver måned.
Slaveruten lyder fint, hvis man er ung og single eller en gruppe unge, men jeg tror nu ikke, den passer så godt, hvis man har små børn eller er oppe i årene eller lider af forhøjet blodtryk :o)
Jan
Hej Jan
Enig. Når gigten smerter, og åreknuderne er ved at sprænge må vi over til natflyene -:)-:)
Med 11år til eftelønnen holder jeg allerede mere af Thai end slaveruten :-)
Hilsen
PNO
Jeg ved at dette er en gammal tråd, anyway:
vedrørende at flyve fra Hamborg kommer man fra jylland og er man kørende i egen bil, er det bedre at flyve fra Hamborg end Kastrup, Køreturen er stort set den samme, ingen broafgift og billigere parkering. med offentlig transport er det en anden sag, dårlige forbindelser og man skal nok ind til centrum for at fange en lufthavns bus, de fleste billetter er dog oftest billigere fra Hamborg.
Men ikke altid den som jeg bruger på tirsdag er fra billund og billigere end både Hamborg og København.
Kim P. Nyberg
16-02-08, 18:33
Jeg vil sige, at med den rejse vi har sammensat, skulle der ikke være problemer med forsinkede fly og andet "sjovt". Og vi har netop kombineret Sterling, Oasis og Cebu Pacific på turen fra Billund til Davao.
Vi tager afsted fra BLL (Billund) med Sterling kl. 07.15 og lander i LGW (London Gatwick) kl. 07.50.
Derfra tager vi med Oasis Hong Kong Airlines kl. 21.50, og lander i HKG (Hong Kong) næste eftermiddag kl. 16.40.
Til den sidste del af rejsen bruger vi Cebu Pacific kvart over midnat direkte til Davao.
De samme selskaber bruger vi hjem igen, dog med en mellemlanding i MNL. Hele turen for 2 voksne og et spædbarn koster os 16.270 kroner inkl. skatter og afgifter, men uden forsikringer. Og vi skal være der en måneds tid hos svigermekanikken.
For os vil der selvfølgelig være noget arbejde i, at skulle have baggage udleveret ved hver landing, men på den anden side, kan vi så også nå at få junior fodret af og des lige, inden sutteflasker og andet skal ned i flybaggagen, for ikke at blive konfiskeret i security.
I øvrigt en underlig regel vi har i EU om hvad vi må have med. Lægger du en flaske sodavand i flybaggagen, ligger den der stadig, når du kommer frem til din destination. Den er ikke en "sikkerhedsrisiko". Men tager du den med i håndbagagen, bliver den konfiskeret ved security, fordi den udgør en "sikkerhedsrisiko". Og så er det man tænker højt: Hvad er det security så værd?
grunden til at man ikke må ha væske med i håndbagagen er at man manuelt kan blande div væsker til en eksplosiv væske=bombe
hvorimod i den indtjekkede ville man skulle ha en eller anden mekanisk/elektronisk tingest til at gøre dette som så ville blive opdaget når den ryger gennem x-ray
mvh tap
Kim P. Nyberg
16-02-08, 23:39
Reglerne er stupide, for det gælder for det første kun emballage over 1 dl pr enhed, og for det andet gælder reglerne kun i EU.
Selv babys mad bliver konfiskeret i security, og så kan ungen i øvrigt skrige på hele turen. Ikke det mest gennemtænkte, for ungen kan jo ikke gnaske sig igennem kartofler, ris og frikadeller, som vi andre kan. Man må jo bare håbe, at han er frisk på at spise, hvad flyselskaberne servere af babymad ombord. Ellers har vi et problem indtil vi kommer til HKG.
Med emballager under 1 dl kan man også lave "rav i gaden".
Det er fint nok, at man strammer op på reglerne, på grund af terror. Men hvorfor skal reglerne kun strammes, når USA rammes i hjertekulen? At Bali, Madrid, London og andre steder rammes, ændrer sjovt nok ingenting.
Det var lige et surt opstød............... snupper en samarin ;-)
Kim P. Nyberg
Herning
LarsKyhnau
17-02-08, 09:35
Hej Kim
Der er også regler omkring væske i håndbagage i Asien, så vær lige opmærksom på det. Jeg mener, at der både i Europa og andet steds er en undtagelse netop omkring babymælk, men det må I hellere selv undersøge.
Lars
er der ikke noget med at man skal smage på mælken foran flypersonalet?
tap
Det nemmeste er at medbringe pulvermælk og så bede flypersonalet om at fylde en flaske med varmt vand på flyet, når der er behov for det.
Det gik fint med os hos Singapore Airlines.
Hilsen,
Jan
Når du fortæller om de tider Kim, så forstår jeg slet ikke at man overvejer ruten. Tidligere var jeg med på vognen når det omhandlede Aeroflot og 8 - 10 timer i Moskva. For at spare 1000 kr. på en billet til Thailand, nu er har jeg dog imidlertidigt lavet regnestykket og det kan da slet ikke betale sig med denne lange rejsetid.
Havde i bestilt flybillet direkte hos flyselskabet, eller igennem et rejsebureau, kunne i have valgt at bestille babymad, så havde du været foruden "problemet" med fodring af baby.
Væske gælder iøvrigt ikke kun Europa.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.