Se fuld version : Turist visa/forsikring
Hey
Min kæreste er ved at få turist visa til at komme hertil Danmark i 3 måneder, og chancerne er stor for hun får det siden hun har været her 2 gange før, dog gennem sit arbejde.
Mit spørgsmål er at hun skal have en ulykke/ syge forsikring på X antal euro, dette er selvfølgilg fint da jeg ikke selv rejser nedtil hende uden, men hvordan får hun denne og hvor meget koster den cirka???
På forhånd tak
Lasse
Hey
Min kæreste er ved at få turist visa til at komme hertil Danmark i 3 måneder, og chancerne er stor for hun får det siden hun har været her 2 gange før, dog gennem sit arbejde.
Mit spørgsmål er at hun skal have en ulykke/ syge forsikring på X antal euro, dette er selvfølgilg fint da jeg ikke selv rejser nedtil hende uden, men hvordan får hun denne og hvor meget koster den cirka???
På forhånd tak
Lasse
Nu bor jeg godt nok i Sverige - men da både Sverige og Danmark er Schengen land så burde dækningskravet være det samme. Han er kunde hos BDO bank og de har tilbudt ham en forsikring til knap 8000 Php for 3 mdr. med en dækning på 30.000 EURO.
Til sammenligning kunne jeg købe en inbound forsikring hos Gouda i sverige for 1.500 kr.
LarsKyhnau
27-05-08, 20:08
Øh...... Den får hun ved at tegne den, ligesom du selv gør, når du rejser til udlandet. Som allerede nævnt kan en filippiner selvfølgelig tegne en forsikring gennem et filippinsk firma, ligesom en dansker kan tegne en forsikring gennem et dansk firma, når hun rejser ud.
Herudover findes der så også firmaer i f.eks. USA, som tegner forsikringer for alle nationaliteter. F.eks.:
www.mnui.com
Prøv at kikke på følgende side
http://www.incoming-versicherung.eu/incoming_health_insurance.htm
De er rimeligt billige mht forsikring for turistvisum 125 euro for 93 dage det er mindre end 1000 kr noget biligere en Gouda
Jeg kikker selv lidt på forsikringer i øjeblikket og har fundet ud af at IHL sælger en forsikring der dækker i 90 dage for 47 euro eller 62 usd det er billigt. Gouda er langt over denne pris. Du skal ringe til dem så sender de dig en brochure i pdf format på mail
du har ikke en internet hjemmeside til IHL???
Mvh.
Lasse
PS: tak til alle, for jeres svar indtil videre
Jeg tror, at Carsten mener IHI:
http://scandinavia.ihi.com/
Yep IHI sorry for tyrkfejlen :-)
Min kæreste og jeg er i færd med, at søge visa til Danmark. Dvs, at jeg har sendt et invitationsbrev afsted og hun har udfyldt ansøgningsblanketterne. Mit spørgsmål er så: Er der et gebyr for at få lavet visa, hvis ja hvor meget?
På forhånd tak.
MichaelS,
Venligst tjek http://www.norway.ph/visas/
Kig under Fees. Prisen er angivet til 3600 Peso i øjeblikket.
Din kæreste skal dog være opmærksom på, at hun skal stille med en Managers Check payable to THE ROYAL NORWEGIAN EMBASSY MANILA hvis hun søger i Manila og hvis hun søger igennem det Norske Konsulat i Cebu skal hun betale kontant.
Hilsen,
Jan
Jeg vil lige tilføje at da min kone søgte visa i sidste måned skulle hun betale et andet beløb en angivet på hjemmesiden nemlig 4900 peso i Cebu lidt irriterene at få udskrevet en forkert check så spørg heller ambassaden (send en email)
Hej Carsten
Det undrer mig lidt. Det synes at det danske konsulat i Cebu kun tager mod kontant betaling. Er jeg løbet sur i det, så der både er et dansk og et norsk kunsulat i Cebu City.
Den 29/5 var gebyret 3.600 peso på den norske ambassade i Manila.
Bedste hilsner
Niels
Dansker_i_Cebu
09-07-08, 04:23
Begge lande´s konsulater ligger side om side i samme bygning i Cebu. Så derfor hjælper de også hinanden hvis det ene f.eks er lukket pga national helligdag i hjemlandet.
Lidt sjovt at komme til konsulatet og opleve at det rent Filippinske personale holder f.eks grundlovsdag, sidst de holdt grundlovsdag så jeg dem sidde til grundlovsmøde i parken med smørrebrød og en kølig Hof, mens talen gik om de stolte danske traditioner. ´(ö)´ joke lang
Så derfor bid mærke i om det er helligdag i DK, for en ting er sikkert, personalet ved det og misser ingen chance for en fridag hehe...
Jeg har nu aldrig været i Manila i det Norske helvede der, men kan godt forestille mig hvordan det er. En dag da der var lukket i den Danske konsul, havde den Norske åbent og med henvisning til den seddel der stod i døren formastede vi os derind. DET så ikke ud til at ligefrem behage den pige i skranken, nu fik hun jo pludselig MEGET mere at lave, idet hun skulle udlevere en Schengen ansøgning og hvis "nordmændene" i Manila lægger samme attitude til når det er en dansker der søger hjælp, kan jeg forestille mig det er et problem.
Men som nævnt tidligere i forum, de er meget søde i den Danske konsul her og meget hjælpsomme, de har heller ikke så meget at lave så stress er for dem et ukendt ord.
Bare lige et besyv med, det er rigtigt de er meget hjælpsomme i alle retninger, de har også forbindelse til en rigtig god advokat, hvis nogen skulle bruge en sådanne han arbejder bland andet for et større dansk firma på Cebu island, undskyld nok en gang Dansker, jeg ikke har ringet men der er så meget arbejde, men jeg er der i hvert fald til marts hvis ikke før.
Hilsen Vesti.
Jeg har netop, fået at vide, at de vil have et kopi af mit pas og nogle skattepapirer, før min kæreste kan komme videre i ansøgningen.
Er der nogle der kan hjælpe mig angående hvilke papirer det drejer sig om?
Jeg sendte pas + sidste lønseddel + årsopgørelsen da min kæreste + søn var på besøg her i maj. Af en eller anden årsag slap jeg uden at skulle stille nogen garanti. Så det var en fest.
Held og lykke.
/Kim Isaksen
Lige en kommentar til forsikring. Vi fandt ud af at Malayan insurer [url:http://www.malayan.com/] var klart det billigste. I tagbilaran - bohol ligger deres kontor på 2. sal over BPI bank hvis nogen skulle være interesseret.
mvh Kim Isaksen
Hej Carsten
Det undrer mig lidt. Det synes at det danske konsulat i Cebu kun tager mod kontant betaling. Er jeg løbet sur i det, så der både er et dansk og et norsk kunsulat i Cebu City.
Den 29/5 var gebyret 3.600 peso på den norske ambassade i Manila.
Bedste hilsner
Niels
Jo det var kontant bare ikke det beløb der stod på hjemmesiden tror det var ca 4800 peso. Så står man jo heldigvis ikke med en forkert check :-)
Mvh
Carsten
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.