Se fuld version : enkelt billet
Jeg står og skal filippinerne, kan man komme ind i landet uden en returbillet?
vi ved nemelig ikke hvorlænge vi bliver.
Kan man let få et forlænget visum når vi først er på filippinerne?
LarsKyhnau
14-12-07, 18:04
Der kræves en gyldig returbillet for at komme ind i Filippinerne, eller i hvert fald en gyldig billet ud af landet. Det sidste kan man evt. klare ved at købe en billig "show-ticket" til et andet asiatisk land, f.eks. hos Cebu Pacific.
Langt den bedste løsning, hvis man faktisk skal tilbage til Danmark igen, og altså ikke er på "jordomrejse", er dog at købe en returbillet, hvor hjemrejsedatoen kan ændres gratis eller imod et mindre gebyr. En sådan billet er typisk kun en smule dyrere end de billigste og helt låste billetter og langt billigere end at købe 2 enkeltbilletter. Snak med et rejsebureau om, hvilken billet der er den rigtige for jer i forhold til rejsens forventede varighed m.m. Typisk varighed af de fleste billetter er 3, 6 eller 12 måneder.
Det er helt problemløst at forlænge at turistvisa, når man først er kommet ind i Filippinerne. Det Visa, man får ved indrejsen, er gratis og gælder i 21 dage. Inden de 21 dage er gået skal man så have en forlængelse, som koster 2.000 peso pr. person, og som giver ret til ophold i sammenlagt 59 dage, altså i 38 dage yderligere. Herefter kan man søge yderligere forlængelse for 1 eller 2 måneder af gangen i indtil 16 / 24 måneder.
Se tidligere indlæg om de nye regler, som gør, at man nu kan være i landet i op til 24 måneder på turistvisum mod før kun 12. Både før og nu er det desuden sådan, at man blot skal en tur over grænsen, før en helt ny visumperiode kan starte forfra. I praksis kan man derfor blive på Filipinnerne så længe man vil, hvis man blot en gang imellem tager en weekend i f.eks. Bangkok, Hong Kong eller Singapore.
Jeg tror faktisk, de fleste flyselskaber vil afvise at lade jer tjekke ind, hvis i dukker op med en enkelt billet.
Jeg har gjort det nogle gange både til Singapore og Filippinerne, men fløj business class og fik kun lov til at tjekke ind, efter jeg havde underskrevet en indemnity form, hvor jeg tog det fulde ansvar for evt problemer med immigrations myndighederne der.
Forhør jer hos et rejsebureau, hvad en billet med 12 måneders gyldighed vil koste. Den kan have forskellige restriktioner, hvor det f.eks vil koste 100 USD af ændre hjemrejsedato o.s.v.
Med hensyn til visa behøver i ikke frygte noget som helst. Det er ret nemt af få visaforlængelser herude. I rejser bare ind, hvor i får det normale 21 dages visa. Indenfor de 21 dage søger i så en Visa Waiver, hvor i får forlængelse op til 59 dage. Det koster ca. 2000 Peso. Derefter foregår det efter samme princip op til 16 måneder, hvorefter i vist nok SKAL til Manila for at få forlængelser op til 24 måneder.
Jan
LarsKyhnau
15-12-07, 09:51
Vil blot tilføje, at hvis man forventer at blive i landet i mere end 12 måneder, så vil en returbillet muligvis være så dyr og/eller umulig at skaffe, at den bedste løsning er at købe en billig returbillet og herefter undlade at benytte returdelen af denne.
Se f.eks. tråden om, hvordan man kan komme til Manila og retur igen for cirka 5.000 DKK ved at rejse med 3 forskellige lavprisselskaber. Vi har alle sammen haglet denne løsning ned, men hvis man kun skal bruge billetten i den ene retning er ulemperne måske mere til at leve med set i forhold til besparelsen. I den situation vil man også kunne nøjes med at købe en enkeltbillet på den første del af ruten, Kbh. - London, og dermed spare yderligere 350 DKK. Hvorimod det måske er mere tvivlsomt, om man også får lov at tage til Hong-Kong på en enkeltbillet. Det må man i givet fald undersøge på forhånd, inden man køber billetten. Kan man komme helt til Hong Kong på en enkeltbillet er denne løsning dog genial, idet man så kommer ned på en samlet pris på cirka 3.000 DKK og stadig har en gyldig returbillet at vise til den Filippinske immigration, nemlig en billet til Hong Kong.
Lars
Vi har en billet til kbh - Manila og hjem fra Bangkok - KBH 3 måneder senere.
Vil de lukke os ind på Filippinerne med den billet, eller skal jeg købe en showbillet ud af filippinerne, vi ved nemelig ikke hvor længe vi bliver på filippinerne, kun at vi skal hjem fra Bangkok.
LarsKyhnau
30-12-07, 16:48
Jævnfør det ovenstående samt andre tidligere indlæg om emnet har I principielt set ikke lov til at rejse ind i Filippinerne uden en gyldig billet ud af landet. Og I kan principielt set risikere, at I bliver afvist af flyselskabet allerede inden afrejse fra Danmark.
Jeg kan ikke "garantere" jer, at I får disse problemer, men jeg vil stærkt tilråde jer at købe en billet fra Philippinerne til Bangkok inden jeres afrejse fra Danmark, så I er på den sikre side.
En billet med Cebu Pacific på ruten Manila-Bangkok kan fås ned til 2749 peso, altså cirka 330 DKK, hvis man vælger en afgang, hvor der endnu ikke er solgt alt for mange billetter.
Mere vigtigt er der en rebooking penalty på 1500 peso = cirka 185 DKK pr. næse. Så det er altså hvad det vil koste jer, hvis I køber billetten hjemmefra og herefter vælger at ændre afrejsedato.
De penge ville jeg ikke tøve 2 sekunder med at bruge. I kan købe billetten online med et Visakort, og de flyver både fra Cebu og Manila, alt efter hvad der passer bedst ind i jeres planer:
http://www.cebupacificair.com/
Vær opmærksom på, at de billigste billetter med Cebu Pacific er begrænsede i antal og dermed kan blive udsolgt. Så hvis man først bestemmer sig for en afrejsedato i sidste øjeblik kan prisen godt gå hen og blive højere.
tak for det. vi har købt en sådan en billet, så kan vi rebooke den når vi har fået forlænget vores visa.
Tak for hjælpen.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.