PDA

Se fuld version : Qatar Airways

JanHansen
29-01-08, 19:56
Hej

Jeg er ved at planlægge min anden rejse til Filippinerne, og det tilbud der passer bedst ind i min planlægning, med et stop i London på vej tilbage, er med Qatar Airways rute:
London-Doha-Manila..

Er der nogen der har erfaring med dette selskab og evt. også ruten??
Også f.eks. med lufthavnen i Doha. Er den meget stor og forvirrende, eller er det til at nå at hoppe over i det andet fly på 1 time og 30 minutter??

Et lille tillægsspørgsmål.. Kan det betale sig at vente med at bestille billetter med afrejse i juli måned? Jeg tænker på, om der er nogle selskaber, der plejer at komme med gode tilbud senere på året?

Med venlig hilsen
Jan Hansen

Samarjan
29-01-08, 22:25
Qatar Airways bliver konstant vurderet værende i samme klasse som Singapore Airlines og Cathhay Pacific, så selve selskabet er der ikke noget i vejen med.
Jeg har føjet med dem, og det var ganske udmærket.
Da jeg fløj med dem, var der meget terminal byggeri i Doha, så det tog noget tid at skifte fly, men hvis du flyver ind til Doha med Qatar Airways og skal flyve videre med samme selskab, tror jeg ikke du skal bekymre dig for meget.
Hvis du er lidt forsinket, gør du på vejen til Doha blot en af stewardesserne opmærksom på, at du har en forbindelse, du skal videre med i Doha. Dette vil hun videregive til piloterne som så giver lufthavnen i Doha besked. Hvis det er meget tæt på, når du lander, bliver dit eneste problem nok, om din bagage når med dit fly.

Hilsen,
Jan

JanHansen
04-02-08, 17:24
Hej Jan.

Tak for svaret.

Kendte dem overhovedet ikke, så det var rart du lige gav lidt input dér!

Efter det kunne jeg roligt bestille billetter, så det blev 2. juli-24. august!
Det eneste der mangler nu, er så et visum, men det tror jeg, at jeg kan finde en tråd eller to om ;)

Mvh.
Jan Hansen

LarsKyhnau
04-02-08, 17:40
Hej Jan

Siden du er ude i så god tid, så er den nemmeste og mest korrekte løsning at få et visum fra ambassaden i Norge. Du sender dit pas til dem mindst en måned før, du skal afsted, og indbetaler nogle penge på deres konto. Det er noget dyrere end at få en visumforlængelse på Filippinerne, når du kun skal være afsted i 2 måneder, men så er du fri for at spekulere på det under din ferie. Og du er også ude over spekulationerne, om du evt. kunne få problemer ved incheckning, hvis du ikke har et visum, der rækker helt frem til hjemrejsedatoen. Jeg har ikke selv haft problemer med dette, men en anden skribent i forum har, godt nok i udlandet.

Mvh. Lars

JanHansen
04-02-08, 17:59
Hej Lars

Ja, det tænkte jeg også på. Jeg har skrevet en mail til den filippinske ambassade i Norge og forhørt mig, men endnu ikke fået noget svar.
Jeg skal nemlig, som den anden skribent, checke ind i udlandet (London), så det ville være mega ærgerligt, hvis jeg blev afvist dér!

Men hvis der ikke er nogle problemer i at få visumforlængelse i Manila, så ville det ikke være det store problem. Min kæreste skal højst sandsynligt i skole et par dage om ugen, så dér kunne jeg evt. få det ordnet. Men det ville da være det mest afslappende, hvis man bare kunne vise stemplet i London og ikke have nogle problemer!

Har du nogen idé om hvad det vil koste samlet, hvis man sender det til Norge fremfor at ordne det når man kommer frem?
Hvis ikke, så skal jeg nok lige prøve at undersøge det selv :)

LarsKyhnau
04-02-08, 20:40
http://www.philembassy.no/

Prisen fremgår af deres hjemmeside. Plus naturligvis gebyr for en bankoverførsel.

Mvh. Lars

LarsKyhnau
04-02-08, 20:43
Prisen står under "Visa requirements".

JanHansen
05-02-08, 12:46
Hej Lars.

Tak for hjælpen. Så er der ved, at være styr på det hele nu :)
Glæder mig sgu til at se min kæreste igen!

Mvh.
Jan Hansen

Samarjan
05-02-08, 17:27
Nu må jeg indrømme, at jeg aldrig har skænket det en tanke, at jeg skal have et visa ved indrejse i Filippinerne. På den anden side stempler de nærmest mit pas pr automatik, da jeg i øjeblikket har 71 Filippinske viseringer i passet, som er fra 30. Sep. 2002.

Jeg vil dog ikke tilråde de fleste at sidde rådet fra Marven99 overhørig, da det er lidt surt at starte sin ferie med problemer i immigration.

Bare fordi det aldrig har været et problem for mig, betyder det ikke, at det ikke kunne blive et problem for andre.

Jeg tilråder normalt, at mennesker der rejser som almindelige turister vil få mere ro omkring deres rejse, hvis de har fået sørget for alle relevante papirer og visaer inden starten på rejsen.

Med hensyn til Qatar Airways er deres flyflåde ung og bliver for det meste drevet lidt som Emirates med interationale besætninger.

Jan

JanHansen
06-02-08, 13:32
Hej Jan og velkommen til det kolde Danmark!

Det var også nogle stykker :) Jeg kan kun blære mig med visa fra min første, og indtil næste sommer, eneste tur til Filippinerne, så de kan da se jeg har været der før.

Men som sagt, så har jeg skrevet til den Filippinske ambassade i Oslo, og forhørt mig hvordan jeg bør bære mig af på denne tur. Jeg har nemlig også nævnt i mailen, at nogle har kunne rejse ind, mens andre har haft problemer i samme situation, som den jeg havner i. Så må jeg se hvad de siger til det. Der er jo stadig 147 dage til jeg skal afsted (er begyndt at tælle ned!), så der er tid nok.

Det ville, som du skriver, også helt sikkert at være at foretrække, at man ikke skal tænke nærmere over det fra man letter i København, til man er på adressen i Manila! Men hvis det viser sig, at der ikke er nogle problemer eller man bare skal have en skrivelse med sig, så kan jeg lige så godt bare ordne det dernede når jeg kommer frem.

Men det lyder jo ganske fornuftigt med Qatar Airways. Så håber jeg bare SAS kan holde sig fra strejker, nødlandinger osv., når nu jeg skal flyve med dem til London! Jeg har 4 timer fra jeg skal lande i Heathrow til jeg skal flyve igen, men det skulle være tid nok når begge fly er til/fra terminal 3.

Mvh.
Jan Hansen