Se fuld version : Familiesammenføring
Jeg kan se der er en del der søger om familiesammenføring,og bruger virklig lang tid ,derfor vil jeg lige lægge vores "case" ud ,den gik rimelig hurtig,men den kunne have været gået hurtige hvis ikke vi havde haft lidt travlt :-)
1.Hvis i har planer om at blive gift og i ikke kan vente,gør det på filippinerne om muligt ,for det første vil det lette jeres arbejde senere men i vil også kunne spare de 50.000 som det ville koste at blive gift for første gangs "besøgende".
2.Planlæg og forsøg at have alle papirer parat incl visa ansøgning og du udfylder begge skemaer , inden du tager tilbage til filippinerne,til din kæreste,forespørg din bank om det vil være et problem med en anfordrings garanti ,så du ikke kommer i klemme senere.og check iøvrigt om du opfylder kravene for familiesammenføring.
3.Sørg for din kommende partner har de nødvendige papirer fra NSO,pas,bankkonto,kørekort.
Spørg konen om hun kender nogen i City Hall,og lad hende forespørge på om en Forwarded marriage er muligt og husk at på filippinerne takker man gerne for god hjælp med en økonomisk håndstrækning.Kontakt kirken eller vedkommende der skal forstå vielsen.
evt. benyt en fri kirke.
4.Når du kommer ned på filippinerne , går i direkte på city hall og få ordnet papirer til licens of marriage og i skal først deltage i et seminar ,som vil tage ca.en formiddag ,derefter kan i får licenssom udleveret efter ca.14dage ,I mellem tiden kan i jo planlægge brylluppet og invitere.
5.Efter vielsen kør direkte på city hall igen og aflevere mariage contract så de kan underskrive og sende den direkte til NSO.Så kan i påregne yderlige ca.14 dage før release af NSO Marriage Contract.
6.Inden du er på vej hjem igen tager i ind på ambassaden med visa ansøgningen ,og får den kontroleret at den er korekt udfyldt.,de er meget behjælplige på ambassaden ,men husk du kan ikke komme ind til skranken for visa sektion ,kun din kone har tilladelse,du skal vente i et venteværelse ,lad damen i skranken krydse af hvad der er forkert og hvad der mangler.Evt.vent ved glasdøren så din kone kan kalde på dig.
7.Når din nye tilkommende har fået nso kontrakten skal i overveje at få samme efternavn i passet med det samme,eller få det lavet en anden gang men det vil gøre nogle ting lettere.
Men hvis ikke aflevere hun hele gøjemøjet på ambasaden og det vil tage ca.21 dage for at sagsbehandle,derefter sender de eller ringer til din kone og siger hun skal komme ind på ambassaden med pas,billeter og forsikrings ,hun vil der få en sticker i passet ,det vil tage 3 arbejdsdage.så kan hun rejse....
8.Når hun er kommet til Danmark , hvis det er første gang hun/han er her lad vedkommende lige falde lidt til her og kør lidt rundt for at se DK,derefter få en hverdag til at køre og se tiden an et par måneder,der kan i jo evt.ydfylde familiesamenførings papirene sammen
9.kan din partner lide at være her,ansøg derefter om familiesammenføring,så kan i være sammen i dk sålænge jeres sag kører,og husk mange sagsbehandlere kan godt lide at din partner er med og aflevere ansøgningen selv i udlændingeservice.
Forøvrigt vedlæg billeder af bryllup,rejser mv samt dokumentation for kontakt(tlf liste mv) når i ikke har været sammen især hvis i kun har kendt hianden i kort tid.
Held og Lykke....
1.Du skal have følgende papirere med fra Danmark
visa ansøgning,pas,fødselsattest,dåbsattest (kirkekontoret),udskrift fra kommunen at du er ugift(kommunen).
14dage før du tager aftsted mailer du din dåbsattest samt udskrift fra kommunen til Det Danske konsulat i Manila og beder om oversættelse til engelsk samt et certifikat of no marriage og efter ankomst i manila afhenter du papirene,før udlevering skal du vise de Danske originaler så husk dem.
2.Din kone skal have Certificat of no marriage (nso) ,dåbsattest (nso) ,pas (dfa) kørekort (Lto) bankkonto parat.Bemærk at hvis du ikke er særlig rundhåndet hos feks LTO får du altså ikke kørekortet udleveret hurtigt ,der kan så gå op til en månede.
Det samme hos Dfa betal hellere et agency for at ledsage konen.
3.hvis du gerne vil have din partner til at bære din efternavn i sit pas skal hun inden det kan lade sig gøre deltage i et faktisk rigtig godt seminar (CFO)
Hejsa :)
må jeg lige være så fræk at spørge hvorfor konen skal have en bank account og kørekort før man kan blive gift (jeg står måske selv overfor den situation om 1 år at blive gift med en filipina)
tusind tak for svaret på forhånd.
Hej Allan ,når din kone skal ud af landet dvs. have et visa ,skal hun bruge en såkaldt manager check fra banken til at betale visa fee på den norske ambassade med.
Den kan man kun få hvis man har en bankkonto,og for at få en bankkonto skal din kone bruge 2 gyldige billedlegimitationer,det skulle vi ihvertilfælde vise.
Det ene er hendes pas og det andet ,ja der brugte vi kørekort til min kone,men om det er muligt at få uden kørekort skal jeg lade være usagt,men på filippinerne er det jo til at få kørekort rimelig let ,og desuden har det den fordel at hvis din kone kommer til Dk ,skal hun ikke nødvendighvis have et bestemt antal køretimer samt bane kørsel ecc.når hun vil skifte til dansk kørekort.
Du kan også bruge en "Voters I.D" sammen med et pas til at åbne en bank konto. De accepterer vist ikke "Postal I.D" mere på grund af den store chance for falske papirer.
Kørekort kan man altid få. Det er vist kun omkring 10% af alle Filippinere der reelt har lært at køre bil på normal vis.
Hilsen,
Jan
Kim P. Nyberg
11-03-08, 03:58
Da min hustru rykkede teltpælene op, og rejste til DK, skulle ikke vise kørekort noget sted. Hun har så heller ingen. Det eneste de ville se på det danske generalkonsulat i Hong Kong, var mit invitationsbrev og penge til at rejse for og til ophold. Derefter fik hun uden problemer visa sticker i sit pas. Så mere besværligt er det heller ikke.
LarsKyhnau
11-03-08, 15:22
Takker mange gange for den fine vejledning. Og så er der jo dem, som ikke MÅ bosætte sig i Danmark med deres filippinske kone, fordi de selv eller hun ikke er gammel nok og/eller fordi de har været så "dumme" at opholde sig mere på Filippinerne end hun har opholdt sig i Danmark.
Det er mildest talt ret interessant, at Anders Fogh Rasmussen nu indrømmer åbent, at både 24-års regel og tilknytningskrav har det formål at begrænse antallet af udlændinge, som bliver familiesammenført til Danmark:
http://politiken.dk/politik/article481890.ece
Vi har altså en statsminister, som nu åbent siger, at det er rigtigt at krænke danske statsborgeres grundlæggende menneskerettigheder, hvis blot det er "godt for samfundet".
Jeg synes det er et interessant synspunkt. Det ville jo også være godt for samfundet, hvis der var færre, der gik på efterløn, så jeg synes vi skal indføre en "rødhårsregel", som siger, at man ikke kan få efterløn, hvis man er rødhåret.
Som lars skriver er der en tosset lovgivning omkring familiesammenføring som er blevet strammet op fordi der var press på vores dengang rigtig gode social system og fordi vi i sin tid har skrevet under under på en parodi konvention som låser Dk fast så man ikke kan sagsbehandle individuelt i hver eneste sag.
Især reglerne om indtægt,24års regel samt især den der iritere mig mest tilhørselsforhold.
men som mange nok har læst kan man flytte til Tyskland eller Sverige istedet ,hvis man er afhængig af din indtægt i Danmark.
Det er selvfølgelig en stor beslutning at tage og vi gik selv i de tanker om at flytte over grænsen til Tyskland i 7 år ,da vi ikke havde økonomisk mulighed for at flytte til filippineren men som min kone sagde :
Det betyder da ikke noget hvor vi bor hovedsagen er at vi er sammen og har til dagen og vejen......
hvis du overvejer at muligheden for lige at flytte et par kilometer over grænsen ,kan du læse mere her:http://www.aegteskabudengraenser.dk
som har 2 foldere i pdf filer som man kan dowloade
Slesvig modellen
www.aegteskabudengraenser.dk/uploads/files/Slesvig-folderen.pdf
Sverige modellen
www.aegteskabudengraenser.dk/uploads/files/Sverigesloesningen.pdf
LarsKyhnau
13-03-08, 23:49
Hej Kenneth
Min familie og jeg kunne sagtens leve op til de nuværende krav i den danske lovgivning, idet jeg (forlængst) er fyldt 28 år og min forlovede er også fyldt 24.
Alligevel hælder jeg ret kraftigt imod, at vi bosætter os i Skåne, hvis det bliver aktuelt. Billigere boliger, billigere biler og lavere takster i daginstitutionerne vil således gøre det langt lettere for os at få vores økonomi til at løbe rundt. Hertil kommer, at der - selvom man opfylder de danske alderskrav - stadig er en række ulemper og irritationsmomenter ved at bosætte sig i Danmark med en udenlandsk ægtefælle.
Blandt de vigtigste kan nævnes:
* Der skal løbende søges om fornyet opholdstillladelse helt op til 7 år efter indrejse.
* Man er ligeledes i 7 år udsat for "dyneløfteri".
* Man må ikke bo i en fremlejet bolig.
* Man skal vente op til 6 måneder på, at Udlændingeservice behandler ens ansøgning, og i den tid kan ens kone hverken begynde at arbejde eller gå til (offentlig støttet) danskundervisning. I Sverige får man som kontrast en opholdstilladelse på cirka 24 timer.
* Ens ægtefælle skal i Danmark underskrive en "handlingsplan", og herefter løbende stå til regnskab overfor en kommunal sagsbehandler om hvorvidt, hun nu også har levet op til denne plan. For mig er dette en fuldstændig uacceptabel klientliggørelse af mennesker, som forsørger sig selv og ikke på nogen måde ligger samfundet til last.
* Hvis man afgår ved døden, inden der er gået 7 år, så bliver ens kone OG børn smidt ud af landet, også selvom ens kone har job og kan forsørge sig selv og sine børn.
Især det sidste er for mig fuldkommen uacceptabelt, og kan i sig selv være grund nok til at bosætte sig i Sverige, hvor den udenlandske part kan opnå en selvstændig permanent opholdstilladelse efter mere rimelige 3 år (såvidt jeg er orienteret).
Ovenstående er ikke ment som endnu et "surt opstød" over de danske regler, men mere til inspiration og overvejelse for folk, som konkret befinder sig i situationen og skal vælge, hvor de vil bosætte sig. Sverige er ikke så tosset endda, og prisen på en ½ liter fadbamse på en cafe i Malmø er i dag lavere end i København. Som jo i øvrigt ikke ligger mere end ½ time væk med enten bil eller regionaltog.....
* Der skal løbende søges om fornyet opholdstillladelse helt op til 7 år efter indrejse.
En regel der er fuldstændigt tosset når man tænker på at man er gift og har skrevet under på forsørgelseskravet.
Man søger første gang for 2 år derefter kan man søge 2 år og sidst 3 år eller i særlige tilfælde 2 år og 5 år.
Vi burde have opholdstilladelse med det samme uden alt det pjat eller efter 2 år hvis man er nygift.man kunne feks lave en regel om at familiesammenørte ikke kan få offenlige ydelse kun melde sig i A kasse og i tilfælde at man ryger ud her kunne man så få bidstand.
* Man er ligeledes i 7 år udsat for "dyneløfteri".
Idet en del har valgt at gifte sig og derefter prostituere vedkommende har man vidst nok valgt denne regel som idag sjældent bliver brugt ,og så vidt jeg er orienteret er det kun hos særlig udsatte folkeslag man besøger ,for derved at give udenlandske kvinder en hvis beskyttelse.
* Man må ikke bo i en fremlejet bolig.
nej jeg ved egentlig ikke hvorfor`?
* Man skal vente op til 6 måneder på, at Udlændingeservice behandler ens ansøgning, og i den tid kan ens kone hverken begynde at arbejde eller gå til (offentlig støttet) danskundervisning. I Sverige får man som kontrast en opholdstilladelse på cirka 24 timer.
Det er rimeligt at PET lige har en chance for at evt.lige at kigge den nye borgere i kortene problemet med lang sagsbehandlings tid er især når man søger fra udlanden og ens også hvis ens tilkommende ikke er i Danmark.eller hvis der er mere en 10års forskel så kommer i ,i den såkaldte bunke 2 for nærmeres undersøgelse af tvangsægteskab,prostitusion ecc.
Arbejdstilladelserne burde gives med det samme...
Men som jeg har skrevet tidligrere kan det også gå hurtig ,jeg fik tlf bekræftigelse på min kone og 2 børns tilladelser efter bare 5 dage.
Min erfaring siger at feks.sunhedssytemet tager det ganske afslappet hvis bare man siger at man er ved at ansøge er det ikke noget problem.Dansk må man gerne gå til hvis man betaler selv.
Så man skal huske ligesom når man besøger filippinerne at tegne en syge forsikring just in case.
* Ens ægtefælle skal i Danmark underskrive en "handlingsplan", og herefter løbende stå til regnskab overfor en kommunal sagsbehandler om hvorvidt, hun nu også har levet op til denne plan. For mig er dette en fuldstændig uacceptabel klientliggørelse af mennesker, som forsørger sig selv og ikke på nogen måde ligger samfundet til last.
Den kan virke lidt mærklig men her igen er der en regel der i første omgang kan virke tosset ,men den er til for at beskytte kvinder så man har lidt kontakt med dem i den offenlige system og for at tvinge folk til at intigrere sig eller i den mindste at være sikker på at man har et værktøj til at binde folk op på at de skal integrere sig og deltage med vedligeholdelse samt opbygning af samfundet.
* Hvis man afgår ved døden, inden der er gået 7 år, så bliver ens kone OG børn smidt ud af landet, også selvom ens kone har job og kan forsørge sig selv og sine børn.
Den burde afskaffet ved en domstols kendelse....
LarsKyhnau
14-03-08, 16:20
Hej Kenneth
Ja det er jo fantastisk, så travlt man i Danmark har med at "beskytte" folk imod sig selv. Jeg indrømmer, at det er lidt følelsemæssigt, men jeg er simpelthen dødtræt af hele denne mentalitet, hvor enhver udlænding nærmest pr. automatik betragtes som enten et socialt tilfælde eller et problem for samfundet. Og jeg gider ikke udsætte mig selv og min familie for dette idioti igennem 7 år.
Desuden er jeg ved at brække over al denne "omsorg" for de "stakkels" udenlandske kvinder. Hvis den var ærligt ment, så var det måske ok, men det er den jo ikke. Den er indført af nogle mennesker, som hader disse udenlandske kvinder, og ikke har noget højere ønske i livet, end at de og deres mænd slet ikke var i Danmark.
Hvad angår reglen om, at man ikke må bo i en fremlejet bolig, så er den givetvis indført af samme årsag som 24-års reglen og tilknytningkravet: Nemlig i et forsøg på at begrænse antallet af mennesker fra Mellemøsten, som kan få opholdstilladelse. Det er således almindeligt i den kultur, at man bor hos sine forældre, og ved netop at sætte kravet til 3 år, således at der er disharmoni med lejeloven *, opnår man at gøre det maximalt vanskeligt for folk at finde en bolig, der kan godkendes. Andet og mere ædelt formål tror jeg såmænd ikke, der er.
* For dem, der ikke måtte vide det, så er det sådan, at man i Danmark vinder hævd på en lejebolig, hvis man har boet i den i 2 år. Det ønsker private udlejere naturligvis ikke, da de forståeligt nok gerne vil kunne disponere over deres bolig. Så derfor er fremlejekontrakter eller bare private lejekontrakter i Danmark stort set altid begrænset til 2 års varighed, og voila, folk med udenlandske ægtefæller er dermed i 7 år afskåret fra at leje boliger på det "frie marked". Da man også i praksis er afskåret fra hovedparten af de mere organiserede lejeboliger betyder dette, at man nærmest er tvunget til med det samme at købe en bolig, hvis man ønsker at vende hjem til Danmark med en udenlandsk ægtefælle.
LarsKyhnau
14-03-08, 18:38
P.S. Jeg er så træt af alt dette udlændingehysteri - senest forstærket af "Muhammedkrise nr. 2" - at jeg virkelig har den allerstørste trang til at immigrere permanent, hvorefter Danmark for min skyld kan gå af helvede til.
Ha-ha, Lars! Du bliver godt nok frustreret nu.
Jeg vil da gerne indrømme, at hvis jeg render ind i for mange problemer, når vi engang vender snuden mod Danmark, flytter vi til Sverige.
Med fare for at blive revset igen, vil jeg gerne minde alle om, at diktatur ikke behøver være et styre, hvor man bliver kastet i fængsel og udsat for tortur. Det kan også være et system, hvor staten har gjort sig til herre over befolkningens liv, som det desværre er sket i Danmark.
Danskeren er udtalt bange for de ting, de ikke forstår, og der er mange ting, de ikke forstår.
Danmark har udviklet sig til en nation af egoister med snæversyn. Vi mener, at vi er jordens centrum. En lille fluelort på landkortet, der kunne være en provins i Tyskland, hvor vi hænger fast i et sprog, der tales af færre mennesker end i Manila.
Bare Danskeren har det godt i deres lille idyl, der vist ikke er så idylisk mere (hvis jeg skal tro avisrne)!
Hilsen,
Jan
ja DANMARK big city, drenge hvis i så gerne vil hjem så ring lige ,jeg bytter gerne :-)
Kim P. Nyberg
15-03-08, 15:25
Synes også Lars laver en Villy dér :-) :-)
Med hensyn til boligkrav, er man ikke nødvendigvis nødt til at købe. Man kan sagtens leje. Vi bor i en lejlighed i et alment boligselskab, og alligevel fik min bedre halvdel det blå stempel uden problemer. Inklusive arbejdstilladelse.
Jeg er enig i, at staten med loven i hånd går meget nær privatlivets fred, nogle gange også FOR nær. Gætter på de arbejder efter mottoet, at kontrol er bedre end tillid. Og så skal en kontornusser kontrollere, at en kollega lægger et ark papir i den rigtige bunke, hvorefter vedkommende skal bruge en halv time på at dokumentere at papiret er flyttet. Og så skal en anden kontornusser igen kontrolere, at kollegaen har handlet korrekt, og ligeledes bruge en masse papirer på at dokumentere det, som en anden medarbejder igen så skal tjekke kommer i den rigtige bunke................. Praktisk arbejde kender vi ikke til. Gøre noget effektivt for samfundets svage, har vi ikke tid til. Vi skal dokumenterer at vi har dokumenteret noget i en sagsmappe, som ingen alligevel læser. Men laver vi ikke en ti-dobbelt dokumentation på at Hans Hansen skal have udbetalt sygedagpenge for en enkelt dag, bliver vi fyret.
Muhammed-tegninger: Set med strengt presse-etiske briller, er der intet i vejen med at bringe disse omdiskuterede tegninger. Man kan diskutere det moralske dilemma, men ikke det presse-etiske. Vi lever i et samfund med pressefrihed, og må finde os i, at såvel statsministeren, landmanden, vindmøllefabrikkerne og fuldebøtten bliver sarkastisk portrætteret. Det samme må diverse religiøse retninger - ingen nævnt, ingen glemt.
Når aviserne bragte tegningerne anden gang, var det som reaktion på angiveligt konkrete mordtrusler mod en af tegnerne. Aviserne stod sammen, og gjorde opmærksom på, at det er aviserne selv, ikke religiøse fanatikere, der bestemmer over hvad aviserne skal bringe og ikke bringe. At trusler ikke kan ændre en millimeter ved vores pressefrihed. At det så koster på renomméet og eksporten, er ikke aviserne afdeling. Uanset hvor meget man gerne vil have det.
Moralsk er jeg også meget imod tegningerne, men et eller andet sted ramte de jo meget præcist vores stereotype holdning til muslimerne, som nogle krigeriske galninge.
Og et andet billede hænger stadig ved: At hvis én udlænding har stjålet et par strømper, har ALLE udlændinge stjålet hele varelageret. Men hvis Jens har neglet et par sokker, er det kun ham, ikke alle os andre. Dobbeltmoral er som bekendt dobbelt så godt.
Kim P. Nyberg
Herning
LarsKyhnau
15-03-08, 23:30
Med hensyn til boligkrav, er man ikke nødvendigvis nødt til at købe. Man kan sagtens leje. Vi bor i en lejlighed i et alment boligselskab, og alligevel fik min bedre halvdel det blå stempel uden problemer.
Den danske udlændingelovgivning forhindrer på ingen måde, at man kan bo til leje. Hvad jeg mente var, at eftersom det i praksis er umuligt at få en almennyttig lejlighed, hvis man ikke har en i forvejen (20 års ventetid i København), så bliver man i praksis nærmest tvunget til at købe en bolig, hvis man vender hjem til Danmark med en udenlandsk ægtefælle. Nogle steder i provinsen er det dog lidt anderledes, idet ventetiden på en almennyttig lejlighed her kan være nede på 6-12 måneder.
Til Jan: Ja, jeg er fustreret. Eller måske nærmere bare træt af den idioti, som Danmark er blevet grebet af. Og jeg har virkelig den allerstørste lyst til bogstaveligt talt at give Danmark fingeren ved at immigrere og herefter aldrig betale en krone i skat til det danske samfund mere. Jeg er nemlig ikke bare fustreret, men også vred. Særdeles vred.
Lol far er ikke frustreret han er vred .....
Der er masser af almenyttige boliger venner ,i vil ikke tro det men der er også et live uden for københavn også ,ude i provinsen er der nogel steder ikke ventetid men ellers kan man da også bare flyt til Odense ,Århus eller nærmere betegnet Voldsmose eller Gellerup parken her skulle der eftersigende være lejligheder at få med det samme......
hvem siger det skal være en almennyttig bolig? det har aldrig været nemmere at få en lejebolig i københavn end det er nu pga. boligmarkedet.der er masser af private/entrepenører der lejer ud i disse dage til en fornuftig pris da de ikke kan få solgt.
mvh tap
Kim P. Nyberg
16-03-08, 09:17
Lars,
Pas nu på blodtrykket, ven. Ellers ender det jo bare med at alle ti fingre og ti tæer stritter og at øjnene falder ud .......... LOL
Jeg kender ikke ventelisterne i Kbh, men herovre kan man få en bolig på ganske få uger - og så er det ikke engang i belastede kvarterer. Og boligorganisationerne udnytter en mulighed i loven, der betyder, at hvis du tilflytter fra en anden landsdel, har du i visse tilfælde forrang for andre til en bolig. Og lejen herovre er heller ikke slem. Vi bor i en afdeling, der er 50 år gammel, men topmoderne indrettet. Vi betaler knap 3.500,- om måneden inkl. varme for en 3-værelses på 79 m2. Når alt er betalt (kabel-tv, vand, el osv.) lander vi på små 5.000,- om måneden.
Den private udlejningssektor kender jeg ikke nok til at udtale mig om. Men det skulle da ikke undrer mig, at de gør alt for at udleje hver en krog i disse dage, inden priserne for alvor kommer på nedtur. Huslejen bliver jo nok ikke sat ned, selv om ejendomsværdien falder, og så bliver der en fed fortjeneste til udlejers baglomme.
LarsKyhnau
16-03-08, 16:09
Hej Kim og tap
Ja der findes naturligvis også en privat udlejningssektor, både her i København og andre steder, og her kan man godt være heldig at komme ind i en helt nybygget lejlighed. Det koster så bare omkring 8.000 om måneden for en 3-V´er + varme, el m.m.
Hvad angår de lejligheder, der lejes ud, fordi de ikke kan sælges, kan der også være muligheder her, men prisen vil være omkring den samme. Og her er det spørgsmålet, om man får en tidsubegrænset kontrakt, for ellers kan det jo ikke bruges.
Og du har naturligvis ret i, at den boligmæssige situation er langt bedre vest for Storebælt end den er her i Hovedstadsområdet. Her har politikerne totalt sovet i timen de sidste 20 år for forsømt at give tilladelse til, at der blev opført de nødvendige boliger, og først de allerseneste år er der kommet bare en lille bitte smule gang i nybyggeriet - men desværre især i form af de nu usælgelige spekulations-luksuslejligheder i selve Københavns Kommune.
De negative konsekvenser af denne fejlslagne boligpolitik ser vi i dag i form af en voldsom og tåbelig stigning i pendler-trafikken, fordi folk er nødt til at bosætte sig op til 100 km fra deres arbejdsplads, samt noget der ligner en folkeflugt imod både Malmø samt Fyn og Jylland, hvor boliger stadig er til at betale.
LarsKyhnau
16-03-08, 16:23
Lol far er ikke frustreret han er vred .....
Der er masser af almenyttige boliger venner ,i vil ikke tro det men der er også et live uden for københavn også ,ude i provinsen er der nogel steder ikke ventetid men ellers kan man da også bare flyt til Odense ,Århus eller nærmere betegnet Voldsmose eller Gellerup parken her skulle der eftersigende være lejligheder at få med det samme......
Ha ha. Ja og der er faktisk også muligheder i de tilsvarende områder her i Hovedstadsregionen. Arbejder man f.eks. i Hvidovre Kommune, så tager det kun cirka 6 måneder at få en lejlighed i Avedøre Stationsby. Og her kunne man måske - i modsætning til Voldsmose eller Gellerup parken - faktisk godt holde ud at bo i nogle få år, indtil man fandt noget andet.
Kiggede på et tidspunkt på en lejlighed i Tingbjerg, og det er til gengæld absolut no-no. Ikke 10 vilde heste kunne få mig til at bosætte mig i det område. Det er virkelig blevet en social ghetto i en grad, så man ville blive sindsyg af at bo der. Ikke bare p.g.a. de mange udlændinge, men også p.g.a. de mange danske bumser, som kører rundt i området med indkøbsvogne fyldt med tomme flasker, og så videre.
Det er utroligt og sørgeligt at se, at noget, der oprindeligt var et attraktivt boligområde, i den grad er gået i hundene, og det er noget af en skamstøtte over årtiers totalt forfejlet dansk bolig- og integrationspolitik.
For at vende tilbage til udlændingelovgivningen, så kan man godt tillade sig at stille et solidt spørgsmålstegn ved, om det gavner integrationen, at dansk-udenlandske par indirekte tvinges til at bosætte sig i de sociale ghettoer fremfor i en fremlejet bolig i et mere almindeligt og blandet boligområde. Så man kan vel godt sige, at denne regel virker stik imod det, som BURDE være intentionen, nemlig at sikre en bedre integration.
Efter min mening burde man fastholde kravet om, at folk skal råde over en egnet og selvstændig bolig, men acceptere, at en 2-årig kontrakt var tilstrækkelig. Eller alternativt burde man revidere lejeloven, så man først vinder hævd på en lejebolig efter 3 år (eller aldrig - den lov er jo i det hele taget en total anakronisme). Dette ville både gøre livet meget lettere for dansk-udenlandske ægtepar OG sikre en bedre integration med mindre ghettodannelse.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.