PDA

Se fuld version : Billigt med Finnair til Østen

Niels
30-05-08, 20:19
Jeg ved ikke om dette kan hjælpe nogen, men det er værd at kigge på. Finnair har i øjeblikket nogle meget billige billetter til Bangkok. 3.800 kr retur incl skat.

Hvis man vil videre til Filippinerne koster en retur Bangkok/Manila med PAL ca.
1.300 kr incl skat. Det er 5.100 kr for en retur billet til Manila fra København.

Jeg har ikke checket flyvetider osv og måske kræver det en overnatning i Bangkok.

Jeg har selv købt sådan en billet, men kæresten kommer til Bangkok istedet for at jeg tager til Filippinerne. Prisen er iøvrigt den samme.

Jeg har før fløjet med Finnair og det er helt fint og faktisk en god afgang fra København.

Pal er også fine at flyve men dog står PAL også for Plane Allways Late og det er de.
Jeg har fløjet med dem for ganske kort tid siden fra Bangkok. På udvejen on time. På hjemturen 2,5 time forsinket. Dette bør man nok indregne.

Men for 5.100 kr retur, er der vel plads til lidt ekstra.

Håber det kan hjælpe nogen.

Bedste hilsner

Niels

marven99
31-05-08, 14:59
Der er også tilbud til Delhi for omkring 900 DKK. + skat.

Beijing og andre Fin Air destiantioner.

Kampagnen løber forskelligt afhængigt af destination mener BKK er fra d. 1 jun - sidst i Augsust. Er dog ikke sikker.

nisler
31-05-08, 16:18
Hej Niels
Jeg er inde på finnair.com nu, men kan slet ikke finde afgange til 3800 kr. Det billigste jeg finder jeg lidt over det dobbelte, nemlig 7866 kr indenfor periden.
Hvad gør jeg galt?
Jeg påtænker at rejse fra ca. den 23 juni til starten af august (5-7 )
Jeg vil da meget gerne have din hjælp til at finde de billige billetter.
Pal - Hvad er det for et selskab - jeg skal videre fra Bangkok til manila, eller rettere Cebu.
Har ladet mig fortælle at man med stor fordel kan købe billetter i Thailand, skulle være et af de absolut billigste steder, hvad mener du?`

mnage hilsner
Nils

JanHansen
31-05-08, 17:41
Kampagnebilletterne er sikkert allerede udsolgt, så du gør nok ikke noget galt andet end at du var for sent ude :-(

Hvis du SKAL afsted de dage du har nævnt, så har Travelstart f.eks. 23 juni-7. aug. til 6.182 DKK lige nu med Finnair til Bangkok og retur, mens de selv tager 7.866 DKK via Finnairs hjemmeside.

PAL er Philippine Airlines: www.philippineairlines.com Og omkring de nævnte dato'er koster en billet ca. 2.500 DKK Bangkok-Cebu-Bangkok..

Hos Cebu Pacific koster de imidlertidig kun ca. 900 DKK for samme tur.. www.cebupacificair.com

Jeg har ikke kigget på hvordan tiderne vil passe kun priserne.

Mvh.
Jan H.

marven99
31-05-08, 17:41
Det er uden tvivl ikke på alle dage. Det var det måske da priserne løb af staben, men der er ikke pladser at få alle dage. Så du skal være heldig at ramme de rette datoer. Det ville være 100 % letter at ringe til et rejsebureau da de kan se præcis hvilke datoer, du skal rejse på for at opnå prisen. (Billetterne er iøvrigt på nogle af rejserne kun gyldige i 1 måned.)

PAL er Philippine Airlines. Du kan eventuelt prøve med billige billetter på www.cebupacificairlines.com de har til tider endnu bedre priser end PAL.

Som alternativ prøv Thai Air. De har også rigtigt fine priser i August.

nisler
01-06-08, 11:56
jeg takker meget for svarene :):)
Efter lang tids søgen er det billigste jeg kan komme op med den afgang du skriver Jan. Hver dag jeg prøver at flytte den ene eller anden vej fordyrer prisen, så det bliver nok den tur jeg tager. Da datoerne er fleksible troede jeg at det var relativt nemt aat finde andre afgange til samme pris, men det lader ikke til at være tilfældet. Det er nu heller ikke prisen jeg spekulerer over, men det faktum, at al min ferie of afspadsering bliver i asien (og således ikke tid til at renovere mit hus)- dels thailand (for første gang) men primært filippinerne, hvor det så bliver 4. gang inden for et år. Jeg holder utroligt meget af filippinerne, den måde de lever på, deres gæstfrihed og usandsynligt dejlige humør - hvor kan vi dog lære meget - jeg tror godt jeg kunne bo på filippinerne!!!!
Jeg har primært været i Cebu, Cebu Island, Bohol, Camiguin, CDO (og omegn)samt Manila, og påtænker denne gang at "besøge" ex.vis Negros, Layte og hvad der nu måtte byde sig, afhængig af hvem jeg møder på min vej. Jeg føler stadig, at der er så mange områder jeg gerne vil opleve, og med 7707 øer er det et enormt kalaidoskopist ta'selv-bord, selvom det sydlige Mindanao nok ikke er på tale (Davao ser nu ud til at være "safe" nok at besøge). Kan ikke rigtig beslutte om ex. borocay er et godt valg, da jeg ikke er én der nyder kun at ligge på stranden i dagevis, sidde på barer (går stort set aldrig på bar) eller i det hele taget drikke dagen lang. Det altoverskyggende er den kontakt jeg får med lokalbefolkningen, og det har indtil videre givet mig mange fantastiske oplevelser. På min sidste tur i marts var jeg således 2½ uge på bohol, og kørte rundt på scooter, og hver dag gav sjove, fantastiske, minderige oplevelser.
Jeg har fundet mange gode oplysninger, rejsebeskrivelse og gode råd her på sitet, og er meget glad for at være "medlem". Alle medlemmer er fantastisk hjælpsomme, iderige og der er mange særdeles rutinerede og erfarne folk herinde, og de gør en stor forskel.

mange feriehilsner
nils

LarsKyhnau
01-06-08, 13:03
Hvis direkte billetter til Filippinerne er for dyre på det tidspunkt, hvor man ønsker at rejse, er det generelt smartest at købe en billet til Hong-Kong og så flyve med Cebu Pacific derfra.

Billetter til Hong Kong er normalt noget billigere end billetter til Bangkok, og desuden har Cebu Pacific 4 daglige afgange fra Hong Kong til Manila + 1 daglig afgang fra Hong Kong til Cebu til omkring 700 DKK for en retur. Fra Bangkok har de kun 1 daglig afgang til henholdsvis Manila og Cebu til cirka 1000 DKK, og rejsetidspunktet er desuden meget ubekvemt, nemlig midt om natten.

Flyver man til Hong Kong vil man typisk kunne flyve videre til Manila eller Cebu samme dag uden urimelig lang ventetid, og skal så blot planlægge en enkelt overnatning i Hong Kong på vej hjem for at være rimeligt sikker på at nå sit fly, selvom Cebu Pacific er forsinket.

Netop Finnair har en ret god forbindelse til Hong Kong, hvor man kommer ned på omkring 13 timers rejsetid i hver retning. Så kan man stadig finde "kampagnebilletter" med Finnair til Hong Kong, så kan det være en glimrende løsning - hvis man altså kan leve med at tage en overnatning i Hong Kong på vej hjem samt det ekstra besvær med at skulle checke ind og have bagage udleveret 2 gange i hver retning i stedet for 1.

Niels
01-06-08, 19:15
Hej Alle

Dette var blot en 'service meddelse' uden ansvar, men tilbuddet findes stadig på

http://www.finnair.com/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKL94538QXJgFjOnvqRyC Iu8c7eqCJAlg9cxNcjPzdVPyglMd7FW99bP0C_IDc0NKLcUREA UNpAKg!!/delta/base64xml/L0lKWWttUSEhL3dITUFDc0FFVUFOby80SUVhREFBIS9lbl9ESw !!?

Jeg købte min billet via travellink.dk

LarsK har en god pointe med at rejse via Honk Kong, hvis man skal til Filippinerne.
Jeg skal kun til Bangkok.

Jeg rejser ud 29/8 og rejser hjem 6/9 og prisen var 3841 kr.

Bedste hilsner

Niels

LarsKyhnau
02-06-08, 17:38
Hej Niels

Ja man skal hen på den anden side af sommerferien for at få billige flybilletter nu. Vil man gerne afsted i juli måned - hvad jeg personligt overvejer stærkt - så ligger prisen på en direkte billet til Manila nu pænt over 10.000 DKK, næsten uanset hvilke rejsedatoer man vælger.

Tager jeg afsted, kommer jeg derfor nok til at flyve til Hong Kong i stedet. Ikke for at få en ultra billig rejse, men simpelthen for at komme afsted til en mere "normal" pris på omkring 8.000 DKK. Alternativet er at gøre som dig og vente med at rejse til efter midten af august, hvor presset tager af igen.

Lidt irriterende faktisk for os med familie i Østen, at det er blevet så populært at flyve derud midt i den europæiske sommerferie. For 10 år siden kunne man ofte flyve langt billigere til Thailand i juli-august end i vintermånederne - og i dag skal man så omvendt betale en merpris på adskillige tusinde kroner, hvis man ikke har booket ½ år i forvejen.

cax
09-06-08, 11:40
Bangkok er faktisk en udemærket transit by til Filippinerne. Der er ofte billige afgange til Bangkok - en retur med SAS eller Thai plejer at koste omkring 5-6.000 kr. og i kampange perioder mindre. Derefter har Cebu Pacific (hvorfor betale det dobbelte med PAL når de også altid er forsinkede) afgange til direkte afgange til både Manila og Cebu fra Bangkok og vælger man en overnatning eller to, i Bangkok så føles rejsetiden faktisk ikke så lang....og man skal såmænd nok finde på noget at lave :)

cax
09-06-08, 11:41
Hej Niels

Ja man skal hen på den anden side af sommerferien for at få billige flybilletter nu. Vil man gerne afsted i juli måned - hvad jeg personligt overvejer stærkt - så ligger prisen på en direkte billet til Manila nu pænt over 10.000 DKK, næsten uanset hvilke rejsedatoer man vælger.

Tager jeg afsted, kommer jeg derfor nok til at flyve til Hong Kong i stedet. Ikke for at få en ultra billig rejse, men simpelthen for at komme afsted til en mere "normal" pris på omkring 8.000 DKK. Alternativet er at gøre som dig og vente med at rejse til efter midten af august, hvor presset tager af igen.

Lidt irriterende faktisk for os med familie i Østen, at det er blevet så populært at flyve derud midt i den europæiske sommerferie. For 10 år siden kunne man ofte flyve langt billigere til Thailand i juli-august end i vintermånederne - og i dag skal man så omvendt betale en merpris på adskillige tusinde kroner, hvis man ikke har booket ½ år i forvejen.

Undskyld jeg spørger - men hvilket flyselskab kender du som har direkte fly imellem Danmark og Manila??? For jeg kender dem ikke *GG*

LarsKyhnau
09-06-08, 14:32
Beklager, at jeg udtrykte mig så uklart. Jeg mente naturligvis ikke direkte fly til Manila, men derimod rejser, hvor man kommer hele vejen fra København til Manila på èn billet :)

I øvrigt enig i, at Bangkok kan være en udmærket transit til Filippinerne, hvis man ikke har noget imod at flyve midt om natten. I praksis afhænger valget af transitlufthavn dog nok mest af, hvortil man kan få en billig billet, og p.t. er det klart lettere at få billige billetter til Hong-Kong eller Kina end til Bangkok.

De nævnte billetter med Finnair til 3.800 DKK synes f.eks. at være totalt udsolgt allerede, stort set uanset rejsetidspunkt.

LarsKyhnau
09-06-08, 14:46
P.S. Det med returbilletter til Bangkok med SAS eller Thai for 5.000-6.000 kroner er vist mange år siden, eller alternativt priser, som man kun kan finde i den yderste lavsæson.

Hvis man f.eks. vil afsted i februar 2009, så ligger prisen p.t. på 8.500-9.000 med Thai. Så det er ikke just nogen billig "genvej" til Filippinerne. Rejser man i lavsæsonen, d.v.s. i efteråret, så har Thai p.t. tilbud på billetter hele vejen til Manila, så der er ingen grund til at købe en billet til Bangkok, medmindre man ønsker at besøge denne by også.

PNO
09-06-08, 23:34
Her er et eksempel fra virkeligheden :)

En billet CPH-BKK-CPH med Thai hvor der er afgang 25. december og hjemrejse 18. januar koster 10.600kr ! Bare rolig, det er monkeyclass :)

En billet med Thai BKK-MNL-BKK fåes via Internettet til ca 4500kr. Samme billet kan købes i BKK til 2400kr. Herved spares den danske moms og danske statsafgifter, men der er så lidt thailandske i stedet.
Det er muligt at få Cebu Pacific for ca. 1000kr, men det giver ca 19 timers venten i BKK på udrejse og 23 timer på hjemrejsen

Hilsen

PNO

tap
17-06-08, 07:54
der er stadig billige billetter med finnair til bangkok 3800,-
rejsefeber.dk har nogle med faste afgange og varighed fra 12-30 dage i perioden jun-sep
en retur fra bangkok-manila koster ca. 1000kr med cebu pacific men kræver nok en overnatning i bangkok begge veje
mvh tap

Niels
17-06-08, 17:36
Hej Tap

På udturen behøver man ikke en overnatning da Finnair lander kl 10.05 og PAL flyver
kl 13.50. På hjemturen er det dog nødvendigt. Men det kan jo så være fint nok at få
den lange tur bidt over i to.

Bedste hilsner

Niels