PDA

Se fuld version : billigt til Filippinerne, Sabang

Sille
03-01-08, 18:41
Hej hej
Vi er et par som var på Filippinerne i sommers og blev så glade for det at vi er fast besluttet på at skulle derned igen til sommer.
Vi har surfet en del efter billige rejser på nettet (også forslag her fra filippinerne.dk), men priserne er ret høje og vi kan ikke rigtigt finde noget til under 7000 kr. t/r... Vi vil derfor høre om der er nogle af jer der har forslag til hvordan vi kan komme billigere derned (gerne i nærheden af 5000 kr)... Vi kan rejse fra midt juli til midt august 2008 og er derfor ikke afhængige af faste rejsedage.. Ellers vil vi gerne høre hvis nogen af jer ved hvornår det er billigst på året at rejse derned/bestille rejsen, for det kan jo godt være det er den forkerte tid på året vi leder efter en lavbudget-rejse...
Venlig hilsen
Søren & Sille

PNO
03-01-08, 20:55
Hej Sille og Søren

Velkommen ombord

I har valgt den næstdyreste tid på året. Kun jul/nytår er generelt dyrere
Det er skolesommerferie i hele Europa så flybilletterne skrues automatisk op. Så er det lige meget at det ikke lige er højsæson på Filippinerne.

Flypriserne er normalt menneskelige fra starten af april til medio juni og igen fra medio august til efterårsferien. November kan osse smide et par gode priser af sig.
Jeg har ofte været heldig med rigtig gode priser hos Thai i maj og KLM i november.
I år ser det dog lige nu ud til at mht. til maj bliver Cathay Pacific noget at kigge på selvom det koster et stop i Hong Kong.

Hilsen

PNO

tap
03-01-08, 22:54
jeg tror i skal være heldige hvis i kan få en billet til under 7000,-
de 5000,- i skriver om er umuligt i jun-jul-august
prøv evt at se tidligere indlæg omkring at rejse over hong kong med lavprisselskabet: hongkongoasis det kan være der kan spares lidt der men tror det næppe da de fleste flyselskaber skruer priserne op i skolernes ferie
om ikke andet så skal der bookes snarest hvis i vil have en billet til en pris der kan betales
go tur
mvh tap

Samarjan
04-01-08, 01:37
Hej Sille & Søren,

Jeg må nok tilslutte mig PNO og Thomas. I vil få svært ved at finde billetter til under 7000 kr for en retur.
I skal nok kigge efter billetter fra KLM og Cathay Pacific.
Da jeg arbejdede på Kreta fra 2004 - 2007 viste det sig at billetter retur fra Athen til Manila med Qatar Airways eller Emirates var ret billige.
Hvis i kan få en billig billet til Athen med et eller andet charter selskab og så flyve videre derfra, kan det være i kan finde noget i nærheden af 7000 Dk, men jeg er ikke sikker.
Så er der selvfølgelig slaveruten med Honkongoasis.
Ironisk nok er det højsæson i Europa, når i skal rejse, hvilket betyder, at billetter er dyre, mens de den anden vej (hvis jeg skulle rejse herude fra på den tid) er billigere end f.eks i Februar, hvor det er højsæson herude.

Hilsen,

Samarjan

Samarjan
04-01-08, 10:10
Som et eksempel på mit tidligere indlæg, har jeg fundet følgende:
Athen - Manila retur f.eks afg. 9. Jul og retur 2. Aug. koster 730 Euro = 5440 Kr.
Hvis man kan sikre en billig retur billet til Athen med et eller andet charter selskab, kan i måske holde prisen omkring 7000 kr pr person.

Indrømmet, det er ikke billigt, men man skal jo huske på, at olieprisen er steget med raket fart, og flyselskaberne får ikke længere tilskud til de ekstra forsikringer imod terror, hvilket også skal tørres af i passagererne.
Yderligere er der jo tale om en samlet tur på ca. 20000 km.

Jeg har ikke så mange muligheder, når jeg skal rejse med familen, så vi ender nogle gange med at betale ca. 20000 kr for 2 voksne og en baby. Nogle gange billigere, men vi flyver Singapore Airlines, og de er ikke de billigste i verden.

Hilsen,
Samarjan

LarsKyhnau
04-01-08, 11:38
P.t. synes de billigste sammenhængende billetter til Filippinerne at være med Cathay Pacific. Her kan man hos Profil Rejser komme ned på 6.200 DKK ved afrejse i april eller maj. Travellink og Travelstart tager 6.400 - 6.500 for en tilsvarende billet, så p.t. synes Profil Rejser at være de billigste på markedet.

I juli og august kan jeg heller ikke finde noget til under 7.000 DKK.

Med hensyn til årstid var det tidligere sådan, at hele sommerhalvåret var lavsæson for rejser til Asien, og jeg har i august 1998 fløjet meget billigt med Singapore Airlines til Phuket. Dengang var en rejse til Phuket klart dyrere i december-februar end den var i august.

Jeg tror dog, der er mange, som efterhånden er begyndt at tage til Asien i den europæiske sommerferie også, og det er måske det, der afspejler sig i den nuværende prisstruktur.

Det er generelt altid sådan, at hvis flyselskaberne har svært ved at fylde flyene op, så bliver der frigivet ekstra billetter til lave priser kort før afgang. F.eks. kan man lige nu få billigere billetter med afrejse i januar end man kunne for en måned siden.

Man kan altså nogen gange spare lidt ved at tage chancen og vente, men andre gange - hvis flyene er udsolgt - vil prisen tværtimod være (meget) højere, hvis man først køber billet i sidste øjeblik.

M.h.t. turen via London og Hong Kong med Sterling, Oasis Hong-Kong og Cebu Pacific (a.k.a. "Slaveruten") så er der ikke meget at spare ved den, hvis man vil afsted i juli eller august. I så fald løber denne tur op i mindst 6.500 DKK, idet man skal hen i september for at få de billigste billetter med Oasis HongKong.

I lavsæson, d.v.s. forår og efterår, kan denne tur dog gøres for cirka 5.100 DKK. Men jævnfør den gamle tråd "Til Manila for under 5.000 DKK" er der så mange ulemper ved denne løsning, at det nok er en bedre ide at betale 1.100-1.400 DKK mere for en sammenhængende billet med Cathay Pacific.

"Slaveruten" vil efter min mening kun være en god idè, hvis man har lyst til at tilbringe et par dage i London på vej ud og et par dage i Hong-Kong på vej hjem for hermed at opleve disse to byer også. I så fald brydes den lange rejse op, og risikoen for at misse sin "dyre" billet til den længste og dyreste strækning, fordi det forrige fly er forsinket, elimineres.

Men det er naturligvis langt dyrere at opholde sig i Hong-Kong eller London end det er at opholde sig på Filippinerne, så ferien bliver næppe billigere på den måde samlet set.

I lighed med Jan må jeg derfor konkludere, at vil man gerne til Filippinerne, så må man indstille sig på, at flybilletten koster mindst 6.200-7.000 DKK afhængig af årstid. Og man skal næppe regne med, at det bliver billigere så længe kineserne, inderne og andre asiater bygger flere og flere fabrikker og køber flere og flere biler og motorcykler med det resultat, at olieprisen nu ligger omkring 100 USD/tønde......

Mvh. Lars

kim
04-01-08, 13:04
Jeg gir de andre rat, 5000kr var før 11-09-2001
jeg plejer at bruge disse søge link

http://tv2.momondo.com

http://www.tui.com/de/

http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/?SelectedCountry=DK

http://www.klm.com/travel/dk_en/index_default.html

Da jeg var afsted for et par gange siden,tog vi noget af det billigste vi kunne finde, uden lig at tjække alle afgange igennem. Og det bevirkede at vi skulle afsted fra Esbjerg med tog til Kastrup vente i 7 timer,så til London igen vente mener det var 4 timer så til Hong-Kong vente igen. Alt dette bøve for at spare ca 1200kr.

Mvh Kim

LarsKyhnau
04-01-08, 14:41
M.h.t. Cathay Pacific skal man være opmærksom på, at de har flere daglige afgange på alle dele af ruten og i øvrigt flyver både til Cebu og Manila. Så det gælder om at vælge den forbindelse, hvor afgangstider og ankomstlufthavn passer bedst sammen med ens planer, og hvor ventetiden i London og Hong Kong bliver så lille som muligt. Det er også somme tider muligt at rejse med dem via Frankfurt i stedet for London, hvilket yderligere forkorter rejsetiden.

Finder man den rigtige billet har de faktisk nogle ret gode forbindelser, som på trods af 2 mellemlandinger ikke tager meget længere tid end en tur med kun 1 mellemlanding. Men man kan også få en billet med 7 timers ventetid i London den ene vej og 8 timer i Hong-Kong den anden, og så er det en knap så sjov rute at tage....

En anden fordel ved Cathay Pacific frem for f.eks. KLM er, at selv deres billigste billetter som regel har èn eller anden form for flexibilitet. D.v.s. ombookning af hjemrejse er typisk muligt èn gang, evt. imod et mindre gebyr på 50 USD eller noget i den retning. Det er naturligvis en kæmpe fordel, hvis man ikke på forhånd ved, præcist hvor længe man vil være væk, eller måske bliver tvunget til at ændre planer undervejs.

Servicen ombord er også god (det er jo et asiatisk selskab), så alt i alt kan jeg godt anbefale at flyve med Cathay Pacific med mindre de mere direkte ruter med Thai, Singapore Airlines eller SAS pludselig kommer på brandudsalg.

Men sørg for ikke at have noget som helst i håndbagagen, som kunne tænkes at genere sikkerhedskontrollen i Hong-Kong. De er kinesere, så reglerne er fuldstændig sindsyge, aldeles firkantede og skifter i øvrigt hele tiden.

Jeg kender en, som måtte lade en dyr dykkerlygte blive i Hong Kong, fordi der sad genopladelige batterier i den. Dette var ikke noget problem i Kastrup, London eller Cebu, men i Hong Kong var det altså.

Jørgen
04-01-08, 15:03
Hej med jer
Prøv at høre Premacell på Vesterbrogade i KBH hvad de tager.
Jeg mener at de har de billigste biletter hvis man ønsker at flyve med lufthansa som er en af de bedste forbindelser.
Jeg skal afsted d. 18 jan i 27 dage og har givet 6300 for biletten.
mvh
Jørgen

dublo
05-01-08, 11:12
Hej sille, jeg rejser selv til sommer med min familie. Vi har bestilt biletter med sterling til london - fra london (gatwick) med oasishongkong til hong kong - fra hong kong med cebupacificair til cebu. Det er lidt besværligt, men du kan få biletter til de 5000 kr.
Vi har valgt at hoppe af i hong kong et par dage og derefter flyver vi direkte til cebu og slipper for manila.

dublo

LarsKyhnau
05-01-08, 20:52
Jeg rekapitulerer lige de ulemper, som der er ved at rejse på 3 individuelle billetter frem for 1 samlet:

* Sterling tillader kun 15 kg gratis indcheckningsbagage (normalen ved flyrejser er 20).

* I såvel London som HongKong skal man vente på at få sin bagage udleveret. Herefter skal man igennem immigrationen / paskontrollen, ud af lufthavnens udgang, og herefter ind af indgangen igen. Hvor hele indcheckningsproceduren så starter forfra.

* P.g.a. ovenstående er man nødt til at planlægge mindst 4 timers ventetid i hver lufthavn og helst mere, idet der skal afsættes cirka en time til at få bagagen udleveret og komme ud af lufthavnen, og de fleste selskaber forlanger indcheckning 2 timer før afgang. Og derudover skal der selvfølgelig være plads til, at et fly er lidt forsinket. I praksis mener jeg at huske, at man får cirka 7 timers ventetid i London både ud og hjem og omkring 4 timer i Hong-Kong, hvis man ikke bryder turen op i mindre dele. Cathay Pacific har til sammenligning billetter, hvor ventetiden i hver enkelt lufthavn ligger i størrelsesordenen 1-2 timer.

* Hvis et fly er så forsinket, at man ikke kan nå den næste afgang, har man afhængig af selskab helt tabt sin billet eller skal betale et solidt ombookningsgebyr. Hvis der ikke er flere billige billetter tilbage på den førstkommende afgang skal man desuden betale prisdifferencen, som kan løbe op i flere x prisen på den billigste billet. Eller man må vente i London eller Hong-Kong på, at der er ledige pladser til den pris, man har lyst til at betale. Både Oasis HongKong og Cebu Pacific har denne prisstruktur / prispolitik, hvorimod jeg ikke kender noget til Sterlings.

* Hvis det første eller andet flyselskab på ruten mister ens bagage, så kan man vælge mellem at blive i London eller Hong-Kong og vente på bagagen, hvilket betyder tab af de(n) næste billet(ter), eller man kan fortsætte rejsen uden bagage. Herefter kan man så samle bagagen op på hjemvejen, hvis det er sket på udturen, eller næste gang, man kommer på de kanter, hvis det er sket under hjemrejsen. Sterling er så vidt jeg ved ikke forpligtet til at sende ens bagage videre til Manila, hvis den er mistet på en rejse mellem København og London, og tilsvarende gælder for Cebu Pacific den anden vej. At man havde planlagt at rejse videre med et andet flyselskab umiddelbart efter ankomst, det er ens eget problem. Men videreforsendelse af bagagen kan da muligvis arrangeres på egen regning.

* Hvordan er forplejningen ombord på disse 3 lavprisselskaber? Det betyder trods alt også lidt, når man skal rejse i små 30 timer af gangen. At spise i lufthavnen i Hong-Kong eller London er ikke specielt billigt.

Jeg håber naturligvis, at dublo og hans familie får en god rejse uden problemer med mistede afgange eller bagage, men jeg synes ikke man kan anbefale denne rute som en generelt god løsning. Og som sagt kan man så vidt jeg kan se ikke i dag "lave" denne billet for under 6.500, hvis afrejsen skal være i juli eller august. Noget tyder på, at Oasis HongKong har haft nogle meget billige introduktionspriser, som ikke længere er gældende.

LarsKyhnau
06-01-08, 15:33
Hvis man kan vente med at tage afsted til 16/8 eller senere, så det er faktisk muligt at få billetter med Cathay Pacific til de "sædvanlige" 6200-6500 DKK.

Men afhængig af den ønskede varighed af rejsen kommer ferien jo så nok til at strække sig lidt ind i september, hvilket selvfølgelig er et problem, hvis man er studerende og har studiestart 1/9.

Sille
27-01-08, 20:48
Hej allesammen
Rejsefeberen har været høj, så vi sprang efter jeres indslag på nogle biletter til 7300 kr og får så oven i hatten en lille uge i Bangkok, og dermed mulighed for at besøge nogle gode venner dernede.

1000 tak for alt jeres hjælp :)
Venlig hilsen
Sille

LarsKyhnau
27-01-08, 21:13
Hej Sille

Jamen så må I jo have en rigtig god tur :-)

Ved lejlighed kunne I jo også overveje at besøge andre dele af landet end netop Sabang. Der er meget andet at se også.....

Mvh. Lars

Samarjan
28-01-08, 22:23
Hej Sille,

Held og lykke med jeres tur. Jeg vil bare tilslutte mig Lars og sige, at i kan uden de store problemer udforske andre steder i Filippinerne end Sabang.

Min familie og jeg vil derimod tage den anden vej i begyndelsen af Februar og tage på ferie i Dk 16-17 dage.

Hilsen,
Jan