Se fuld version : Transport Alona til Cebu
Hej
Vi undersøger muligheden for afgang fra Alona Beach d. 01.01.08 til Cebu Airport. Vi har mulighed for at tage et fly kl. ca. 10 fra Cebu mod Palawan, men er i tvivl om hvorvidt det er muligt at komme fra Tagbilaran til Cebu tilpas tidligt dagen efter nytårsaften - er der nogen der har input?
Oceanjet hjemmesiden ser ud til at være nede - fungerer selskabet fortsat?
Ser frem til at høre fra Jer :-)
Hejsa,
Ja, Oceanjet fungerer ganske fint, så hold øje med hjemmesiden når den er oppe igen.
Supercat har også ganske udemærket både.
Må jeg lige høre - hvordan kommer I fra Cebu til Palawan? Det lyder interessant... Går ud fra at I skal igennem Manila?
Hej igen,
vi tænkte flyve med Cebupacific til Puerto Princesa og selv rejse op igennem Palawan derfra. De flyver direkte fra Cebu.
Men vores bekymring er om hvorvidt det er muligt at komme helt fra Alona beach til Cebu lufthavn så tidligt en 1. nyttårsdag.Super cat går først om aften, så håbet er at Oceanjet har en tidlig afgang...???
Hej
Der findes yderligere et rederi der sejler på ruten Tagbilaran - Cebu
nemlig Weesam Express
Se hjemmeside: http://www.zimnet.com/weesam/php/index.php
Den er tæt på at passe:
Afgang 1. januar 2008 kl. 07.00 fra Tagbilaran
Ank. til Cebu kl. 09.00
Hilsen
PNO
ja og cebu pacific er ALTID forsinket så muligheden er der
håber i når det
mvh tap
Mit bedste råd vil være at tage til Cebu dagen før.
Dette er er et par årsager til:
Tiden er meget knap, check in lukker 1 time før normal afgang hos Cebu Pacific og der skal osse beregnes tid til at komme fra Havnen til Mactan Airport
Men den vigtigste årsag er dagen.
Fra Alona Beach skal I beregne minimum 30 min. i bil. Bilen kan nok godt skaffes, men ham der kører den bil er næppe blevet ædru efter nytårsaften.
Så jeg ville tage nytårsaften i Cebu. Men om det skal være inde i Cebu eller på Mactan - Up to you :)
Men husk sikkerhedsbriller :) :)
Hilsen
PNO
Dansker_i_Cebu
10-09-07, 09:39
Ja I kan snildt få en taxa fra Alona beach til Tagbilaran, de har nogenlunde faste priser selskaberne på den rute. Mener det er 350-450 peso, men som PNO skriver ville jeg også vælge et andet program. Hvorfor komme herud og ikke have andet i hovedet netop den dag om alt nu klapper. Jeg ville også vælge en dag i Cebu, bo evt på et baech resort på Mactan, dvs lige ved lufthavnen samt super romantisk. Så kan I i ro og mag nyde turen og ikke hase afsted på et yderst snævert tids-skema..
Men du nævner ikke noget om det KUN er d 1 kl 10 I kan flyve.. Prøv giv lidt detaljer, så er jeg sikker på nogen i forummet her kan hjælpe. F.eks om I har lidt mere fleksible rejsemuliger/datoer..
Rigtig god tur....
Lige et tip til turen på Bohol... Hvis I lejer en taxa på en 1 dags tur til Chokolate hills (skøn tur) så er den eneste fælde på turen at I først kommer til Tarsier haven, vil I blive tilbudt en tur med båd op ad floden til en yderst turist pris. Drop den da 5 min senere kommer I til "De flydende restauranter" hvor I får samme tur op ad floden samt buffet til det halve..
Mabuhay Cebu
Takk for de gode indspil.
Grunden til vi lige skulle flyve der, var kun at vi gerne ville fejre nyttårsdagen på alona beach, og derefter tage til Puerto Princesa og bruge den sidste tid på at rejse op igennem til El Nido, hvorfra vi har retur til Manila 12 januar. Ville gerne have god tid til at rejse op igennem og have en del dage til sidst i El nido, da det skulle være så flot. Cebu Pacific flyver dog kun direkte den 1 og den 3 januar, og med afrejse den 3. januar fra Cebu, bliver det lidt knapt med tid...men indser at vi nok må vente til den 3 januar, da det ville være dumt at stresse så meget en 1. januar...
Mvh.
Miol
Et lille extra spørgsmål..Hvis vi alligevel vælger at tage afsted den 1.januar og så tage den sidste nat i Cebu/Mactan, har I så et godt tip til et resort, gerne ved stranden, som ikke er så langt fra lufthaven? Et sted som kunne blive ligeså godt at fejre nyttårsaften på som hvis vi skulle have gjort det på Alona beach...??
Dansker_i_Cebu
10-09-07, 16:44
Porto fino eller Tambuli beach club, begge steder har sikkert fest der, ¨så prøv tjek om de har ledige værelser.. De ligger begge tæt på lufrhavnen, dvs max 15 min..
Min kone og jeg elsker specielt restauranten på Porto Fino da den er yderst romantisk.. Jeg får besøg i denne uge og skal vise rundt i Cebu by, samt selve Øen Cebu (samt Bohol) og kommer nok lige forbi Porto fino og Tambuli.. uden at ville love noget vil jeg gerne smutte forbi og hører hvad der sker pågældene aften og om der er værelser...
Hvor skal I bo på Alona...??
Hej,
På alona beach ville bo på Alona tropical, men de har ingen ledige værelser med beachfront, så nu bliver det måske Alonaland..Flowergarden er også fuldt booket.
Tak for tip til sted at bo ved lufthavnen. Vi vil undersøge hvovidt der er ledige værelser.
Dansker_i_Cebu
11-09-07, 17:45
For at kunne hjælpe lidt bedre, beskriv lige lidt om hvem, og hvor mange I er, samt skal det være med beachfront, romantisk, prisleje osv osv.
Skal i lufthavnen i overmorgen og vil lige hører derude om deres erfaringer med netop 1 Januar..
Hvis du mangler et resort på Alona Beach er her et alternativ du kan prøve:
Mondsee Inland Resort
Beliggende få meter fra Flowergarden.
Så ret hyggeligt ud udefra. Der er en lille pool og en lille bar.
Fik et visitkort med følgende oplysninger
Tel. (038)502-9006
Mobil 09192496582
Mail alonameri@yahoo.com
Hilsen
PNO
Vil checke det resort også, tak:-)
Super hvis du kan høre i lufthavnen om 1. januar! Men altså kun hvis du skal der forbi uanset...
Vi er et par, 26 & 29 år. Mulig der også kommer et vennepar med. Må gerne være lidt romantisk og prisleje kan godt ligge rundt 4000 pesos, da det jo kun er aften..
Tak for al hjælp:-)
Dansker_i_Cebu
11-09-07, 21:24
Jeg skal derud alligevel, så ingen årsag.. God lille oplysning om hvem I er da et par som jer jo nok ønsker andet end et par på 70 (ush, nu håber jeg ikke vi støder de ældre medllemmer ;-) )
Hvordan ser jeres program ellers ud mens I er i landet...??
Og så må det meget gerne være beacfront:-)
Beachfront? Så husk checkhæftet :) :)
Det er muligt det er ved at være lidt sent at reservere til jul/nytår, så det kan være en ide at have Plan B og Plan C klar.
Hilsen
PNO
Ja, er nok måske lidt optimistisk og tro at vi skal kunne finde noget der er at betale med beachfront..
Har kun 4 dage på Bohol, så planen er strand, Chocolate hills og måske whale watching..Andre ting man skal se/gøre når man er der?
Dansker_i_Cebu
21-09-07, 17:49
Jeg spurgte et par forskellige folk i lufthavnen i Cebu forleden, da jeg hentede min gæst. Svaret var entydigt, 1 Januar er altid en travl rejsedag..
Da jeg forelagde jeres idé mht at komme ca kl 9:00 til Cebu for at flyve kl 10:00 mente de at det måske var en anelse optimistisk..
God tur...............
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.