Se fuld version : HJÆLP, input søges
Jeg har restferie, som jeg har fået lov til at bruge i maj måned. Har fået et tilbud fra CCtravel til Filippinerne, men har brug for lidt hjælp før jeg beslutter mig endeligt.
Det er min mening at rejse alene, men er lidt i tvivl om det er en god ide på Filippinerne? Hvad skal jeg være opmærksom på og hvad skal jeg undgå?. Er vant til at rejse, men kender intet til Fillipinerne andet end at det lyder fantastisk. Holder af at dykke og kommer ud og se ting, der er nye for mig.
CC har anbefalet mig en tur hvor jeg er i Manila nogle dage, Banue nogle dage og resten af tiden på Coco Beach, er der noget jeg skal forsøge at ændre? Har fået tilbud på 13 dage fra den 8. maj, men efter at have læst nogle af jeres andre indlæg, overvejer jeg at gøre et forsøg på at få en uge mere.
Glæder mig rigtig meget til at høre fra jer.
Mange hilsner
Delfina
LarsKyhnau
01-05-08, 09:59
Hej Delfina
Hvis du føler dig lidt utryg ved at rejse alene til Filippinerne, så er en tur med CCtravel til Coco Beach sikkert en udmærket løsning for dig. Coco Beach er et stort resort med en masse danske turister, så der er ikke ret meget "farligt" ved at være der, og der vil være masser af folk, som du kan snakke med.
Filippinerne er såmænd ikke noget specielt farligt eller svært land at rejse i, men kan dog måske virke lidt overvældende, hvis man besøger landet for første gang og samtidig rejser alene.
Lars
Hej Delfina.
Tag du trygt afsted på den tur, den lyder helt fint til en 1.gangstur til Ph.
Da der er sat et par dage af i Manila, vil jeg foreslå dig, at få dem sidst på turen, så du er lidt mere vant til landet og den specielle stemning der er der. Specielt Manila kan virke en smule skræmmende første gang. C&C har normalt en gratis guidet tur i Manila, meld dig til den. Det skal gøres nogle dage i forvejen, du kan event. gøre det fra Coco Beach. Henvend dig bare i receptionen, så klarer de den sag for dig.
En god ting ved at lægge tiden i Manila sidst på turen er, at hvis du først får "forvildet" dig ind i et af de store Mall´s, så vokser din bagage væsentligt.
Men du skal også gøre dig klart, at Filippinerne er temmelig vanedannende.
God tur.
Hej Delfina.
Jeg ville også tilslutte mig det med at tage dagene i manila som de sidste, Måske tage en dag ved ankomst og 1 dag ved afgang.
Det kan være en fordel med første nat i Manila, alt efter hvornår dit fly lander. Det kan godt være at du skal overnatte i Batangas hvis flyet lander send, så når i ikke båden til coco Beach, så hvis det er tilfældet så ville jeg overnatte i Manila og køre næste morgen til Btangas for så at sejle om morgenen/formiddagen til coco Beach.
Coco Beach er et fint sted dog lidt dyrt i forhold til mange andre steder.
Det gode ved coco Beach er at der ingen prostitueret er derude, de bliver afvist og kommer ikke ind på resortet.
God tur
MVH
Hovhov
Det gode ved coco Beach er at der ingen prostitueret er derude, de bliver afvist og kommer ikke ind på resortet.
haha det var dog en langt ude kommentar og særdeles negativ
det er dog rigtigt at der ikke render en masse freelancers og barpiger rundt på resortet der må man ind til nabobyen sabang,der er dog en del som slæber deres erobringer med tilbage på cocobeach hvor så vagten skriver i sin logbog at man har haft selskab og man bliver derefter bonnet x antal overnatninger ved hjemrejse
king of mongers
"Det gode ved coco Beach er at der ingen prostitueret er derude, de bliver afvist og kommer ikke ind på resortet.
haha det var dog en langt ude kommentar og særdeles negativ"
hvor er det negative i det ?
Dansker_i_Cebu
08-06-08, 20:47
Kom du afsted og hvis ja, hvor var du henne..??
Tusind tak for jeres input. Jeg kom afsted og det er nok noget af det bedste jeg har gjort for mig selv i mange år. Fortrød ikke et sekund at jeg tog alene afsted og det har virkelig givet mig blod på tanden. Det land må jeg se mere til. Det skal dog siges, at jeg er rigtig glad for at jeg kom rundt og se flere steder steder af landet. Manila er en oplevelse, men jeg er ikke sikker på, at det er en jeg behøver gentage.
Turen med lokal natbus og dagene i Banau, var fantastiske. Folk var meget gæstfri og naturen skal ses, den kan ikke gengives med ord.
Derefter var det lidt af et kulturchok at komme til Coco Beach og pludselig var omgivet af dansk og danskere igen. Efter ikke at have dykket i 2 år, kom jeg i gang igen og da den første usikkerhed var ovre havde jeg mange skønne timer under havets overflade. Var på natdyk for første gang og troede ikke det ville være noget for mig og en skræmmende oplevelse, men tog jeg fejl... Jeg var fuldstændig vild med hvert eneste minut og det var en magisk oplevelse at se mandarinfiskene danse i tusmørket.
Havde ikke været hjemme i 12 timer da jeg havde været på nettet for at se hvornår jeg kunne komme afsted igen.
Mange hilsner
Delfina
Velkommen i klubben for afhængige filippinerrejsende.
Jeg er helt sikker på, at hvis du sætter dig ned og skriver en lidt mere detalieret rejseberetning til os andre her på sitet, deler lidt flere af dine oplevelser med os andre, så er der rigtig mange, der vil bliver rigtig glade. Du har ret i, at oplevelser ikke helt kan udtrykkes i ord, men man kan da forsøge.
Jeg vil meget gerne dele mine oplevelser, men i forhold til mange af jer, er jeg jo stadig en novice med et enkelt besøg til landet. Ingen tvivl om, at turen bød på mange indtryk og der blev skrevet meget i min lille bog, fordi jeg så nødig ville glemme noget af det. Kan ikke lige gengive det fra hjertet her, men er der nogen som har spørgsmål eller vil vide noget specifikt, så må I endelig sige til.
Er da blevet så afhængig, at jeg vil leje mit ekstra værelse ud, så der kommer penge ind på min rejsekonto :-)
Jeg vil meget gerne dele mine oplevelser, men i forhold til mange af jer, er jeg jo stadig en novice med et enkelt besøg til landet. Ingen tvivl om, at turen bød på mange indtryk og der blev skrevet meget i min lille bog, fordi jeg så nødig ville glemme noget af det. Kan ikke lige gengive det fra hjertet her, men er der nogen som har spørgsmål eller vil vide noget specifikt, så må I endelig sige til.
Er da blevet så afhængig, at jeg vil leje mit ekstra værelse ud, så der kommer penge ind på min rejsekonto :-)
hehehehe....det der med Filippinerne er som når man får en virus i blodet...det skaber feber og man blive fuldstændigt kulret indtil man kan komme afsted igen, også lige en detalje som jeg ihvertfald har mærket...for hver gang bliver man mere og mere adventure søgende og vil længere og længere ud i ingenmandsland, og når man så er der så er det jo ligesom om at alting står stille - og alle opererer jo alligevel efter Philippine time (vi har aftalt kl. 12 og vi skal nok komme men hvornår det....) så ingen grund til stress. Der findes simpelthen ikke noget bedre sted i verden at stresse af...
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.