Se fuld version : Enkeltbillet til Au-pair fra Cebu
Min kærestes niece kommer til DK og skal være hos en Dansk familie som Au-Pair . Hvordan køber vi en enkelt billet fra Cebu til København ?
Kikkede på bla. Cebu pacific og momondo men det er dyere med en enkeltbillet (110.000 PSO ) end det er med retur billet ???
Kan det svare sig at købe en retur Cebu - Hongkong - London - København
og få refunderet returen ?
En enkelt billet koster 7000 i november på momondo .
Hun skal være i DK i minimum 12 mdr. kan en returbillet være åben i så lang tid ?
Takker på forhånd
mabz
Hej mabz
Undersøg dansk lovgivning først.
Får hun indrejsetilladelse i DK med en enkelbillet i hånden ?
Jeg tvivler med det parlamentariske flertal der netop nu sidder og styrer DK
Der har tidligere været historier fremme i dagspressen om at Au-Pair piger fra PI er blevet afvist i Kastrup på bagateller, så vær meget opmærksom
Hilsen
PNO
Øh er det ikke den familie,
som skal ansætte hende, som skal sørge for billet til hende.
Som du siger det er det ikke for hun skal arbejde,men herop for at finde en mand
Vi har prøvet at finde en familie til hende men de fleste vil have en der er i DK i forvejen . Jeg har derfor fundet en familie som gerne vil have hende og så vil jeg selv betale billetten og give hende den oplevelse .
mabz
for at være på den sikre side ville jeg købe en retur som kan refunderes,
vær opmærksom på at det er ulovligt som pige at rejse ud af filippinerne som aupair!!
Har i inviteret hende herop som turist og dermed stillet bankgarantien på de ca.54.000kr? hvis ja vær dog opmærksom på at de 54.000kr ryger lige så snart i indgiver en ansøgning om opholdstilladelse/aupairkontrakt
er det muligt at få at vide hvis hun rejser ud af landet som aupair hvordan i så "kringler" den i lufthavnen mht. immigration?
jeg spørger da vi selv skal bruge en aupair i den nærmeste fremtid
held og lykke
tap
Vi har fundet en rigtig sød familie i Hvidovre som opfylder alle de krav der stilles ( børn , hus med ekstra værerlse osv. ) .
Au-Pair kontrakten ligger på udlændingestyrelsens hjemmeside og en opringning til udlændingestyrelsen bekræftede fremgangsmåden .
Værtsfamilien udfylder kontrakten og sender den i underskrevet tilstand til filippinerne , hvor min kærestes niece underskriver kontrakten og personligt afleverer den på konsulatet i Cebu , medbringende Pas , billeder osv.
Behandlingstiden er ca. 60 dage hvorefter der bliver givet besked om betingelserne er i orden eller ej , og niecen må rejse til DK som Au-Pair .
Det er ikke en opholdstilladelse eller en arbejdstilladelse , da hun skal være " en del af familien " og deltage med børnepasning og huslige gøremål .
Vi har 2 par venner som på denne måde har fået Au-Pair .
Mabz
hej mabz
der er ikke noget der hedder "en del af familien" visum,så jo din niece skal have opholdstilladelse for at være aupair i danmark
jeg må referere til mit ovenstående indlæg om at du skal være opmærksom på at det er ulovligt at rejse ud af filippinerne som aupair hvis man er pige.
denne lov er blevet lavet for at beskytte de mange unge piger som hvert år forsvinder,bliver misbrugt eller ender i prostitution.
for ca. en måned siden blev reglerne indskærpet af presidenten selv,hvor alle immigrationsofficerne i lufthavnene nu ikke har faste vagter og kan blive rokeret rundt når og hvor som helst,for at eliminere de mange bestikkelser af immigrationofficererne.
min kones 2 søstre er i danmark pt som aupair og de har begge bestukket folk i lufthavnen for at komme forbi paskontrollen(i filippinerne)
ser du der er intet ulovligt i at være aupair i Danmark,problemet ligger i at den danske ambassade(norske) sætter et sticker i hendes pas der indikerer
at hun skal til danmark som aupair og så er det fælden klapper i lufthavnen når de skal rejse ud af filippinerne,medmindre man har en kontakt i luthavnen som kan ekskortere en forbi immigration(mod betaling)
tro mig mange piger er gået knuste og grædefærdige ud af lufthavnen efter de er blevet nægtet udrejse og mange har selv lagt ud for billetten.
et godt tip er at rejse ud på en søndag,da er der ikke så mange immigrationsofficer på arbejde
held og lykke
mv tap
Tak for alle svarene , det hjælper meget .
Det overrasker mig meget at der er sket så meget med lovgivningen på det seneste .
Det er forståeligt at de vil beskytte pigerne mod problemer i udlandet men ligefrem at gøre det ulovligt for piger at rejse ud af landet , er da en krænkelse af menneskerettighederne der vil noget . Er det alle hunkøn der ikke må rejse eller er der aldersbegrænsning på ?
Alt det med at " betale en i lufthavnen " lyder til af være dyrt og måske også en lille smule svært at arrangere herfra DK .
Nå , men prøver at finde den nye lovgivning på nettet og måske kærestens niece lige skulle ringe til konsulatet først inden hun begynder at glæde sig for meget .
Igen mange tak til jer der har brugt tid på at svare dette indlæg
Mabz
diskrimination og krænkelse af menneskerettigheder sker hver eneste dag i filippinerne
tag feks. en ganske normal jobannonce i et indkøbcenter:
salgsassistent søges: kvinde,under 30,single,skal se godt ud,må ikke have børn,samt en bestemt højde og vægt.
selvom filippinerne er en "demokratisk" republik er dette langtfra virkeligheden:oppositionspolitikere bliver myrdet,kritiske journalister og fagforeningsfolk forsvinder og bliver aldrig fundet.
visse steder er politiet så korrupt at folk selv tager affære og "rydder" op blandt de kriminelle.
filippinerne er stadig det "vilde østen"
men af en eller anden grund vender vi altid tilbage fordi landet har så mange andre gode grunde til det.
mvh tap
LarsKyhnau
15-12-07, 10:41
Med hensyn til krænkelse af menneskerettighederne ved at forbyde folk ting, som burde være en selvfølgelig rettighed, så er vi jo ikke et hak bedre her i Danmark.
I Danmark må man ikke bo sammen med sin udenlandske ægtefælle, hvis man selv eller ægtefællen er under 24 år. Officielt eksisterer denne regel for at beskytte unge piger mod at blive "tvangsgift", og at den så også rammer en masse andre end dem man gerne vil "beskytte", det skider man højt og flot på.
Forskellen til det Filippinske forbud mod at rejse ud af landet som au-pair er ret svær at få øje på.
Tjah, hvis den Danske side af sagen er i orden, vil jeg i første omgang råde værtsfamilien til at kontakte enten det Filippinske konsulat.
Snorresgade 20
2300 Copenhagen S.
Telephone: 32578641, 32668100
Telefax: 32574900
E-mail: philcon@scan-group.dk
Website: -
Office Hours: 10.00-12.00
Eller hvis de ikke er istand til at svare så prøv den Filippinske Ambassade i Stockholm.
Ambassador Maria Zeneida Angara-Collinson
Visiting Address:
Skeppsbron 20, 1tr
111 30 Stockholm
Sweden
Postal Address:
Box 2219
103 15 Stockholm
Sweden
Office Hours: 09:00 - 17:00
Telephone Nos.:
Consular Section: +(46) (8) 230606 - for inquiries on passport, visa, notarial & other consular services.
Embassy trunkline: +(46) (8) 235665
Emergency number: +(46)(70) 9472358
Fax Number: +(46 8) 140714
E-mail Addresses:
stockholm@philembassy.se
consular@philembassy.se -- for inquiries on passport, visa & other services
Det kan jo være, at der kan laves en aftale eller produceres et dokument, hvor værtsfamilien skal stille en form for garanti overfor den Filippinske stat med hensyn til hendes job som Au Pair.
Ellers ring til udlændingestyrrelsen og spørg, om det vil være tilladt at ændre stillingsbetegnelsen fra Au Pair til Maid.
Jeg ved ikke, om dette hjælper, men det er nok et forsøg værd.
Jan
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.