PDA

Se fuld version : Filippinsk politik

Samarjan
06-03-08, 01:33
Det lader til, at der er ved at være skruet op for varmen under Præsident Arroyos lille puwit i disse dage. Rygterne svirrer om et forestående systemskifte (men det er jo ret normalt i Filippinerne).
Det rygtes at større grupper i de våbnede styrker er ved at være trætte af den lille furie, så det bliver spændende at se, hvor længe Joint Chief chefen Esperon kan holde sammen på generalerne, fordi det er jo som så mange andre steder i Asien kun muligt at sidde i regering, hvis de våbnede styrker og politiet støtter dem.
Hvis det eksploderer herude, skal man dog ikke bekymre sig så meget om det. De plejer at være ret hurtige til at få tingene til at køre igen.
Vi må jo vente og se.

Hilsen,
Jan

LarsKyhnau
06-03-08, 19:17
Ja vi får vel se, hvad der sker. Skal jeg være meget kynisk, så kan man jo håbe på, at lidt politisk uro kunne få pesoen til at falde lidt tilbage igen til glæde for os, som har indkomst i udenlandsk valuta men udgifter i peso :-)

Vi er nede i nærheden af 12 DKK for 100 peso nu, og det er da bedre end de 12,6, vi nåede op på for et par uger siden, men stadig en del ringere end de 10-11 den lå i for 3-4 år siden. Om det er den politiske uro eller andre ting, som har fået pesoen til at tage sig et pusterum, skal jeg dog ikke kloge mig i.

Lars

kenneth
07-03-08, 07:33
haha ja show must go on , hvem bliver den næste ,måske den gamle president der var glad for damer og drinks lol ,han ser ud til selv at tro på sagen... men der er bare et men ...

Det gør alle andre ikke :-)

PNO
07-03-08, 09:54
Lars, det er vist i USA der skal ske lidt ændringer før der sker noget på valatafronten.
Filippinerne følger jo USD i tykt og tyndt.

Hilsen

PNO

LarsKyhnau
07-03-08, 12:42
Lars, det er vist i USA der skal ske lidt ændringer før der sker noget på valatafronten.
Filippinerne følger jo USD i tykt og tyndt. Hilsen

PNO

Nej, det gør de nu ikke. Pesoen er faktisk styrket fra 56 peso / USD til 40,5 peso / USD siden slutningen af 2005, og i 2007 var den èn af de allerstærkeste valutaer i Verden. Faktisk tillader den Filippinske nationalbank pesoen at handle relativt frit - modsat mange andre asiatiske nationalbanker.