PDA

Se fuld version : Hjælp

joo
25-05-08, 19:44
Hej.

Jeg håber på at komme en tur til Bohol i oktober eller november i år.

Planen er, at jeg først skal nogle dage til Singapore og derfra videre til Bohol. Fra Bohol skal jeg direkte hjem til danmark igen.

Problemet er at jeg ikke har nogen ide om hvordan det kan lade sig gøre, så jeg håber at der er nogen her, der har ideer til hvordan jeg smartest gør det. Og evt. kan anbefale et godt flyselskab.

Hvis i kan sige noget om hvordan vejret er på dette tidspunkt så skriv endelig

REY_BOHOL
25-05-08, 21:14
Hejsa..!

Oktober + november er gode måneder på Bohol. Du kan flyve med singapore airlines til singapore og med silkair fra singapore til bohol over davao. Men de er vist rimeligt bookede, vi måtte ihvertfald flyve med KLM over manila i sidste uge da vi dog til DK.

Held og lykke. Jeg er selv på BOHOL i oktober så hvis du skal bruge et par råd om lokalområdet så skriv endeligt..

/kim

marven99
25-05-08, 21:26
Hvis du vil flyve over Singapore, med et par dage her. Er det klart bedst med Singapore Airlines, da du så får stoppet gratis med. Herfra kan du flyve direkte til Cebu og derfra med en af de daglige afgange med færge til Tagbilaran.

Alternativt skal du jo bare finde et andet selskab og så lave dit stop i Hong Kong, Bangkok ell. ligende. Men regn som udgangspunkt med at du skal flyve og ende op i Cebu.

Ring eventuelt til et rejsebureau. Og få dem til at ordne det, hvis i ikke er så glade for risikoer forbundet med nettet.

Picamaro
26-05-08, 02:32
Så vidt jeg ved er der ingen fly direkte fra Davao til Tagbilaran (Bohol). Silk Air flyver ganske rigtigt Singapore - Davao direkte nogen gange om ugen, men du skal videre fra Davao og over Manila til Tagbilaran.

Jeg ville vælge Singapore Airlines til Singapore og derfra Cebu Pacific videre til enten Manila eller Cebu. Der flyves Manila - Tagbilaran direkte med Cebu Pacific. Hvis du vælger at flyve til Cebu fra Singapore, så kan du tage færgen til Tagbilaran, hvilket nok er en smule billigere.

LarsKyhnau
26-05-08, 11:46
Som marven99 allerede har skrevet, kan man flyve med Singapore Airlines til Cebu og få et gratis stop i Singapore med i købet. Dette vil helt sikkert være den mest bekvemme løsning, da det hele så kan klares med èn billet. Dette betyder bl.a., at der ikke skal skiftes flyselskab undervejs på hjemrejsen, hvilket alt andet lige øger både rejsetid, besvær og risiko for at miste en dyr billet p.g.a. forsinkelser.

Er prisen altafgørende, kan man kigge på, om man kan komme billigere til Singapore med et andet selskab, købe en billet fra Singapore til Cebu med Cebu Pacific og evt. tage en overnatning i Singapore på vej hjem også, for at være sikker på, at man når sit fly, selvom flyet fra Cebu til Singapore er forsinket:

http://www.cebupacificair.com/

Hovedpointen er, at det er smart at købe en billet, hvor man lander i Cebu, da det er den af de 3 internationale lufthavne på Filippinerne, som ligger tættest på Bohol. At lande i Manila vil dog også være ok, idet man så kan flyve direkte til Bohol i stedet for at tage færgen fra Cebu. Begge dele tager nogenlunde lige lang tid, så det spiller i virkeligheden ikke den helt store rolle, om man lander i Cebu eller i Manila. Dog er der en del flere færgeafgange til Bohol end flyafgange, og en flybillet koster cirka 100 DKK mere end en færgebillet i hver retning.

At lande i Davao synes jeg derimod lyder mindre hensigtsmæssigt, da der mig bekendt kun er direkte fly til Bohol fra Manila. Lander man i Davao skal man derfor først videre med et fly til Cebu eller Manila, og så kunne man jo lige så godt have valgt at flyve direkte til èn af disse byer i første omgang.

I og med at Singepore Airlines altså umiddelbart må antages at være det selskab, som har de bedste billetter, så ville jeg starte med at kontakte ét af de rejsebureauer, som er eksperter i flybilletter fra netop dem. Du kan normalt ikke finde billige billetter med netop Singapore Airlines online, så her er der ingen vej uden om at gribe knoglen og ringe rundt.

Lars

joo
06-10-08, 19:35
Hejsa..!

Oktober + november er gode måneder på Bohol. Du kan flyve med singapore airlines til singapore og med silkair fra singapore til bohol over davao. Men de er vist rimeligt bookede, vi måtte ihvertfald flyve med KLM over manila i sidste uge da vi dog til DK.

Held og lykke. Jeg er selv på BOHOL i oktober så hvis du skal bruge et par råd om lokalområdet så skriv endeligt..

/kim

Hej Kim.

jeg lander på Bohol i begyndelsen af November, rejser alene og har ikke den fjerneste ide om hvad jeg skal se og ellers foretage mig, så alle råd om lokalområdet er meget velkomne....