Se fuld version : fra Manila til Batangas
Er der nogle, der har et bud på, hvad en taxi fra Manila til Batangas skal koste... Bare sådan cirka?
Jeg ankommer med et fly kl. 9.45 og har ikke fundet en fornuftig og hurtig busløsning.
KH
Steen
en 4-500 kr tror jeg du skal regne med men hvor skal du bo? puerto galera?
de fleste resorts/hoteller har selv eller har kontakt til en chauffør,som kan hente dig i lufthavnen og som er klart at foretrække
mvh tap
Skal til Puerto Galera. Skal dykke med med et dansk dykkercenter, som også har en minibus, men jeg er den eneste, der skal af sted den dag, og skal finansiere minibussen selv.... og det er lidt pebret.
Ret beset er der vel heller ikke grund til at at bruge en minibus for at hente et enkelt menneske. Så jeg er stadig varm på en anden løsning
KH
Steen
Hej Steno,
Hvis du rejser på budget, så er det bedste du kan gøre, at tage en overnatning i Manila, og derefter henvende dig til SWAGMAN TRAVEL, der har en fast rute fra Manila til Sabang og Puerto Galera og retur, hver dag.
Deres transport er meget tidligt, kl. 6-7 stykker eller deromkring, men det koster kun ca. P1.200 (150 DKK) t/r. Det er vel at mærke inkl. van og båd.
Nummeret til dem er: 523-8541 men man kan bare dukke op om morgenen, og så tage den derfra.
SWAGMAN ligger forøvrigt i Malate næsten lige foran den amerikanske ambassade.
//Xim
Der findes et alternativ til Swagman.
Puerto Galera expressen!
Billet købes ved en luge senest dagen før afgang til venstre for receptionen på Hotel City State Tower i Mabini St. Prisen er 600peso (så vidt jeg lige husker) dette inkluderer bus og båd. Der er frit valg om man vil med båd til Sabang eller Puerto Galera
Bussen afgår kl. 08.00 fra Mabini St. lige overfor hotellet. Det er muligt evt. at få en hurtig gang morgenmad på München inden afgang. Bussen holder lige udenfor
Ankomst til Batangas mellem 9.30 og 10.00.
Der er INGEN krav om at man skal bo på hotellet for bruge den forbindelse.
Retur passer afgangen kl. 9.00 fra Sabang med forbindelsen tilbage til Mabini St. Her ankommes ca. kl. 13
Hilsen
PNO
hvornår kommer du til Manila?
jeg skal den samme vej mandag morgen den 28-1
takker for de gode råd. Bortset fra at det ser ud til at jeg skal tidligt op...*G*
Jeg skal af sted den 6. februar
KH
Steen
Hej Steen
Der er selvfølgelig også det rigtigt billige alternativ. Lufthavnen ligger i den sydlige del af Manila. Hvis du smutter hen til en busterminal i Pasay, så kan du komme til Batangas på 2 en halv time. Til færgen vel at mærke.
Prisen er vel i omegnen af 130 php for bussen og 100 php for færgen. Vi taler ca. 30 kr ialt.
Der er selvfølgelig nogle men'er. Du er sikkert godt mast efter en lang flyvetur. Det er skidt. Hvis du har en masse dykkerudstyr med er det ikke en god ide. Du skal have helt kontrol over dine 'værdier'. Der er sikkert mange flere 'men'er', men er du blot en smule af en adventurer, så ville jeg tage bussen.
Hvis ikke, kan jeg kun anbefale at tage en overnatning i Manila og så tage
enten Swagman eller 'Puerto Galera expressen'. Jeg har ikke prøvet Swagman, men har gode erfaringer med 'expressen'.
Bedste hilsner
Niels
LarsKyhnau
25-01-08, 20:56
"Hvis du har en masse dykkerudstyr med er det ikke en god ide. Du skal have helt kontrol over dine 'værdier'."
Helt enig. Skal dog siges, at det langt fra er nogen garanti, at man benytter en "turisttransport", som koster 3-5 gange så meget som den almindelige offentlige transport.
I 2003 var vi omkring 15 danskere og nordmænd på dykkerferie i Thailand. Havde chartret en båd og klarede så selv resten derfra, idet der var adskillige instruktører og divemastre ombord, som kendte dykkerstederne. Efter 8 dage til havs var det tid til at slappe lidt af på landjorden, og her "klarede" det firma, som vi havde chartret båden af, at miste èt stk. dykkertaske med komplet udstyr på en få km lang transport fra havnen og hen til det resort, hvor vi skulle bo.
Den dukkede aldrig op igen, så det kostede et besøg på politistationen, anmeldelse til forsikring og så videre for den uheldige. Jeg mistænkte personligt, at det var en lidt suspekt divemaster fra firmaet, vi havde haft med ombord, der var den skyldige, men det var naturligvis helt umuligt at bevise.
Pointen er, at uanset hvordan og med hvem, man rejser rundt, så skal man altså bare selv passe på sine værdier!
Swagman er ok, men lidt dyrere end "Puerto Galera Expressen".
Jeg har taget Swagman transporten en hel del gange, selvom det er en del år siden, men dengang var der ikke noget at klage over.
Du vil bestemt forlade Manila så tidligt som muligt, før det store trafik helvede starter. Bare du når ned forbi Alabang begynder trafikken allerede at blive menneskelig.
Jan
Hej Steen
Kom lige til at tænke på et par småting. Jeg ved jo ikke hvor du skal dykke, men Scandinavian divers faldt mig ind. Det ligger en ret god bid vej fra Sabang, hvor færgen kommer ind, hvis du vælger Sabang. Jeg vil tro at det ligger lige langt fra Sabang og Puerto Galera, så tag den færge der kommer først. Når du så er, enten det ene eller andet sted, så tag en udrigger til
din destination. Jeg vil tro det koster 2-300 php.
Hvis du lander i Puerto Galera, så lad være med at tage en jeepney overland. Det er ganske enkelt en modbydelig tur, hvorimod sådan en lille sejltur er overordentlig flot.
Så siger vi færge. Det er nogle store udrigger både. Det er en udmærket
transport, hvis havet er nogenlunde fladt.
Slog også lige op på Swagman og deres bus går tilsyneladende også kl. 08.00 så det er vist hip som hap.
Det var vist det hele. Rigtig god tur.
Bedste hilsner
Niels
vi giver 5000 P for at blive hented i en van i lufthavnen og sejlet i privat banka til biga laguna alt i alt. det er sgu ok syntes jeg
Hej Steen
Vi tog den lokale bus som Niels nævner. Ud over en rigtig god pris var det faktisk også spændene at rejse på denne måde for man falder hurtigt i snak med de andre passagerer. Vi havde hele oppakningen med og holdt selvfølgelig godt øje med taskerne, men vil nu ikke mene det er det store problem..
Rigtig god tur derned
Venlig hilsen
Sille
Sikke dog en masse nyttige oplysninger. Jeg er helt overvældet. tak skal I have.
KH
Steen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.