Se fuld version : Mit bedste hotel
Dansker_i_Cebu
19-04-08, 13:46
Jeg har startet et par emner med bedste steder, strande, hoteller, restauranter osv, hvor vi kan give hinanden råd & dåd og om gode steder her i Filippinerne.
Jeg tænkte dele dem lidt op, så man kan søge bedre og mere konkret.
Kom med dit staldtips, stort som småt.
Dansker_i_Cebu
20-04-08, 06:14
Jeg var for aar tilbage paa http://www.manila-hotel.com.ph/ arrangeret af www.cctravel.dk det var simpelhen en oplevelse ud over det sadvanlige.
CCtravel har aabenbart evnen til at faa nogle super rabatter paa hoteller, bl.a dette. Jeg mener det kostede ca 1500 dkr normalt pr nat, men via cctravel fik jeg det vist til 150-200 dkr.
Da jeg kom op paa mit VIP room troede jeg simpelhed de havde taget fejl, men standarden paa den slags varelser her i Asien er jo abnorm.
Prov det prov det.......... Dette er et hotel i gammeldags boheme stil, hvor div presidenter, rockstar osv har boet....
lol ja har været der ,bestilte pr internet et dobbeltværelse med plads til 2 børn ekstra ,da vi ankom var der "desværre" sket en fejl idet de ikke kunne se at jeg havde bestilt til børnene (klassiks overbooking undskyldning) så vi fik rullet en enkelt seng ind til børnene.
Hotellet har en elendig resturant service hvis du ikke lige går med slips eller de ved hvor meget du giver i drikkepenge.Men god room service og venligt personale.
Deres lobby er meget prangende ,generelt er rammerne som at træde 70 år tilbage i tiden ,jeg syntes det var spændende med lidt old look men konen sagde det lignede noget gammelt lort der trængte til fornyelse :-).
LarsKyhnau
20-04-08, 16:44
Hvordan booker man en hotel-overnatning gennem CCtravel? På deres hjemmeside har de et menupunkt, som hedder "hoteller", men det eneste, der sker der, er, at man kan blive viderestillet til de enkelte hotellers egen hjemmeside. Og det er jo fuldkommen ubrugeligt. Man kan ikke engang se priser eller noget som helst på CCtravels hjemmeside.
Lars
Du sender bare en forespørgsel pr. mail, så har du svar i løbet af 1 dag.
mit favorit hotel er "diamond hotel" i manila
som også bliver booket gennem cctravel hvor besparelsen er ca. 50%
hotellet har superservice og en morgenmadsbuffet der siger spar to til alt hvad jeg har set på filippinerne og så ligger de supercentralt
www.diamondhotel-manila.com
tap
De har også om Lørdagen eller Søndagen en buffet, der siger "spar to" til alt hvad i ellers har oplevet. Selv en oksemørbrad forstår de at tilberede så "englene synger" Her er alt, hvad hjertet kan begære, frit valg indenfor 50 - 60 , måske flere retter for 1200 peso.
For år tilbage boede jeg en del på Manila Hotel, da mit daværende arbejde med mellemrum bragte mig til Manila. Alt i alt har jeg nok haft mellem 40 og 50 overnatninger her i perioder fra typisk 4 dage til en enkelt gang på ca. 14 dage. Min oplevelse af hotellet er generelt meget positiv. Hotellet er som ”Dansker_i_Cebu” peger på fyldt med historie og atmosfærer. Jeg nød virkelig mine ophold dér og har intet at udsætte på betjeningen som altid var i top. Da jeg jo kom der med mellemrum, ja så var jeg jo efterhånden kendt af en del af de ansatte, hvilket blot gjorde servicen mere nærværende.
Kenneth’s beskrivelse af servicen i restauranten er absolut ikke i tråd med det jeg har oplevet. Jo, det er måske sket et par gange, at jeg har ”følt” mig lidt overset ved morgenmadsbuffeten…. men ellers har maden været god. Jeg husker at især morgenmads- og frokostbuffeten var fremragende med et stort og spændende udvalg. Om aftenen var jeg oftest ude at spise, men det skete da at jeg spiste på hotellet, hvor jeg efter lidt blandende forsøg valgte at holde mig til deres japanske mad.
Som et plus nød jeg hotellets placering, da det gav nem adgang til gode spadsereture rundt i Rizal Park eller over til Intramuros. Det var skønt at gå rundt i parken om aftenen, hvor man kunne nyde de lokale, f.eks. folk der øvede dans. Ellers er der flere gode restauranter i gåafstand fra hotellet, lige på den anden sida af parken.
Da min kone besøgte hotellet, da var hun vældig imponeret både over størrelsen og over den særlige service.
Eneste minus jeg kan huske var de sidste par gange jeg boede der. Det var at der begyndte at komme flere og flere koreanere i forbindelse med nogle grupperejser. Jeg havde det meget svært med deres larm. De taler (råber) meget højt når de taler sammen, hvilket i min verden var meget forstyrrende under måltiderne. Jeg havde flere gange lyst til at tale med store bogstaver.
Tror jeg skal have overvejet et besøg hertil igen, hvis man som privat ellers kan handle prisen ned. Jeg har boet på alverdens hoteller og Manila Hotel var noget specielt og har efterladt et godt og vedvarende indtryk hos mig.
uden tvivl det bedste hotel på filippinerne specielt deres presidential suite det fås ikke flottere,koster også næsten 400 us$ pr nat
king of mongers
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.