PDA

Se fuld version : Zamboango Mindanao

Gringo
13-04-08, 22:55
Hej
Jeg skriver med en pige osm bor i Manila men komer fra Zamboanga på Mindanao - der vil hun geren have jeg tager med hen og hilser på familien,,,
jeg mener det er et sted man skal holde sig fra ?
er der nogle der ved noget om det ??

Dansker_i_Cebu
13-04-08, 23:57
Du skriver i indlag http://www.filippinerne.dk/forum/showthread.php?t=1254 at du kender en dansker der... jeg tror han giver bedst raad........

Vi horer gerne hans vudering.........

LarsKyhnau
14-04-08, 08:45
Ifølge hvad man kan læse i f.eks. Lonely Planet er det i hvert fald ikke et sted, hvor man skal føjte for meget rundt i landområderne. Landevejen ned til Zamboanga blev i den gamle udgave beskrevet som usikker.

Som i alle andre væbnede konflikter har myndighederne naturligvis lettest ved at kontrollere de større byer, så hvis hendes familie bor i selve byen og I holder jer inde i selve byen, er det sikkert ok at tage derned med enten fly eller færge. Altså ikke noget med en bus over land fra Dapitan eller lignende.

Det vil jo være synd for din kæreste?, hvis I ikke kan besøge hendes familie, men bor de ude i en landsby i regionen, så ville jeg nok personligt sige pænt nej tak.

Gringo
14-04-08, 22:39
Hej
Vedr.Zamboanga
Tak for svarene . ja det er også min vurdering,, de kan kome til Davao
jeg mener der er nogenlunde trygt..
Men der er temmelig langt.. suk
Er der nogleher fra forumet, der har være udsat for ubehageligheder på Phils ? kunne være interessant at høre

henrik
14-04-08, 22:53
Hele zulu området samt zamboanga er nok ikke lige frem det sted man mest opsøger på filippinerne eftersom der stadig er risiko i aller højste grad pga uro i dette område.Men forhør din ven om dette engang til.Jeg ville aldrig sætte mine ben der uden excort af de us marines som patruljer der dagligt :-(
Mvh henrik

Ps.Gad dog godt vide hvad mit eller et andet forsikrings selvskab dækkede i dette område.Nul og Niks tro jeg :-)

LarsKyhnau
14-04-08, 22:59
Jeg har på det nordlige Mindanao været vidne til, at to grupper af mænd i en landsby stod i vejkanten og kastede store sten efter hinanden. Der var tydeligvis en ret ophidset stemning. Hvad konflikten drejede sig om, ved jeg ikke, da jeg lig´som ikke havde lyst til at spørge dem om det. Det var i regionen Lanao del Norte, hvor der er en del ballede mellem den muslimske og kristne befolkning og en stribe af checkpoints på vejene, så det er muligt men ikke sikkert, at der har været tale om en etnisk konflikt. Det lykkedes os at køre forbi i vores bil uden at blive blandet ind i slagsmålet, men voldsomt behageligt var det ikke.

Så har jeg været ude for, at nogle fulde mænd mente, at jeg skulle have tæsk en aften ved 22-tiden, hvor jeg var nede i en lokal kiosk med min forlovedes kusine for at købe hygiejnebind. Det gik dog mest ud over hende, idet det var hende, som hørte deres fuldemandssnak. Hvorimod jeg blot var chauffør og sad og ventede inde i bilen, medens hun handlede i kiosken. Dette foregik ligeledes på Mindanao og vel at mærke i en region, som er fri for etnisk ballade. Her var der mere bare tale om, at det er en meget fattig region, hvor der ikke kommer så mange hvide mennesker, men hvor nogle (få) så åbenbart mener, at vi er skyld i al deres elendighed.

henrik
14-04-08, 23:11
Hej Gringo
Håber du ser fornuften i de indlæg du får.Det et ikk et sikkert sted og meget være som turist,hvor sjovt er det at være på ferie når man ikk ka slappe af og nyde sit ophold.

cax
27-05-08, 17:23
Hej
Jeg skriver med en pige osm bor i Manila men komer fra Zamboanga på Mindanao - der vil hun geren have jeg tager med hen og hilser på familien,,,
jeg mener det er et sted man skal holde sig fra ?
er der nogle der ved noget om det ??

Hejsa,

Altså...min kæreste som er født og opvokset i det nordlige Mindanao vil under ingen omstændigheder alt for sydligt på øen, når jeg er med. Helst ikke for tæt på Zamboanga og uanset hvad absolut ikke syd for Zamboanga.

Derimod har vi lige tilbragt en dejlig ferie sammen i Zamboanga del Norte provinsen også hos familien i Misamis Occidential. Som vesterlænding vil jeg helt klart anbefale dig at holde dig til en af disse to provinser. Vi havde en problemfri ferie her (min kærestes tilstædeværelse kan naturligvis have afhjulpet en del men området virker mig ret sikkert og faktisk følte jeg mig langt sikre her end jeg til tider vil gøre det i Manila) - så mit forslag vil være at du inviterer dem enten til Dipolog eller Dapitan. Især Dapitan er super smukt og et rigtgt lækkert område, hvorimod Dipolog er mere storby.

Picamaro
28-05-08, 10:01
Hej
Vedr.Zamboanga
Tak for svarene . ja det er også min vurdering,, de kan kome til Davao
jeg mener der er nogenlunde trygt..
Men der er temmelig langt.. suk
Er der nogleher fra forumet, der har være udsat for ubehageligheder på Phils ? kunne være interessant at høre

Davao - nogenlunde tryg!!!!
Davao er nøjagtig lige så tryg at opholde sig i som Manila, eller rettere den er nok en del tryggere idet borgmesteren i Davao slår meget hårdt ned på kriminalitet. Davao er en fantastisk fin by i smukke omgivelser.

Jeg har boet 8 år på Mindanao og har aldrig oplevet noget ubehageligt lignende det som der nævnes tidligere i tråden. Jeg har også boet i et relativt fattigt område på det nordlige Mindanao ligeledes uden problemer. Jeg har dog aldrig været i Zamboanga.

holgerdk
28-05-08, 14:59
kan kun være helt enig med picamaro. ikke alene er davao en meget smuk by men det er vel også en af de mest trygge overhovedet.

jeg har mest opholdt mig på det nordlige mindanao (butuan-cagayan de oro) og har aldrig haft nogle problemer af nogle som helst art.

mvh

jesper

Picamaro
29-05-08, 01:54
kan kun være helt enig med picamaro. ikke alene er davao en meget smuk by men det er vel også en af de mest trygge overhovedet.

jeg har mest opholdt mig på det nordlige mindanao (butuan-cagayan de oro) og har aldrig haft nogle problemer af nogle som helst art.

mvh

jesper

Hej Jesper

Jeg har boet et par år i Butuan, heller ikke der har jeg oplevet noget ubehageligt. Jeg foretrækker dog Davao nede på den "slemme" sydlige del. Davao bliver tit opfattet også af filippinere fra f.eks. Luzon som et usikkert sted fordi det ligger på det sydlige Mindanao, det er noget totalt sludder. Og mange af de Filippinere jeg har mødt der har frarådt mig at rejse til Davao har aldrig selv været på Mindanao.