Se fuld version : Når vinden blæser
Hejsa.
Når man rejser på filipinerne i denne tid ( dansk sommer ) er det godt at vide lidt om vejret, da stormene lurer. Og når man bor derude, og måske arbejder delvist på havet så er det dobbelt godt.
Derfor lige et tip. På siden http://www.typhoon2000.ph/ kan man tilmelde sig en mailing liste der bare 'rocks your world'. Man får en mail i samme øjeblik en typhoon er ved at dannes, og man kan ret hurtigt se på stormens path om man nu skal udskyde det der besøg på leyte til næste uge eller ej..!
Man kan også betale sig fra at få sendt en sms til ens smart simpack. !!
Bare et tip :-)
mvh Kim
Hej Kim
Tak for det gode råd. For mig vil den SMS service faktisk være rigtig god, da jeg ikke er så flittig på mailen, når jeg er på ferie.
Det er faktisk rigtig godt at få sådan en early warning, så man evt. kan nå at flytte sig.
Bare et eksempel. Jeg fik den tyfon der hed Durian (hvis jeg husker ret) lige i smasken
i Sabang, PG. Det var i sig selv ubehageligt nok, meget faktisk, men kystvagten lukkede for alt færgetransport mellem Sabang/PG og Batangas og der gik ikke en båd i 4 døgn.
Så stod man der med en billet ud af Manila, den næste dag eller senere, så kunne man
nå at få fingeren ud og komme over strædet inden der blev lukket ned, hvis man havde fået en SMS.
Tusind tak for et rigtig godt råd.
Bedste hilsner
Niels
Hej Kim
Tak for det gode råd. For mig vil den SMS service faktisk være rigtig god, da jeg ikke er så flittig på mailen, når jeg er på ferie.
Det er faktisk rigtig godt at få sådan en early warning, så man evt. kan nå at flytte sig.
Bare et eksempel. Jeg fik den tyfon der hed Durian (hvis jeg husker ret) lige i smasken
i Sabang, PG. Det var i sig selv ubehageligt nok, meget faktisk, men kystvagten lukkede for alt færgetransport mellem Sabang/PG og Batangas og der gik ikke en båd i 4 døgn.
Så stod man der med en billet ud af Manila, den næste dag eller senere, så kunne man
nå at få fingeren ud og komme over strædet inden der blev lukket ned, hvis man havde fået en SMS.
Tusind tak for et rigtig godt råd.
Bedste hilsner
Niels
Jamen du er da så velkommen.
Og lige for at vise hvad der står i sådan en mail kan man se at eg. færger fra samar er stoppet med at sejle lige nu. (pga. typhoon frank)
PHILIPPINE STORM SIGNALS*:
#03 - SAMAR PROVINCES.
#02 - CATANDUANES, SORSOGON, LEYTE PROVINCES, BILIRAN IS., DINAGAT
IS., SIARGAO IS.
#01 - CAMARINES SUR, ALBAY, BURIAS IS., MASBATE, TICAO IS., NORTHERN
CEBU, BOHOL, SURIGAO DEL NORTE, AGUSAN DEL NORTE & CAMIGUIN IS.
/mvh
Er man i nærheden af en computer er der også denne side hvor man kan se vejret , typhoon'er og dens bane , jeg bruger den meget. :http://www.wunderground.com/global/stations/98543.html.
Mvh. Norhil.
Jeg har brugt nedenstående service i mange år. Den er ret pålidelig.
http://www.tropicalstormrisk.com/
Det tyfon varsel, der er givet i øjeblikket er for tyfonen FENGSHEN.
Den er på vej igennem Visayas nærmere betegnet hen over Samar og derefter op imod Manila Bay op imod Kina.
Hilsen,
Jan
Dansker_i_Cebu
21-06-08, 00:15
Typhoon Frank-known abroad as Feng-shen-is strong but slow-moving. It packs gusts of up to 160 kilometers per hour (kph), but moves at only 19 kph. Pag-asa expects it to hover over Camarines Norte this afternoon.
Jeg har aldrig tænkt over en typhoon har et alias, den blæser en strid pelikan pt, men så heller ikke mere....
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.