Se fuld version : Flybiletter HongKong-Mombai
Jeg sidder lige nu sammen med resten af familien (kone+3børn) i Bianca's garden i Manilla, vi har hele tiden vist at vi skulle forlœnge vores visa, da det som standart gœlder 59 dage (det viste vi dog ikke da vi bookede billetter), og da vi har bookede billetter med hjemrejse efter 62 dage var en forlœngelse jo en nødvendighed, vi har så idag vœret ved at forhøre os om arbejdsgangen, og blev noget overrasket over prisen som lyder på knap 5000 php pr person.
Så en anden plan er ved at blive sat i vœrk, hjemturen lyder Manilla-HongKong-Frankfurt-Billund: med med stop over i HongKong i 3 dage, flyselskab: Cathay pacific.
Siden vi tog afsted er der så sket det at nogle af vores venner er flyttet til Mombai. Så nu overvejer vi at forlade Filippinerene 3 dage før, tage til HongKong og derfra købe en retur til Mombai, for at besøge vennerene men hvem er billigst til HongKong-Mombai ?. En anden løsning kunne også vœre et stop over i Mombai på vejen hjem men da vi ikke i forvejen lander i Mombai er det vel en umulighed at få lavet om, eller hva? nogen erfaring.
De svar jeg evt. får skal gerne vœre i aften eller i morgen tidlig, da vi skal videre op til risterasserene fredag og gerne vil have dette arrangeret inden
På forhånd tak
Hilsen
Johnny
LarsKyhnau
13-02-08, 12:39
Hej Johnny
Jeg undrer mig meget over den pris på 5000 php pr person, som I har fået oplyst. Den første visaforlængelse fra 21 til 59 dage koster 2020 peso pr. person og herefter kan man få 1 måned mere for - så vidt jeg husker - omkring 1500 peso.
At et "standard visa gælder 59 dage" er heller ikke rigtigt. Det gælder kun i 21 dage, men hvad du mener er muligvis, at I købte et 59 dages visa hjemmefra på konsulatet på Amager, før I tog afsted. Hvis man blot møder op i lufthavnen i Manila eller Cebu, så har man ret til 21 dages visumfrit ophold på Filippinerne, ikke 59 dage.
Hvis I IKKE har et 59 dages visum hjemmefra, så skyldes prisen på 5.000 peso nok, at I så både skal betale for den 1. og den 2. visumforlængelse på èn gang, foruden en bøde fordi I ikke fik ordnet den første forlængelse til tiden.
Hvad angår flybilletter HongKong-Mombai kan jeg desværre ikke hjælpe jer.
Mvh. Lars
Hej Lars
Tak for dit hurtige svar.
Du har ret, vi har ikke fået men købt de første 59 dage, og de rejsebureauer vi har snakket med skulle have ca 4500,00 php deri var så ca.500,00 php til dem selv, hvilket jo var ok.
Men nu er vi egentlig så opsat på at skal over Mombai, at det mere handler om at finde et pangdang til Ryanair ell. Stearling i asien, jeg aner jo ikke hvad de billige selskaber hedder herude.
Ved du eller en anden forresten hvordan man tœller de 59 dage, tœller rejsedagene med ?
Hilsen Johnny
Cathay Pacific + Thai air har begge en forbindelse til Bombay via Bangkok.
Men det er godt nok en del dyerere end at forlænge jeres visa
joo men vi vil jo gerne besøge vennerene og da vi kan bo ved dem er der jo også sparet lidt der men er Cathay Pacific + Thai air lavprisselskaberene herude, de behøver jo ikke have en forbindelse til Bombay via Bangkok, vi kommer jo selv til HongKong via vores eksisterende billetter, vi skal bare have billetter til Mombai fra HongKong og retur, så er det dem eller er der nogle andre der er billiger?
Hilsen Johnny
Dansker_i_Cebu
13-02-08, 14:55
Din ankomst og afgangsdag tæller med i visa.....
Vedr HongKong Mombai ville jeg prøve google lidt........
LarsKyhnau
13-02-08, 15:19
Hej Johnny
Mombai er det lokale navn for den indiske by, der i udlandet er bedst kendt som Bombay, så det er samme by, du og Harly snakker om.
Hos danske online rejsebureauer kan man få flybilletter fra HongKong til Bombay fra knap 4.000 DKK pr næse og turen varer cirka 6 timer. En billet fra København koster til sammenligning fra 4.600 DKK pr. næse og turen tager her min. 12 timer, idet der kræves et flyskift undervejs.
I vil muligvis kunne finde lidt billigere billetter, hvis I køber dem af et HongKong baseret rejsebureau, da det jo er der, I skal rejse fra. Men I kan ikke forvente, at en flyvetur på 6 timer i hver retning kan fås for meget mindre end de 4.000 DKK, som den koster hos de danske bureauer.
Der er nok ikke mange på www.filippinerne.dk, som er eksperter i HongKong baserede rejsebureauer, så hvis I ønsker at prøve andet end de danske online rejsebureauer, som der bl.a. er links til på denne hjemmeside, så må I nok spørge andetsteds. Det er også muligt, at nogle af de indiske flyselskaber selv sælger billetter online, men det er vi heller ikke rigtig eksperter i her. Endelig kan I jo vælge at spørge et filippinsk rejsebureau, hvad de kan klare den sag for.
Hvad angår jeres visumforlængelse, så kan jeg forstå, at I allerede har et 59 dages visum? I så fald koster en yderligere forlængelse med 30 dage efter hvad jeg ved ikke 4.000 peso men snarere omkring 1.500 peso pr. person, så jeg undrer mig stadig over den pris, I har fået oplyst.
Jeg kan heller ikke rigtig se, at der er nogen grund til at blande et rejsebureau ind i den sag. I stedet bør èn af jer bare selv tage hen på det nærmeste immigrationskontor og få ordnet den formalitet. Det går som regel både let, hurtigt og gnidningsfrit, og kan og bør tages som en del af den kulturelle oplevelse, der er forbundet med at rejse i et fremmed land.
LarsKyhnau
13-02-08, 15:36
Cathay Pacific sælger faktisk billetter til Mombai for cirka 4.000 HKD = 2.900 DKK fra deres HongKong hjemmeside:
http://www.cathaypacific.com/cpa/en_HK/offerspromotions/offerdetails?refID=031120efddd5a010VgnVCM22000022d 21c39____
Ellers prøv www.google.hk, søgeord "air tickets", check box "only pages from HongKong".
Lars
Status er et jeg har aendret afrejsetidspunktet til HongKong saa vi naar det inden visum udloeber, jeg er saa af Cathay belvet anbefalet at se paa billetter naar vi naar til HongKong for de kunne sagtens vaere meget billigere naar vi staar derover da de har hovedsaede derover, og hvis det ikke lykkedes tager vi et par dage mere i HongKong der maa jo ogsaa vaere lidt at kikke paa og jeg har da ogsaa en fornemmelse af at der er lidt at shoppe hvis man er lidt pc og teknik interessert, Hva angaar visum regler saa har vi baade af den danske ambassade og imm et eller andet kontor faaet at vide at afrejsedagen ikke taeller med i de 59 dage, og den helt preacise pris er 4310 php for forlaengelse af visum, der skulle vaere kommet en ny afgift eller saadan noget saa derfor den hoje pris, saa det svarer jo meget godt overens med den pris jeg foerste gang naevnte naar rejseselskabet skulle have 500 php for at goere det.
Det var alt for denne gang, jeg sidder lige nu i Banaui (eller hvardan faen det nu staves) og hoere paa filipinsk lokal popmusik og drikker SMB og vil vaere lidt social, tak for indlaeggene.
Hilsen
Johnny
LarsKyhnau
15-02-08, 15:19
Hej Johnny
Hvis det er rigtigt, at det nu koster 4310 peso at forlænge et visum ud over 59 dage, så vil jeg anbefale folk, som skal være på Filippinerne i mere end 59 dage, at få deres visum fra ambassaden i Norge, inden de tager afsted. Her koster et 3 måneders visum 400 NOK, 6 måneder koster 600 NOK og 12 måneder koster 800 NOK.
Mvh. Lars
Det lyder da som en rigtig god ide, og det ville da vaere fint hvis der er andre der kan bekraefte stigningen, men det burde ikke vaere forkert da det er den pris jeg har faaet 2 forskellige steder fra som intet har med hinanden at goere
LarsKyhnau
16-02-08, 15:09
Hej Johnny
Jeg tror, jeg husker forkert. Jeg har lige fået mit eksemplar af Jens Peters rejseguide, som jeg bestilte for en måneds tid siden, og her er nævnt en pris for forlængelse 59 dage - 6 måneder, som passer meget godt med det beløb, du nævner.
Det er tilsyneladende noget med, at der efter 59 dage skal betales en del forskellige fee`s. Så den 3. måned er temmelig dyr, hvorimod den 4.-6. måned så til gengæld ikke koster ret meget. Udover 6 måneder er der så nogle nye fee´s, der skal betales, etc.
Desværre skriver Jens Peter også, at hvis man rejser ind i landet med et 3 måneders visum fra en ambassade i udlandet, så vil dette som regel blive ændret til 59 dage ved indrejsen, således at man alligevel skal hen på et immigrationskontor og betale de 4310 peso, hvis man vil være i landet i mere end 59 dage.
Bogen er dog fra 2005, så det kan evt. være ændret siden. Det bedste folk kan gøre, er derfor nok at spørge på den norske ambassade, inden de tager afsted.
I jeres situation ville jeg nok også have valgt at forlade landet efter 59 dage, fremfor at betale mere end 500 DKK for at kunne blive i landet nogle få dage ekstra.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.