Se fuld version : Svensk familie dræbt i Filippinerne
Politiet formoder, at svensk familie i Filippinerne er blevet dræbt af røvere.
Mere... (http://politiken.dk/udland/article528253.ece)
Dansker_i_Cebu
23-06-08, 14:48
Ja desværre skete det nu her tæt på Cebu. Jeg kan mistro en kasse med guldmønter eller rygtet om denne "enorme" skattekiste har gjort sit. Sjovt nok var f.eks maiden ikke hjemme da det skete og tit ser vi ved den slags, at netop dem man ansætter til at besytte, hjælpe en, er der der bruger deres insider viden, eller "taler over sig" uden at kende konsekvenserne.
Men den slags sker jo tit oz i DK hører jeg, det skulle vist være kommet på mode i Dk med mange hjemmerøverier.
Cebu er absolut safe og synd at 2 så tragiske historier er det eneste der når Danmark (skibs forlist i forgårs)
Her er det den lokale udgave : http://www.sunstar.com.ph/static/net/2008/06/23/charred.bodies.of.swedish.national.wife.2.kids.fou nd.in.sibonga.html
Det sker desværre nok oftere her i københavns området end i Cebu.
Man ber jo også selv om problemer hvis man er så dum at opbevare en formue i sit hjem, det være sig her i landet eller i udlandet, hvis man så samtidig er lidt stor i slauget med store armbevægelser ja så tror folk man er værd at overfalde, uden at jeg siger det var tilfældet om ovenstående, det kender Jeg ikke noget til.
Hvis man virkelig har værdier på sig, bør man være yderst diskret og holde lav profil.
Venligst
Ole.
Det eneste der får spalteplads i Danmark er katastrofer.. Jeg er langt hen ad vejen ganske enig i denne betragtning. Dog ikek helt.
Faktum er vel at der sker mange ting i Filippinerne som der iøvrigt også gør mange andre steder. Et faktum er også at VI selv tit også er bedst til at skrive om negativerne (intet nævnt intet glemt) da det har en langt højere underholdningsværdi hvis man ellers kan kalde det det.
Det hjælper vel også en del på vores fokus at vi alle elsker Filippinerne og derved hæfter os hver gang i vi ser ordet!
Jeg syntes dog blot at der er kommet en rigtig rigtg positiv fremgang på Filippinerne i forhold til for bare 5 år siden.
Den promovering der er af Filippinerne fra flyselskaber, rejsebureauer mm. er da super positivt, det er bare ikke så spændende for den almene journalist at skrive om. Det lader de rejsetillægget dække.. Men de kan jo ikke blive ved med at skrive om at der er fremgang på besøgene og at det er et af asiens perler!
Og syntes dog heller ikke at det er så slemt som tidligere hvad vi ser derude fra i tv. Husker at have set noget DR som blandt andet havde et indslag om forskning af ris, tandlæger i Cebu/manila og meget mere. Ja foruden det årlige indslag lang fredag fra Sagada :-)
Viva Philippines
Det er jo svært at gisne om de konkrete bag en så frygtelig begivenhed. Det er uhyggeligt, at man slår ihjel på den kolde og kyniske måde, herunder især 2 små uskyldige børn.
I Danmark har vi en stigende tendens med overfald af folk i deres private hjem. Men jeg tror alligevel ikke at man kan sammenligne Filippinerne og Danmark. På Filippinerne syntes jeg man oftere hører om det (men ok, det er ikke sikkert at der procentuelt er flere overfald). Men jeg mener at man oftere ser de meget makabre overfald, hvor man ikke bare nøjes med at berige sig, nej man slår også ihjel.
Der er ingen tvivl om, at man skal tænke over sin gøren og laden. Og jo længere man er samme sted jo mere skal man holde lavere profil ift. ens økonomi. Men man kan desværre alle steder være et uheldigt offer for afstumpede mennesker.
I artiklen fra sunstar står der
at de havde en pengeudlånings forretning
Så det er måske/sansynligvis årsagen
men sørgeligt alligevel
sidste nyt i sagen :http://www.bt.dk/article/20080626/krimi/80626070/
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.