Se fuld version : enkeltbillet manila-københavn
hej i forum,
min hustru er som nogen ved pt i manila vedr besøg hos den norske ambassade. hun har i den forbindelse besøgt klm i manila og fået en pris på 32.310 peso. jeg spurgte hende om hun nu var sikkker på det for det lød godtnok billigt i mine ører, især hvis jeg prøver at søge fra klms hjemmeside i filippinerne. der ligger priserne på ca 2000 dollar.
men det er altså den pris hun har fået. så jeg må vist skynde mig at få sendt nogle penge afsted.
er der nogle her der har prøvet at booke en enkelt billet manila-københavn ? og i givet fald til hvilke priser ?
jesper
tror prisen må være uden div. afgifter en enkelt plejer at ligge på omkring 5-6000 kr
mvh tap
ok tap. det er også mit indtryk mht prisniveau. det skal vist lige undersøges nærmere....
jesper
LarsKyhnau
14-01-08, 21:16
Når det nu er en enkeltbillet, så kunne I jo overveje at benytte den såkaldte "slaverute" d.v.s. via Hong-Kong og London med 3 forskellige lavprisselskaber.
En af fordelene ved lavprisselskaberne er jo netop, at det ikke er dyrere at købe 2 enkeltbilletter end èn retur, og hun kan derfor på den måde komme til Danmark fra omkring 2500 DKK, afhængig af den valgte rejsedag.
Skal hun rejse alene og for første gang er denne rute dog næppe nogen god oplevelse for hende, og jeg har heller ingen kendskab til, hvilke visumkrav der måtte møde hende i henholdsvis Hong-Kong og London.
hej lars,
ja det har været inde i overvejelserne. men hun skal rejse alene første gang og vil netop derfor vælge et selskab hvor hun kan aflevere sin baggage og først skal tænke på det igen i københavn. det var så planen at jeg vil tage til amsterdam og tage imod hende der. hvis det bliver klm altså.
LarsKyhnau
14-01-08, 22:18
Ja hun kunne jo også hoppe ombord på et af Mærsk fragtskibe og herefter være i København i løbet af en 2-3 uger. Det har den fordel, at der slet ikke skal skiftes transportmiddel, og samtidig vil hun have tid til at lære dansk undervejs. Hvis der altså overhovedet er dansk personale tilbage på de skibe......
Nå, nu har jeg vist fået lidt for meget rødvin :-D :-D :-D
hvis i vælger omtalte "slaverute" vil der ikke være nogen problemer i hhv hong kong og london da hun bare skal skifte fly,fillipinere må opholde sig i hong kong 30 dage og i lufthavnen i london 24 timer
et alternativ kunne også være manila-bangkok bangkok-cph
mvh tap
Når i ved hvilket flyselskab, hun skal flyve med, så ring dem op i Manila og forhør for at sikre, at hun ikke bliver afvist, når hun dukker op i NAIA med en enkeltbillet.
Held & Lykke,
Jan
LarsKyhnau
15-01-08, 08:53
Ja der er jo nok kommet nye regler for indrejse til Danmark til den tid, eller også skal hun vise dokumentation for, at hun har reserveret og betalt hotel hjemmefra..... :-)
min hustru har nu booket billet med klm manila-amsterdam-kastrup. prisen er 29.500 peso. jeg har skyndt mig at sende nogle penge til hende og imorgen går hun ned og betaler og får billetten.
jan :
er der noget bestemt hun skal sige eller spørge om hos klm i manila ? for at være sikker på ikke at blive afvist i NAIA. jeg har også noteret mig gode råd fra tidligere tråd om at rejse alene første gang. så jeg er klar ved telefonen...men hvis der er andre gode råd modtages de meget gerne.
jesper
LarsKyhnau
15-01-08, 14:57
Hej Jesper
Et stort stort tillykke med den billige billet og det snarlige gensyn med din kone! Det bliver da bare en glædens dag for jeg begge to. Husk at have noget varmt tøj parat til hende, når hun lander i Kastrup eller Amsterdam :-)
Mange hilsener, Lars
hej lars,
tak skal du ha. ja jeg vil foreslå udlændingeforstyrelsen at de flager den dag...nå spøg til side.
det er først d. 31.01 så der er et par uger endnu men hun mangler jo også cfo i cebu så hendes tid skal nok gå med det...
jeg tager til amsterdam og henter hende. min forældre står klar i kastrup med varmt tøj. det bliver jo noget af en omvæltning for hende men som hun heldigvis siger så har andre filippinere overlevet det danske vejr så det kan jeg også. det er jo en god indstilling.
Jesper,
Når hun går ned og henter billetten, skal hun spørge, om der vil kunne blive noget problem ved indtjekningen, når hun kun har en enkeltbillet.
Hvis det ikke er et KLM kontor hun henter billetten hos, men en agent, vil jeg råde hende til at ringe til KLM i Manila og få det afklaret.
Det vil være meget surt for jer begge, hvis hun kommer til at stå i NAIA ved KLM indtjekningen og bliver afvist, fordi hu kun har en enkelt billet.
Bare en enkelt telefonopringning kan afklare dette.
Ved indtjekning (forudsat der ikke er problem med enkelt billet):
Hun skal bare aflevere sin billet og sit pas til personen bag skranken og med et (sikkert) smil bede om enten en vindues eller gang plads til hele rejsen inkl. Amsterdam - København. Dette giver indtryk af, at hun ved hvad hun vil. Hvis hun føler sig sikker nok, kan hun supplere med at sige, "helst så langt fremme i flyet som muligt" (mindre støj = bedre søvn).
Vindues pladser normalt i en Boeing 777 = A & J. Gangsæder = C, D, F, G
Ved immigration skranken:
Her skal hun bare holde masken og aflevere sit boardingpass og sit pas. Hvis der ikke er nogen stempler i hendes pas, vil idioten nok begynde at stille en masse spørgsmål. Hvis hun ikke skal til Danmark som Aupair, skal hun bare svare, at hun er på vej til Danmark til sin ægtemand og hvis han spørger, skal hun vise knallerten jeres NSO vielsesattest. De kan ikke afvise hende, hvis hun har et gyldigt visa og ikke ellers bryder med deres idiotiske regler. Hun vil måske blive spurgt om hun har penge nok. Til dette skal hun bare svare, at det ikke er noget problem (hvis hun kan have et par hundrede Dollar eller lignende, er det ikke noget problem. Hun skal bare sige, at du sikrer hende økonomisk, når hun ankommer.
Jeg håber ikke, i får nogen problemer.
Hvis hun pludselig står med håret i postkassen, skal hun ringe til dig omgående.
Hun må gerne ringe til mig på 09052610832, hvis hun ikke kan få fat i dig (tager til Dk med familien den 4. feb til 21. feb og derefter til Singapore indtil Juni), så skal jeg nok snakke dem til døde!
Hilsen,
Jan
hej jan,
takker mange gange. har noteret mig dine gode råd og instruere hende derefter. jeg tillader mig også at give hende dit telefonnummer, just in case, hun ikke kan få fat i mig. (hun hedder eden holk) så ved du hvem der ringer hvis det er.
jeg kan ikke takke dig nok. håber selvfølgelig ikke det bliver nødvendigt men det er altså rart med lidt ekspertise i baghånden og så er jeg nok heller ikke så nervøs :-)
hej jesper
lige et spørgsmål af rent nysgerrighed hvilke sticker har eller får din kone i sit pas? nu når fammillisammenføringen er gået i orden
giver de hende bare et turistvisa sticker, hvis det er tilfældet er en enkeltbillet så nok?
iøvrgt tillykke med det hele også den billige billet
mvh tap
hej tap,
tak.
som jeg har forstået det får hun et stempel i sit pas med indrejsetilladelse tilladelse til danmark.
derefter skal hun til cebu hos noget der hedder cfo. jeg har forstået det sådan at der er for at hun kan få lov til udrejse så det er ikke turistvisa sticker (håber jeg ikke ihvertfald). men hvis hun medbringer sin vielsesattest som jan råder til så burde det være ok med en enkeltbillet.
mvh
jesper
Hej Jesper
Jeg vil også bare ønske tillykke. Håber din kone har et godt filippinsk sovehjerte, for den KLM tur mod Amsterdam er laaaang. Sidste gang 14 timer sharp :-)
Rigtig god og sød ide at hente Eden i Amsterdam. Værd at huske til eget brug.
Jeg synes også det er stort af Jan at stille sine 'talegaver' til rådighed.
Nu skal jeg ikke prøve at sprede frygt, men PNO's og min oplevelse, da kæresterne skulle møde os i Bangkok, var ikke særlig sjov. De blev som sagt afvist i immigrationen i Naia, da de ikke havde en hotel voucher for deres ophold i Thailand. Det er absolut ikke et krav, men blot nogen der skulle lave lidt tea-money.
Da jeg talte med min kæreste bad jeg om at tale med den 'officer' hun stod overfor og det blev pure nægtet. Jeg bad også om at tale med hendes supervisor. Dette blev også nægtet.
Alt gik som bekendt godt, men det var mere held end forstand.
Jeg tror helt sikkert at vores kærester lavede et par fodfejl. Der er lidt fjol på, når de er sammen og et blankt pas hjælper nok ikke meget.
Jeg ved sgu' ikke rigtig hvad jeg skal råde til, men måske var det en ide
at have sådan et 'declaretion of support' med i baggagen.
Håndbaggagen :-)
Ingen tvivl om at din kone har ret til at rejse ud, men står der så sådan et
fuckhoved, der skal spille smart og lave lidt penge, så er det med at få fat på vedkommendes overordnede NU.
Det er jo fuldstændig korrekt som Jan siger at man skal se ud som om man har prøvet dette 100 gange. Styr på sagerne. Pænt tøj skader heller ikke.
Det er bare frygtelig svært når man er ved at forlade sit fædreland og sikkert er pokkers nervøs.
Jeg ved jeg er noget paranoid her og alt går selvfølgelig godt, men tænk også lige på det mere usandsynlige.
Så lykkedes det mig nok at gøre dig nervøs alligevel og det beklager jeg meget, men jeg måtte nævne det.
Så kan jeg iøvrigt ikke finde ord for alt det held og lykke jeg ønsker jer.
Bedste hilsner
Niels
LarsKyhnau
15-01-08, 20:19
Kan ikke lade være med at tænke, at hvis det er i immigrationen, at der er problemer med en korrupt embedsmand, så er det vel bare at dreje om på hælene og gå hen til èn af de andre skranker. Der er jo en 10-15 stykker.
Det var bare en strøtanke.....
Hej Lars
Det kan godt være det er en strøtanke, men den er bestemt ikke dårlig.
Den er noteret.
Så skal det være at hele 'vagtholdet' er korrupt, men den tror jeg dog ikke på.
Bedste hilsner
Niels
hej niels,
ja klm turen har jeg selv prøvet nogle gange efterhånden. for mig er den jo klart sjovere til manila end til amsterdam.
jeg kan nu godt li at flyve med klm. udemærket service men især fordi der på samtlige ture har været afgang og ankomst på klokkeslet. det være sig københavn, amsterdam og manila.
jeg vil betegene mig selv som rimelig diplomatisk og har også en vis tålmodighed, men hvis min hustru oplever nogle som helst problemer kan jeg love for der også er en grænse. den vil check-in/immigration så komme til at opleve. og viser det sig helt umuligt som det gjorde for dig niels og pno så skal der ikke gå mange minutter før jan får en oprigning (så nu er du advaret jan :-) )
jan har jo heldigvis en vis erfaring her så måske er der én mere i NAIA der bliver forflyttet/mister sit job....igen jeg er meget glad for hjælpen.
den eneste rejseerfaring min hustru har er mellem de forskellige landsdele på filippinerne. hun har aldrig været i andre lande før og det vil som du skriver niels utvivlsomt kunne ses på hende (selvom jeg forklaret hende at hun skal se ud som om hun har prøvet det mange gange) - og ihvertfald i hendes pas.
jeg håber også du niels, med dine egne ord i en tidligere tråd, får strammet op, og lavet en plastic....jeg ser ihvertfald frem til at høre mere om dine overvejelser og valg.
jesper
lige en opdate fra dagens oplevelser.....
eden (min hustru) vil ind og betale den billet hun allerede havde booket et par dage tidligere. nu var den bare steget til 43.000 peso og hun havde ikke nok penge.
hun skriver en ulykkelig sms til mig. klokken er vel ca 7 her til morgen og jeg er på arbejde og kan ikke lige styrte ud og få overført nogle penge.
jeg ber hende ringe til klm i manila for at høre deres priser (hun stod hos en rejseagent). hos klm er prisen næsten den samme.
se i sådan tilfælde er de store familier på filippinerne guld værd. en onkel i cebu (den præst der viede os) sender en bekendt/familiemedlem afsted med de 10.000 peso hun manglede.
nu skulle sagen være klar.
ny ulykkelig sms besked. klm siger at hun skal have en returbillet da der i hendes indrejsetilladelse, som er på norsk....står gældende fra 15-01 til 13-04.
jeg får forklaret hende og klm at det må betyde at indrejsetilladsen kun er gældende i de 90 dage og at det ikke har noget med visum eller lign at gøre.
fik ikke lavet så meget nyttigt på arbejdet før beskeden om at nu har hun fået købt billetten - og betalt.
jeg må huske at sende 10.000 peso til onkel.....
så nu mangler bare cfo i cebu.
what a day....
jesper
så lige lidt sidste nyt. igår aftes hentede jeg så endelig min hustru i kastrup.
i NAIA hun slap igennem check-in uden problemer. ved immigration prøvede de vidst om de kunne score lidt hurtige penge. men de gode råd fra især jan havde jeg jo selvfølgelig givet videre. så hun svarede godt for sig. viste dem sine tilladelser og sagde at hvis det var nogle problemer med det vil hun tale med en supervisior - da slap hun så for videre problemer.
så efter en lang tur ankom hun meget træt men i godt humør og glad igår aftes. hun skal nok lige vænde sig til det danske feburarvejr. ihvertfald iførte hun sig 2 par sokker, div trøjer og 2 jakker da vi skulle en tur ud og købe ind :-)
Hej Jesper,
Tillykke med det. Jeg er glad for, at din hustru slap igennem NAIA uden for meget bøvl. Det er desværre typisk, at de i immigration i NAIA nogle gange prøver at presse citronen lidt, men hvis man udstråler selvsikkerhed, trækker de følehornene til sig.
Vi tager til Manila i morgen og overnatter til Mandag, hvor vi så flyver til Danmark via Singapore. Vi bliver der godt nok kun til den 21. Februar men lidt har også ret, og min mor og bror har endnu ikke set deres barnebarn/niece, og da fruen er gravid igen, er det bedre af gøre turen nu.
Endnu engang tillykke med din frues ankomst til Dk.
Hilsen,
Jan
LarsKyhnau
01-02-08, 22:50
Hej Jesper
Også et stort tillykke fra mig. Det er jo en lidt blæsende velkomst, din hustru har fået til Danmark. Men på den positive side, så er det langtfra så koldt, som det kunne være på denne årstid, og fra nu af går det kun i den rigtige retning, især m.h.t. dagslys.
Lars
også et tillykke herfra,ja det ser ud til at vinteren er aflyst i år
jeg mindes da min kone kom til danmark i februar 2001 brugte hun den første dag på at være udendørs og "studere" den røg der kom ud af hendes mund pga kulden,det har vi grint meget af siden :-)
mvh tap
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.