Se fuld version : Min bedste restaurant
Dansker_i_Cebu
19-04-08, 13:45
Jeg har startet et par emner med bedste steder, strande, hoteller, restauranter osv, hvor vi kan give hinanden råd & dåd og om gode steder her i Filippinerne.
Jeg tænkte dele dem lidt op, så man kan søge bedre og mere konkret.
Kom med dit staldtips, stort som småt.
TGI fridays i robinsons mall,ermita
dyrt men sindsygt godt,deres filet mignon fåes vel ikke bedre noget andet sted på filippinerne
tap
hvad er dyrt på Filippinerne ? (hentyder til Filet Mignon'en)
hvad er dyrt på Filippinerne ? (hentyder til Filet Mignon'en)
800-900 pesos
mvh tap
God mad til overkommelig penge. Man kan faktisk godt betale kassen for et måltid i Manila, men så skal man sidde der i sit stiveste puds, og det tager nogle gange toppen af oplevelsen.
Sjovt nok sværger jeg til et sted, der hedder C' Italian i Angeles. Det er en restaurant der er drevet af en stjerne chef fra Schweiz. Han drev i mange år et sted, der hed The Wine Club inde på Clark, hvor det kostede kassen at spise.
Nu driver han så denne Italienske restaurant, hvor han blandt andet har bygget en rigtig pizza ovn til træ fyring, hvor de laver rigtige pizzaer (de helt flade som i Italien). De har en ret lang menu, og han kommer selv op med forslag, der måske ikke engang er på menuen, men som han gerne vil lave for at glæde gæsterne.
Maden er det bedste jeg har prøvet i Filippinerne til prisen.
Hans website er www.citaliandining.com
Prøv at kig.
Hilsen,
Jan
LarsKyhnau
20-04-08, 18:43
Kommer nogle forbi Dumaguete kan jeg varmt anbefale et besøg på St. Monica Beach Resort cirka 3 km. syd for byen. Det er filippinsk ejet og med en fremragende filippinsk restaurant, der især er kendt for sin seafood.
I den modsatte retning, nord for byen men ligeledes ved kysten, ligger Hayahay, som også laver glimrende filippinsk mad og især seafood. Dette sted er noget mere lettilgængeligt og priserne noget lavere end på St. Monica. Selv på St. Monica kan man dog spise et glimrende måltid for under 50 DKK inkl. drikkevarer.
Begge steder kan varmt anbefales, ikke for den absolut bedste mad i landet, men for god og autentisk filippinsk mad til en yderst rimelig pris og for en absolut "uturisted" oplevelse. Mindst 90% af kunderne begge steder er lokale filippinere. Vil man have en god pizza, en god bøf eller anden "international" mad er det andre steder, man skal opsøge.
jeg må tilslutte mig jans indlæg her har vi en restaurant ud over det sædvanlige,det blir ikke meget bedre
priser som i danmark men alle pengene værd
king of mongers
Zamboanga i Malate manila, lige ved Pearl garden og Diamond hotellerne er super godt og god underholdning hver aften http://zamboangarestaurant.com/
ja nu står jeg snart og skal afsted igen den 4 july - 1 august og jeg glæder mig som et lille barn :D
jeg vil gerne lave nogle romantiske aftener hvor vi er ude at spise sammen, er der nogle der kan anbefale nogle gode steder at spise i Cebu, Legaspi eller Tagbilaran ?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.