PDA

Se fuld version : Ris mangel

Dansker_i_Cebu
01-04-08, 00:47
Den Filippinske regering har vedtaget at samtlige turister skal medbringe 10 kilo ris, samt 100 gram ris for hver dag de opholder sig i landet. Dog skal Asiater medbringe 150 gram ris pr dag da de spiser mere ris. Starsur direktur Stig Ælling udtaler at det ikke vil give de store problemer for de danske turister, da mange alligevel rejser uden bagage samt at rispriserne ikke har slået igennem i Dk, men ris ikoen kan komme.
For at det skal være et tilskud til de Filippineske ris lagre, skal risen beviseligt være fra et andet land. Desuden vil alle der medbringer en 25 kilo´s sæk modtage en and a la balot.

Kilde http://www.filonrice.com/risironi

tap
01-04-08, 01:22
jeg er rystet
da indlægget er postet kl 22:47 kan det jo ikke være en aprilsnar?
men på den anden side(af jorden) er det jo 1. april andre steder end i lille danmark :-)
tap

opjm2105
01-04-08, 10:56
HA HA, ja hvad dag er det i dag !!!!
ole.

LarsKyhnau
01-04-08, 12:08
Ha ha. Ja naturligvis er det en aprilsnar, men "forslaget" ligger såmænd ikke så langt fra den tankegang, de filippinske politikere har og den måde, som de ofte forsøger at "løse" problemer på.

Det er således ikke nogen aprilsnar, at det er blevet foreslået, at fastfoodrestauranter bør tilbyde mindre serveringer af ris, med den begrundelse, at folk ofte ikke spiser op....

Harly
01-04-08, 13:47
Udmærket, Cebu et tidsmæssigt 6 timer før os.

dkpinoy
01-04-08, 14:07
Hej Dansker i Cebu

Hvor mange tons ris må du slippe?
Du har efterhånden været derude i noget tid.......... håber du har lært at spise balut...

Fin historie c",)

Dansker_i_Cebu
01-04-08, 16:15
Ja, det var en lille spog herude fra, haaber den faldt i god jord. Faktisk blev jeg inspireret af en artikle som Lars aabenbart oz har last, nemlig at fastfood kaderne er blevet opfordret til at give kun halv portion ris, da folk ikke spiser deres ris paa disse steder. Fakta er at 25.000 sakke ris smides ud hver dag, en uhyggelig tanke i et land med saadan en fattigdom og samtidig stof til eftertanke.

Jeg har med stor moro fortalt de lokale (dem der gad horer) at Mactan (den del af Cebu, hvor den internationale lufthavn bl.a ligger) var blevet solgt til Korea & fremover hvis man skulle flyve matte forbi Manila for at faa flyveren.

Jeg onsker alle en god 1 april & haaber paa et sjovt aar her.......

Dansker_i_Cebu
01-04-08, 16:18
PS - Vedr tidspunkt jeg sendte den var kl. 06:47 lokal tid og da Danmark nu har sommertid burde det vare kl. 0:47 d 1 April indlagget kom paa sitet....