PDA

Se fuld version : falsk varedeklaration?

tap
13-04-08, 20:43
endnu en grund til at "udlændingeservice" er et misvisende ord,måske man skulle kontakte forbruger ombudsmanden?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article995402.ece

tap

LarsKyhnau
14-04-08, 09:14
Ja hvad skal man sige? Det er da godt, at regeringen fører en hård men fair udlændingepolitik, for jeg ville da nødig se, hvordan en unfair politik ville se ud. Jeg fatter ikke, at man dog ikke kan være bare en smule flexsibel i sager som denne. Manden ligger jo ikke det danske samfund til last, men har måske tværtimod hjulpet en person, som er bosiddende i Danmark, med at blive arbejdsdygtig igen.

Navnet "Udlændingeservice" er naturligvis udtryk for spin. Kunne være lidt morsomt, hvis Anders Fogh fik sit ønskejob i EU og de herefter omdøbte statsministeriet til "lykkeministeriet" :-)

For en statsministers opgave er vel at gøre danskerne lykkelige eller hvad?

HJMADN
14-04-08, 12:38
Og så skifter Udlændingeservice lige mening

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11195309.html

Pressen viser sin store magt igen.

Allan
14-04-08, 13:06
og apropos pressens store magt...

Alle kan sikkert huske Jyllands-postens Muhammed tegninger (det skabte noget røre, jeg synes jo bare man skulle respektere alle's religioner og ikke provokere)

Men det er ikke det eneste Jyllands-posten har skrevet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/09/30/134725.htm

Anklaget for at spekulere i udlændingedebat
Michael Ulveman blev i forbindelse med folketingsvalget i 2001 anklaget af Socialdemokraterne for sammen med Jyllands-Posten og Venstre at have spekuleret i at holde udlændingedebatten højt på den politiske dagsorden i valgkampens sidste fase.

Anklagen skyldtes, at Michael Ulveman var medforfatter til de stort opsatte artikler i Jyllands-Posten "Det store asylfup" og "Lille Danmark", som blev bragt søndagen inden folketingsvalget.

Artiklerne, der handlede om palæstinensiske flygtninges påståede svindel med deres førtidspension, havde potentiale til at banke en kile ind i Socialdemokratiet, som var splittet i udlændingepolitikken.

så man kan vist roligt sige pressen har en stor magt og for mig ser det ud til at Jyllands-posten skriver hvad de får besked på af regeringspartierne (ihvertfald på udlændingeområdet)

LarsKyhnau
14-04-08, 14:01
Jeg kan godt svagt huske historien om de to artikler, og det er da vist ganske rigtigt en af de større svinestreger, som er blevet begået i dansk politik. Men Nyrup var nu heller ikke alt for god selv. Ved det forrige valg påstod han få dage før valget, at Venstre var ude på at slagte alle, der boede til leje. Denne noget udokumenterede anklage kom så sent i valgkampen, at Venstre ikke kunne nå at forsvare sig imod det, og blev muligvis udslagsgivende for valget, hvis udfald var meget tæt.

Samtidig blev det udslagsgivende for, at Anders Fogh Rasmussen blev statsminister i stedet for Uffe Ellemann Jensen. Efter min mening havde det klart været at foretrække, at Venstre var kommet til magten 3 år tidligere, men med Uffe Ellemann Jensen som formand. Uenigheden mellem de to i f.eks. sagen om Muhammedtegningerne er både væsentlig og sigende. Det er selvfølgelig ren teori, men jeg tror vi havde set en langt mere midtsøgende borgerlig regering under Uffes ledelse, og måske var vi f.eks. sluppet for både dansk deltagelse i Irak-krigen og for dele af den nuværende udlændingelovgivning. Samt naturligvis ikke mindst for den polarisering af samfundet og den voldsomme populisme, som 6 år med Anders Fogh ved roret har banet vejen for.

Allan
14-04-08, 14:07
Jeg kan godt svagt huske historien om de to artikler, og det er da vist ganske rigtigt en af de større svinestreger, som er blevet begået i dansk politik. Men Nyrup var nu heller ikke alt for god selv. Ved det forrige valg påstod han få dage før valget, at Venstre var ude på at slagte alle, der boede til leje. Denne noget udokumenterede anklage kom så sent i valgkampen, at Venstre ikke kunne nå at forsvare sig imod det, og blev muligvis udslagsgivende for valget, hvis udfald var meget tæt.

Samtidig blev det udslagsgivende for, at Anders Fogh Rasmussen blev statsminister i stedet for Uffe Ellemann Jensen. Efter min mening havde det klart været at foretrække, at Venstre var kommet til magten 3 år tidligere, men med Uffe Ellemann Jensen som formand. Uenigheden mellem de to i f.eks. sagen om Muhammedtegningerne er både væsentlig og sigende. Det er selvfølgelig ren teori, men jeg tror vi havde set en langt mere midtsøgende borgerlig regering under Uffes ledelse, og måske var vi f.eks. sluppet for både dansk deltagelse i Irak-krigen og for dele af den nuværende udlændingelovgivning. Samt naturligvis ikke mindst for den polarisering af samfundet og den voldsomme populisme, som 6 år med Anders Fogh ved roret har banet vejen for.

fuldstænding enig med dig Lars