PDA

Se fuld version : Dk-Ægteskab Legal i Fillippinerne?

PN
26-04-08, 18:14
hej,

Jeg vil godt lige hører om nogen ved om et ægteskab indgået i danmark også er legal på fillippinerne og bindende eller om det ikke betyder noget der?

Mvh

Pn

LarsKyhnau
26-04-08, 20:00
Det er i hvert fald en betingelse for at blive gift på Filippinerne, at en udlænding kan bevise, at han ikke i forvejen er gift i et andet land. Mere end dette ved jeg desværre ikke.

dkpinoy
26-04-08, 21:52
hej,

Jeg vil godt lige hører om nogen ved om et ægteskab indgået i danmark også er legal på fillippinerne og bindende eller om det ikke betyder noget der?

Jeg har forsøgt at søge lidt herom. Desværre er min tid ret begrænset så jeg kun kan give et halvt svar.

Umiddelbart fik jeg ved lidt søgning over google lidt oplysninger på hhv. www.gov.ph samt på følgende ambassade side: http://www.philippine-embassy.org.sg/index.cfm?GPID=28

Jeg tolker dog de oplysninger jeg fandt, som at man skal (bør) lade sit ægteskab registrere på Filippinerne, da filippinske borgere er underlagt landets love....... Men omvendt tror jeg ikke det betyder så meget, hvis man lever uden for Filippinerne. Så kan forestille mig at én ting er lov, den anden praksis. Men prøv at søge lidt rund de respektive steder samt google - måske det så bliver mere klart.

opjm2105
28-04-08, 16:27
Ja desvære, ellers havde jeg skiftet til yngre model ;-) "Jeg håber ikke konen ser dette"
Jeg har været gift i 25 år, og vi blev dengang gift her i landet og det har aldrig givet anledning til tvivl på Phil. Tværtimod så ønsker de i kirkerne på Phil. når vi skal være vidner/sponser ved andre bryllupper, at se vores vielsesattest herfra for at godkende os, men ligemeget hvor vi har skulle bruge det har det aldrig givet anledning til tvivl.
Hilsen Ole.
.