PDA

Se fuld version : lovgivning

kenneth
22-03-08, 08:48
Jeg læste et eller andet sted at 2/3 dele får afslag på familiesamenføring hvilket chokerer mig en del.fordi der må være en masse der også opgiver inden de søger pgr.af særreglerne.

kunne se at Danes Worlwide havde lagt press på lovgivningen med held ,men desværre også taget til takke med 28års reglen ,så er det jeg tænker ? er det måske fordi de fleste er lidt ældre herrer eller hvorfor mon.....

DW burde presse citronen noget mere ,om nogen er det trods alt dem det skal komme fra , i første omgang...

Samarjan
25-03-08, 08:57
Jeg ved ikke om det er fordi de fleste herrer der gifter sig er ældre end 28, men det burde jo egentlig være ligegyldigt, da kærligheden jo som bekendt ikke kender nogen grænser og ihvertfald ingen grænser med hensyn til alder.
Det er jo desværre blevet Dansk politik at gøre det så besværligt som muligt at bosætte sig i Danmark med sin udkårne, hvilket nok også er grunden til at flere og flere Danskere er begyndt at føle alt andet end loyalitet overfor deres eget fædreland.
Min mening er ihvertfald, at jeg ikke på vilkår vil være med til at betale til et land, der på den svinske måde tramper på mine grundlæggende menneskerettigheder.

LarsKyhnau
25-03-08, 20:30
Hej Kenneth

Ja det lyder umiddelbart lidt underligt. Man skulle jo tro, at folk kendte både 24-års regel og tilknytningskrav m.m., og så lod være med at søge, hvis de ikke opfyldte disse. Men det er åbenbart ikke tilfældet. Men man skal nok kende noget mere til tallene for at kunne sige, hvad der gemmer sig bag denne - også for mig - overraskende høje afvisningsprocent.

Folk bliver dog måske heller ikke altid rådgivet særlig godt. Jeg tror det var Jan, som engang fortalte, at han havde spurgt omkring midlertidig opholdstillladelse til sin kone i.f.m. sit daværende arbejde på Kreta og havde fået at vide, at han ikke opfyldte kravene "men han var da velkommen til at sende en ansøgning alligevel".

Hvis det er almindelig praksis at rådgive folk på den måde, så er det jo ærlig talt temmelig stupidt, og et klart spild af ansøgernes tid såvel som skatteborgernes penge.

En ting, som længe har undret mig, er hvorfor der ikke er nogen af de mennesker, som får afslag, der går til menneskerettighedsdomstolen med deres sag. Specielt i tilfælde, hvor parret har børn sammen og opfylder alle andre krav end 24-års reglen eller tilknytningskravet, burde den vel ligge lige til højrebenet.

Men forklaringen er måske, at folk, der er i situationen, interesserer sig mere for at løse deres individuelle problem ved f.eks. at flytte til Sverige, end for at kæmpe imod en urimelig lovgivning. Og det er der vel for så vidt ikke noget at sige til.

kenneth
26-03-08, 06:08
ja du har ret det kunne være sjovt at se hvad der ligger bag de afvisninger ,en af dem kunne være en af vores herboende bekendte ,han har fået afslag iden han er røget på bidstand pgr. af en tidsuddtrækkende pensionsssag fra kommunen og er derved ikke beretiget til familiesammenføring med sin kone fra udlandet ,men giver kommunen ham pension ,JA så får han den med tilbagevirknende kraft og er derved beretiget :-).