Se fuld version : Forhold til herboende "gift" filippiner.
Hej allesammen.
Jeg har lige meldt mig inde i dette forum fordi jeg har nogen spørgesmål vedrørende mit forhold til et fillipinske kvinde.
Jeg er blevet forelsket i en dejlig kvinde som er dansk gift og har boet her i 5 år.
Hendes forhold til sin nuværende mand er ikke det, det har været og hun har et ønske om at bryde forholdet.
Vi har kendt hinanden i godt og vel et års tid og vi har nået dertil, hvor vi kunne tænke os at være sammen.
Hun er selfølgelig i gang med at søger om dansk statsborgerskab hvor hun skal fornyer hendes pas hvert år. Hendes nuværende mand har stillet nogen penge som "sikkerhed" eller hvad det nu er.
Mit spørgsmål går klart ud på at hører hvordan hun er stillet? Risikere hun at miste sin ret til at være her i landet hvis hun skulle skilles med hendes mand?
Det skal siges at hun har været fuldtids beskæftiget i den tid hun har været her i landet og har ikke krævet nogen form for bistand eller ligne.
Hvordan er vi stillet hvis hun er gravid? Vi har en lille fornemmelse at hun er!
Med venlig hilsen
Huskey
Hej Huskey,
Jeg har hørt om et ligende tilfælde og der blev "konen" ikke sendt ud af landet, da hun giftede sig med sin nye ægtemand så snart skilsmissen var gennemført. Hvis den ene part har været utro kan skilsmissen jo gennemføres meget hurtigt.
Måske er det en god idé at kontakte en advokat eller evt. retshjælpen.
/Kenneth
Kærligheden kan man ikke fastlåse.....
MEN jeg må nok sige at jeg syntes det er fuldstændig uansvarligt og samtidigt også beskæmmende at læse dit indlæg og jeg tænkte i første omgang at du kunne rende mig et vist sted.Nu kender jeg selvfølgelig ikke omstændighederne vedr.jeres/deres forhold ,men man har ikke et forhold til en gift person i et år ,hvis jeg har forstået dig ret ,uden at man har fortalt den "uheldige" partner det og slet ikke gjort vedkommende gravid uden at have tænkt en smule på fremtiden.
Når men det var jo ikke det etiske ,du spurgte om men om nogen vidste hvordan og hvorledes.
Jeg aner det ikke men først og fremmest skal i jo nok lade hende seperere/skille idet jo længere i venter jo længere opholder hun sig i landet ulovligt,idet hun og hendes mand har skrevet under på at under hendes ophold vil de bo sammen og det vil ministereiet kunne se ud fra graviditeten og det vil selvfølgelig gå med ind i hendes sagsbehandling.
Få en hurtig skilsmisse om muligt og bliv gift igen så i kan vise at i mener det alvorligt.
Hendes nuværende mand mister ikke sin/deres sikkerhed fordi de bør i (dig og din elskerinde)retfærdighvis nok gå ind og overtage udgifterne.
Selvom 5 år eller 4 år er lang tid i Danmark er reglerne jo for ansøgning om permanent ophold 7 år .dvs man får ikke bare kvit og frit et statsborgerskab eller ophold man kan SØGE om det. Udmidelbart vil jeg tro hun vil blive udvist hvor i derefter skal ansøge om familisammenføring igen ,derfor ville en god ting være at feks.unders mulighederne for at flytte til Sverige eller Tyskland imens hun er heroppe.
Men prøv at ringe til udlændingeservice som anonym og spørg til råds ,de er faktiske hjælpsomme derinde og vend evt. tilbage her på forum med deres svar :-)
held og lykke..
Hvordan er vi stillet hvis hun er gravid? Vi har en lille fornemmelse at hun er! ????
tag jer sammen,og find ud af om hun er gravid det kan sgu ikke være så svært at tage en test eller 2 de er næsten 100% sikre
man formode at barnet er dit,da hendes forhold ikke er godt til hendes mand eller?
få derefter fat i en advokat jeg tror denne sag er alt for kringlet til at nogen herinde kan hjlæpe dig/jer
og få så dernæst fingeren ud og konfronter hendes mand,det er sku for tyndt at i har holdt ham for nar i et år.
tap
Hvordan er vi stillet hvis hun er gravid? Vi har en lille fornemmelse at hun er! ????
tag jer sammen,og find ud af om hun er gravid det kan sgu ikke være så svært at tage en test eller 2 de er næsten 100% sikre
man formode at barnet er dit,da hendes forhold ikke er godt til hendes mand eller?
få derefter fat i en advokat jeg tror denne sag er alt for kringlet til at nogen herinde kan hjlæpe dig/jer
og få så dernæst fingeren ud og konfronter hendes mand,det er sku for tyndt at i har holdt ham for nar i et år.
tap
Tak for din kommentare "Tap" men det var et godt råd jeg bedt om og ikke om folk synes det er moralsk rigtigt eller forkert.
Vi er udmærket klare over, at det skal ude i lyset og hendes mand skal underrettes.
Testen fik vi fortaget igår og det viste sig at hun er gravid.
Jeg går ud fra at du selv kommer sammen med en fillipiner og derfor, burde du forstår at hun skammer sig lidt over denne situation mht. hendes relirion og familie. Hun er også naturligvis bange og nervøse for om hun kan miste sin ret til at være her i landet.
Vores forhold er noget der har vokset fra et venskab. Hendes forhold til mig har givet hende nogle som hun har manglet i hendes forhold til sin mand.
Tingerne er ikke altid så sort og hvidt "tap" så være sød og tænke lidt over det. Ellers tak igen og jeg vil undersøge det med advokaten.
Mvh. Huskey
Dansker_i_Cebu
27-03-08, 06:40
Tsk tk tsk (tror jeg nok man skriver det)
Som andre skriver, det er ufatteligt at kunne fører en anden person bag lyset i 1 år & jeg tør slet ikke tænke tanken hvad jeg eller for den sag min kone havde gjort hvis det var sket for en af os.
Man kan jo selvfølgelig blive ramt af amors pil, men så må man fanme oz være mand nok til at tage konsekvenserne, bl.a få overtaget den økonomiske byrde. Personligt ville jeg have en flov smag i munden når min elskerindes mand skulle stille sikkerhed for at du kunne nyde frugterne.
Egentlig håber (og tror) jeg blot din kommende kone fucker dig af på samme måde når I er blevet gift og hun har fået sin ophold tilladelse.
Se du at prøve redde lidt af din ære, kridt skoen og få sagen bragt i orden mht hendes mand & få så taget den test.
Som Kenneth skriver, nu kender vi ikke hele historien, men jeg må gentage jeg syntes den er usmagelig, håber dog du kan udbygge den samt fortælle mere om jeres forløb, da vi alle kan lære af den slags trods alt.
Vaya con Dios
MEN jeg må nok sige at jeg syntes det er fuldstændig uansvarligt og samtidigt også beskæmmende at læse dit indlæg og jeg tænkte i første omgang at du kunne rende mig et vist sted.Nu kender jeg selvfølgelig ikke omstændighederne vedr.jeres/deres forhold ,men man har ikke et forhold til en gift person i et år ,hvis jeg har forstået dig ret ,uden at man har fortalt den "uheldige" partner det og slet ikke gjort vedkommende gravid uden at have tænkt en smule på fremtiden.
Når men det var jo ikke det etiske ,du spurgte om men om nogen vidste hvordan og hvorledes.
Jeg aner det ikke men først og fremmest skal i jo nok lade hende seperere/skille idet jo længere i venter jo længere opholder hun sig i landet ulovligt,idet hun og hendes mand har skrevet under på at under hendes ophold vil de bo sammen og det vil ministereiet kunne se ud fra graviditeten og det vil selvfølgelig gå med ind i hendes sagsbehandling.
Få en hurtig skilsmisse om muligt og bliv gift igen så i kan vise at i mener det alvorligt.
Hendes nuværende mand mister ikke sin/deres sikkerhed fordi de bør i (dig og din elskerinde)retfærdighvis nok gå ind og overtage udgifterne.
Selvom 5 år eller 4 år er lang tid i Danmark er reglerne jo for ansøgning om permanent ophold 7 år .dvs man får ikke bare kvit og frit et statsborgerskab eller ophold man kan SØGE om det. Udmidelbart vil jeg tro hun vil blive udvist hvor i derefter skal ansøge om familisammenføring igen ,derfor ville en god ting være at feks.unders mulighederne for at flytte til Sverige eller Tyskland imens hun er heroppe.
Men prøv at ringe til udlændingeservice som anonym og spørg til råds ,de er faktiske hjælpsomme derinde og vend evt. tilbage her på forum med deres svar :-)
held og lykke..
Tak for den gode råd.
Omstændighederne omkring hendes forhold til sine mand "stole på mig" er meget unormalt og det holder ikke i længden.
Som i mit svar til "Tap" vores fohold, har været i længere tid baseret på den venskabelig plan og ikke på den sexuelt.
Jeg har udtrygt mine føleser til hende at jer er blivet forelsket i hende og vil gør alt for at der kommer noget lykkeligt ude af vores situation. Hun siger hun også elsker mig men jeg har det lidt svært at læse hendes tanker helt, for hun kan være lidt stille indimellem.
Mht. sikkerheden, har jeg også fotalte hende at evt. godtgørelse til hendes mand er en selvfølge.
Tak igen.
Mvh. Huskey
Hej Huskey,
Jeg har hørt om et ligende tilfælde og der blev "konen" ikke sendt ud af landet, da hun giftede sig med sin nye ægtemand så snart skilsmissen var gennemført. Hvis den ene part har været utro kan skilsmissen jo gennemføres meget hurtigt.
Måske er det en god idé at kontakte en advokat eller evt. retshjælpen.
/Kenneth
Tak for dit svar Kran. Det var rart at du gik lige til sagen uden at man skal først en tur til skammekroen!
Je har ikke gjodt anden end blive forelsket og det føles dejligt, jeg havde ikke bedt om det...det kom bare af sig selv!
Tak igen Kran for det beroligende ord. Jeg tror også jeg må heller kom i kontakt til udlændingservice.
Mvh. Huskey.
Som andre skriver, det er ufatteligt at kunne fører en anden person bag lyset i 1 år & jeg tør slet ikke tænke tanken hvad jeg eller for den sag min kone havde gjort hvis det var sket for en af os.
Man kan jo selvfølgelig blive ramt af amors pil, men så må man fanme oz være mand nok til at tage konsekvenserne, bl.a få overtaget den økonomiske byrde. Personligt ville jeg have en flov smag i munden når min elskerindes mand skulle stille sikkerhed for at du kunne nyde frugterne.
Egentlig håber (og tror) jeg blot din kommende kone fucker dig af på samme måde når I er blevet gift og hun har fået sin ophold tilladelse.
Se du at prøve redde lidt af din ære, kridt skoen og få sagen bragt i orden mht hendes mand & få så taget den test.
Som Kenneth skriver, nu kender vi ikke hele historien, men jeg må gentage jeg syntes den er usmagelig, håber dog du kan udbygge den samt fortælle mere om jeres forløb, da vi alle kan lære af den slags trods alt.
Vaya con Dios
Tak til dig, men igen, jeg befinde migselv i skudlinjen fordi jeg er blivet forelsket. Folk kan være so fucking hellig...TYPISK DANSK
Jeg vil GERNE slå fast at "JEG SKAMMER MIG IKKE OVER AT BLIVER FORELSKET"!!
I kender hende ikke og I kender ikke til situationen nok til fordømme det her som "usmaglig"!
Hvis hun skred fra sin mand efter at hun havde fået sin Dansk statsbogerskab, så vil det virker lidt som om hun har "fucked" ham, til at brug din udtryg men sådan er det ikke.
Vil gerne udbygge omstændighedene omkring hendes beslutning men det er meget privat og hendes mand uanset hvad, skal ikke udsættes for det herinde!
Tak for din søde kommentarer omkring at du håber det går mig/os ad helveds til!
Fred med dig!
Dansker_i_Cebu
27-03-08, 07:40
Det er såmænd ikke typisk dansk at "være hellig" i den slags sager ; så skulle du se hvordan det er herude.
Jeg beder jer så sandelig heller ikke om at gå til helvede, den vej finder de fleste selv hvis de vil.
Desuden skriver du at det er en privat sag, men hvorfor søger du så råd herinde..? Det kan være svært at give et råd, hvis fakta ikke ligger på bordet.
Jeg, og flere andre mener nok mere at det er det at I har ført hendes mand bag lyset i et år der gør det, kærligheden er jo som sagt ikke fastlåst, men man skal dog tænke over hvis det var en selv det gik ud over. Jeg fornemmer desuden at det er en af dine venners kone, som jo nok ikke gør det hele meget nemmere.
Fred være med jer, som sagt har du ikke fortalt alt, hendes mand kunne jo f.eks være en idiot og da du ikke vil fortælle fakta kan jeg heller ikke give mit b7 med, men kun tænke mit.
Trods alt, pøj pøj og sørg nu ordenligt for hende og jeres barn....
Hej til alle dem der har besvaret mit indlæg.
Jeg gave et svarer til jer allesammen med jeg tror vist at jeg har kom til at tilføje det til mit oprindelig indleæg. Håber jeg gør det rigtigt nu.
Jeg havde ikke regnet med at blive mødt med et hav af kritik og fodømmelse over vores situation. Det var heller ikke det jeg bedt om.....TYPISK DANSK!!
Hører nu her!!
Omstændighederne omkring vores forhold er MEGET specielt! Vores forhold opstod fra den venskabelige plan igennem det sidste års tid og har udvirklede sig i et naturlig retning.
Jeg føler ikke, at vi har førte hendes mand bag lyset i alt den tid men fair nok, her på det sidste, har det gået ret stærkt og nu står vi her med et situation som vi SKAL finde en løsning på.
Hendes forhold til sin mand har været hård belastede pga. et mangel på noget som alle almindelig folk nyder i et forhold til hinanden og det har været igennem 5 år!! Jeg håber ikke det er nødvendigt at gå helt op i detalje med, jeg regner med at folk er kvik nok til at læse imellem linjerne.
JEG SKAMMER MIG IKKE OVER AT BLIVE FORELSKET! Hun til gengæld, skammer sig en hele del over situationen i forhold til sin familie og religion men, hendes situation med hendes mand er uholdbart i længden.
Jeg har ingen problem med at konfrontere hendes mand, heller ej at godtgøre den økonomiske side af sagen.
Vi er afklaret med vores situation men derfor kan det stadigt være svært for hende at få det sagt til hendes mand.
Han er trods alt en sød or rar mand men han har ikke magtede, at gør noget ved problemmet som hun har bedt ham om at søger hjælp til.
Tidligt igår morges, da jeg skrive mit inlæg var jeg i tvivl om hun var gravid. Kl. 15.00 om eftermiddag fik vi bekræftet at hun er blivet gravid.
Jeg/vi kan ikke bruger jeres fordømmelse eller ondtsindede kommentare fx. den fra "Danske i cebu" til en skid, jeres godt råd tilgengæld sætte vi pris på også til jer der har skrivet et svar.
Mvh. Huskey
Hedes mand skal naturligvis underrettes
Vi fandt ude af at vi er ret glade for hinanden
Vaya con Dios
Tak for din forklaring. Jeg har skrivet et nyt indlæg som jeg håber vil belyser vores situation.
Jeg kan bare ikke tagar det når folk er for hurtigt på aftrækkeren til at fordømme andre men jeg kan godt se at det var nok et mangel på info fra min side der kunne foroversgat den kraftig reaktion.
Han er ikke en af mine kommerates kæreste men en jeg har mødt på jobbet
Mvh Huskey
Dansker_i_Cebu
27-03-08, 08:49
Jeg føler ikke, at vi har førte hendes mand bag lyset i alt den tid
Hehe og jeg hedder Helle......
Jeg syntes hverken jeg fordømmer eller er ondsindet, så skulle du se mig hvis jeg begyndte på det, Nej, kære Huskey, jeg så det bare lidt ud fra et andet synspunkt end dit.
Da dette er et forum hvor vi lader folk komme til orde, må man også regne med folk svare på ens indlæg og vi er nok en del der er her som tænker tanken igennem hvis en af vore venner smuttede med vor kone, eller fandt ud af hun gik bag ryggen på en i 1 år.
Prøv stik piben ind skipper og tænk hva du ville sige hvis hun kom og fortalte dig det samme, evt at barnet slet ikke var dit, hvordan du selv ville føle det.
Men nok om det, som sagt gav jeg bare min umiddelbare mening og lader andre give dig råd og dåd vedr. jeres videre forløb.
Slutteligt vil jeg da lige fortælle dig at jeg hverken fordømmer dig eller din kone, herrens veje er uransagelige, samt heller ikke tror I er slette mennesker.
Jeg føler ikke, at vi har førte hendes mand bag lyset i alt den tid
Hehe og jeg hedder Helle......
Jeg syntes hverken jeg fordømmer eller er ondsindet, så skulle du se mig hvis jeg begyndte på det, Nej, kære Huskey, jeg så det bare lidt ud fra et andet synspunkt end dit.
Da dette er et forum hvor vi lader folk komme til orde, må man også regne med folk svare på ens indlæg og vi er nok en del der er her som tænker tanken igennem hvis en af vore venner smuttede med vor kone, eller fandt ud af hun gik bag ryggen på en i 1 år.
Prøv stik piben ind skipper og tænk hva du ville sige hvis hun kom og fortalte dig det samme, evt at barnet slet ikke var dit, hvordan du selv ville føle det.
Men nok om det, som sagt gav jeg bare min umiddelbare mening og lader andre give dig råd og dåd vedr. jeres videre forløb.
Slutteligt vil jeg da lige fortælle dig at jeg hverken fordømmer dig eller din kone, herrens veje er uransagelige, samt heller ikke tror I er slette mennesker.
Point taken.....du har ret og jeg må accepeter andres synspunkt jeg havde bare ikke regnet med at det kunne fører til sådan en voldsom reaktion. Men til at følge op på hvordan de højer magter arbejde, vælge jeg at tro at der er en god mening med det her, om det er min endlig svar på lykken eller om der er et anden form for lærigt visdom som skal tages videre til den næste liv!
Du skal ha' tak for din tid.
Hygge dig.
hej huskey først vil jeg lige sige at jeg hverken fordømmer dig og din kommende kone/kæreste og der er jo altid to sider af en sag,og denne er jo sikkert den klassiske af slagsen: ældre mand henter ung kone og samværet går i stå og hun føler hun bor sammen med sin sure gamle "far" og søger derfor nye "græsgange"
du skriver at vores respons er så typisk DANSK,jamen situationen er jo typisk dansk hvor 70% af alle forhold/ægteskaber afsluttes inden før de første 5-7 år
min pointe var sådan set bare at i skulle få fingeren ud og få fortalt hendes mand hvad i har gang i så alle parter kan komme videre med deres liv
mvh tap
hej huskey først vil jeg lige sige at jeg hverken fordømmer dig og din kommende kone/kæreste og der er jo altid to sider af en sag,og denne er jo sikkert den klassiske af slagsen: ældre mand henter ung kone og samværet går i stå og hun føler hun bor sammen med sin sure gamle "far" og søger derfor nye "græsgange"
du skriver at vores respons er så typisk DANSK,jamen situationen er jo typisk dansk hvor 70% af alle forhold/ægteskaber afsluttes inden før de første 5-7 år
min pointe var sådan set bare at i skulle få fingeren ud og få fortalt hendes mand hvad i har gang i så alle parter kan komme videre med deres liv
mvh tap
Hej Tap. Ok, jeg har forstået og du har ret, det er typisk dansk på den måde.
Det jeg mente med "typisk dansk" var den massive fordømmelse jeg mødt da jeg skulle ind og se hvad folk har kunne kom op med hensyn til den konkret spørgesmål.
Hvis du kigge på de andres responce, vil du kunne forstår hvad jeg mener. Det er ikke det I siger men måden I siger det på. Der var kun en, der besvaret mit spørgsmål uden at gå op i hvad han mente var moralsk rigtige eller forkert.
Jeg er klar over at det er en lorte situation for hendes mand og det skal helt klart gøres noget ved men jeg kan ikke gå over hovedet på hende hvis hun har det svært ved at få det sagt lige nu, men jeg gør faktiske det jeg kan, at hjælpe hende til at får mod.
Jeg sendt et indlæg til, få at uddybe situation lidt bedre.
tak igen for din mail.
Husky
Du skal være "glad" for den dejlige danske måde at reagere på ,i din nye kærestes hjemland er det vidst nok ,hvis jeg ikke husker forkert strafbart og sidestilles vidst nok med bigami , men sådan er landende jo forskelige......
Hvilket får mig til at tænke på om at hvis i feks. rejser til filippinerne kan blive anklaget for overtrædelse af loven af hendes nuværende mand idet din kæreste jo temmelig sikkert har fået reg.deres marriage contract hos NSO,men det er der sikkert andre der kan komme med et bud på....
held og lykke..
Hej Kenneth.
Ja det kan jeg kun giver dig ret i hvis det er sådan.
Jeg havde bare ikke regnet med et hav af kritik herinde.
Jeg er selfølgelig klar over at det er ikke sjovt for vedkommende, men et eller andet sted, starter brudet fra et forhold til en anden og man skal lige orientere sig om hvad der endlig forgår.
For os, er det noget vi har talt meget frem og tilbage om, vi mærker begge to at vi er hammrende glad for hinanden men vi skulle også være sikker på at det er noget der har med "ægte" fødelse at gør og ikke bare ....begær, er det ikke dn rigtige udtryk?
Grunden til at jeg søgt et sted her på nettet var fordi, at nu skal der gøres noget helt konkret, vi skal handler og jeg vil hører om der var nogen dr kunne oplyse mig om hvordan hu var stillet mht. hendes opholdstilladser.Vi var ikke helt klar over om hun var gravid da jeg skrev mit inlæg men senere på dagen fik vi det alså bekræftet.
Vores forhold har i lægere til været på den venskablige og ikke med sex, det er noget der har sket fornyeligt.
Hun er nervøse mht. at fortælle hendes mand og jeg føler ikke at jeg kan barer sig noget til ham nån hun ikke er parat til det. Jeg har fosøgt at få hende til det.
Tak for di oplysning omkring forholdet i Fillipinerne...det må vi undersøge nærmere.
Jeg ringet til udlændings service og de fortalt at hu skal søge om varigophold igen og hun mister ikke det 5 år hun har været her indtil videre.
Vi skal udfyld en blanket der hedder FA1 og så tager vi det derfra.
Jeg skal nok meddele hele processen sån at andre kan lærer noget fra det skulle de kommer i den samme situation.
Mvh.
Huskey
Kritikken tror jeg mere eller mindre kun er møntet på det faktum, at jeres forhold har kørt i så lang tid, uden at hendes ægtemand har fået lagt kortene på bordet.
Hvis jeg var jer ville jeg først få fastslået om hun er gravid.
Dernæst ville jeg få undersøgt hendes retsstilling med hensyn til hendes opholdstilladelse i Danmark i tilfælde af skilsmisse (dette kan ordnes hurtigt hvis begge parter kan skrive under på at opløsningen finder sted grundet utroskab).
Hun kan risikere at blive smidt ud, hvorefter i skal begynde forfra med ansøgning om familiesammenføring (kan først ske efter i er blevet gift på ny).
Endelig skal manden jo have besked, og der må man jo bare håbe, at han er mindre end dig eller sådan noget lignende. Det kan jo være, han ikke bliver så glad for at høre, at hans frue er i omstændigheder med en anden mand!
Hilsen,
Jan
Tsk tk tsk – er også mine ord…..
Men det er nu til de angreb, der kommer på en stakkels person, der søger lidt rådgivning.
Der er sgu for snæversynet at gøre alting sort/hvid og så blot bebrejde manden sin affære med en gift kvinde. Jeg kunne godt ønske mig, at man gav sig lidt tid til at tænke lidt inden man farer i blækhuset.
Selv bliver jeg også arrig over at folk bedrager hinanden. Og jeg lærer heller aldrig, at sætte pris på folk, der gang efter gang bedrager deres partner. Jeg mener folk, der har denne ligegyldige og uansvarlige holdning, ja det er et udtryk for deres generelle personlighed og egoisme. Så kan man heller ikke stole på dem i andre situationer.
Men jeg syntes ikke at Huskey’s historie peger i den retning. Så meget har han ikke fortalt. Og der er altså situationer i livet, hvor ikke tingene går som de skal eller kunne. Det er absolut ikke ualmindeligt at ægteskaber ikke var det man havde forestillet sig. At et menneske opdager, at det slet ikke går, ja hvad skal man så stille op. Tænk over hvad I selv ville gøre. Har I aldrig været i en situation, hvor der har været knas over lang tid i forholdet. Hvor I overvejer at sige slut men ikke får det gjort. Man lader stå til af forskellige årsager. I Huskeys piges sag er konsekvensen samtidig en afgang fra Dk. Det gør nok, at hun trækker sine tanker og handlinger længere inden hun vil tage den endelige beslutning. At hun så møder eller kender én person som man i sin svære situation får bygget en fortrolighed op med og det måske med tiden udvikler sig til gensidige følelser. Det er altså ret almindeligt. Men ok, jeg kender nu heller ikke Huskey’s sande historie og kan ramme ved siden af, men syntes stadig ikke vi kan sværte ham til på baggrund af indicer.
Og at sige at det er den klassiske historie med en ældre mand med en ung kone! Hmm – syntes ikke det fremgår. Og igen så er der altså mange andre varierende historier. Knaser det aldrig i jeres egne forhold? Har I aldrig haft øjeblikke, hvor I har tænkt om det nu også er det rigtige I har gjort? Har I aldrig i jeres forhold eller tidligere forhold haft en person som I har været tæt knyttet til og som I overvejede at indlede et forhold til?
Jeg syntes på ingen måde, at det er en god eller ok situation. Utroskab er noget lort, men der er forskellige årsager og grunde. Og det gør ondt at tænke på, at det kunne være os, der sad i mandens situation. Huskey forsøger også at håndterer situationen. Selve ansvaret over for den bedragne mand må alene hvile på konen. Det er hende, der skal tage sig sammen til at få gjort rent bord. Huskey skal naturligvis animere hende til det og støtte hende så godt han kan.
Hvorom alting er – så brug lidt tid på at vende tankerne inden du/I skælder ud.
Husky
Du skal være "glad" for den dejlige danske måde at reagere på ,i din nye kærestes hjemland er det vidst nok ,hvis jeg ikke husker forkert strafbart og sidestilles vidst nok med bigami , men sådan er landende jo forskelige......
Hvilket får mig til at tænke på om at hvis i feks. rejser til filippinerne kan blive anklaget for overtrædelse af loven af hendes nuværende mand idet din kæreste jo temmelig sikkert har fået reg.deres marriage contract hos NSO,men det er der sikkert andre der kan komme med et bud på....
Hej Kenneth
Jeg kender ikke lige den filippinske lovgivning på dette område. Men uagtet så er utroskab ikke noget der bør ses positivt på. Ellers må vi jo indrette vores samfund, kultur, traditioner og holdninger til en anden indstilling. Forventningerne i de fleste situationer, hvor man indgår ægteskab eller for den sags skyld et forhold er jo troskab.
Men mange mennesker er nu en gang utro af natur. Og selvom filippinerne skulle have nogen ret så hårde regler herom, ja så skal nævnes, at utroskab på filippinerne faktisk er ret almindeligt (jf. bøger om den filippinske kultur). Så loven virker ikke.
Men det er nu ikke mit personlige indtryk, at utroskab er så almindeligt endda derude. Jo noget mere hos mændene. De fleste kvinder er meget tro efter min opfattelse. Som jeg giver til udtryk i mit forrige indlæg, så er der mange variationer af baggrunden for utroskab. Man kunne sige at uanset hvad, så er det ikke i orden. Det vil jeg selv sige, men der er stadig noget i mig, der godt ved, at i visse situationer, ja der vil man vel heller ikke kunne udelukke sig selv for at havne i den situation?
Bigami er heller ikke velset. Men omvendt så vil jeg gætte på, at den filippinske regering har undtagelser herfor. Jeg tvivler at de sætter hårdt mod hård mod den muslimske befolkning på Mindanao. Bla. så jeg på sidste tur i filippinske TV en raportage med et bryllup med to meget unge. Mener de var omkring 7-9 år.
Jeg kan ikke lade være med. at give min kommentar med til denne sag, for Dkpinoy har fuldstændig ret i sine betragtninger. Ingen af os kender den givne situation, alt kan opstå, vi er da kun mennesker med følelser og drømme. Vi ved ikke hvad der ligger bag historien, og Huskey har jo været meget diskret vedr. historien bag venindens og hendes mands forhold. Helt fint, vi skal jo ikke " udlevere" hinanden, vel. Jeg har set flere Filippinsk/ danske forhold der er gået i opløsning, fordi manden troede, at han havde fået en partner der sagde ja og amen til alt hvad han ønskede. En Filippiner der kommer til Danmark, lærer meget hurtigt, hvad der er ret og rimeligt, heldigvis.
Mit råd til Huskey er: Tag din veninde i armene og sig til hende,"nu gør jeg huset ( lejligheden ) klar til at du kan flytte ind, så tager vi ud til din mand og fortæller ham sandheden"
Så må I tage sagen derfra og få løst problemerne efterhånden som de opstår.
Pøj-pøj, held og lykke fra mig.
Jeg kan ikke lade være med, at kommentere denne tråd. Dkpinoy har da fuldstændig ret, vi kender jo ikke hele sandheden bag denne historie. Huskey har jo været meget disktet om baggrunden til denne historie. Meget fint, for vi skal da vel ikke til at " udlevere " hinanden, vel. Jeg kender til flere tilfælde, hvor Filipinsk/danske forhold er gået i opløsning, fordi forventningerne til begge parter ikke har været efter de drømme og forventninger der har været. En Filipiner der kommer til Danmark, lærer hurtigt, hvad der er ret og rimeligt efter Danske forhold., heldigvis.
Mit råd til Huskey er : Tag veninden i armene, og sig til hende " Elskede nu gør jeg min lejlighed ( mit hus) klar til at du kan flytte ind, så tager vi ud til din mand og fortæller ham sandheder, præsis som den er.
Tag sagen derfra, og løs problemerne efterhånden som de opstår.
Held og lykke, fra mig.
Den smuttede med et dobbetindlæg, der opstod lige et logonproblem i afsendelsen, så jeg troede, at jeg måtte til det igen, beklager men de er begge vel ment.
undskyld jeg blander mig,
Jeg syntes at DKpinoy`s og Harly`s indslag og forslag er gode og fornuftige at følge, i kunne jo også overveje at fjerne graviditeten,( jeg ved god Phil. holdning til dette.) men så var der et stort problem mindre, i kunne så flytte sammen og se om jeres forhold virkelig holder når alt papirarbejdet skal ordnes og tingene spidser til.
gift på 24år med Phi. fra Cebu.
hilsen Ole
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.