Se fuld version : Visa
Hej
Vil nogen fortælle mig hvordan det er med visa til Filippinerne ?
skal det udfyldes i flyet som når man rejser til Thailand ?
hvad koster det ?
skal der foto til ?
skal der visa til når man er der under en måned ?
eller hvad ?skal man betale noget når man skal afresje ?
kort sagt hvordan gør man og hvordan er reglerne ?
jeg er førstegangs rejsende
venligst
Bs
du får et gratis 21 dages visa som udfyldes i flyet
foto kræves ikke
skal du være der ud over de 21 dage kan du forlænge dit visum på et immigrationskontor dernede få evt. hjælp fra dit hotel eller et lokalt rejebureu(kender ikke den eksakte pris men du blir ikke ruineret)
ved hjem rejse,når du har tjekket ind og du skal igennem paskontrol skal der betales et gebyr på 750 pesos(ca. 100kr)
hvis du allerede ved du skal være der længere end de 21 dage kan du med fordel få dit visa forlænget hos den filippinske ambassade i oslo : http://www.philembassy.no/
dette ordnes med post
mvh tap
cabesirano
25-03-08, 19:29
Pas/visum
Det er dit eget ansvar at sørge for at pas og visum er i orden. Bemærk at Filippinerne kræver, at passet har en gyldighed på 6 måneder ud over besøget; at der er nye regler for børn og pas; og at man skal søge om visum god til før afrejsen. Der er ingen krav om visum hvis du ikke skal være længere end 21 dage på Filippinerne. Hvis opholdet er mellem 21 dage og 59 dage ansøges om visum.
Filippinsk visum ansøgningsformular kan downloades her http://javanielsen.dk/Visum.doc, udfyldes og sendes i rekommanderet brev til:
Consulate General of the Philippines
Snorresgade 20
2300 København S
Følgende vedlægges:
Korrekt udfyldt visumansøgning
1 stk. pasfoto.
Pas med mindst 6 mdr.s gyldighed fra hjemkomsten til Danmark.
Rejseplan fra rejsebureauet eller kopi af flybillet.
En returkuvert hvorpå er frankeret kr. 57,50 (100 gr.)
Check på kr. 345,- vedlagt
Udenlandske statsborgere i Danmark skal kontakte konsulatet inden afrejse.
Ansøgningen sendes senest 14 dage før afrejsen, selve Visumbehandlingen tager ca. 10 dage. Det anbefales dog at sende ansøgningen tidligt pga. evt. sygdom, ferie m.m.
Nye regler for pas til børn!
Fra den 1. oktober 2004 er der kommet nye regler for børnepas i Danmark, som gør, at børn skal have deres eget pas og altså ikke længere kan stå i forældrenes pas. Børn, der er indskrevet i pas før den 1. oktober 2004, kan dog fortsat rejse med deres forældre eller andre voksne personer, hvis pas de er indskrevet i, indtil disse pas udløber. Reglerne er blevet så komplicerede, at de hverken kan finde ud af det i Justitsministeriet eller i lufthavnen. Men du kan selv læse mere om de nye regler på Udenrigsministeriets hjemmeside eller Politiets hjemmeside.
Ambassade/konsulater
Filippinske Konsulat i Danmark:
Snorresgade 20
2300 Copenhagen S.
Telephone: 32578641, 32668100
Telefax: 32574900
E-mail: philcon@scan-group.dk
Website: -
Office Hours: 10.00-12.00
Er konsulatet i København ikke lukket, så al kontakt nu skal gå igennem ambassaden i Oslo??
korrekt,filippinerne har ikke længere noget konsulat i danmark og alt vedr. visum,pas m.m.
skal gå gennem den filippinske ambassade i norge/oslo : http://www.philembassy.no/
måske cabesirano har været frosset ned de sidste 4 måneders tid :-)
mvh tap
LarsKyhnau
25-03-08, 20:02
Er konsulatet i København ikke lukket, så al kontakt nu skal gå igennem ambassaden i Oslo??
Dette er korrekt. Hvis man vil søge et visum hjemmefra i.f.m., at man planlægger at være mere end 21 dage i landet, så er det den filippinske ambassade i Oslo, man skal kontakte:
http://www.philembassy.no/
Alternativt kan man rejse ind i landet, få stemplet sit gratis 21 dages visum i passet, og herefter inden de 21 dage er gået aflægge et besøg på det nærmeste immigrationskontor. En liste med adresser på samtlige afdelinger kan findes her:
http://immigration.gov.ph//index.php?option=com_content&task=view&id=128&Itemid=72
Det er absolut ikke nødvendigt at få et rejsebureau eller andre til at hjælpe sig med dette. Man møder blot op på immigrationskontoret iført nogenlunde pænt tøj, udfylder en A-4 side med et par basale oplysninger, afleverer en foto-kopi af de relevante sider i passet og betaler 2020 peso. Herefter går der alt efter sted og tid mellem 2 min og ½ dag, hvorefter man får et stempel i sit pas samt en kvittering, som man bør gemme, til man har forladt landet. Hvis man vælger et af de immigrationskontorer, som er effektive og servicemindede, så er det betragteligt lettere og hurtigere at forlænge sit visum, medens man er i landet, end at skulle bøvle med at få et visum fra ambassaden i Oslo.
Vælger man at forlænge visum under sit ophold på Filippinerne, kan man for at være 100% sikker på at undgå problemer ved indcheckning sørge for at få udstedt sin flybillet med en hjemrejsedato, som ligger inden for 21 dage fra indrejsen, og så herefter foretage en ombooking straks efter, at man er ankommet til Filippinerne. Hvilket dog naturligvis kræver, at man rejser på en billet, hvor dette er tilladt.
Teoretisk set kan man risikere at blive afvist i Kastrup Lufthavn, hvis man ikke har et visum, som dækker hele det ifølge flybilletten planlagte ophold. Hverken jeg selv eller min ven har dog haft nogen som helst problemer med dette, og har nu samlet rejst til Filippinerne 6-7 gange indenfor de sidste par år uden at have anskaffet visum hjemmefra, og med mere end 21 dages ophold hver gang.
En anden deltager i forum har dog haft problemer, da han fløj til Filippinerne fra et andet europæisk land end Danmark. Så det må naturligvis være op til den enkelte selv at vurdere, om man vil bruge èn af de to 100% sikre men besværlige metoder, eller den nemme, som alligevel virker uden problemer næsten hver gang.
Hej
Rigtig mange tak for de mange svar- det har været til stor hjælp.
Jeg skal derned i juni . med stop i BKK - fik billetten billigt.
Hvad me fly fra Manial to Cebu ?
Cebu pacific har jeg hørt har dårlige tidspunkter. afgange om natten.
tak igen
venligst
gringo
flyver manila-cebu alle dage fra tidlig morgen til aften
tap
Da jeg rejste fra Danmark sidst i Februar begyndte den lille frøken ved indtjekningsskranken at udspørge mig, da jeg dukkede op uden en returbillet til Danmark, så jeg måtte igennem min lille seranade om at jeg faktisk lever herude samt at min arbejdsgiver er i Singapore og bla-bla-bla. Derefter var hun mere interesseret i at spørge om sol og strand o.s.v.
De siger aldrig noget til mig, når jeg rejser ind i Filippinerne, men nu får de sikkert også en masse indrejser op på deres skærm, når de indtaster mit navn (talte 54 Filippinske viseringer i mit pas sidste uge og passet er fra okt. 2002).
På den anden side skal man nok ikke stå og spille karl-smart, hvis man ikke er 100% sikker på, at man kan forklare sig ud af de spørgsmål, man får stillet.
Hvis man ikke er sikker i sin sag, så vil jeg råde til at gå den slagne vej igennem den Filippinske ambassade i Norge.
Hilsen,
Jan
Ja jeg sidder nu her og er ved at udfylde visa ansøgningen men der er et punkt jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive ved.
19. Reference and adress in the Philippines ____________________________________
næste gang jeg kommer Filippinerne skal vi rejse rundt, vi skal bl.a. være ved Manila, Cebu, Ormoc City, Pilar, Legaspi, Tagbilaran så det er lidt svært at have en adresse.
har i en ide om hvad man kan skrive ? eller skal man bare skrive nogle af de hoteller man skal være på ?
på forhånd tak for svaret.
LarsKyhnau
26-03-08, 12:11
Hej
Rigtig mange tak for de mange svar- det har været til stor hjælp.
Jeg skal derned i juni . med stop i BKK - fik billetten billigt.
Hvad me fly fra Manial to Cebu ?
Cebu pacific har jeg hørt har dårlige tidspunkter. afgange om natten.
tak igen
venligst
gringo
Det er ruten Bangkok-Manila samt Bangkok-Cebu, hvor der er afgange sent om aftenen eller midt om natten. Årsagen er sikkert, at de ikke har kunnet få eller ikke har villet betale for bedre tider i den travle lufthavn i Bangkok. Dette er helt tilsvarende, at lavprisselskaber i Europa som regel heller ikke flyver på de mest attraktive tidspunkter og/eller til de bedst placerede lufthavne.
På alle indenrigs flyruter har Cebu Pacific helt "normale" afgangstider, d.v.s. fra tidlig morgen og til et stykke ud på aftenen. Du kan selv checke deres rutenet og afgangstider samt købe billetter her:
http://www.cebupacificair.com/
Et lille tip, hvis du planlægger en rundrejse, er, at du ikke nødvendigvis behøver at flyve retur til Manila fra den samme lufthavn, som du flyver ud til, idet der ikke gives nogen rabat på returbilletter, og der er et vidtforgrenet net af indenrigsfly til og fra Manila. Ønsker du at rejse rundt i Visayas er der mange muligheder, og strengt taget er det slet ikke nødvendigt at lægge vejen forbi Cebu by, medmindre du ønsker at tilbringe nogle dage der, eller den alligevel ligger på din vej.
Du kan således udmærket vælge at starte din ferie med et par dage i Manila (hvis du også gerne vil se hovedstaden) og så herefter flyve direkte til en anden ø end Cebu, f.eks Bohol, Negros eller Panay (Boracay).
nogen der kan svare på mit spørgsmål ?
Hej Allan
Umiddlebart ville jeg skriveTurist Travel N/A eller None men er du helt vildt i tvivl,ring og spørg på den den filippinske embasade i Sverige :-)
Hej Allan
Umiddlebart ville jeg skriveTurist Travel N/A eller None men er du helt vildt i tvivl,ring og spørg på den den filippinske embasade i Sverige :-)
det er nu Norge ;)
Jeg har sendt et par emails til Filippinske ambassade i Norge for at spørge men der er nu gået en uge og intet svar så derfor spurgte jeg herinde ;)
det er nu Norge ;)
Jeg har sendt et par emails til Filippinske ambassade i Norge for at spørge men der er nu gået en uge og intet svar så derfor spurgte jeg herinde ;)
Hejsa
Jeg skriver altid adressen på det første sted/hotel jeg overnatter, for det er jo lidt svært at skrive flere adresser op, planen kan jo altid ændres efterhånden som rejsen skrider frem
Nu er det godtnok Thailand jeg har brugt denne fremgangsmåde og ved ikke om der er andre regler på PHI.
Skulle du så blive efterlyst, ja så har du jo været på adressen, men hvem er det lige der søger dig derude?.... jeg ville tage det helt roligt.
nogen der kan svare på mit spørgsmål ?
Hej
19. Reference and adress in the Philippines, Skal man skrive stedet du opholder dig, altså bynavn - hotelnavn og adresse hvor man for det meste opholder sig.
MVH
Dan
det er det samme når man udfylder sit 21 dgs visa i flyet man skriver bare adressen på det første sted man skal opholde sig
mvh tap
Tusind tak for svarerne :)
så er visaerne udfyldt, nu skal jeg bare lige have smidt dem afsted ^_^
Jeg skal også have sendt visa afsted til Norge, men vil bare lige være sikker på, at jeg har forstået det hele korrekt inden jeg sender det afsted.
I henhold til denne side: http://www.philembassy.no/consular/visarqrmnt.html , så har jeg styr på det indtil punkt V.. Er det rigtigt at:
1. Man skal indbetale 410 NOK til ambassade med de informationer der står på siden, og så sørge for at ens fulde navn står dér, og at man selv betaler hele gebyret for at sende pengene derop. Kan man evt. ordne dette via netbank? Skal der evt. printes noget ud og sendes med?
2. "Self addressed envelop"? Er det det samme som en frankeret svarkuvert eller bare en kuvert med den rigtige returadresse på og så betaler ambassaden portoen?
Ellers så tror jeg der er ved at være styr på det :-)
Jeg skal være der i 52 dage og med check-in fra London, så i henhold til den skribent der ikke havde visa'et i orden og fik problemer, så vil jeg hellere være på den sikre side og slappe af hele vejen i stedet for at tænke på det.
Mvh.
Jan H.
Hej Jan
Jeg ville overveje at sende det pas i et anbefalet brev til Norge og bede om at få det retur på samme måde. Det koster lidt ekstra, men et pas er surt at miste kort tid før afgang og især med et nyt visa indstemplet
Hilsen
PNO
Hej Jan
Ja det ser rigtig ud på siden,, http://www.philembassy.no/consular/visarqrmnt.html At man skal overfører 410 NOK til ambassade, Dette kan gøres nemt i netbank hvor du skal bruge, IBAN NO4950830514756 and SWIFT CODE DNBANOKKXXX. man kan som regel også bestille en kvittering af bankoverførselen i netbank, som du kan printe ud og send med.
Hvad angår returkuvert, og porto står der ikke ret meget om, men før hen i tiden ( sommer 2007) skulle man sende en returkuvert og porto med ca 70 -80 kr, men da ambassade nu er i Norge, og de ikke skriver noget om det, ville det nok lige være klogt at spørge dem først.
MVH
Dan
du kan også finde en forklaring her
http://www.cctravel.dk/html/philippines/visum_fili.html
Dansker_i_Cebu
09-04-08, 01:34
Super link du sendte der Allan...............
PNO: Ja det havde jeg også tænkt på. Det ville være lidt ærgerligt at miste det og så skulle igennem møllen én gang til! Men sender de det ikke anbefalet tilbage lige meget hvad?
Dan: Ja, man kan godt vedhæfte en meddelelse til modtageren, men jeg vidste ikke, om det skulle være et dokument sendt fra banken eller om sådan en netbanksmeddelelse var nok. Men det må være fint med en vedhæftet besked.
Tak for linket Allan! Så skulle der være styr på det :-)
ja så har jeg lige fået passene tilbage i dag, men jeg har lige et spørgsmål.
der står en issue date : 09 april 2008
expiration date : 09 july 2008
(single entry visa - stay not exceeding 59 days)
vi rejser den 4 juli og rejser tilbage 1 august, er det en problem at expiration date er den 9 juli ?
LarsKyhnau
15-04-08, 14:14
Mon ikke "expiration data" skal forstås sådan, at den er den seneste dag, hvor dit visum kan bruges til at rejse IND i Filippinerne? Hvorefter du så har lov til at være der i 59 dage fra indrejsen. Men er du i tvivl, så kan de vel svare på det spørgsmål på ambassaden i Norge. Du kan jo f.eks. bare sende dem en email.
Lars
Lars har fudstændig ret, Expiration date angiver seneste dato for indrejse i Filippinerne, du må gerne opholde dig i landet udover denne dato, men kun i de 59 dage fra indrejsen.
Dan
Takker mange gange for svarerne :)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.