PDA

Se fuld version : terminal fee NAIA

holgerdk
19-01-08, 13:43
jeg har ledt og ledt i div tråde. jeg ved jeg har læst om det her i forum men finde det kan jeg ikke.

ved terminal fee er 750 peso når man rejser ud af filippinerne. hvor meget er terminal tax ? er det omkring 1700 peso ?

jesper

Niels
19-01-08, 15:44
Hej Jesper

Ved sidste besøg var airport tax ganske rigtig 750 php.

Jeg ved ikke om det du tænker på er den skat som alle filippinere skal betale ved udrejse. Hvis det er den, så var den 1650 php i maj sidste år.

Jeg har aldrig hørt om terminal tax.

Bedste hilsner

Niels

holgerdk
19-01-08, 15:50
hejsa niels,

nej terminal tax var nok heller ikke det rigtige udtryk. men ja det er den skat ved udrejse for filippinere. tak. mente nok det var deromkring men bare for at være sikker.

jesper

Niels
19-01-08, 15:58
Hej Jesper

Jeg slog det lige op på Cebu Pacific's hjemmeside.

Philippine Travel Tax er 1620 php. Så er den vist på plads :-)

Bedste hilsner

Niels

Xim
25-01-08, 04:16
Hej allesammen,

For lige at udrede diverse misforståelser, så er definationerne følgende:

Terminal FEE:
Det er et beløb, som alle rejsende betaler i lufthavnen, og der er ikke tale om en skat, da beløbet går til opretholdelse og operationen af NAIA lufthavn. Beløbet er d.d. P750. I indenrigslufthavnen er beløbet P200 og beløbene varierer fra lufthavn til lufthavn i Filippinerne.

Philippine Travel Tax:
Dette beløb er som Niels siger P1.620 og er ganske rigtigt en skat, der går direkte til regeringen. Dog er det ikke noget man betaler i lufthavnen, men man betaler det når man køber billetten, enter hos flyselskabet eller rejsebureauet. Bemærk også at beløbet er højere, hvis man flyver Business- eller First class.
Der er en masse undtalelser for travel tax, hvis man arbejder i landet, har været her længere end et år, osv., hvilket vil sige at det i sidste ende næsten kun er turister, der betaler skatten.

tap
25-01-08, 07:48
philippine travel tax kan også betales i de internationale lufthavne på filippinerne,NAIA,Cebu m.m.
mvh tap

Kim P. Nyberg
16-02-08, 17:54
Godt jeg lige fik lusket herinde, for jeg var ikke bekendt med Terminal Fee. Så den vil jeg godt vide lidt mere om. Hvornår skal den betales? Hver gang man boarder et fly, eller hver gang man lander i en ny lufthavn, eller hvordan?

Kim P. Nyberg
Herning

tap
16-02-08, 19:13
en skat der betales i alle filippinske lufthavne store som små priserne varierer om det er en domestic eller international lufthavn og betales inden man går ind i afgangshallen lige før immigration
tap