PDA

Se fuld version : Pakke til Filippinerne

PhilLover
18-03-08, 13:23
Hej !

Skal sende en pakke til Filippinerne indeholdende brugte mobiltelefoner og nogle mindre gaver. Hvem er de bedste og bruge når man kigger på pris og sikkerhed for at pakkens indhold også kommer frem?

Kim P. Nyberg
18-03-08, 16:07
Hej PhilLover,

Jeg ville ikke bruge det almindelige postvæsen, der har tingene det med at forsvinde, så snart der står mobiltelefon på toldetiketten. Jeg ville vælge en anden mulighed, der godt nok er dyrere, men også væsentligt mere sikker. Jeg ville ringe til enten DHL eller FedEx, der begge har streng kontrol med hvor pakkerne er. Med en af de to selskaber er du 99,9% sikker på pakken når frem til rette sted, med postvæsnet skal du kun regne med omkring 25% når der er elektroniske dimser i kassen. Dermed ikke sagt, at det er det danske postvæsen der har voldsomt lange negle, det kan lige så vel være deres kolleger ude i verden.

Kim P. Nyberg
Herning

holgerdk
18-03-08, 16:42
jeg har to gange sendt pakker til filippinerne. den ene gang var det et ny keyboard + mus. begge gange nåede det frem men først efter 3 måneder....så jeg vil nok også overveje alternative muligheder. med dhl tager det 3-4 dage.

mvh

jesper

JanHansen
18-03-08, 19:49
Jeg har sendt pakker derned to gange. Begge gange med Post Danmark. Første gang gik der omkring 10 dage, og det var endda omkring jul.
Den sidste sendte jeg derned d. 28. februar, også med Post Danmark, men den er endnu ikke dukket op. Men hvis det er normalt der godt kan gå op til 3 måneder, så er jeg lidt mere rolig. Bare kærestens fødselsdagsgaver kommer frem på et tidspunkt :)

kenneth
19-03-08, 06:39
Har selv brugt feedex til dokumenter Ca.3 dages lev. tid.Mange gange skal man lige regne lidt på det,især hvis man sender noget brugt udstyr "pawnshops" sælger altså også ting billigt ,somme tider kan de sgu bedre svare sig at sende lidt mønt istedet....

Clemmen
20-03-08, 16:05
Hvis man sender tingene anbefalet, kan de da vist ikke forsvinde? Alt hvad jeg har sendt anbefalet er kommet frem.
Men det er selvfølgelig noget dyrere.

HJMADN
04-04-08, 12:43
I Filippinerne fungere postvæsnet meget meget ufattelig langsom, hvis det overhovedet fungere, Man skal ihvertfald have en meget stor tålmodighed med dem.

Måske et ønskejob at få for nogen,,,hvis man altså ikke gider at lave ret meget.

Dette kunne være deres regelsæt.

1. du skal kun lave meget lidt

2. når der er en muslimsk helligdag har du altid fri. ( ihvertfald nogen steder) og dem er der rigtig mange af.

3. du får selvfølgelig din løn,,eller gør de? Man skulle faktisk ikke tro det, Måske er det der problemet er.

enterfromcphno
04-04-08, 14:26
Hej Phil love

jeg skal til Cebu medio maj mdr.. og tager afstefra københavn på torsdag i næste uge
så jeg kan evt med bringe det hvis det ikke er for mange kg.

//mikkkel