PDA

Se fuld version : Et lille spørgsmål om Cebu Pacific og PAL

Allan
16-06-08, 12:36
Ja nu er det ved at være tid igen til at jeg skal ned til Filippinerne igen for at se til Nellyn og hilse på hendes familie igen også skal min bror også giftes den her gang (den 28'ende) og som jeg har hørt det fra andre her på forum så er det at blive giftet på Filippinerne specielt (så det glæder jeg mig til, også på min brors vegne)

vi rejser fra Billund den 4 juli med KLM hele vejen og skulle gerne være i Cebu den 5 (vi bliver der til den 1 august og jeg var så heldig at få biletterne til rimelig pris inden de tog himmelflugten :p )

nå men... nu til spørgsmålet !

Nellyn, min mor og mig skal hen og se Mayon Vulkanen men for at få afgangene til at passe skulle jeg både booke med Cebu Pacific og PAL. (Det er forresten første gang Nellyn skal op og flyve og hun har spurgt om det er ligesom at sejle i færge, jeg tror hun får en stor overraskelse - hehehe :D )

først fra

Cebu 20 juli 06.45 og lander i Manila 08.10 med Philippine Airlines

Manila 20 juli 12.45 og lander i Legaspi 1.40 med Cebu Pacific

spørgsmålet er så om Cebu Pacific og Pal bruger samme lufthavn/Terminal eller om der er noget jeg skal være opmærksom på (jeg har 4 timer og 35 minutter til at skifte fly, men det skader alligevel ikke at være godt forberedt)

Tak for svar(ene) på forhånd :)

LarsKyhnau
16-06-08, 14:22
De to selskaber bruger, så vidt jeg ved, hver sin lufthavn, men det tager ikke mere end 15-30 min at komme fra den ene til den anden med taxi, så det er ikke det store problem.

Jeg forstår dog ikke, hvorfor du var "nødt" til at booke med to forskellige selskaber. Cebu Pacific sælger rejser hele vejen fra Cebu til Lagaspi på èn billet, omend med flyskift i Manila, og det havde ærlig talt været både nemmere og billigere at købe sådan en. Med Cebu Pacifics afgang 8.25 fra Cebu er der kun 2 timers ventetid i Manila, og man slipper for at skulle skifte lufthavn og at skulle igennem hele indcheckningsproceduren 2 gange. Foruden at forsinkelser, når man rejser på èn samlet billet, er flyselskabets ansvar, hvis man misser et fly p.g.a. forsinkelser af det forrige fly.

Så hvis du ikke har betalt allerede, så vil jeg foreslå dig at aflyse din booking med PAL og flyve hele vejen med Cebu Pacific i stedet.

http://book.cebupacificair.com

Mvh. Lars

PNO
16-06-08, 14:23
Hej Allan

Der er nogen der skal tidlig op den 20. juli. :) Husk check in skal være overstået senest 1 time før afgang

PAL og Cebu Pacific bruger ikke samme terminal i Manila. Når I ankommer til Manila med PAL skal I videre til Domestic airport. Det tager 10-15 min i bil, så i bør have masser af tid.

Det er en dødsyg terminial, så når check in er overstået( starter normalt 2 timer før afgang) gå ud af bygningen og gå til højre. Følg fortovet rundt i svinget. Herefter finder du nogle cafeer der er mere hyggelige at bruge end ventesalen. Gå tilbage til Domestic ca 30-40min før afgang. Der skal være tid sikkerhedscheck og diverse kødannelser. Der skal osse betales lidt afgift.

Det er generelt muligt at gå ud af indenrigslufthavne når man har checkket ind. Der ligger som regel en bar eller eatery lige overfor som er mere hyggelig end en øde ventesal.
De eneste to steder jeg kender hvor det ikke er nødvendigt at gå ud igen er i Centenial Terminal i Manila (PAL domestic og Air Philippine ) samt i Cebu domestic.

I Cebu domestic ligger der cafeer i fjerneste ende af check in området

Hilsen

PNO

whorist#1
16-06-08, 16:32
der er ingen grund til at tage en taxa medmindre man har dødsens travlt,der kører en shuttlebus : NAIA-centennial-domestic-NAIA
den holder helt nede til højre når man lige er kommet ud af lufthavnen(NAIA)

mvh k.o.m.