PDA

Se fuld version : Fra Fillip til København

Carsten
02-06-08, 12:19
Jeg søger i øjeblikket efter ´flybiletter til Danmark til min kone som bor i CDO jeg vil tro (håber) hun for sit turistvisum så hun kan rejse sidst i denne måned. Er der nogen der har forslag til selskab eller lign. så vil jeg blive glad for jeres forslag.

Mvh
Carsten :-)

Allan
02-06-08, 14:15
har du prøvet at søge på www.momondo.com for de billigste biletter ?

bare et forslag

LarsKyhnau
02-06-08, 17:42
Det vil sandsynligvis være billigst at hun selv køber billetten gennem et filippinsk rejsebureau. Men prøv da gerne f.eks. www.momondo.com for at se, om de kan komme op med noget billigere.

Samarjan
03-06-08, 00:20
Dyreste løsning er nok Singapore Airlines: Manila-Singapore-København.

Så er der Thai Airlines: Manila-Bangkok-København.

KLM: Manila-Amsterdam-København

Cathay Pacific / British Airways: Manila-Hong Kong-London-København

For din kærestes skyld, når hun skal rejse alene, ville jeg vælge Singapore Airlines. Thai er også et godt valg, men alle passagerer bliver som regel mødt i gaten i København af paspolitiet, hvor de bliver udspurgt. Det er måske ikke den bedste måde, hvis det er hendes første besøg. Hvis hun flyver med Singapore Airlines, vil hun først blive udspurgt nede i paskontrollen.

At bede hende rejse ind via et andet EU land eller et andet Europæisk land første gang, kan skabe problemer, da hun kan blive udtaget til kontrol, og hun kunne blive nervøs og sige noget, hun ikke mente eller skulle have sagt, og så sidder hun i saksen.

I er ikke gift. Det er første gang hun skal rejse til Dk alene. Derfor ville jeg anbefale det sikre, og det er efter min mening Singapore Airlines.

Hilsen,
Jan

Carsten
03-06-08, 22:47
Jo vi ER gift og hun medbringer vielsesattesten og kopi af invitationsbrevet så jeg tror ikke en evt. kontrol kunne blive et problem. Jeg har fået tilbudt billet med Singapore Air til ca 7600 kr Manila - Singapore - København det er vist meget rimeligt med rejsetid på ca 18-19 timer.

Har også set på billet KLM Manila-Amstredam-København til ca. 7800 kr med en rejsetid på 17,30 timer.

Men tak for omtanken vedrørende evt. problemer i lufthavnen.

Hun søgte turistvisum 7 maj i Cebu og idag den 3-juni fik hun at vide af den Norske ambassade at hendes ansøgning om turistvisum var blevet godkendt, det er en rimelig hurtig behandlingstid

tap
04-06-08, 04:37
hej carsten jeg ville sige ja tak til den billet du har faaet tilbudt hos singapore airlines
deres service er super ingen af de andre naevnte flyselskaber naar dem til sokkeholderne
er din kones pas/papirer iorden samt at hun medbringer jeres vielses attest samt letter of invitation vil der heller ingen problemer blive saa held og lykke

mvh tap

minskatforevigt
31-07-08, 10:57
Min kone er netop kommet tilbage fra den Norske ambassade med hendes visum. På ambassaden blev hun tilbudet en enkelt billet for 33.000 pesos (750$) incl. skatter, er der nogen her der har hørt om noget til den pris?

Firmaet hedder JM TRAVEL AND TOURS, jeg ikke finde noget om dem på nettet.

Samarjan
31-07-08, 14:31
Det lyder mere som om der er nogen der gerne vil tjene nogle lette penge.
At få tilbudt en billet på ambassaden???!!"#"!
Det lyder for godt til at være sandt og er det sikkert også.
Undskyld men jeg bliver altid meget mistænksom, nør jeg hører sådan noget.

Hilsen,
Jan

LarsKyhnau
31-07-08, 15:37
Helt enig med Jan. Det lyder for godt til at være sandt, og alarmklokkerne bør i høj grad ringe.

Niels
31-07-08, 19:27
Hej Flemming

Jeg kan ikke helt forstå at din kone kan få udstedt turistvisum uden en konfirmeret retur billet. Kan være det er forskelligt hvis man er gift.

Min kæreste har lige købt billet med Thai med afrejse i oktober og hjemrejse i januar. Den
kom til at koste 85.000 php. Så ja, det tilbud er helt i skoven.

Bortset fra det synes jeg at det kritiske moment er at rejse ud af Filippinerne. De kan finde på mange julelege. Det er korrekt at man tit mødes af pas check ved gaten i København med Thai, men de er nu udsøgt venlige, hvis du har dit visum iorden.

Håber det går glat for din frue.

Bedste hilsner

Niels

tap
31-07-08, 22:46
det kan ikke være et alm turistvisum hun har fået,mon ikke der er tale om en familliesammenføring her? han skriver jo "kone"
mig bekendt bliver der ikke udstedt turistvisummer UDEN gyldig returbillet

mvh tap

minskatforevigt
02-08-08, 08:22
Hej alle
Ja, alarmklokkerne ringer MEGET højt hos mig:
* tilbudet og visitkort blev givet af sikkerhedsvagt/politimand på 21. etage i ambassaden.
* billetten er E-ticket som betales (kontant) på ambassadens område (sikkert på toiletterne) hehehe

Jeg ville bare hører om der nogen sinde var noget her der har hørt om "JM TRAVEL AND TOURS", tak for hjælpen.

Jeg har også her på siden fundet en rejseaget på vesterbro i Kbh., hun kan lave biletten for kr. 5.800 i august.

Fortsættelse følger .............

Ja, det er familiesammenføring,

Samarjan
02-08-08, 14:27
Nu ved jeg godt det er at generalisere, men min erfaring er ALDRIG at købe sådan noget som flybilletter, smykker og andet af større værdi af Filippinere udenfor de forretninger, der er beregnet til sælge disse ting.
Hvis en vagt på ambassaden har tilbudt sådan noget, tror jeg ikke personalet på ambassaden har fået nys om det, fordi jeg er ret sikker på, at den vagt ville blive hældt ud.

Hilsen,
Jan

tap
02-08-08, 15:33
prøv evt. dette nummer : 26709847 og spørg efter beatriz
det er et islandk/filippinsk par der bor i danmark som har specialiceret sig i flybilletter/balikbyanbokse m.m. til og fra filippinerne
hun kan nogen gange skaffe billetter til en god pris og de har også kontor i manila

mvh tap

minskatforevigt
04-08-08, 13:10
hej Allesammen

Mange tak for jeres input. Jeg har slet ikke brugt mere tid på "vagten". Det var for stor risiko for at vi ikke så billetter eller penge igen ........

Jeg købte 2 billetter hos parecell, KBH. idag til dagsprisen 6.100 for enkelt billet til Billund. (5.870 til Kbh.) ankomst til DK 11. august, hvilket jeg syntes er en OK pris.

Her er hvad min kone brugte 4-5 timer på idag. Det er på engesk, og er en beretning fra det "virklige liv" i Manila:

First I went to PRI SM Foundation 2nd floor Banco De Oro 24-22 Taft Avenue Metro Manila infront of La Salle University
started at S-1
PROCEED TO s-2
1. S-1 and get a form
2. S-2 and fill out the form
3. Go back to S-1 and pay 250 pesos for the certificate
4. Go back to S-2 for picute taking
5. Proceed to S-3 to watched movie/video clip about the filipina got married a dutch and had bad experienced
after that we were waiting until someone called our names
and when my name called i went to the other room for the 1 on 1 enterview (couseling room)
and after the 1 on 1 interview i've been waited for few minutes and she gave me the certificate

after that proceed to CFO an other location in Manila.
it was 4 windows
1st window... showed photo copy of passport, visa and the certificate and the lady showed me if it was correct spelling the name of you and mine and after that she gave me a form
after filled out the form i proceed to window 2
and he checked if it was all okay
and after that so everything's fine
i proceed to window 4 to pay 400 pesos
and after paid she gave me a receipt and waiting until our name to call
to released the passport at the window 3

that's all! i thank you

........ ja denne beskrivelse kan mange af os vist genkende:)

Jeg vender tilbage med forsættelsen senere.

LarsKyhnau
04-08-08, 13:21
Ja man kan kun ryste på hovedet. Filippinerne er desværre et meget umodent land. I stedet for absolut at ville "redde" alle filippinere, som gifter sig med en udlænding, ved at vise dem en film om 1 (èn!!!) kvinder, der har haft en dårlig oplevelse med en hollandsk mand, så skulle de filippinske politikere nok hellere koncentrere sig lidt om at bringe landet på niveau med bare de andre lande i Sydøstasien hvad angår ting som uddannelse, planlægning og organisation.

Kontrasten mellem f.eks. Filippinerne og Kina er mildest talt slående, og på ingen måde til Filippinernes fordel, hvis man ser på landet med en investors eller en udenlandsk virksomheds øjne. Alene det, at man kan finde på at tage en lufthavnsterminal i brug, inden den er færdig, siger næsten det hele.

Men charmerende er landet og ikke mindst befolkningen da, det kan man ikke nægte.

Samarjan
07-08-08, 14:15
Filippinerne ville være et fantastisk sted, hvis man kunne slippe af med alle deres forbandede politiske dynastier, og få politikere af et format som guvernøren i Pampanga. En tidligere præst som ingen bryder sig om, fordi han lider af en uhelbredlig sygdom.....Han er ærlig...ikke nogenlunde eller lidt her og der....næhh, han er hudløst ærlig. Han er hadet som pesten af alle borgmestre og andet politisk pak i Pampanga.

Det er ikke kun politikere, der er bundkorrupte i Filippinerne, men ligeledes politi, millitær samt næsten alle offentlige institutioner. Før de lærer at man ikke får et velkørende land med det niveau af korruption, kommer de aldrig i nærheden af deres drøm.

Hilsen,
Jan

Vesti
10-08-08, 08:54
Prøv Qatar Arways.: De sidste 3 gange jeg skulle have familie medlemmer til DK har jeg fået det bedste tilbud der det går over Frankfurt eller Berlin og der fra med Lufthansa det er et godt selskab med en rimelig service men køb billeten derude det er meget billigere og hvis det er i Cebu så har jeg også fået gode oplysninger om hvornår det er biligst.
Hilsen Vesti.